Het ligt eraan welke voeding. Die van 23 uur en 5-7 uur, dan gaat ze gelijk weer in de baker in bedje. Ze sputtert dan wel tegen, maar na drie keer het liedje weer aanzetten en speentje geven slaapt ze (duurt zo'n 5/10 minuten...) De andere voedingen maak ik nog even wat contact met haar, beetje kijken, gezichten trekken enzo, na een tijdje leg ik haar soms nog even in de box, zodat ze 5 minuutjes zichzelf mag vermaken en zodra ik door heb dat ze zich gaat vervelen, hup in de baker in bed! Bij 1 voeding ga ik meestal gelijk na de voeding wandelen/boodschappen doen enz. Meestal ben ik dan wel drie uur weg, dus dan slaapt ze tussen twee voedingen in de wagen... Maar ook Mirthe wil inderdaad wel eens alleen op schoot slapen, nou ja, soms geven we daar aan toe, maar niet te vaak. We merken nu dat ze zichzelf steeds sneller in slaap "huilt", tussen haakjes want het wordt ook steeds minder huilen, meer een beetje jammeren... Wij verschonen overigens wel bijna altijd voor de voeding. Het CB zegt erna, zodat je kindje na de voeding weer even wakker wordt en dus kan spelen. Ik hoop dat Laurens snel een slaapritueel onder de knie krijgt, wij merken steeds meer dat Mirthe gaat begrijpen dat het bedje slapen is....knap van zulke kleine kindjes, vind je niet? Haha... Succes!
Als ze overdag wakker is en niet wil slapen wil het soms ook helpen om de CD met kinderliedjes op te zetten. Vindt ze leuk om naar te luisteren. Vooral als mama of papa meezingt .
Heb eindelijk alles bijgelezen, maar net nu ik wil reageren begint Kayleigh te huilen . Ik laat nu het reageren maar heel even zitten en hoop dat het mij nu de komende dagen lukt om eea beter bij te houden.
Judith, ik baker Nicky niet in. Denk ook niet dat het echt nodig is. Vannacht heeft ze vrij rustog geslapen. Ik ben dus ook meer uitgerust. Bibi, gewoon een speentje geven hoor! Onze kraamhulp had nog nooit meegemaakt dat ze daarna de borst niet meer pakken. Ik heb besloten om te gaan kolven. Ik heb zulke tepelkloven, echt niet leuk meer. Het voeden doet gewoon echt pijn! Vandaag was de laatste dag dat de kraamhulp er was en heb ik gevraagd of kolven ook pijn doet ze is toen haar kolf gaan halen en hebben we het geprobeerd. En oh wat ben ik daar blij om! Dat ik het toch nog gevraagd heb! Wat een verademing is dat zeg! En we mogen de kolf nog even lenen ook, dat is helemaal fijn! Kan ik op zoek naar een elektrische kolf! Ik denk dat ik de nachtvoedingen nog wel met de borst doe (als mn tepels het toelaten en Nicky goed pakt). Ben echt zo blij dat ik dit besloten heb! Ik zag gewoon tegen de voedingen op!
@Sandra, Ben blij dat het weer wat beter met je gaat. Dat kolven is dus niet eens zo'n slecht idee. Weet ik straks bij wie ik moet zijn als ik vragen heb
sandra ik had dat ook, alleen mijn kv was weg toen het gebeurde en wist dus niet dat kolfen verademing gaf.. Vandaar die borstontsteking Maar kolf nu ook de ergste druk eraf en als mijn tepel weer beter is leg ik hem weer aan Ieder geval ben blij dat je niet meer tegen de voedingen opkijkt.. ( heb ik ook nog hoor ) ff lachen. had de kleine in de box gelegd en op zijn boxkleed zit een kroon patroontje in istie niet scheetiggggg sorry hoor wou dit ff delen
Ik vind het zo leuk om al die kleintjes te bewonderen. Schattig hoor al die foto's. @ Shelde, fijn dat dat kolven je zoveel opluchting geeft. Ik kijk het dit weekend nog even aan.... anders gaan we toch ook maar over op het speentje...
