Ik was even benieuwd of de juni 2008 kindjes dit schooljaar nog starten of gewoon na de zomervakantie?
Hier hebben we geen keuze. Omdat hij in de 1e groep zitten die vakantie krijgen mag hij pas na de zomervakantie naar school. Mijn nichtje (1 dag ouder dan onze zoon) mag wel naar school in juni. Maar zij zit in de laatste groep die vakantie krijgt.
Ik had in eerste instantie een keus. Mijn zoon is van 18 juni. Maar nu heb ik te horen gekregen dat de groepen zo vol zijn en voor die 4 weken is dat niet verstandig voor die kleintjes.Dus de school ziet er nu vanaf voor alle kindjes vanaf 1 juni. Ik vind het heel jammer, want had het leuk gevonden als voorbereiding zodat ik hem in de zomervakantie daarop kon wijzen. Wij zitten in de laatste groep zomervakantie, deze start 20 juli.
Tegen mij zeiden ze dat het einde van het schooljaar rommeliger is dan normaal. Dit geeft een verkeerd beeld bij de kleuter. Dan zouden ze beter het nieuwe schooljaar kunnen starten. Maar het is wel jammer. Hij wil zo graag naar school. En alle kindjes die 4 worden mogen naar de basisschool; hij moet nog 9 weken wachten.
Ik zou het om eerlijk te zijn niet eens weten. Zoontje is van 11 juni. Vakantie begint hier 9 juli, dus bijna een maand later. Denk dat zoontje hier wel voor de vakantie start. Hij gaat voor die tijd ook eerst nog 8á10 ochtendjes wennen. Maar ik weet het dus nog niet zeker.
Mijn dochter (9 juni) start niet voor de zomervakantie. Die begint hier al op 30 juni. En de laatste schoolweken zijn erg druk, ze zou dan in een drukke groep komen, om zes weken later weer in een andere groep terecht te komen. Dus na de vakantie pas.
Karsten is van 27 juni en bij ons begint op 6 juli de vakantie al. De laatste week is i.v.m. met de jaarafsluiting altijd erg druk en rommelig dus Karsten gaat lekker na de grote vakantie naar school. Dan komt hij in de instroomklas met 10/15 kindjes i.p.v. een klas met 30-35 kinderen. Dan kan hij mooi eerst aan de BSO wennen en na de vakantie aan school in combi met de BSO.
kindje van m'n collega is van half juni -en die gaat ook na de vakantie. Maar haar zoontje wil ook nog helemaal niet naar school . Dus dat is natuurlijk ook wel een verschil. Mijn dochter is van half juli - dus in de vakantie jarig en haar moet ik echt nog vaak gaan vertellen, dat áls ze straks eindelijk 4 is - dat ze dan nog niet gelijk naar school kan... Vanaf dat ze 3 is, roept ze al dat 'als ze 4 is ze dan naar school mag!'
@Athina: heb je het daar nog nooit over gehad met dochterlief dan? Hier ook oppasjes die in de zomervakantie 4 worden en die zeggen zelf dat ze na de zomervakantie naar school gaan.
Mijn dochter wordt 19 juli 4 en die gaat vanaf 20 mei elke week een dag naar school om te wennen. Wel leuk want ik denk wel dat ze eraan toe is. Ze riep van de zomer al dat ze naar school wilde en daarom hebben we haar naar de peuterschool laten gaan (het heet hier geen peuterspeelzaal meer). Ze gaat ook naar het kdv maar ze wilde zo graag! Toen ik 2w terug belde om haar in te schrijven toen zeiden ze dat ze 2 maand tevoren mogen wennen. Wij hebben laat zomervakantie, 23 juli tot 3 september (zoiets)
hier dan niet van juni maar van augustus dus mevrouw kan hier gelukkig al meteen starte mevrouw roept al bijna dik een jaar dat ze naar de basisschool mag haar verjaardag valt ook precies op zaterdag dus die maandag kan ze meteen starte
Hier een meisje van van 31 mei en de zomervakantie begint hier vroeg (30 juni). Van school mag je ze nog voor de vakantie laten wennen maar ze raden aan om pas na de vakantie echt te starten omdat de laatste weken vaak erg onrustig zijn en de klassen erg groot zijn. En wij willen zelf in die tijd ook nog op vakantie. Ons meisje blijft dan ook tot 13 augustus op het Kdv en gaat daarna naar school en de bso.
hier van 25 juni en 30 juni start de vakantie. Chris gaat dan ook pas na de zomervakantie naar school, tenzij.....hij supereigenwijs blijft en nog niet zindelijk is in juni. (hij kan het nl prima, maar wil meestal niet...) Dan gaat hij wel 'oefenen' en zodra hij dan nat is ga ik hem ophalen, zodat hij weet dat het echt op de wc moet op school. Overigens is hij al erg bekend in de klas omdat broerlief er nu zit, dus wat dat betreft zal het wel gaan. Ook komt hij straks bij 6 broertjes/zusjes van de huidige klasgenootjes van Nick in de klas die hij allemaal al kent en waar hij al volop mee speelt. Denk dat de juf nog een aardige dobber aan dat stelletje gaat krijgen, want die zijn allemaal al erg 'vrij' zeg maar....
23 augustus word de mijne 4 en zijn school begint 19 augustus weer. Weet nog niet of hij die week al mag wennen