Ik ben wel beetje zenuwachtig.. bij dec mama's is er 1tje waar het kindje niet goed van is en die moet worden ingeleid. Dan schrik je toch wel even. Haha ja maakt mij ook niet uit hoor of meisje dat aan heeft
@Judy, consternatiebureau? En mannen...tja idd, geef ze een paar biertjes, zet ze in goed gezelschap...dan zijn ze best wel lollig. Meestal... @Patje, meid, het komt echt wel. En altijd als het je niet uitkomt. (Ik was het met 6,5 week. En nu is het alweer bijna over. Mag ook wel, ben het al ruim 1 week!) @Shanna, geef Britt maar goed veel knuffels van mij. 1 voor elke muggenbult. @Moon, wees nu maar niet zenuwachtig hoor. Geniet van die 20-weken echo. Je kunt je altijd nog zorgen maken als er echt iets niet goed zou zijn. Toch? En waarom zou jullie kindje niet gezond en compleet zijn? Dus... GENIET ervan! @All, Marciano houd zijn nekje nu ook heel stijf als ik hem op de arm heb. Dus maandag maar even naar de Osteopaat. Die zit dicht bij ons dus kan het lekker lopend af. Groetjes!
hmmm heb alles gelezen, maar tja toen kwam er babyalarm.. voeden verschonen,spelen.. en nu ben ik alles weer vergeten! Hmmm eens ff kijken. . . . . . . Berg.... Devano heeft ook berg maar meer soort schilfers (tja sal das berg) en ik gebruik anti-berg van zwitzalf! Ik moet zeggen echt wereldspul! Het stinkt een beetje maar ja Heel zijn hoofdje zat onder de schilfers en dat met die lange haren van hem hahaha. Ongi..... was ik na 5 weken alweer met bv, maar echt minimaal en zonder bijklachten... en toevallig sinds gister ook weer, maar dan ook echt minimaal! tampons.. tja het is zo weinig dat ik gewoon een inlegkruisje kan gebruiken.. Ik heb gekolfd en er kwam ( gespaard dan) 125 in een flesje dus mama echt apetrots haha dat ga ik dus geven als laatste voeding kijken hoe hij erop slaapt! ik kolf er dan nog een beetje bij! want hoeveel zou hij ongeveer moeten drinken ? nou ja beter te veel dan te weinig!...... nou ja ik zie dus dat weer een geheugen hebal een vergiet hahah want verder kwam ik niet! ( hej dat rijmt ) ZO Vandaag ga ik toch echt het badje in, anders heb ik weer spijt dat ik het niet heb gedaan! zp ga ff mijn allerliefste poepie in bedje leggen... en oja ik zie er zo tegen op om dinsdag zijn prikjes te gaan halen sommige hebben al gehad dus die weten wat mij te wachten staat... was moeilijk om aan te zien zeker?! hoe hebben jullie dat gedaan? en ik moet dus zetpillen halen! hmmm check dikke kus en knuf uit het warme limbo land kus sal
We hebben het net toevallig vannacht geprobeerd: om 23.30 uur 200 ml voeding maar meneer kwam gewoon weer om 3 uur en 6 uur.... We blijven nog even proberen! Is echt leuk he, de Wii! Wij hebben 'm ook 8)
