Coco en mineke, wat lief dat jullie eraan dachten. Inderdaad giste rbij de kinderarts geweest. Het was een erg aardige man, voor ons en voor senna. Ik had anderhalf kantje ook getypt zodat ik niks zou vergeten, ook met vragen en hypothesen en hij heeft op alles geantwoord. We dachten dat ze wel wat onderzoeken in maag/darm-streek zouden doen (echo of foto's ofzo), in ieder geval dat ze fysiek zouden gaan zoeken. Maar hij vond het spugen daarvoor niet regelmatig genoeg, soms gaat het namelijk 3 weken goed en dan spuugt ze een week wel elke dag bijv. En als er fysiek iets mis zou zijn dan zou het spugen regelmatiger moeten zijn. Toen de arts Senna ging onderzoeken werd ze helemaal panisch; eerst trillen en daarna hard en lang huilen, terwijl hij alleen nog maar de stethoscoop had gepakt. Dit is zoals ze vaak op geluiden reageert (stofzuiger, staafmixer) of bij afscheid op kdv. Hij zag haar angst meer als aanleiding voor huilen en dus spugen. Nu wordt ze voor verder onderzoek (naar d'r ontwikkeling en angstige) doorgestuurd naar een kinderpsycholoog. De arts vond haar ontwikkeling niet vreemd of verontrustend gelukkig, dat was wat hij al vrij snel zei, maar ik wilde niet zomaar weer naar huis gestuurd worden dus heb wel aangestuurd op meer. Had zelf niet verwacht dat het een psycholoog zou zijn, maar ik kan me wel vinden in zijn uitleg. Hij zei ook dat Senna pas iets zal doen als ze weet dat ze het echt goed kan, dat klopt inderdaad ook wel, erg herkenbaar, ze is heel voorzichtig en wil geen fouten maken. Ben wel een beetje opgelucht maar nog niet helemaal. had ergens gehoopt dat ze iets kleins medisch zouden vinden dat te verhelpen is, waardoor het spugen overgaat en ze sneller gaat groeien en ontwikkelen. Angstig, gevoelig en perfectionistisch zijn is iets wat ze de rest van d'r leventje bij zich zal dragen waarschijnlijk en dat maakt haar wel erg kwetsbaar. Vind ook wel dat het positieve kanten heeft trouwens. Dat was het even in het kort... Sjoon, fijn zeg, dat je al zo snel een gastouder hebt gevonden. Kan me voorstellen dat het niet fijn is om Chiel nog op het andere adres te laten na wat ze gezegd hebben. Flex, wauw dat is snel van Kaylee! Coco, ooohh nog maar 1 dag, spannend!! Laat je het hier ook snel weten als je bevallen bent?! Fijne avond allemaal.
Mooi zo!! Sjoon: Fijn zeg nou hopen dat hij het er naar zijn zin krijg!! Zonneschijn: Over het algemeen genomen als ik je verhaal zo lees vind ik het best positief uitgepakt bij de kinderarts!! Snap best dat je gehoopt had op de oplossing van jullie probleempjes!! Met mijn oudste dochter ook lang getobt en dan kom je eindelijk bij de kinderarts en die zegt dan mevrouw geloof echt dat U bij de verkeerde zit. Klopte uiteindelijk wel moest bij de oogarts zijn voor jampot glazen maar wel erg jammer om daar pas met 3 en half achter te komen. Dus kan van alles zijn zeg ik altijd maar. Ze ging rond de anderhalf ook elke avond in bed spugen, wel 6 weken achter elkaar elke avond!! Toen ben ik naar de HA geweest en ze heeft toen een jaar antagel gebruikt. Is eigenlijk voor zwangere vrouwen geheel onschuldig drankje dat een laagje leg over het eten in de maag!! Anders moet je dat eens vragen aan je HA als het spugen blijf. Je kan het zonder recept halen maar zou eerst navragen of ze het bij haar ook wat vinden. Ze was al baby elke twee weken ziek en toch is ze uitgegroeid tot een gezonde kleuter. En als er weer een virus heerst in de klas ze doet bijna nooit mee, zeg altijd maar ze heeft alles al gehad. Dus meid geloof best dat het goed komt met je dochter hoor, misschien hier en daar wat begeleiding maar daar zijn die mensen voor.
Ben blij dat het toch niks ernstigs is! Maar ik kan wel begrijpen dat je je zorgen maakte! Ik hoop dat er bij de psycholoog meer duidelijkheid komt,en jullie ook weten hoe of wat! P.s Coco is nog geen 6 weken zwanger! @Coco,sorry nog helemaal niet gefeliciteerd!! bij deze!
Ja inderdaad, sorry, ik bedoel Ellen natuurlijk... Mineke en Claudia; Dank voor jullie reactie!! Moet nu effe verder met de kids. Allebei ontstoken oogjes hier. Jullie nog lang-weekend-paas-plannen?
Oh dat is echt niet leuk!Ik hoop dat ze er snel vanaf zijn! Ik ben ook benieuwd of Ellen overtijd gaat lopen!
