juni 2008 mama`s deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door bulldog, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    First: het lijkt een soort verlatingsangst, of misschien een kies? Het zijn periodes. In de vakantie was het papa voor en na, hij wilde weinig met mij te maken hebben. Nu is het andersom..
    Ik werk nu 4 dagen waarvan veel thuis (gelukkig). Op m'n werk hebben ze alle begrip en het is rustig dat scheelt.

2. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @first wat goed joh van danny!!! en wat zal jij een geld overhouden;) hehehe

@ellen ja ken meerdere linda's maar linda is echt zo'n standaard naam als nu sem of sofie, dit was/is echt een hele apparte naam..helemaal op de manier waarop je het schrijft...en dat vinden we juist zo mooi en appart...en zij hebben dezelfde naam precies opdezelfde manier geschreven, echt bizar. had nog even gekeken op een bep site...en in 2009 10 kindjes in nl met die naam...maar we houden de naam gewoon en ook de schrijfwijze, ik heb tenslotte de bedankjes met de kaartjes waar de naam op gedrukt staat al klaar dus....

wat betreft verlatingsangst op het kdv...dat had noa ook...is gewoon een periode...niet TE veel aandacht aan besteden...hoe langer jij rekt met weggaan hoe moeilijker het voor hem wordt om afscheid te nemen en hoe harder ze gaan huilen heb ik gemerkt...ik zei dan mama gaat werken, veel plezier, lief zijn tot vanmiddag, gad een kus en ging weg....voor het raam stond ze dan met de juf nog een beetje snikkend te zwaaien, maar ze vertelde me dat wanneer ik uit beeld was het ook gelijk over was...

@flex succes met je examen!

@coco ook al zo'n grote knul!!! knap hoor!!!

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja, een grote knul wordt het zeker, maar hier nog geen grote geldbesparing hoor, heb nog steeds luiers nodig.

Vanochtend heeft hij netjes 2 stickers verdiend door op het potje te plassen. Daarna boodschappen wezen doen, dus had hem een luier omgedaan. Komen we terug, ik kleed hem uit, er zat een klein plasje in zn luier. Ik ga zelf naar de wc en kom terug, staat meneertje op de grond te plassen.

Hoe kan je het beste omgaan met ongelukjes? Zo min mogelijk aandacht aan besteden en het in stilte opruimen of juist heel veel praten en duidelijk uitleggen dat het een ongelukje was en dat hij het de volgende keer op het potje mag proberen?
    Ik doe dat laatste maar weet niet of ik dat goed doe.

4. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    coco; ik kreeg de tip van het CB om ongelukjes wel te benoemen maar niet boos te worden oid. Zo van 'hee, ik zie een plasje, dat had ook op het potje gekund'

Linda: ik hou het afscheid ook zo kort mogelijk, werkt idd het beste. Het is alleen geen leuk gezicht om je kind zo hysterisch te zien als je weggaat (bokken, schoppen, slaan etc).

ben zojuist gebeld door het kdv, de kleine man wilt niet drinken en was alleen maar aan het huilen. Ben ff langsgegaan en live gevoed. Vreemd, vorige week ging het zo goed...

5. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @ellen wat vervelend dat hij niet wou drinken en deed huilen.

@linda goed dat je de naam gewoon hou zou ik ook gedaan hebben.

@all wat goed van alle kindjes dat ze op het potje plassen/poepen..
    wat worden ze toch groot.
    ik ga straks even bij de kruidvat de wc verkleiner halen die stonden in het krantje deze week.
    en maar even een zwangerschapstestje halen denk ongi is er nog steeds niet en ben stik misselijk bah....

vanmorgen naar het speelpleis geweest zoonlief ligt nu uitgetelt te slapen haha...

6. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

spannend bulldog!!
    die wc verkleiner heb ik ook opgehaald.

hier vanmorgen om 10 uur telefoontje gehad dat mijn schoonzusje in het zh is. ze had al 4 cm ontsluiting, dus grote kans dat we vandaag oom en tante worden, vind het zo spannend!!

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @sjoon spannend altijd leuk tante worden vind ik...

8. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @bulldog spannend!! ik duim voor je!

@sjoon oowww spannend!! hopelijk gaat alles voorspoedig voor dr..

@ellen nee lijkt me ook niks als idd met schoppen, slaan en bokken...is wel hartverscheurend om dan weg te moeten...noa begint te huilen zodra ik dan weg wil gaan, en klampt me dan vast en wil me niet loslaten...is ook niet leuk maar ja...kan moeilijk daar de hele dag blijven;) nu brengt vriend haar naar het kdv en sindsdien geen dramatisch afscheid dus...

9. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Sjoon: Ja gaat goed he! Voor je het weet doet Chiel ook zijn eerste plasje. Wat leuk dat jullie oom en tante worden. Weten jullie al wat het wordt of is dat ook een verrassing?