Goedemorgen dames, Nou, ik zal ook even reageren (op de laatste bladzijden dan....). Moon Vantevoren zorgen maken, heeft inderdaad weinig zin, maar snap precies wat je bedoelt hoor. Gewoon ervan uit gaan dat alles oke is.... Nog even geduld en dan weer volop genieten meid! Sorry hoor, even tussendoor.... .... Er is me hier toch eentje flink aan het poepen, haha.... .... Loopt helemaal rood aan.... Hester Begrijp dat Laurens nog niet doorslaapt? Vervelend zeg. Je weet nu bijna wel zeker dat het dus niet aan de voeding ligt.... .... Misschien toch nog een verstoord dag-en nachtritme? Doe je hem nog steeds 's avonds in bad? Iedere avond zelfde ritueel? Werkte bij Britt echt goed! (pffff, wat een lucht kan zo'n klein meisje produceren zeg....) Viona, Hester Misschien stomme vraag, maar wat is Wii? Marlieke Britt vond je knuffels erg fijn! Succes morgen bij de osteopaat. Judy Leuke uitleg van het inbakeren (die blauwe leeuw doet het 'm) en het woord BOERIN! Haha.... Mamasanne En? Hoe gaat het nu met de voeding? Britt zit ook op 5 x 150 ml. Hier doet ze het prima op. Onze tijden zijn: 7, 11, 15, 19, 23 uur. En ze slaapt heerlijk door 's nachts. Patje Nee, geen ongi-dagen op de lijst hoor! Ik ben na 4 weken alweer ongi geworden. Toen weer begonnen met de pil, maar tussendoor nog wel steeds gebloed. Na de strip gestopt, toen echt ongi geworden en nu net klaar.... .... En ben er alweer helemaal klaar mee! Nachtvliinder Ik moet a.s vrijdag met Britt naar het CB voor de prikjes. Lijkt me ook zoooo zielig! Hebben alle baby's die de prikjes al gehad hebben er last van gehad?? Zo, moet haar nu toch maar even gaan verschonen hoor. Jemig, niet te harden die lucht....
Moon, veel plezier bij de 20 weken echo! Geen zorgen maken hoor meis! Sally, gaat goed met kolven, super! Ik wilde ook vragen wie er al ongie geworden was. Ik nog steeds niet en zit er eigenlijk wel op te wachten, zodat ik weer aan de pil kan. En ik hoef nu nog niet gelijk weer zwanger te zijn. We willen wel 2 kindjes kort op elkaar, maar niet zo kort op elkaar.
Ongini: ik ben bij mijn zoontje pas na een jaar ongini geworden voor het eerst,30 aug geboren en gevoed tot eind juli(laatse 3 maanden gekolft) werd 3 aug voor het eerst ongesteld en 4 september weer en ja daarna was ik zwanger . Hoop dat het nu ook weer zo gaat. (behalve het zwanger worden )hihihi Drinken jullie kleintjes ook zo vaak met dit warme weer? Of wil mijn kleintje even mama tanken zoals dat staat in het oei ik groei boek! Ze wil nu alleen maar bij mij zijn, kon net aan even douchen, mijn vriendin krijgt haar dan zelfs niet stil. Nu voor het eerst slaapt ze alleen, de hele tijd in de draagdoek, best warm, nu in de kinderwagenbak lekker buiten. @ bibi Mijn zoontje had ook erg berg, van die zwitsalpads geprobeerd,die hielpen niet,ze zeggen inderdaad dat het komt door de haarlotion. Met olie insmeren en een nacht in laten trekken dan kam je het er zo uit,of met een kaart( kaartspel bv) voorzichtig over het hoofdhuidje. Maar het gaat vanzelf ook over, het duurt wat langer en je vind het zelf zo'n vies gezicht he? Moet zeggen ligt ook erg aan de huid van je kindje,Danique heeft nergenst last van en een heel ander huidje Ik ga even van het zonnetje genieten.
