Hallo allemaal, Hoe is het bij jullie? Hier alles rustig. De kleine ligt lekker op bed en zijn zus is op het kinderdagverblijf. Gisteren had ze ook weer een streek hoor. Ik zat even op msn met Nachtvliinder, knipt ze ineens een hap uit m'n haar. Een hele pluk eruit. Ze schrok er zelf ook wel van, want ze stond meteen heel beteuterd te kijken toen ik haar op haar kop gaf. Nou ik ga die scharen toch maar eens beter opruimen........ Gaan jullie kleintjes ook al zo lief "vertellen"? Finn zit echt zulke schattige geluidjes te maken. Dan lijkt het net of hij echt wil praten. Zo leuk..... Ben nog steeds helemaal verliefd op dat ventje..... x Linda
hey hey spijkervrouwtje...Geestig. alles wat jij zegt heb ik al geprobeerd of doe ik al.. en Mara had ook een prachtig ritme! alleen gisteren eventjes verkeerd.. normaal is ze tussen de voedingen ruim een uur wakker en gisteren HELEMAAL NIET.. ze dronk ook nog eens slecht dus ik denk dat we te maken hebben met een sprongetje Nu ligt mevr. na een badje en een fles en een half uur spelen weer te slapen.. Ik ga haar niet wakker maken want ik vind een uur wakker voldoende ( dat was het eerst ook dus gisteren was vast een vergissing haha) Ik pas natuurlijk een nieuwe methode aan waarbij ze meer moet slapen ( ze sliep niet meer als 12 uur per dag.. dus ze had overdag ff een inhaalrace Ik probeer gewoon of ze net als eerst tussen de voedingen wakker wil blijven, maar ga haar niet wakker schudden... Tja over dat speentje, ik ben gewoon geen spenenmens ik weet niet wat dat is... ik vind de duim net zo makkelijk, en ja die kun je niet afpakken maar je kunt toch gewoon NEE zeggen als ze zometeen wat groter is? Bv geef ik niet, dus de koorts is ergens anders van.. tis alweer beetje gezakt Ik was zelf een duimelot dus denk dat daar de gedachte vandaan komt! Zijn jullie ukkies savonds voor de laatste voeding ook meer wakker? kus Spijkervrouwtje: TOCH BEDANKT VOOR JE ADVIEZEN HOOR! ALS IK ZE NOG NIET HAD TOEGEPAST HAD IK HET GEPROBEERD!
hahaha, maar wees blij dat ze een hap uit je haar knipt, met een schaar kunnen ze nog heel wat gevaarlijkere dingen uitspoken!
Ja dat is zo. Maar nou laat ik haar in principe natuurlijk niet alleen met een schaar. Maar nu had ze toch in een oogwenk die schaar ergens vandaan en zat ie in m'n haar. Wat een kind he...... Wat een streken ze allemaal hebben. Pas geleden was ze naar boven gegaan om haar pop op bed te leggen. Nou, dat doet ze wel vaker, dus ik vond dat goed. Maar op een gegeven moment, was het al een tijdje stil. Dus ik toch maar eens gaan kijken boven wat ze aan het doen is. Had ze de pot sudocrem uit de badkamer gepakt (terwijl die best hoog stond) en daar zichzelf en haar knuffels helemaal mee ingesmeerd. Tjonge, wat een viezigheid is dat zeg. We hebben haar meteen onder de douche gezet, maar we kregen het er haast niet allemaal af....... En zo heeft ze elke keer wat.. En nu die kleine er is, heb ik niet altijd even snel door wat ze allemaal aan het uitspoken is. En ze weet het ook altijd zo te draaien dat ze precies op het moment dat ik met Finn bezig ben, zulke ongein gaat uithalen. Alsof ze weet dat ik dan toch niet kan ingrijpen. Klein etterbakkie, hahaha. x
Mamasanne: Joya nam in het begin haar duim maar kon 'm vaak niet meer goed in haar mond stoppen en telkens met pink in haar mond was ook geen oplossing. Toen maar speentje geprobeert en die van difrax pakt zij het beste. Toen gaven wij ook cinababy en dat op speentje gedaan en dan pakt ze wel is nm lekker. En sindsdien speentje en af en toe pakt ze nog haar duimpje. Met inbakeren is dat wel moeilijker maar misschien toch speentje proberen als ze echt niet in slaap kan vallen. Joya heeft 'm alleen daarvoor nodig en met krampjes maar ze gooit ( spuugt) 'm daarna er weer uit. Maar meningen verschillen ik wilde dit x helemaal geen speen maar moest wel en duim kan je echt niet afpakken en nee zeggen helpt niet ( als ze net zo eigenwijs is als haar broer) Het inbakeren en de 2 R'en duurt echt 4 dagen voordat het steeds beter gaat werken. En dan is het bijna alleen maar slapen! Sandra: Joya drinkt 'm ook niet altijd helemaal leeg maar zij komt ook niet eerder dus zit wel goed. Ik heb haar ook meegenomen met nacontrole en gelijk haar op de foto gezet met gyn van alle controles Linnepin: wat een dondersteentje zeg! Gui heeft bijna nooit zulke dingen uitgevreten maar laatst kwam die bij me en rook hij naar zijn vaders luchtje dus ik vragen heb je net met hem geknuffeld. Papa nee! Blijkt hij zijn luchtje te hebben opgespoten, wat een walm zeg! ik ga me zo weer laten pijnigen bijde fysio. No problem want al 2 dagen hoofdpijn dus goed dat alles weer wordt los gepijnigd. Maar komt net niet uit met voeding dus maar erheen lopen en hopen op droog weer zodat ze misschien blijft slapen in de wagen Gisteren had ze verhoging en echt huilerig ( 37,8) en toen maar niet in doek gedaan maar de hydroinbaker geprobeert ( iets luchtiger alleen in d'r rompertje) maar daar wurmt zij zich dus helemaal uit. Ik heb haar ook lekker mee naar beneden genomen en niet laten janken en vannacht was minder dus weer in pacco en gaat weer goed met slapen nou tot de volgende x