Ellen: Hmm, dat klinkt idd misschien als verlatingsangst. Danny heeft na de vakantie ook 2 keer gehuild bij het weggaan. Daarna was het over. Misschien is het gewoon even iets tijdelijks. Zit hij nog op dezelfde groep en heeft hij nog dezelfde leidsters?

Bulldog: Jaaaa, je moet testen. Spannend joh, ik hoop dat het raak is!

Linda: Ja klopt, ik heb al heel lang geen pampers meer gekocht. Dus nu je het zegt, ik houd nog geld over ook haha. Hij krijgt elke avond een luier voor het slapengaan, die wordt wel elke ochtend minder vol. En bij zijn middagdutje krijgt hij meestal een luierbroekje, maar die is bijna altijd droog. Ik heb hem al een aantal keer zonder luierbroekje laten slapen bij zijn middagdut, maar ik let ook erg op hoeveel hij heeft gedronken. Wil daarin niet overhaasten.. en heb natuurlijk geen zin om hem en zijn bedje te verschonen/wassen

10. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    SJOON WAT SPANNEND!!

Coco, gewoon luchtig over doen. Je kunt het best wel even benoemen dat het eigenlijk op het potje moet...
    dan gewoon opruimen, kan gebeuren, geeft niks.
    Anders kunnen ze erg onzeker worden.

Bulldog, zou mooi zijn...

Zat deze week zelf ook even in de rats..maar gelukkig niet zwanger.

Ik word een beetje simpel van om en om een kindje op bed.
    Het is steeds wisseling van kind hiero.
    Hoop dat Emma snel even overgaat op 1 slaapje.
    Maar dat is nog te vroeg :(

Kopen jullie wel kleding op MP?

ik koop en verkoop er en vind het geweldig!

11. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    blondi: nee, geen kleding op MP. Ben het wel van plan met de baby en kinderkleding. Ik hoor alleen van iedereen dat er zooooveel staat dan mensen en bijna niets voor geven of niet eens reageren. Hoe is jou ervaring?

12. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    merkkleding loopt volgens mij wel goed op mp maar de rest is moeilijk te slijten, is mijn ervaring...hello kitty kleding doet het ook altijd wel goed...

13. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @blondie lijkt me niet leuk dat de kids omstebeurt slapen zo heb je zelf ook niet echt rust.
    willen jullie geen 3e meer of over een tijdje pas?

hier koop ik geen kleding via mp maar ik verkoop er ook niks ik heb grotendeel alles bewaard.

zo de testen zijn in huis nu wachten tot morgenochtend...
    schiet toch niet op om het nu te doen.

14. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    hmm als je meerdere testen hebt..zo ik nu ook 1 doen hoor.

Een derde kindje wil ik wel, maar nu nog niet...je hebt idd zo weinig rust. Dus was heeeeel blij met de negatest.

even genieten van deze 2 donders.

ja ik verkoop best goed op MP.
    Ik ben niet duur en maak duidelijke foto's.
    Reageer snel en stuur snel op.

vind het irritant als mensen niet snel reageren.
    dan verwijder ik mijn bod ook na een paar dagen.

Het is veel werk om alles erop te zetten, maar afegelopen keer had ik toch dik 100 euro in een maand tijd te pakken.

Da's dan wel leuk.

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

t is voor ons de 1ste x tante en oom worden. en we weten niet wat t wordt. hun ook niet! ik denk wel een meisje overigens.

maar nog steeds geen telefoontje hier...

koop wel en verkoop ook op mp maar nog nooit kleding gekocht of verkocht.

16. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @blondie ja ik heb 2 testen maar heb vanmorgen al 3 bakken koffie op en nog een paar glazen drinken dus denk dat he tnu niet zo opschiet omdat veel heb gedronken wat ik normaal niet doe ik heb nu alleen zon dorst..

ja als je nu geen 3e wilt dan kan je wel blij zijn met een nega test.
    fijn da tje zo goed verkoopt op marktplaats.

17. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @sjoon spannend hoor ik ben tante van 2 neefjes en 1 nichtje en het is zo leuk ....

18. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ bulldog: Spannend!

@ Sjoon: Ookal spannend, haha.

@ Blondie: Nee, ik koop of verkoop eigenlijk nooit kleding via MP. Wel af en toe wat andere dingetjes.
    En straks na twee babietjes kan ik kleertjes enzo wel gaan verkopen want hier blijft het bij als het goed is.

19. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ja, we zijn net terug uit friesland, en we hebben een mooi neefje erbij. Tijn.
    wat een kleintje, kon me niet meer voorstellen dat chiel zo klein is geweest. een een paar ons en 2 cm na...alles was goed gegaan dus helemaal blij!

20. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Blondie: Nee, hier koop ik geen kleding van mp. Nooit echt gekeken.
    Ik heb regelmatig merkkleding en merkschoentjes van Danny verkocht en daar krijg je echt een mooie prijsje voor terug.

Bulldog: Laat het ons weten he, ben benieuwd..

Sjoon: Gefeliciteerd met je neefje Tijn! Voor het eerst tante geworden lijkt me geweldig.

Deel Deze Pagina