Het is wel duidelijk dat het mooi weer is, hoef eindelijk eens geen tig pagina's bij te lezen, haha... Moon, nog 10 daagjes meid, dan weet je of het een feyenoord (oh boy, ga ik dat goed schrijven......) voetballer of een feyenoord voetbalvrouw wordt! Haha....ga je het ons vertellen of hou je het voor jullie zelf? Sally, nog lekker gedobberd meid? Shanna, ja, Wii ik liep ook een beetje achter geloof ik, schijnt een computerspelletje te zijn, dat zeg maar de afstandsbediening ook de console is. Ik liep laatst langs een huis en zie allemaal kinderen voor een tv springen en gillen en wiebelen....ja hoor, een wii.... Maar aan de rest dan: heb je alleen dat afstandsbedieningachtige ding nodig of hoort er nog een box bij? en tja, die leeuw, ik had even niets anders, want het konijn dat bij Mirthe in de box ligt is maat 200 denk ik.....hahaha... Britt slaapt trouwens ook lekker nu hè... Wij hebben vandaag een enorme wandeling gemaakt, heerlijk! Daarna bbq in de tuin, of bbq...gewoon een beenhammetje erop gelegd, lekker in de hangmat liggen en wachten tot ie klaar is! Helaas werd Mirthe net wakker toen we wilden eten...maar nu ligt ze weer lekker te pitten... Ze wil alleen niet zonder baker slapen, of beter gezegd, kan het niet. Zijn hier dames met een ervaring van tweede of derde kindje die gebakerd hebben geslapen? Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat zonder baker slapen ook lukt? Ze doet dan alleen maar hazenslaapjes en huilt heel veel, maar ja, nu ze kan draaien is het niet echt 100% veilig.... gelukkig kan ze alleen nog van buik naar rug draaien.... Ooooh, heerlijk, zo in de schaduw in de hangmat beetje afkoelen van vandaag! Morgen krijgt Mirthe voor de derde keer de prikjes....voorlopig de laatste, want daarna pas met 11 maanden weer! Morgen ook ff mijn rijbewijs ophalen, een pasje, handyman! Toen ze bij het gemeentehuis vroegen of ik het bewijs van afrijden bij me had en ik zei, nee kom verlengen, voelde ik mij oud... Wel stom, want toen Rinke begin dit jaar slaagde en zijn rijbewijs ging halen vroegen ze, heeft u de oude ook bij u? Hahaha.... ikke bijna 30 en lijkt blijkbaar 18, hij net 28 lijkt blijkbaar ouder.... Zo, ik ga mijn boek er weer even bij pakken, koppie thee is onderweg en lekker lezen, hmmmm, het is zo lekker nu Mirthe gewoon vanaf 8 uur tot de volgende ochtend slaapt! Heb ineens weer avonden! Ja, die had ik natuurlijk met Mirthe ook wel, maar dit is wel lekker hoor, flesje geven, nog even gezellig met elkaar brabbelen en dan lekker slapen.....kunnen wij ook weer eens om 21.30 uur zeggen....zullen we gaan slapen? hihi... Dus, fijne avond, slaap lekker en....doei!
Er zijn al aardig wat meiden weer ongi zeg! Hahah, ik bedoelde niet dat in de lijst moest komen te staan wanneer je telkens ongi bent geworden, maar alleen hoeveel weken na je bevalling je je eerste ongi weer had! Hier alles goed, Femke krijgt nu echt een beetje ritme in haar slaap en wakker ritme. Meestal is ze nu ongv. 1 1/2 a 2 uur wakker tussen de voedingen. Ik moet wel zeggen dat ik haar wel echt in haar bedje moet leggen wil ze echt goed en diep slapen. Ik kan met haar gaan wandelen, maar zodra ik thuis ben en in de gang kom is ze klaar wakker. Hup dan naar bed en weer verder slapen. Als ik dus met de hond uit moet als ik weer ga werken over een week ( en mijn mannetje ook weer aan het werk is), dan moet ik dus gaan wandelen met Femke en de hond na de voeding zodat ze dan weer kan gaan slapen in haar eigen bedje. Femke heeft nu weer een paar nachten tot 6.30 geslapen, dus ik denk dat ze haar tweede sprongetje heeft gemaakt vorige week! Ze is nu echt weer veel meer tevreden en slaapt weer beter. @ judy, heb je haar al in een slaapzakje geprobeerd? Ik ga denk ik, als ik ga afbouwen, beginnen met 1 slaapje per dag in een slaapzakje. En dan naar twee etc. Ik ga de nacht er als laatste uitgooien. Misschien een idee? Anders even het CB vragen om raad? Lekker he om nu te wandelen met het weer! Morgen krijgt Femke haar eerste prikjes...... succes met Mirthe morgen, zij is er voorlopig dan even af!