Slaapt ze dan wel net zo lang door? Dan maakt het niet uit, toch? Ik heb hier een beetje hetzelfde. Jesse krijgt bv en drinkt vaak zeker 30 minuten (totaal). Maar 's nachts is hij moe en heb ik mazzel als hij 10 minuten per borst drinkt, dan valt 'ie gewoon weer in slaap. Daarom krijgt hij natuurlijk te weinig binnen en komt hij na een paar uurtjes (2 of 3) gewoon weer. Echt balen! Linda, wat een geweldige streken van Tess! Ik vind dat mooi, zulke dingen. Ik zou ze vroeger zelf ook gedaan kunnen hebben. Zojuist heb ik deze vraag ook hier aan de verloskundigen gesteld, maar ik ben ook benieuwd naar jullie mening: Bij mijn man op het werk is een collega die kinkhoest heeft. Zij zit een paar bureau's verder, dus best dicht in de buurt. Kinkhoest schijnt heel besmettelijk te zijn, maar is dat dan nu voor Jesse ook gevaarlijk? Hij is nog niet eens ingeënt ofzo. Eng hoor dit.
donderdag prikjes ff zalfje halen arniflor heet dat volgens mij. En dan niet inbakeren wisten jullie dat? Bij koorts en inenten 24 erna niet inbakeren
Hoi, Lin Wat zul jij gebaald hebben, met die schaar. Is het goed zichtbaar of kun je de schade een beetje verbergen? Mijn jongens kunnen wel bij de schaar, maar hebben zulke dingen (nog) niet in hun hoofd gehaald. Misschien zit daar ook wel het verschil tussen jongens en meiden. Ook de jongens hebben in de gaten als ik met Joost bezig ben. Juist op die momenten maken ze ruzie of doen ze iets wat niet mag. Daar baal ik dan zo van......... mammasanneJoost is eigenlijk altijd wakker tussen de een-na-laatste en laatste voeding. Ook vaak als hij tussen de middag zijn fles heeft gehad, wil hij nog wel eens een poos wakker zijn. Joost krijgt nu 5 flessen van 150/5, maar komt dan vervolgens nog om de 3 1/2 tot 4 uur. Hij heeft er niet genoeg aan. Om nu al over te gaan op flessen van 180/6 vind ik wel erg snel. We gaan dan maar over op Friso Extra (voor hongerige baby's) Hier gaat alles verder wel goed, het gaat eigenlijk veel beter als verwacht. Ik probeer weer wat zelf te doen in huis zoals een afwas en de was. De zware dingen (stofzuigen, bedden verschonen enz.) worden door de thuiszorg gedaan. Vrijdag komt mijn schoonzusje en die wil de jongens meenemen naar de Linnaeushof, dat is hier vandaan een 20 min. rijden. Het is te hopen dat het dan wat beter weer is. Donderdag mag ik voor controle naar het ziekenhuis. Ik moet dan in ieder geval bloed laten prikken voor mijn hormoonspiegel. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen. 'k Ga nu even mijn hulp 'uitlaten' groeten, Anja
ow lailea lekekr vabn die hoofdpijn af! ow clau ik kan je er niet mee helpen wel vervelend zeg.. hopen maar dat ze jullie niet besmet! ja idd je mag niet inbakeren als ze de prikjes hebben gehad! en de koorts moet binnen 24 gezakt zijn! anders ff aan de bel trekken! Wij moeten volgende week dinsdag , mama heeft het er nu al moeilijk mee.. Linnepin! wat een streek he.. ze heeft er heel wat hoorde ik al pfff we mogen onze borsten wel nat maken ... *grin* maar goed later kan je er om lachen , en je haar groeit er wel weer aan.. of is het echt een HELE FLINKE hap? pff - memo to Sally : GEEN SCHAREN IN HUIS heb trouwens afgekolfd maar er komt niet veel uit.. maar 20 cc per borst? dat kan toch nooit goed zijn? hoelang moet ik kolfen voordat ik ooit zo'n potje vol heb :S ? ik probeer hem nu ook ff elke 2 uur aan te leggen om de productie te verhogen.. en dan tussendoor te kolven.. zou het werken denk je ? wel een superding hoor! zo ben ff mijn inimieni huisje schoonmaken ow ik weet niet meer wie het vroeg maar Devano lag plat op zijn buikje.. en '' FLIPTE'' zo om, nou moet ik er ook bij zeggen dat de helft ook kwaadheid was hoor! want hij wilde gewoon ff niet op zijn buije liggen.. Maar toch knap dat hij het zelf doet! hahah en ja hoor baby- alarm.. hmm BEN ZO VERLIEFDDDDD het wordt steeds erger.. herkenbaar?
