hier ook nog niet zindelijk hoor!! ze geeft soms aan dat ze geplast heeft of gepoept heeft maar niet altijd, en soms zegt ze ik moet plassen, op het potje plassen maar dan zit ze erop zegt ze psssst klaar! ik moet zeggen ik was van plan om in mijn verlof de tijd ervoor te nemen en haar lekker in dr blote kont te laten lopen maar op de een of andere manier heb ik zoiets van pfff...ik vind alles nu al zwaar worden en dan ook nog eens zindelijkheidstraining.,...dr komt straks al zoveel op dr af....ik wacht er denk ik nog maar even mee...tenzij ze het zelf meer aan gaat geven maar dat valt wel mee... @firstbaby superknap zeg van danny dat hij al zindelijk is!!!!
@ Linda: dat was ik dus de afgelopen weken van plan met dat warme weer om hem in zn blote kont te laten lopen. Maar een paar keer eventjes gedaan en toen laten schieten. Kan me er ook nog niet 100% toe zetten en als je het halve werk doet heeft het geen enkele nut heb ik het idee.
Lezen jullie elke avond een verhaaltje voor voor het slapengaan? Welk verhaal/boek is bij jullie favoriet?
@first dank je voor je verhaal. hier plast en poept hij wel op het potje maar alleen voordat we in bad gaan. toen me thet warme weer had ik hem zonder iets aan buiten laten lopen hij ging niet op het potje maar op de stenen plassen en poepen. terwijl hij savonds voor het badderen er altijd wel iets op doet. ik heb al stickers in huis dus dan ga ik dat nog maar eens proberen en het potje beneden zetten. @coco ja hier wel ik heb een set van 6 boekjes van winny the pooh is hij helemaal razend op. denk da thet hier deze maand niet raak is voel en merk helemaal niks terwijl dat dat vorige maand wel was.
hier hebben wel een potje in huis, ze zit er wel op maar doet er verder niks mee. als ik moet plassen, dan zit ze er wel voor me en wilt ze ook een papiertje om de boel af te vegen. Maar verder doet ze er niks mee. @ firstbaby; bedankt voor je antwoord. Ik zal 't hier ook 'ns proberen met een beloningsysteem.
@ bulldog: Ik lees zelf ook iedere avond voor. Hij vindt het al echt boeiend. Maar ik zou wel eens wat nieuwe boeken willen vandaar dat ik het vroeg. Het is hiert echt een vast onderdeel van het avondritueel geworden en ik heb ook echt het idee dat het helpt om rustiger in slaap te vallen.
psz: Ik probeerde van de week een mail te sturen om hem aan te melden, maar die krijg ik steeds terug. Zou het met de vakantie te maken hebben?
Coco: Ja, ik zou ermee beginnen als je tijd voor hebt. Je kunt ook beginnen met thuis de luier af. Ik vertelde hem ook altijd een verhaaltje over een 'grote' jongen die zijn pamper af deed en netjes op de wc ging plassen. En dan wilde hij ook zijn pamper af en op het potje of de wc. Een beloningssysteem werkt denk ik wel. Ik wilde het ook gebruiken. Maar ik merkte dat het potje wat ik had, beloonde hem al met een leuke melodie. Verder prijsten wij hem heel erg en dat vond hij geweldig. - Ja ik lees hier ook elke avond na het badje een verhaaltje voor. Hij heeft 3 boeken van winnie the pooh, sesamstraat, dora, teletubbies en ik heb ooit ergens een boekje gevonden. Ken het niet. Er staat namelijk amper tekst in, meer woorden. Ik maak er elke keer een ander verhaaltje van. Wat ik het leuke aan dit boek vind is dat het kindje eerst op school is, dan thuis gaat eten, dan in bad en dan naar bed! Ik merk dat Danny dit heel herkenbaar vindt en als ik op de bladzijde van het bedje ben aangekomen springt hij al op om zijn eigen bed in te gaan, want het meisje van het boekje ligt immers ook in bed Ellen: Ja het kost wel tijd en als je niet consequent bent helpt het op een gegeven moment niet meer. Je kunt er ook voor kiezen om hem elke avond een uurtje zonder luier rond te laten lopen. En dan elke 20 min. vragen of hij naar de wc moet. Als hij nee zegt toch voor de zekerheid brengen, want hier kwam er altijd een plasje.. ook als hij NEE zei. En zo kun je het opbouwen. Succes! -Goed om te horen dat het vliegen goed is gegaan! Kan me voorstellen dat het iets minder is met een baby in je armen en een peuter ernaast. Maar gelukkig is de vlucht niet zo lang! Hier is hij zowel op de heen als terugvlucht bij het opstijgen in slaap gevallen en ik maakte hem 10 min. voor het landen wakker. Linda: Ja, je kunt het proberen tijdens je verlof. Maar ik zou je er niet teveel op focussen, want wat je zojuist hebt gezegd is waar. Mijn tante had haar dochter met 2.5 zindelijk. Toen ze haar zoontje kreeg was dat teveel voor die kleine meid, dat ze spontaan alles weer in haar broek deed. Duurde weer 2 weken voordat ze weer zindelijk was. Bulldog: Ja, potje gewoon beneden zetten en dan aankijken hoe het gaat. Misschien dat je ook een verhaaltje kunt vertellen over een jongen die zijn pamper wegdoet en gaat plassen op het potje? Succes ermee. Waarom denk je dat het deze maand niet raak is? Bianca: Graag gedaan. Succes.. ik ben er ook nog lang niet. Hoop dat het poepen beter gaat worden hier!