@ zonneschijn ben blij te horen dat het niets erg is! Hoop dat de psygoloog jullie verder kan helpen! AAAAh ontstoken oogjes wat zielig
zonneschijn: wel dubbel gevoel lijkt me dat er lichamelijks niets is maar ook wel fijn toch? Met begeleiding van een goede psycholoog kan Senna al van kleins af aan op een goede manier leren om het angst en perfectonisme om te gaan. Genoeg volwassenen die dat hun leven lang niet leren Ik ken iemand die veel met kinderen werkt (ook al met baby's) ook op onbewust niveau. Ze heeft hele goede resultaten ermee. Mineke: antagel gebruik ik ook, werkt super! Verder geen nieuws hier, voel me nog steeds goed. Vanmiddag als het mooi weer is eieren zoeken op de kinderboerderij, van 0 tot 3 jaar. Lijkt me wel grappig met die kleintjes.... groetjes Ellen
@ Zonneschijn: haha, beetje in de war? Beterschap met de ontstoken oogjes daar. Fijn dat jullie nu iets meer duidelijkheid hebben van de kinderarts. Wanneer moeten julie nu met haar naar de psycholoog? Hier niet echt Paasplannen. Vanavond en zondag werken. Zaterdag en maandag vrij, maar we weten nog niet wat we gaan doen.
ik ben er ook nog hoor. als jullie me gemist hebben... Ben al een paar dagen druk aan de poets. Heel de keuken gedaan, onze slaapkamer. Lijkt net alsof ik nesteldrang heb. Normaal gesproken heb ik dit nooit. Nu wel. @ linda: jij werkt toch bij een apotheek. Suzanne heeft heel veel last van eczeem. Wat kan ik hier het beste aan doen. Heb al vaseline en hormoonzalf, maar hormoonzalf mag ik niet te veel van smeren. Heb jij een idee wat ik hier aan kan doen. Alvast bedankt voor je antwoord. @ xxxxx1974; ik hoop dat je snel mag bevallen van jullie nieuwe spruit.
Zonnenschijn: Wat fijn om te horen dat het niets ernstigs is. Ik kan me voorstellen dat je nu een beetje gerustgesteld bent. Ik hoop dat de psycholoog jullie verder kan helpen. Sjoon: Wat leuk dat je een nieuwe gastouder hebt voor Chiel. Ik zou hem daar dan ook z.s.m. heen brengen. Ellen: Spannend, het is bijna zo ver. Ben benieuwd en laat het ons weten als het zover is..
Dat zeg ik ook wel eens, dus hopakee roept hij continu. Erg leuk om naar te luisteren. Als hij in de ochtend wakker wordt zei hij eerst altijd ..Mama... Nu zegt hij, Mama..ko.. NUuuu!!
@zonneschijn fijn dat het niets ersnstigs is en dat het een aardige man is! hopelijk kan hij senna helpen! @bianca vaselinecetomacrogol als basiscreme gebruiken als de eczeem rustig is en die hormoonzalf alleen als de eczeem erg is... ff geen tijd om terug te lezen doe ik morgen wel ben bekaf van de hele dag werken...
@sjoon fijn dat je een nieuwe gastouder gevonden hebt! over dat praten ik lig soms ook in een deuk was ze allemaal zegt haha ze zegt nu de hele tijd mag k er lang? als je in de weg zit... noa zegt pottemaakt i.p.v kapot, appelpoester i.p.v assepoester, pokje thee i.p.v kopje thee, soetballen i.p.v. voetballen..en zo wel meer dingen hiihihhi hier kwam laatst de post door de brievenbus zegt ze PIETER POST PIETER POST! en rent naar de deur om de post te pakken...komt ze met zo'n heel zwaar pak met folders aan... helemaal kreunend en steunend omdat het zo'n zwaar pak was...zegt ze SAAR! rent ze terug komt ze met nog zo'n pak aan hadden ze hem 2 x door de brievenbus gegegooid hahahahha! heb echt dubbel gelegen
Linda: Ja, die praatjes zijn zo leuk.. Wij hebben gister een glijbaan voor Danny gekocht. Hij is niet te houden. Toen hij naar bed moest...zei hij steeds 'ijbaan' en begon te huilen want hij wilde niet slapen. Toen snel die glijbaan in de logeerkamer gezet. Nadat hij vanochtend goed ontbeten had heb ik hem weer in zijn kamer gezet.. dus die is voorlopig wel zoet.
Morgen meiden ben echt brak!!!! gisterenavond naar mega piratenfestijn geweest nou dat was wat hoor hahahaha begon allemaal al "lekker" na half uur had ik al rugpijn!! en toen was het nog niet eens begonnen om 20 uur begon het eindelijkstond redelijk vooraan heb heeeel wat glazen bier over mee heen gehad halverwege kon ik niet meer op mijn benen staan had echt zo'n pijn in me rug! maar Wilde per see Jan smit zien zei dat we na hem naar huis gingen nou en wat denken jullie??? hij kwam als LAATSTE!!!! om kwart voor 1 kwam hij pas nou was trekken en duwen hoor allemachtig we stonden onder tussen nl helemaal vooraan!!! volgende keer neem ik podium plaatsen!!!
Hey meiden, Alles goed met iedereen..? Ik heb vandaag mijn verjaardag gevierd..Was erg leuk..!! Mijn vader heeft mooie foto's gemaakt! Ff spammen hoor! Bekijk bijlage 63287