Oeps! Geldt dat ook voor inpakken in een hydrofiele doek? Dat heb ik gisteren namelijk wel gedaan na de prikken Hij heeft overigens nergens last van gehad, wel heeft hij geslapen van 19 uur tot 01.30 uur, dus dat was wel lang! Op het CB zeiden ze dat je baby wel slaperiger kan worden van de prikken... Daarna heeft hij weer tot 5 uur geslapen en toen moest ik toch opstaan. Dus al met al een lekkere nacht gehad Da's wel even lekker zeg!
ooww hester lekker he.. ff lekker bij tanken ! als hij er geen last van heeft gehad is toch alleen maar super!
lailae: hoplijk ben je van je hoofdpijn afgeholpen! linnepin: nu weet je waarom ik geen sudocreme gebruik, ik krijg het ook nooit goed weg van die billetjes, dus ik kan me helemaal voorstellen hoe Tess eruit moet hebben gezien... hihihi Clau: kinkhoest idd heel besmettelijk. Maar in principe heeft Jesse antistoffen van jou meegekregen, die werken nog. Ze vaccineren tegenwoordig voor de kinkhoest al bij 2 maanden. Anja: ben blij dat het steeds wat beter met je gaat. Enne, het weerbericht voor vrijdag: Vrijdag eerst nog enkele buien, maar ook zon en 21 à 22 graden. nachtvliinder: ik zei vandaag nog tegen Deniz: ik ga steeds meer van je houden, ik barst er bijna van uit elkaar...! Hester: heeft ie niet eens gehuild bij de prikjes? goed hoor!
@Patje Nee, inderdaad. Lijkt me geen pretje. We maken nu elke keer zijn mondje etc. extra goed schoon. @Judith Je schreef: In de Oei ik groei-bijbel staan wel drie weken donkere lijntjes, mag toch hopen dat die sprongen niet zoooo lang duren? Leuk zo'n sprongetje... @Cimbomlu Velonijntje [-X Jammer hoor van Ky (en nog een paar anderen) Maar...de kleine gaat voor! @Babs1980 Keano slaapt nu in een slaapzakje. Dat gaat goed. @Spijkervrouwtje Finn is inderdaad de jongste, maar Dora was later uitgerekend. Slaapt je hubbie overal doorheen? Die van mij wordt gelukkig wel wakker. @Candijtje Slapen de kleintjes lekker door...worden we wakker van de lekkage en kolven helpt niet want dan ga je alleen maar meer melk aanmaken... @Ster Ik zou Mira lekker laten slapen. Als ze honger heeft komt ze vanzelf. @Shanna2 Sommige mensen overdrijven. Zo snel worden onze baby's toch niet groot. @Dora Wij kunnen hier aan iedereen advies vragen. Dat is toch handig! @Judith en Chiesa Echt super die Minimonkey. Ik las Hester's berichtje erover en heb hem gelijk besteld. En al meerdere keren gebruikt! @Ninetje Ingeleid en na 19 uur bevallen, dan ben ik blij dat ik op 30 juni toch nog spontaan ben bevallen en niet op 1 juli ingeleid. Hoe gaat het nu? @Nachtvliinder Knap hoor van Devano. Verliefd...Ben helemaal gek op mijn 2 mannetjes @Bibi Keano komt nu 's nachts om 05.00 en wil daarna niet meer slapen. 06.30 zou beter uitkomen, maar hoe krijgen we dat voor elkaar? @Sandra Hoe was de nacontrole? @All Ik wil heel graag voet- en handafdrukjes maken van velobaby, maar het gipsen is mislukt (garde en maatbeker vol gips) en met verf is het ook geen succes geworden (1 grote veeg ipv een voetje op papier en gelijk met z'n 3en onder de douche om de verf af te spoelen) Iemand een beter idee @Bibi, Viona en wie nog meer mee wil naar Blijdorp Wanneer gaan we?
