Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Bij mij werd het soms ook even wat minder, ben dan gewoon meer gaan kolven en dan kwam het weer op gang, zou dat het kunnen zijn?

Kan helaas niet meer tips geven, want na zes weken was het bij mij helemaal op....

2. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ben ik ook f heb niks gelzen. maar julie zeggen dat de kleine minder drinken of dat je het gevoel heb dat ze minder zuigrakcht hebben..

Ik heb dat gevoel ook wel, maar is het niet zo dat de bv aanpast aan de behoefte van je kleine?
    devano dronk eerst wel 30 tot 40 min aan de borst en nu is dat max 30 min.. maar ik heb hem wat vaker aangelegd, en volgens mij is het nu ook weer naar behoefte? ( of zit ik nou weer eens goed onzin te lullen)

anyways bijvoeden doe ik heir sowieso niet... en koven benik nog niet echt mee begonnen ff rust en aanleggen vind ik nog steeds fijner!

nu ik ga weer f relaxen.. we hebben het zwembad opstaan dus jur duikt er dalijk ff in..
    ( mij niet gezien, met mijn body) (lees walvisfiguur ;))

nou tis weer ff welletjes ennuuhh dikke knuff voor al mijn forum dinnetjes en vrindjes ( en de mama's)

3. Hester

Hester Niet meer actief

ZO! Heb weer alles bijgelezen! Pfff, wat veel geklets! :-D

Over de borstvoeding die terugloopt enz weet ik niets, ik heb nooit bv gegeven. Van de prikjes kunnen ze wel verhoging krijgen, ik heb alleen ook geen idee hoe lang... ik dacht één dagje!

Laurens heeft er geen last van gehad, maar zit wel al een WEEK in een sprongetje vast volgens mij... vandaar dat ik hier minder ben, hij doet niets dan huilen in zijn bedje en wil alleen maar bij mij zitten. Is wel gezellig, maar ik wil zelf ook nog dingen doen natuurlijk..

Hopen dat het gauw wat beter zal gaan.
    Doorslapen 's nachts lukt nog steeds helemaal niet, bah bah. Meestal kan hij het wel 4 uur tussen de flessen uithouden (bijv. fles om 23 uur en dan om 3 uur en dan 7 uur maar vannacht wilde hij telkens na 2.5 à 3 uur alweer drinken :( Slopend! Zeker nu hij overdag zo huilerig is.

Nu ligt hij - voor het eerst deze week overdag!- al 10 minuutjes STIL in zijn bedje... wat een verademing. Ik ga dus gauw stofzuigen / was doen etc etc... nu het kan!

4. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Hester, ik heb het toevallig net gelezen in Oei, ik groei. Bij dit sprongetje kun je ze het beste ook meer aandacht geven en met ze spelen, dan zijn ze er sneller doorheen. Dan moet het huishouden maar even wachten. ;)

5. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    OOooh wat zielig dat de baby's zo ziek zijn van die inentingen! Mijn hart breekt nu al (moet maandag heen met Mira). Wat voor zetpillen gebruiken jullie dan trouwens? En kan je die bij de drogist halen?

Sterkte voor alle baby's!

6. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Viona, ik zat even te surfen op het net vanwege mijn problemen met tampongebruik toen ik las dat de bv ook terug kan lopen als je aan de pil bent.
    Dus als je (weer) begonnen bent met de pil kan dat ook een oorzaak zijn.

Groetjes!

7. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Ja misschien kan dat ook de oorzaak zijn..ik probeer nu vaker aan te leggen..hoop dat ik resultaat zie..maar ze heeft wel altijd flinke plasluiers..en daarover zeggen ze dat ze dan te veel binnen krijgen :(

Ze is voor de rest wel vrolijk en lekker druk..
    Ben benieuwd hoeveel ze is aangekomen als we weer naar het CB moeten.

Tamponprobleem? Ik heb ook een tamponprobleem..krijg 'm er niet meer goed erin..zit niet lekker..
    Ik heb nooit problemen ermee gehad :(

8. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    zou het kunnen zijn omdat je misschien 'droger' bent van binnen :oops: Schijnt nl een bijverschijnsel te zijn van BV geven. Ik merk het nl ook met de sex :(

9. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    paracetamol zetpilletjes. Ik heb ze bij de etos gekocht, er staat op vanaf 5 1/2 kilo.

10. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Apotheek heeft ook evt zetpillen voor 0-3 maanden maar CB zei dt het niet nodig was om die in huis te halen. Ik heb ze van het kruidvat voor baby's van 3 maanden-1 jaar. volgens CB mag je dan gewoon een halve geven omdat ze pas 2 maanden oud zijn. Sterkte maandag ;)

11. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hallo allemaal,
    Hier alles goed heb eigenlijk weinig te melden.

O ja, over die inentingen. Het kan zo zijn dat je kindje precies een week na de prikjes een dag hangerig en niet lekker is.

Wat een heerlijk weer hè? Zit lekker met m´n laptopje in de tuin te genieten. Tess is lekker aan het spelen in haar zwembadje en Finn ligt lekker te slapen. En ik ga ook lekker niet koken vandaag. Ik had nog macaroni in de vriezer, dus dat gaan we eten. Toch is dat ook wel eens lekker he. Even helemaal niks.
    Maar niet voor lang, want Finn begint nu te huilen en die wil denk ik eten. DUs dat gaat we dat maar even doen.....
    Doei
    x Linda

12. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Zo´n hoop te lezen.

Goh, die judith is ook zo´n koploper van ons he. Je bent alweer aan het werk en ik denk er ook steeds vaker aan.
    Ik bedenk me ook alweer hoe het zal zijn om te moeten werken... Ik heb ook het idee dat je nieuw bent maar dat je iedereen al kent.
    Ooh ik ben ook zo nieuwsgierig hoe het me allemaal gaat bevallen.
    Wat fijn dat Mirthe al zo´n poos doorslaapt zeg :D

Ik weet niet meer wie, volgens mij spijkervrouwtje: Is 5 voedingen niet te weinig? Waarschijnlijk niet want dat hebben ze zelf bij het CB aangegeven... Maar heel soms kom ik ook op 5 voedingen en dan ben ik echt bang dat Siënna te weinig voeding krijgt.

Normaal zit ze op 6 voedingen per dag.

Viona en? Siënna drinkt de laatste tijd ook korter aan de borst, maar ze lijkt tevreden :) `zeurt´ ook niet ofzo. Was eerst ook een beetje onzeker maar volgens mij is het toch genoeg en is de samenstelling van ons melk veranderd ofzo?! Heb toevallig de laatste dagen erg veel voeding wat eerder niet had dus daar ligt het niet aan.

Tamponprobleem: ook ik krijg het er moeilijker in en voel het zitten... Het is allemaal anders geworden na de bevalling :( En idd misschien ligt het er wel aan dat we droger zijn geworden... Al heb ik daar met sex geen problemen mee verder... :D

Aah die inentingen, geef ze allemaal maar een dikke knuffel mij :( Ik heb toevallig vandaag ook paracetamol supp van de kruidvat gekocht vanaf 3 maanden. Mn vriendin zei dat ik die idd door de helft moest doen en dan gewoon kon gebruiken voor de kleine.

Met Siënna gaat het erg goed. Ze slaapt nog steeds alle nachten door, als ik haar 5 voedingen zou geven ipv 6 dan zou ze zeker weten door slapen van de laatste voeding om 20.00 uur tot 07.00 uur maar dat vind ik echt veel te lang tussen zitten. Dus geef ik tussen 22.00 uur en 23.00 nog een voeding.
    Verder komt ze overdag nog steeds om de 3 uur soms 4 maar ik heb liever om de 3 uur omdat ik op die 6 voedingen wil blijven zitten. Vraag volgende week op het CB wel hoe of wat.
    Verder slaapt zij nog heel veel tussen de voedingen door. Echt een lekker rustig kind die als ze wakker is heel vrolijk lacht etc.
    Mn vrienden zeggen dan ook steeds als ze haar zien: goh het zal weer eens niet waar zijn. ZE ligt weer te slapen en zien we dr oogjes weer niet haha.
    Ooh ik ben zoooo verliefd dames! :D Echt zoooo heerlijk he!