Goede avond meiden! Vandaag heerlijk naar de camping van mijn oom en tante geweest..het was echt heerlijk Chanelle had wel enorm last van de warmte..ze kon niet goed slapen..en had pas naar der zin als je koude wind blaasde op der..had het met der te doen.. Toen we een stuk gingen wandelen langs een groot meer kreeg ze honger en niet zo'n beetje ook..ze bleeft maar huilen..dus ik heb WANDELEND haar de borst gegegeven..ging eigelijk wel prima..alleen moet je niet naar al die gezichten kijken van al die mensen..probeerde mijn gezicht zo normaal mogelijk te houden..het ging allemaal goed. Ze heeft echt helemaal niet meer genoeg aan mijn borsten..ze blijft constant maar honger houden.. Dus ik heb besloten om af te bouwen en geheel over te gaan op FV.. Ik moet alleen even kijken hoelang ze het op een fles doet..bij drie uur wordt het vijf voedingen en bij vier uur wordt het vier voedingen.. Nu wordt het nog bij vijf voedingen houden.. Nu krijgt ze de laatste voeding om half negen en komt dan weer om ongeveer half zeven/ zeven uur.. Ik wou het graag zes maanden volhouden maar op deze manier gaat dat echt niet lukken..dus heb eindelijk de beslissing genomen en voel me er goed bij.. Ik heb wel het gevoel..misschien erg emo..dat ik ergens afscheid van moet nemen..van die intieme momenten met Chanelle..als of ik afscheid moet nemen van een vakantieliefde terwijl je van te voren wist dat het nooit voor lang was.. Misschien raar beschreven..maar dat kwam in me op 8) Dikke knufff Viona
@ viona, goed van je dat je die beslissing genomen hebt. Het is iid het emotionele wat het moeilijk maakt om de knoop door te hakken om te stoppen met borstvoeding. Ik moest ook stoppen omdat Femke niet goed genoeg dronk aan de borst en ik vervelende kloven kreeg etc. etc. Na 6 weken had ik toch weer zoiets van: Zal ik het weer gaan oppakken.....heb het met mijn man erover gehad, maar die heeft me weer even met beide benen op de grond gezet. Het meisje doet het gewoon veel beter met flesvoeding! En als jouw meisje niet genoeg heeft aan de borst dan houdt het gewoon op! Ik zou zeggen, geniet nog even lekker van die momenten met je kleine meid! Misschien kun je alleen de ochtend en de avond voeding de borst blijven geven? Een vriendin van me heeft dat ook een half jaar gedaan.
@Viona, good for you meid! De knoop doorhakken! Daar krijg je meer rust van. Of je doet wat Patje zegt. Alleen 's morgens en 's avonds. Knuffie!
@ Patje, ja, slaapzakje is ook al geprobeerd.... Moet zeggen, ze ligt nu al ruim een half uur stil...zonder slaapzakje of baker... Heb gewoon even een hydro omgeslagen, die ze vrij snel weer af deed...en nu heeft ze een beetje door dat zo liggen ook wel lekker is. Alleen tja, waarschijnlijk is ze het de volgende keer weer vergeten en huilt ze weer.... We proberen het gewoon steeds weer en morgenavond, als Rinke de dag erna niet om 5 uur op hoeft, proberen we de nacht... De vorige keer dat we dat deden werd ze in plaats van zeven uur om vier uur wakker, dat wil ik Rinke niet aandoen, moet wel frisjes in de auto zitten! @ Viona, knap hoor, dat je deze beslissing hebt genomen. Neem van mij aan dat het wel voldoening geeft als je straks merkt hoe goed Chanelle het op fv gaat doen! Ik had er ook erg veel moeite mee, maar jeetje zeg, wat een rust kwam er over Mirthe heen toen we gestopt waren, er was niets meer van dat huilerige onrustige meisje over, maar ik had ineens een vrolijke dochter die zich in rap tempo ging ontwikkelen! Natuurlijk is het fijn borstvoeding te geven en afscheid nemen van die momenten vallen zwaar....maar ik kan nu ook onwijs genieten als ik Mirthe aan Rinke geef en hem in de hangmat de fles zie geven en daarna zie spelen en ik ondertussen ff lekker kan koken o.i.d. Elk voordeel heb z'n nadeel en elk nadeel heb z'n voordeel! Je hebt het bijna 3 maanden volgehouden, petje af hoor, want volgens mij hadden Chanelle en jij het daarin niet altijd even makkelijk! @ All, probeer nu te sporten.... Omdat ik een hekel heb eerst ergens naar toe te moeten om te sporten heb ik jaren lang de Winsor Pilates gedaan, thuis en nu staat de Core Rithms op pauze, want bij de warming up voelde ik dat ik nog niet gegeten had, hahaha....ben ook nog eens waanzinnig ongesteld, dus ik vrees dat ik zo de douche ga opzoeken en deze actie maar even een weekje uitstel....bleeeehhh...zo slap als een vaatdoek! Nog twee uurtjes en dan zitten we weer op het cb, hopelijk hoeft Mirthe dan niet net haar flesje.....ze heeft om kwart voor 8 gegeten, dus zou het wel tot half 12/12 uur vol moeten houden, ik hoop het zo, kan ik haar na de prikjes mee naar huis nemen, ff flesje en dan lekker slapen..... Ben wel benieuwd hoe lang en zwaar ze weer is. Volgens mijn weegschaal toch al wel voorbij de 6 kilo! Zou het echt? Dus, tot vanmiddag denk ik maar weer!
Klopt! Hij slaapt nog steeds niet door... maar volgens mij is het nu echt een gewoonte van hem geworden om om 3 uur wakker te worden Dus vannacht heb ik wat anders geprobeerd: ik heb hem afgescheept met een mini-flesje van 30 cc, hahahaha! En dat werkte ook nog eens Voordeel is: die zit er zó in (paar slokken) en daarna heeft hij geslapen tot 5.30 uur... 't is een begin! @ Judy: voor de Wii heb je ook nog een spelcomputer nodig, daarop zit die afstandsbediening aangesloten. De Wii is overigens ook goed voor iedereen die na de zwangerschap weer een beetje in model wil komen: je staat echt te springen en zwaaien enz en na de 1e keer had ik toch een beetje spierpijn... Heb 'm nu alweer een hele tijd in huis en het is echt vermakelijk
@ hester, hahah, mijn broer heeft ook de Wii, zijn vriendin had ook mega spierpijn na een avondje tennis! Ik stond ook nog lekker te tennissen en te bowlen toen ik 41 weken zwanger was, alleen kreeg ik er erg veel harde buiken van. Ik hou het nu maar bij het echte tennis op de baan! Heb trouwens gister weer getennist met de buuf, en zij is 6 weken eerder bevallen, dus daar stonden de twee klungels die echt eerst weer even het ritme moesten vinden, de ballen vlogen eerst over baan 4 en 2 ipv baan 3 waar wij stonden Ik hoop dat je mannetje gauw gaat doorslapen meid!