Hallo Mama's! Dit is grappig....... ik had dit deel van het forum nog helemaal niet ontdekt en schreef nog steeds bij het "bevallingsforum juni" ! Goh ik ga eens lekker lezen en kijken wat jullie allemaal te melden hebben!
hoi Bibi: Joya gooit haar speen ook nog uit dus niet gelijk verslaafd maar helpt tegen krampjes en zuigbehoefte en ze pakt gewoon mijn tepels nog. Gui heeft ook nooit problemen gehad met verschil tussen speen, fopspeen en borst Sandra: lekker zeg dat je niet een kolf hoeft te gaan huren maar kan lenen. Ja het hoeft natuurlijk niet zo pijnlijk te zijn, maar gebruik je een zalfje tegen tepelkloven ik had een zalfje meegekregen van het ziekenhuis in een pakketje maar gelukkig nog niet nodig gehad Nachtvlinder: wat een leuke foto! Hester: wat kijkt hij al lekker wijs! Welkom dan Ster Hier gaat het al iets beter met de nachten. Gisteren voor haar laatste voeding om 23.30 uur eerst in badje en daarna lekker in wiegje slapen en om 4 uur voor voeding maar daarna krampjes en niet meer in wieg anders bleef ik weer haar pakken na een paar keer lekker tussen ons in in voedingskussen gelegd en heeft ze weer tot 8 uur geslapen. Dus er zit echt voorruit gang in nu nog netjes in wieg en helemaal geen kramjes meer. Maar ik heb het idee dat naast cinababy, de venkelthee van mij en de venkeldruppeltjes van haar wel gaan helpen. Ze is wel steeds meer wakker, errug leuk met haar oogjes open. Maar aan de borst valt ze nog telkens in slaap dat ik d'r tussen 2 borsten in moet verschonen om haar wakker te maken. De eerste week sliep ik niet veel maar was ik niet moe en nu ben ik zo moe. Ik kan makkelijk 3 uur slapen 's middags. Zal ze ook mijn energie opzuigen?
Goh had ik dit topic maar eerder ontdekt! Mira had ook haar dag/nacht ritme omgedraaid en heel veel last van krampjes! Maar als ik het hier zo lees dan hebben bijna alle baby's hier last van! Ik heb trouwens een poedertje gekregen: abc dophilus powder van solgar (een homeopatisch middel). Ik weet niet of het werkt maar mijn nichtje vertelde dat dit het middel tegen krampjes was, dus ik probeer het maar uit!
Zou het me gelukt zijn een foto te plaatsen? Oh Sal, Rinke vindt Devano ook grappig met zijn kroontje.... Wist je dat Bambam truitjes verkoopt met "King of trouble" op de borst? Mirthe heeft de meisjesversie "Drama queen", nou die titel doet ze ook eer aan!
Ach wat een scheetje, Judy! En ze lijkt echt niet zoveel ouder als onze baby's, vind je niet? Maar je ziet wel dat ze al bewust lacht. Sandra, fijn dat je die kolf mocht lenen! Ik heb vanochtend ook gekolfd zodat we vandaag of morgen eens een flesje kunnen proberen. Stomme vraag misschien, maar hoeveel moet je kolven eigenlijk? En hoeveel moet er in een flesje zitten zodat de baby genoeg binnen krijgt? Bibi, gewoon doen hoor, dat speentje! Komt vast wel helemaal goed. Jesse valt heel vaak in slaap na (of nog tijdens) de voeding, dus meestal leg ik hem weer in bed. De laatste dagen neem ik hem 's avonds wel mee naar beneden, maar vaak slaapt hij dan ook gewoon. Oja, 's ochtends na de voeding neem ik 'm ook mee en dan gaan we regelmatig wandelen, maar meestal slaapt meneer ook dan. Ben gisteren met Jesse naar de huisarts geweest omdat hij nog steeds niet heeft gepoept (sinds vorige week vrijdag). Na overleg met een kinderarts hebben ze besloten er nog niets aan te doen, het schijnt idd wel eens voor te komen bij bv-kindjes. Als hij in de loop van komende week nog niet poept krijgt hij een zoutoplossing (in zijn kontje). En ik kon proberen een klein stukje zeep in te brengen, maar dat heeft niet geholpen.
