Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0

deel 4: de tweede flap om de andere arm!

En dan die buitenste flappen nog, gaat dat lukken zo Britt? Ik hoop het, kan het je ook wel uit komen leggen, maar ja, weet niet hoe ver weg je woont ;)

2. mamasanne

mamasanne Lid

10 jul 2007
    48
    0
    0
    hahahhahahahahh DIE LEEUWWW!

Prachtig ingebakend..! Hier zon zelfde drollie met dezelfde pacco ( Als ik eerder was geweest had ik het ook uitgelegt hoor)

Nou deze prup ligt op bed, kijken hoelang ze het uitzingt! Ik had een fles van 120 gemaakt... OP Begint ze KEIHARD te huilen... dus ik ff wat erbij gemaakt maar met deze flessen (difrax) kan dat vanaf 60.. dus ik maar snel gedaan ... DRINK ZE UM OP :confused: oeps dat was niet helemaal de bedoeling...
    Maar ik haar naar bed gebracht... PRONKT slaapt ze als een blok!NAJAAAAAAAA

Ik hoop dat ze hier niet aan gaat wennen want 180 is een beetje erggggg veel hoor! Klein ding, klein maagje.. maar ze zal het wel aankunnen.. ze was eindelijk beetje ECHT tevreden leek wel !GEK HOOR!

nou meiden slaap lekker vanacht !

3. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Judy,

Dan hebben we het gelukkig goed gedaan. Bedankt!
    Heb wel het idee dat hij dit minder leuk vindt dan de hydrofieldoeken. Hij huilt de hele tijd. Slaapt even en dan weer huilen.

Britt

4. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    kinderdagverblijfleidster
    ijmuiden
    hallo

nou nou wat veel om terug te lezen!

over de borstvoeding: inderdaad veranderd de borstvoeding veel van samenstelling,daardoor komt je kindje vaker voor een voeding en lijkt het of het niet tevreden is, maar dit is dus een natuurlijk proces omdat je kindje groeit en meer nodig heeft en dus de produktie opgevoerd moet worden.

Ik heb een vraagje: met welk kolfapparaat kolven jullie?

Ik zou graag meegaan naar blijdorp maar het is me iets te ver met twee kleine kinderen.

Ik woon in ijmuiden vandaar

5. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    patje: leuk baby-zwemmen! ik ga het zelf niet doen, maar als je enthousiaste verhalen hebt, wie weet...

bibi: hahaha, dacht je dat we je niet geloofden, dat je Viona als getuige oproept! en die foto, zou ze dat later leuk vinden...? :)
    ik geef Deniz ook wel eens een olie-massage, dat vindt ie heerlijk. Maar het zal vast wel niet zo professioneel zijn als die van Viona...

ik ben helemaal klaar met Pampers, die lekken bij Deniz nog wel eens door, en ze vallen zo klein dat hij al aan maat 4 toe is :confused: . Voor de rest maakt het niet zoveel uit (Lidl is goed, en Aldi, en Bumblies), alleen de Etos luiers vind ik erg stug.

Judy: op je werk mailen? [-X
    En heb je nog lekker gebbq bij je, eh, schone familie?
    En aan de inbaker-fotosessie te zien heeft je dochter een groeirekening bij de postbank :D

mamasanne: ik denk dat jij een rustig nachtje krijgt, je kleine meid heeft een heerlijk buikje vol (of ze moet krampjes krijgen omdat het te veel was, maar ik hoop voor je van niet!)

Hester: heb je al geprobeerd de avondfles wat op te hogen? Deniz doet het er prima op, hij blijft uuuren slapen! (ja, behalve de laatste 2 dagen, maar dat komt van die stomme prikjes) Maar met 150 sliep hij echt niet meer dan 4 uur, en nu met 180 blijft hij wel eens ruim 6 uur weg!

linnepin: ja, het is heerlijk weer. alleen hoorde ik dat het zondag weer vreselijk warm zal worden. 't schiet ook meteen weer door he.

Chiesa: dus jouw dochtertje laat zich niet in dr oogjes kijken 8) . leuk he die verliefdheid. het wordt alleen maar erger, en zeker nu ik duidelijk merk dat hij een beetje eenkennig is naar mij toe O:)

britt: is het niet te warm die inbakerdoek? een hydrofiel luier is natuurlijk wel lekker luchtig

hier verder alles goed. Deniz ligt op een oor. Het gaat me goed af, "alleenstaand" moeder zijn. Maar over 2 weekjes gaan we naar papa! het is er bloedheet, ik hoop dat het tegen die tijd wat koeler is. nouja, scheelt weer bagage (we hoeven geen jassen, truien en mutsen mee!).
    gelukkig hebben ze Deniz' merk flesvoeding daar ook, dus ik hoef niks mee te sjouwen.

6. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0

Judith, WHOEHAAA die leeuw. Echt lief van je om het op die manier voor te doen hihi :)

Grraaw... de postbank. (dat is meteen waar ik aan dacht :D )

7. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Geen dank... Bij ons is het juist andersom....als we haar in de hydro inpakken wordt ze steeds wakker, slaat dat ding weg en gaat huilen. In de baker is ze de hele nacht rustig...

Maar ja, binnenkort moet ze toch zonder, want ze draait....

Hebben jullie beebs trouwens ook kale plekjes? Mirthe draait de hele nacht met haar hoofdje van links naar rechts en dat middenstukje is nu dus rood en een beetje kaal... Geen probleem natuurlijk, lees het vaker van kindjes, maar het moet niet te lang rood en kaal blijven natuurlijk! Straks moeten wel de vlechten in het haar!

@ Cimbomlu, jawel, als een aantal mensen op mijn werk zitten de msn-en, mag ik best even een kwartiertje forummen. Sterker nog, ik heb vandaag weer eens als vanouds geen pauze gehouden, dus dan was dat mijn pauze!

Vorige week bbq was vreselijk en het ergste: morgen weer! De vriend van mijn schoonmoeder had zijn verjaardag vorige week in twee delen, vrienden en familie en die eerste groep had een mislukte bbq, die vriend is niet zo snugger... Heeft oma bedacht dat er, nu er zoveel vlees over was, zij haar verjaardag komend weekend wel bij schoonmoeder kon vieren MET bbq...zucht...gáán we weer!

En ja hoor, de postbankrekening...beetje jammer dat nu de postbank oranje gaat worden. Zouden we dan als cadeautje alsnog een oranje leeuw krijgen? Haha...

@ Mamasanne, misschien even een vlaag van honger? Wie weet blijft Mara nu wel extra lang slapen! Dusssss, slaap lekker!

Ons prinsesje ligt ook al heerlijk te slapen, dus wij gaan een filmpje kijken! Lekker relaxen.

8. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik zeg alles ook stoer tegen anderen maar als het mezelf overkomt judith dan ben ik onzeker pff haha. :oops:

Enne, Siënna heeft ook een rode kale plek op dr achterhoofd van het draaien haha. Ziet er niet uit een matje met een kale plek haha :D

9. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hoi hoi allemaal,

Sorry, heb laatste tijd weinig tijd om het forum bij te houden.....druk met mezelf en de kleine. Maar ik heb ff gauw een vraagje...Weet iemand of je allergisch kunt zijn voor flesvoeding? Onze Bas heeft het nu 2 keer gehad, maar spuugd alles een uurtje later weer uit, en zit de volgende dag onder de uitslag......

Alvast bedankt!

10. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Deniz sluit zich bij de dames hierboven aan: ook een kaal plekje.
    maarja, dat is voor een man toch minder erg...
    hij heeft trouwens ook een voorkeur voor de ene kant van zn hoofd, dus nu draai ik steeds als hij slaapt en ik langs loop zn hoofdje naar de andere kant. Soms gromt hij een beetje (net als de postbank-leeuw) en draait dan resoluut zn hoofd weer naar de andere kant...

11. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    tuurlijk kan dat. ik zou het denk ik even aan de huisarts vragen (en als het kan laten zien!)

12. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    :confused:
    ambtenaren...? :-s

13. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Cimbomlu, Siënna heeft net als deniz ook een voorkeurshouding naar rechts.
    Ik heb haar bedje al omgekeerd, laat haar aan de andere kant boeren van mn schouder, hoofd aan de andere kant van het aankleedkussen etc. Ik doe zo veel mogelijk om haar ook naar links te laten kijken want anders moet ze naar de fysio :(

14. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Viona/Chiesa/Judy, dus ik ben toch niet de enige met mijn tamponprobleem. Irri is dat he? Maar ik las ergens dat het met zo'n 8 maanden over moet zijn. pfffff Nog 8 x een volle week klooien. :rolleyes:

@Viona, als Chanelle verder gewoon tevreden is zou ik er niet teveel over piekeren.

@Cimbomlu/Chiesa, hier hetzelfde probleem. Marciano heeft ook een voorkeur voor rechts. Niet alleen in bed maar de hele tijd. Hij houd zijn nekje gewoon stijf en blijft naar rechts kijken. Hij kan wel naar links kijken en zijn hoofdje draaien dus ik heb niet het idee dat er iets niet goed is. Hij is gewoon mega eigenwijs. Nu al! :rolleyes:

Groetjes!

15. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Bedank voor de aanmoedigingen :D
    Ik heb Chanelle gister vaker aangelegd en probeer het nog een aantal dagen vol te houden.
    Het maakt me in ieder geval wel zekerder.

Ik las gister in "Oei ik groei" bij het derde sprongetje rond twaalf weken..dat ze dan ook minder / minder goed gaan drinken.
    Ik herken ook heel veel dingen van de andere dingen..
    minder slapen..aandacht nodig..graag bij mama zijn..in ieder geval in de buurt van mama zijn..zich letterlijk vasthouden aan mama..zuigt/ sabbelt vaker op der handje..eenkennig (geweest)..
    Zou het dan toch een sprongetje zijn?!
    Ik ben er wel wat meer gerust door :)

Gister avond gezellig vrienden over de vloer gehad..Wii is echt superleuk! Voelde erna alsof echt had gesport :D

Chanelle had om half negen al honger..half uurtje eerder dan planning ;)..dus dacht zie wel hoe ze het gaat doen.
    Om kwart over negen lag ze er zeker al in en ze heeft heerlijk doorgeslapen tot kwart over zeven..weer tien uurtjes :D :D
    Ze heeft echt door alles heen geslapen..want we hebben echt niet stil gedaan met die Wii.. :S ..

Vanavond gaan we heerlijk bbq-en bij mijn broer en zijn vriendin. En morgen gaan we naar de camping van mijn oom en tante..hoop dat het een beetje uit te houden is met die warmte 8)

16. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0

17. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Hier precies hetzelfde met Kayleigh. Ook naar rechts, en al die pogingen om het te veranderen willen helaas niet helpen :( . Dinsdag moeten we naar het CB voor prikje en dan gaan we het ook over die voorkeurshouding hebben. Ik zou haar eigenlijk op haar linkerzij willen laten slapen, maar dat mag natuurlijk niet. Nu heeft de fysio wel drie driehoekkussentjes waarmee het wel mag. Die ga ik dinsdag dus vragen.
    En Kayleigh heeft ook een matje met een kale plek erboven op haar achterhoofdje.

@ Karin, jammer dat Blijdorp te ver is voor je. Ik heb trouwens een Medela electrische kolf via marktplaats gekocht.
    @ Cimbomlu, over twee weken naar papa toe. Voordat je het weet zijn die weekjes alweer voorbij. Blijven jullie lang in Turkije?

haha, Kayleigh is ook eenkennig naar mij toe. Maarja, wij zijn ook dag en nacht onze kleintjes aan het verzorgen. Het is wat lastig, maar stiekum vind ik het ook wel weer heerlijk.

Op zich ben ik heeel tevreden over de Pampers luiers, maar dan wel die gele verpakkingen. Nu had ik een groene verpakking in de aanbieding gekocht, maar die vind ik niet zo fijn.

@ Judith, zo'n oranje leeuw is wel leuk voor als er weer een EK of WK is. Veel "plezier" bij de bbq vanavond :-#
    @ Mispoes, ik sluit mij aan bij het antwoord van Cimbomlu

18. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Kayleigh heeft trouwens nog steeds een heel droog huidje, ondanks dat ze met hele vette Balneum olie in bad gaat. Ook heeft zij "berg" op haar hoofdje. Hebben jullie kleintjes daar ook last van?

19. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    @ Cimbomlu, Deniz en Kayleigh zijn vandaag 2 maanden \:D/

Ze heeft (als verrassing voor papa) van mij een Feyenoord speentje gekregen. Ze mag die alleen pas als ze 6 maanden is :( .

20. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Mijn KV zei dat haarlotion helpt tegen berg..ik gebruik het altijd voor Chanelle en ze heeft het heel heel af en toe..
    Je kan het trouwens zo weghalen he..ja sorrie ik ben erg pulkerig.. :oops:

En voor die droge huid toch maar eens wat anders proberen..ik gebruik gewoon die verzorgende olie van zwitsal en merk dat Chanelle's huidje daardoor minder droog wordt.
    Hadden de laatste weken dat niet gebruikt en kreeg ze een droog huidje..in der nekje, op der oortjes en in der gezichtje..nu gebruiken we dat weer elke dag en het is alweer bijna weg :D

Omdat bij Kayleigh het zo erg is en dat van jou niet helpt..zal ik het toch maar eens gaan overwegen om wat anders te gebruiken..
    Misschien haar ook elke dag met een soort olie of bodylotion in gaan smeren..buiten dat wat je in het badwater doet.
    Ik weet niet meer of je dat al deed :oops:

Deel Deze Pagina