Dank je wel meiden! Het was inderdaad niet altijd makkelijk..maar ik heb nu pas echt een rede om af te bouwen en het is denk ook beter voor Chanelle.. Ik doe nu in ieder geval om de voeding de borst..de laatste voeding zo ie zo bijvoeding. Ik heb net de MM uit de vriezer gehaald en is bij elkaar ongeveer twee flessen..heb er eentje al gegeven. Nu doe ik: BV FV (vandaag MM) BV FV (vandaag MM) BV plus FV Dit doe ik dan deze week en dan volgende week misschien wel alleen ochtend en avond.. Kijken hoe het loopt.. Ze moet wel gelijk meer poepen..gister was ik gelijk begonnen met om en om.. Ze had al zaterdag avond gepoept en toen ook nog eens zondag ochtend, middag en avond..maar dat kan ook natuurlijk ook te maken hebben gehad met de warmte.. Hihi moet weer wennen aan die vele poepluiers 8)
Viona: knap van je dat je dit besluit hebt durven nemen. ik sprak gisteravond mijn schoonzus en die zei dat ze achteraf spijt had dat ze koste wat het kost zo lang heeft geprobeerd bv vol te houden. als ze het over kon doen, zou ze veel eerder gestopt zijn. enne...die vakantieliefde, grappig dat je het zo voelt. maar ik weet zeker dat je er iets anders voor terug krijgt! Judy, zou Mirthe zwaarder zijn dan Deniz...? Patje: ik zag hier in het westen de tennisballen die jullie in Overijssel missloegen, langsvliegen, hihihi goed zo, Hester, fop 'm maar hoor! Sommigen geven alleen de fopspeen 's nachts en dat gaat soms ook goed... Hier ben ik een beetje de draad kwijt. Deniz krijgt flessen van 180, gisteren om 17 uur eentje gedronken, kwam ie 19 uur weer tranen met tuiten huilde hij. Over mn hart gestreken en 'm 120ml gegeven. Slaapt ie vervolgens tot ... 3 uur 's nachts !
Hoi meiden, Zo ff alles bijgelezen want ben het hele weekend neit online geweest. We zijn zaterdag nl naar zee geweest en het was heerlijk Lekker met z'n drietjes en de honden door de duinen en langs het strand gewandeld. Onderweg 3 x aangelegd bij een strandtent voor een hapje en drankje en voor de voedingen voor Isa Isa deed het ook super heeft de hele dag niet gehuild en lag geregeld lekker wakker in de kinderwagen te lachen Voelde gewoon perfect zo met ons gezinnentje op stap te zijn . Verder gisteren lekker bbq gehad bij overburen en ook daar deed ons meisje het heel goed. Echt genieten met dit heerlijke weer. Ik kan overigens niet merken dat ze last heeft van de warmte. Vanmorgen heeft ze lekker buiten gespeeld en geslapen in het campingbedje en nu ligt ze lekker in de box omdat het nu binnen een stuk koeler is dan buiten. Met de voedigen gaat het ook goed, ze zit nu op 5/6 BV per dag. Op zich kan ze best met 5 voedingen toe (mocht ook gerust van het CB). Ze komt overdag om de 4 uur alleen snachts laat ze er meestal 6,5 uur tussen, hierdoor verloopt voedingsschema wel elke dag en heeft ze dus de ene dag 5 en de andere dag 6 voedingen. Als ze nu 8 uur gaat slapen snachts dan klopt het schema weer maar ja kan haar niet dwingen he Karin, ik heb de dubbele electrische kolf van medela, de mini-electric plus (gekocht via MP) Viona, jammer van je BV maar ik kan me jouw situatie heel goed indenken. Gewoon lekker overgaan op de fles. Kan me wel voorstellen dat het best even moeilijk is die intieme momenten te moeten missen maar zoals Judy zegt, wel handig dat je man nu ook wat meer van je over kan nemen. Ik ben 4 weken na de bevalling meteen begonnen met d epil (geen ongi afgewacht) maar na 3 weken kreeg ik licht bloedverlies en dit houdt nu al een paar weken aan. Tís niet veel (inlegkruisje is meer dan zat) maar vervelend is het wel. Als het nu na de 3e strip nog niet over is ga ik denk ik er maar mee stoppen en moeten we maar zo lang aan de rubbers. Tips voor berg heb ik niet want Isa heeft er geen last van. Wel gebruik ik tegen een droog huidje altijd olie in haar badje en smeer ik haar na het badje in met natusan olie. En moet zeggen dat ze al die tijd al geen droog huidje meer heeft gehad. Hester fijn joh dat je Laurens hebt laten foppen Het begin is er, kan goed zijn dat hij straks alleen aan een speentje genoeg heeft ipv een flesje snachts. Succes!! Judy en is Mirthe goed gegroeid??