Wat een lekker koppie heeft die Mirthe zeg... Die foto van Sally vond ik trouwens ook erg grappig. (had ik nog niet opgeschreven) Ster en Chiesa, welkom! join the club meiden Clau, wat zielig dat Jesse nog niet heeft gepoept. Zou hij dan ook meer last van krampjes hebben daardoor? Ik weet niet wat mij overkomen is vannacht... Ik heb gewoon van 00.45 uur tot 08.15 uur aan een ruk kunnen doorslapen . Kayleigh is niet wakker geworden vannacht voor een voeding. Volgens mij is dat een goedmakertje van haar geweest omdat ze gisterenavond niet stil te krijgen was. De hele avond liggen huilen tot maar liefst 00.45 uur. Toen ik vanmorgen wakker werd was ik wel gelijk ongerust. Ben direct gaan kijken of alles nog wel goed was met Kayleigh, maar gelukkig lag ze nog heerlijk te slapen.
Sally, leuk die foto! Jullie eigen prinsje. Bibi, lekker dat je zo goed geslapen hebt! Judith, wat een schatje! Ongeveer 90cc. Hier loopt het niet lekker. Met mij emotioneel dan. Het kolven ging gisteren zo goed, nu willen ze (m'n boobs) gewoon niet. Vannacht gingen de voedingen goed (gewoon BV), maar ik krijg niet meer dan 50 cc uit m'n borsten gekolfd. Das dus niet genoeg voor een voeding. Waarom loopt het nou niet gewoon goed?! Met m'n meisje is wel alles goed. Vanmorgen geen badje gedaan, maar dat doen we vanavond. Hopen dat ze vannacht lekker slaapt! Het speentje helpt trouwens ook goed om in slaap te komen!
Hey, wel aan jezelf denken hoor! Bij mij wou het eerst ook niet, totdat mijn man zei "als het niet wil, dan maar geen borstvoeding". Toen dacht ik "tja, hij heeft gelijk", en ging het opeens een stuk makkelijker. Enne, dat badje hoeft ook niet elke dag hoor! Je kunt haar ook eens 'gewoon' wassen of meenemen onder de douche. Dat is hier een groot succes, meneertje geniet daar echt van! Wel veel, 90 cc! Vanochtend heeft Jesse heel kort aan 1 borst gedronken (daarvoor de andere leeg gedronken), dus ik dacht even te kolven. Maar in zo'n 10 minuten had ik nog maar 20 cc ofzo. Dus ik vraag me af of hij wel genoeg binnen krijgt. Zal wel, want hij lijkt wel tevreden. Bibi, wat lekker dat je zo lang geslapen hebt! Wij ook ongeveer zo lang, maar met 2 voedingen tussendoor.
clau ik weet niet of je handkolf heb of zo electrische.. maar met zo'n handkolf ben ik ook eeuwen bezig hoor voor ik überhaupt er wat uit heb dus ligt niet aan de bv.. sinds vandaag leg ik hem ook weer aan mijn pijnlijike borst.. alhoewel hij niet meer zo pijnlijk is anders had ik hem er net aangelegd.. zo heeej snap je hem nog alleen hij wil niet meer na een voeding in slaap vallen... echt voordat hij in slaap valt moet ik hem alweer bijna wakker maken voor de volgende voeding.. HOPELOOOOOOOSSSS en ik doe hem echt knuffelen en alles maar pfffffff wat kan dit nou zijn? en trouwens nog wat van ky gehoord?