Ooh ja leuk viona en bibi dat jullie dingen ondernemen. Gezellie hoor!

Tot later.

Ga nog effe lekker in de tuin zitten, genieten van het zonnetje. :D

13. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Wie o wie heeft de pacco comodo of piccolo en kan mij vertellen hoe ik mijn kleine vent er in moet leggen?

Groetjes Britt

14. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Yes, het is weer eens gelukt om de foto in mijn album te plaatsen van Kayleigh en haar poep-incident, haha.

@ Spijkervrouwtje, jij hebt een vermoeiende nacht achter de rug. ik hoop voor je dat de komende nacht rustiger zal verlopen.
    @ Cimbomlu, ik denk dat Deniz idd de zwaarste is want volgens mij is er nog geen andr beebje op de lijst boven de 6 kilo. Enne 2 kilo erbij bj mama, dat is toch niet de bedoeling?
    @ Judith, wat lekker dat Mirthe zo lief geslapen heeft. Ben je de middag nog een beetje doorgekomen. Kan mij voorstellen dat je je meissie wel mist hoor.
    @ Nachtvlinder, walvissen willen toch juist in het water? ;)
    Lekker genieten hoor. Wel leuk dat je af e toe nog ff komt updaten.
    @Viona & Clau, vervelend dat de BV niet zo lekker loopt momenteel. Dikke knuffie.
    @ Britt, ik kan je niet helpen, sorry meis
    @ Chiesa, wat een makkelijk meisje heb jij zeg. Kayleigh is overdag juist meer wakker dan dat ze slaapt. Af en toe een hazeslaapje van een half uurtje ofzo. Gelukkig heeft ze wel een dag- en nachtritme en is ze 's nacht niet wakker.

15. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    http://www.pacco.nl/arttot6mnd.htm

de gebruiksaanwijzing....

16. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Judy,

Op het plaatje lijkt het alsof de armen er tegelijkertijd in liggen. Als ik het zo doe dan heeft hij klittenband tegen zijn arm.

Britt

17. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Nou, ben de dag goed doorgekomen hoor Bibi, Mirthe heeft lekker gewinkeld met opa en oma, dus die was helemaal in haar nopjes. Om vijf uur de tweede voeding en zo lui als het maar kan, maar slapen? Nee hoor, ligt nu te huilen in haar bedje. Om acht uur eten geven...en dan hup naar bed! Dat moet lukken, gewoon te druk geweest met opa en oma gister...

tampons, ja hoor, hier nog eens, nog steeds! Moet komend weekend weer ongesteld worden, zie er nu al tegenop. Ik heb ook echt een ******hekel aan maandverband, dus tja, even doorbijten dan maar, haha...

@ Chiesa, ik loop altijd hard, dus daar zal het wel weer aan liggen ;)
    En, als die kleine donders honger hebben laten ze dat echt wel weten, dus zolang ze niet vreemd doen, genoeg plassen en lekker slapen is er geen reden te denken dat je te weinig voeding geeft! Toch?

@ Sally, wie ziet je dan in het zwembad? Kan toch best! Je hebt een man en kind, voor wie moet je nou nog tiptop slank in badpak, dat komt vanzelf wel weer! Tot die tijd, gewoon lekker dobberen hoor!

@ Viona en Clau, ik hoop dat het snel weer beter gaat!

@ Britt, je doet eerst die grote flap alleen om het rompje, dan de ene dicht over het ene armpje, die met klitteband dichtdoen (die plakt dan tegen de binnenste flap aan, die al om de romp zit) en dan het andere armpje met de laatste flap, die je dan weer aan die tweede klit....
    Snappie? Anders wil ik wel even foto's maken als ik haar straks in de baker doe?

18. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0

Deel 1, klaarleggen van de baker!

19. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0

deel 2, eerste flap om romp

20. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0

Deel 3, tweede flap om 1 arm (ja, Mirthe wilde nog niet, dus Leeuw is even proefkonijn...)

Deel Deze Pagina