@first ik heb niet alles besproken wat me dwars zat maar hij reageerde bijna niet wat heef thet dan voor zin om te praten. ik neem aan dat hij wel merk dat de koek bij mij bijna op is. althans ik neem aan da tje dat merkt. ik ben zo ie zo van plan om het hem te laten weten .
@bulldog mannen zijn wat dat betreft heel naief en zien het niet eens! ik zou gewoon 2 the point komen en zeggen dat je op deze manier de relatie niet meer zien zitten....meestal schrikken ze dan wel wakker en als het hem niets doet tsja dan is het wel duidelijk toch....succes meis! wat claudia betreft weer ik ook niet precies hoe het zit...maar haar relatie met patrick is over, ze heeft sinds kort ook een nieuwe vriend...maar nu las ik op hyves dat haar ouders haar de rug toe hebben gekeerd ofzo...ik heb haar er nog nie over gesproken....
Bulldog: Wat vervelend voor je! ik sluit me aan bij de reactie van de rest, ik zou proberen om er zoveel mogelijk aan te doen. Het gesprek gisteren heeft je niet zoveel opgeleverd lees ik net terug... Als ik het zo lees kan het ook liggen aan de manier waarop je het hebt besproken. Mag ik je wat tips geven? (ik doe het lekker toch , blijf een vakidioot) Mannen ervaren de communicatie van vrouwen vaak als 'zeuren'. Wat helpt is zo direct mogelijk zeggen én (vooral) vanuit jezelf praten. Wat jij vindt, denkt, voelt en zou willen en wat zijn gedrag als effect op jou heeft. Zoals je schrijft heb je hem gevraagd of hij de relatie nog leuk vindt en waarom hij dan weggaat het weekend. Als je gaat verwijten, sluit hij zich af of gaat hij zich verdedigen. Als je het anders zegt bijvoorbeeld: "ik baal van de situatie, het maakt mij verdrietig dat jij je eigen gang gaat, zo zie ik het niet meer zitten. Ik wil graag met jou praten hoe we het anders kunnen doen." dan verwijt je niets, je geeft helder weer dat het jou hoog zit en je geeft ruimte om oplossingen te zoeken (daar zijn mannen gek op) Dit kan je ook doen als hij laks reageert: "ik vind het jammer dat je zo laks reageert, zo voel ik me niet serieus genomen, het zit mij echt dwars en wil graag naar oplossingen zoeken" succes meis! Enne: je kindje merkt het zeker als jij niet lekker in je vel zit hoor... Hij zal ook een voorbeeld aan jullie nemen als jullie hier goed uitkomen door te praten bijvoorbeeld.
@ Bulldog: Jammer dat het praten niet is gegaan zoals jij gehoopt had. Hopelijk heb je echt wat aan de tips van de andere meiden, ik heb er weinig meer aan toe te voegen. Ik wil je echt heel veel sterkte toewensen en jou een dikke knuffel geven.
OMG bulldog... ah jammer zeg. Maar ik sluit me aan bij de reacties van de andere dames hier. Ik weet natuurlijk niet hoe 't zit; maar wil je wel sterkte toewensen in je besluit. Het is niet niks natuurlijk. Knuffel... Ja.. ik las 't ook van Claudia. Ik zag Linda's reactie al staan bij een www van claudia waar je je af vroeg wie Richard was. Tja.. wij kennen 't verhaal niet, maar is natuurlijk wel erg voor d'r. Ik hoop dat ze er snel over heen is.
Ik sluit me aan bij Ellen, mannen zijn moeilijk! Wel klote dat het zo moeizaam moet gaan als je er over wilt praten! Bigg hugg for you girl! Ik heb Claudia's www ook gezien, maar ze heeft zoals ik het begrijp zelf haar relatie gestopt idd. Aangezien ze zelf niet zo heel vaak hier meer kwam, zal ik er verder ook niks over zeggen. Het lijkt me al lastig genoeg zo.
@ bulldog jeetje meid wat vervelend dat je man zo zijn schouders ophaalt en je niet serieus neemt! wel een hele lastige situatie zo vooral omdat jij er wel zo'n beetje klaar mee bent. ik sluit me aan bij xxxx1974 en vanuit je zelf gaan praten succes meid! @ bianca hoe voel jij je??
Dat claudia zelf haar relatie beeindigt is natuurlijk haar keus, maar het ging mij erom dat de ouders haar de rug toegekeerd hebben, dat vind ik erg jammer dat er zoiets gebeurd door een keuze die jezelf/beide gemaakt hebt.
@bulldog: jammer dat je man er zo luchtig over doet/ denkt. hopelijk wil hij en jij natuurlijk ook er nog over praten om tot een goede oplossing te komen.