@bulldog mijn ervaring bij alletwee de zwangerschappen is als je denkt dat het raak is, is het niet raak en als je denkt dat het niet raak is dan is het raak....(snap je het nog houd moed!! hier eigenlijk niet standaard een verhaaltje voor het slapen gaan...ze gaat na het eten nog even spelen en soms wil ze idd een boekje lezen maar niet altijd, en dan is het op een gegeven moment tanden poetsen, pyama aan en naar bed...ze slaapt altijd direct..
@first thnks ik dnek dat het niet raak is omdat ik gewoon helemaal niks voel.. heb deze maand ook mn ei niet gevoeld wat ik normaal wel voel. @linda laten we het hopen dan dat het zo werkt haha.. we zullen wel zien over een week. @coco hier kiest hij ook zelf zn boekje welke ik moet voorlezen en wijs dan alle dieren van winny the pooh aan en hij weet ze allemaal zo leuk. hier is overigs s avonds een groot drama om hem te laten slapen soms suurt het wel een uur en als ik van zn kamer af gaat hij zo hard krijsen dat hij bijna overgeeft. mn man vind het normaal omdat zijn moeder vroeger ook bij hem op de kamer moest blijven , nou ik vind het verschrikkelijk want heel me avond is naar de klote.... OOIT ZAL HET GOED KOMEN TOCH????positief blijven denken maar..
nou ik ga er weer vantussen effe naar het centrum een kado kopen voor mn neefje die 2 word van ut weekend.
@ Bulldog: Veel shopplezier. Hier gaat het slapen ook met ups en downs. We hebben vooral veel downs gehad en ik kon me vaak heel goed vinden in jouw verhalen. Maar nu zitten we al een hele tijd in een grote up. Elke avond hetzelfde ritueel van badderen, pyjama aan, papfles (schandalig, ja ik weet het), naar boven, tandjes poetsen, verhaaltje lezen, slokje water en slapen. Ooit komt het goed, geloof me.
@coco hier ook hetzelfde ritueel savonds in bad met papa of mama dan naar beneden nog effe spelen dan een fles melk dan nog even spelen en dan tanden poetsen verhaaltje lezen en dan slapen ... die gedachte houd ik ook maar vast dat het ooooooiittttt goed ga komen. heb net een drinkbeker gekocht voor hem gaat best goed ... hij had nog steeds zon tuit beker en mn schoonzus had deze beker ook en dat ging vanmorgen best goed dus ik dacht die ga ik ook eens halen.
@ bulldog: Dus jouw zoontje krijgt ook nog een flesje? Ik dacht dat ik de enige was. Hier krijgt hij maar een klein flesje hoor 100cc. Maar dat flesje warme melk is echt zijn vloeibare gelukje... als je hem dan op de bank ziet genieten ervan dat is het mooiste dat er is, en dan denk ik bij mezelf.. ook al is hij al 2, laat het nog maar even. Hier drinkt hij trouwens overdag al een tijdje uit een gewone beker. Eerst steeds met een rietje, maar nu steeds vaker zonder. Gaat goed. Maar die beker met die uitsparing die jij hebt is wel handig. Joehoe! Morgen komt zijn nieuwe bed. Zondag gaat hij er voor het eerst op slapen als het goed is. Vannacht zn laatste nachtje in zn ledikant en morgen slaapt hij bij opa en oma. Wij gaan een avondje weg.
Bulldog: Leuke beker. Die heb ik nog niet eerder gezien. Ik heb na Danny's eerste verjaardag bij de blokker zo een pakje gekocht waarin 5 plastic bekers inzitten van winnie the pooh. Daar drinkt hij altijd uit. Coco: Hier krijgt hij ook op de bank een beker met warme melk voor het slapen gaan. Eerst dronk hij hem helemaal leeg, maar de laatste tijd laat hij steeds meer over. Dus nu vraag ik het hem en als hij Nee zegt gaat hij gelijk naar bed. -Over het slapen gaan, blijf je nou bij hem op de kamer zitten? Volgens die 'nanny' die op tv kwam was dat niet goed. Je kon beter zijn slaapkamerdeur open laten staan en in de gang gaan zitten en je stem af en toe laten horen. Net zoals je zelf zegt, op een gegeven moment zal hij lekker doorslapen. Ik hoop dat lekkerder gaat slapen in zijn grote bed. Hier haal ik voorlopig nog geen grote bed, hij slaapt nog heerlijk in zijn ledikant.