Wij hebben het gisteren gedaan met klei. En ik moet zeggen, het ziet er goed uit. Is zo'n speciaal pakketje voor voet/handafdrukken. Bij de prenatal hebben ze dat volgens mij ook. En nacontrole was goed, niet veel bijzonders. Ze heeft het litteken van de knip bekeken en zag er goed uit. Had ook niet anders verwacht. Nicky zat lekker te lachen in de maxicosi, vond de VK helemaal leuk! Clau, ze slaapt er niet minder door, als ze de fles niet leegdrinkt. En ze groeit goed en heeft een lekker onderkinnetje, dus ze zal niks te kort komen.
Lailea heb je van die spanningshoofdpijn waarbij er wervels in je nek/rug vastzitten? Heb ik nl ook een paar jaar gehad maar moet zeggen dat het de laatste tijd stukken beter gaat. Op tijd rust nemen en ontspannen en aleve tegen de pijn is het engie wat bij mij hielp (op de fysio na dan). Hopelijk ben je er straks weer van af! Clau, haal je die zalf tegen het blauw worden van de inentingsplekjes? Isa mag donderdag, pff zie er nu al tegenop Hebben ze er trouwens altijd veel last van? WIjmoeten donderdagochtend maar willen vrijdag misschien een dagje naar zee? Of zou dat geen slim plan zijn? Een vriendin van mij geeft ook wel eens een zetpil als ze erg huilerig zijn van de inentingen. Mag dat ook eigenlijk ook al bij onze babies of zit daar een min leeftijd aan vast? Linnepin Mijn nichtje heeft dit ook al 2 x gedaan maar dan bij haar eigen haar, had ze een ontzettend scheve pony...ze wilde zich mooi maken Ja wij krijgen vast ook nog heel wat te verduren! Nachtvlinder, kolven moet je leren hoor, wordt vanzelf beter. En als je hem vandaag elke 2 uur aanlegd weet ik niet of je daar al veel van merkt, meestal duurt het wel een dag of 2 Hoeveel voedingen heb je nodig? Ik zou voor 1 voeding uitgaan van 120/150 cc dus een keer of 3/4 kolven dus in jouw geval Welke kolf heb je trouwens? Ennuh verliefd ben ik ook met de dag meer, heel herkenbaar Hee shelde dat is een goeie tip, een afdrukje met klei!! hier ook gips geprobeerd maar alles zat ondr en nog geen afdrukje Velebabe, begrijp ikhet goed dat Keano na de voeding van 5 uur niet meer wil slapen? Zou hij al uitgeslapen zijn, misschien moet je hem tussen de vroege en late avondvoeding wat wakker proberen te houden zodat hij echt zijn slaap goed snachts gaat pakken en niet savonds en vroeg in de nacht? En anders is hij met een seentje zeker ook niet tevreden te houden om 5 uur als hij gegeten heeft? En inderdaad als mijn hubbie eenmaal slaapt.... dan kan er gewoon een bom ontploffen Nou de zon schijnt hier inmiddels (weer) dus ik ga ff buiten op mijn tuinbedje liggen
Ff over mijn haar: Het valt gelukkig mee. Ik draag mijn haar altijd in een staart en ondanks het feit dat ze boven het elastiekje heeft geknipt, blijft het gelukkig toch zitten. Haha, ja dames met alleen nog maar een baby: Maar je borst maar nat, want dit soort streken zullen die kleine schatjes straks ook allemaal gaan uithalen. Tenminste, daar gaan we dan maar even vanuit. Eigenlijk ook wel weer heel grappig hoor. Ik moet er nu al weer om lachen, gisteren zelfs al. Zo Finn ligt lekker te slapen. Ik heb net lekker even wat aan het huishouden kunnen doen. En nou wilde ik even Dr. Phil gaan kijken, maar nou doet mijn tv het niet. Ik snap er niks van...... Hoop maar niet dat ie kapot is, want daar hebben we nu echt ff geen geld voor....... xxx Linda
@Sandra Fijn dat je litteken goed geneest. En dan gaan we nu de klei maar proberen. Thanks voor de tip @Spijkervrouwtje Keano is 's avonds meestal al lekker wakker en hij krijgt van ons geen speentje. Bij jou is de gipsafdruk dus ook niet gelukt? We dachten dat het aan ons lag. Hier schijnt de zon nu ook buiten dus tot later
oeps geen tijd voor meer reacties snel omkleden en spulletjes pakken en naar een bbq. Het weer ziet er gunstig uit!