@all bedankt voor de reacties. @ellen bedankt voor je tips wat je zegt klopt ook wel ik ben wat dat betreft daar niet zo tactics in. ik ga er zeker wat mee doen ! we hebben gister alweer normaal met elkaar gepraat. wat vervelend voor claudia dat haar relatie over is en dat haar ouders de rug hebben gekeerd naar haar. erg vervelend.
Bulldog: Wat vervelend zeg zou echt proberen als ik het maar een midweekje er tussen uit te gaan. Liefst zonder pc en tv, dan moeten ze wel praten!! Mannen hebben een hekel aan praten ik weet het. Claudia: Wat vervelend zeg allemaal, hopelijk komt het weer goed met je ouders!!
ik heb claudia nog niet gesproken, alleen ff snel via hyves..ze zou me morgen bellen maar wat haar ouders betreft waren die alweer bijgetrokken..de rest hoor ik morgen wel...
Linda, van harte met de geboorte van jullie meisje Fae! Een hele mooie naam. En ook de foto's van jullie dochter zijn erg mooi (alweer een paar dagen geleden bekeken). Bianca, wauw wat fijn zwanger!! Gefeliciteerd!!! Het is jullie zo gegund, super!! Bulldog, wat een rotsituatie thuis. Sluit me helemaal aan bij wat er al gezegd is. Hoop dat jullie er samen uitkomen en dat jullie er een keer goed over kunnen praten. Schaapje, leuk dat je er weer bent!! Wat rot van de miskraam. Hopen dat het nu snel raak mag zijn. Senna is hier precies even groot en zwaar; 9,8 kilo en 79,5 cm. Ze loopt erg achte rin d'r ontwikkeling; loopt nog niet en woordjes komen erg langzaam op gang. Al een tijdje bij de fysio maar weinig vooruitgang en nu 2 x bij logopedie geweest. Daar heb ik wel vertrouwen in, ze sluit wel goed aan bij Senna. Dat is fijn want anders bereik je hoe dan ook niks bij d'r. Ze is ook erg angstig, maar vaak ook heel vrolijk gelukkig. Maak me er erg veel zorgen om, dus ik/we zitten in een niet zo fijne periode. rest, sorry, weet het even niet meer. Lees en leef nog steeds wel mee hier hoor, maar kan het nog niet zo opbrengen om veel te reageren.
meiden even snel een berichtje vanuit hier. gisteren eerste werkdag gehad ging super! en vandaag te horen gekregen dat ik ben geslaagd! @ zonneschijn hoe gaat het met je en je kindjes???
@ Zonneschijn: bedankt en toch nog iets positiefs over Senna. Dat je toch tevreden bent over de logopedist. @ bulldog: hoe gaat 't nu bij jullie? @ flexgirl: naar aan leiding van je vraag hoe ik me voel; ik voel me moe, heb de hele dag honger en als ik iets heb gegeten, dan ben ik weer misselijk... O ja... gefeliciteerd dat je geslaagd ben!!! hoe was je 1e dag als gastouder? Bevalt 't?
@flex gefeliciteerd met je behalen van je diploma! @zonneschin hoe gaat het met jullie? @bianca hoe gaa thet met jouy hoe voel je je ?? hier gaat het wel weer we hebben nog gepraat dus het gaat al wat beter en ik voel me ook al weer wat beter in mn vel. dus denk dat het wel goed komt.
dankje lief dat je ernaar vraagt eerste dag is heeeel super gegaan! tijd is voorbij gevlogen hahaha vervelend zeg dat je je zo moe voelt hopelijk wordt het na de eerste 3 a 4 maanden beter!
Dankjewel meid! Fijn dat jullie toch nog gepraat hebben en dat je je nu beter voelt dat is echt goed om te lezen!
Bulldog: Fijn om te horen dat jullie hebben gepraat. Misschien was het gewoon een dipje zoals Mineke al zei. Communicatie is belangrijk en als je eenmaal beide je hart hebt gelucht gaat het alweer stukken beter. Zonneschijn: Probeer je niet teveel zorgen te maken! Fijn om te horen dat de logopediste goed bij Senna aan sluit. Bianca: Ja de vermoeidheid zul je nu wel voelen he? Doe het lekker rustig aan en geniet van je vakantie! Flex: Goed om te horen dat je eerste dag goed is gegaan. Gefeliciteerd met je diploma!! D. luistert steeds beter! Ben zo een trotse mama. Heb soms zelfs het gevoel geen kind in huis te hebben en dat terwijl hij wakker is.. Hopen dat dit zo blijft.