juni 2008 mama`s deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door bulldog, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Coco: Ja, ik heb hem binnen staan, want ik heb geen tuin. Wij hebben alleen een balkon. Ik heb een woonkamer van 35 m2 zonder keuken, dus gelukkig voldoende ruimte. Ik heb de box weggedaan die stond ik een hoek.. en daar staat de glijbaan nu. Hij is makkelijk uit elkaar te halen en anders til ik hem op en plaats ik hem in de logeerkamer als iemand langs komt. Maar als wij tweetjes alleen thuis zijn staat die lekker in de woonkamer, dan kan hij erop spelen wanneer hij wil.

Bulldog: Wij zijn op het KDV geweest en ik ben enorm enthousiast. Ik heb gelijk het hoofdkantoor gebeld en aangegeven dat wij de aanbieding accepteren per 1 augustus. Ik ga nu per 1 mei onze huidige kdv opzeggen(we hebben 2 maanden opzegtermijn). Dan stopt Danny daar per 1 juli. Wij gaan in juli 4 weken op vakantie.. en dan begint Danny hier om de hoek op maandag 2 augustus! Dank je wel voor het vragen.

Ellen: Ik hoop dat het doorzet of dat het strippen gaat helpen.
    Ja, hier gooit hij ook al 3 dagen zijn bord om. Ik word dan zo gefrustreerd. Ik snap het niet, want hij deed dit voorheen niet. Gelukkig neemt mijn man het dan over. Ik moet continu zeggen..netjes eten he? Dan knikt hij braaf en als ik even niet kijk kiept hij zijn bordje om. Dan ligt alles op zijn eetbord van zijneetstoel en ik heb het vandaag gewoon erop laten liggen. En hij heeft het daar netjes met zijn vorkje vanaf geprikt en alles braaf opgegeten.

Flex: Een keukentje is geweldig voor meisjes. Mijn nichtje is er helemaal dol op. Zij is 2.5 en doet altijd haar schort om als ze daarmee gaat spelen haha

Bianca: Ik hoop toch dat het raak is! En anders op naar de volgende ronde..

Mijn man wil een electrische auto of een quad voor Danny halen. Ik vind hem daar nog iets te jong voor. Ik denk dat we daar nog een jaartje mee moeten wachten. Pfff ik weet nog niet wat ik wil halen. Die van mij is ook dol op zijn duplo.. misschien iets in die richting.

2. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @firstbaby fijn dat je enthousiast waren en dat danny daar naar toe kan gaan, scheelt voor jou een hoop ongemak!
    waar gaat jullie vakantie heen?
    een speelkeuken hoeft niet alleen voor meiden zoonlief speelt er ook graag mee.

@linda heb nog geen idee voor zn 2e verjaardag.

@ellen balen dat het niet door zet hopelijk werkt het strippen, ik vond het niet prettig het strippen.

@bianca balen dat je temp is gezakt!

3. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Bulldog: Ja, we zijn echt blij. Ik heb ze gek gemaakt met zoveel vragen haha. Ik was dit keer goed voorbereid vooral omdat ik nu al ervaring heb met mijn huidige kdv.

Ja een keukentje is uiteraard ook leuk voor jongens. Ik zie Danny er ook vaak achter staan op het kdv. Maar ik vind meisjes net wat schattiger hebben.(Heb altijd gedacht dat Danny een meid zou worden haha) Mijn nichtje doet haar schortje om en soms een muts en dan gaat ze koekjes bakken..en ze doet het so cute!

Wij zijn lastminute boekers en weten nog niet waar we heen gaan. We zaten te denken aan maleisie of New York. We hebben beide 4 weken in juli opgenomen en we zien wel. Onze vakantie in Februari hebben wij 2 dagen van tevoren geboekt haha. Jij gaat toch ook binnenkort naar Spanje?

Zijn er hier moeders die hun kindje tweetalig opvoeden? Ellen?

4. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @first je kan beter teveel vragen dan te weinig!
    oww gaaf new york lijkt me geweldig.
    ja wij gaan eind mei naar spanje.

5. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

nou, vanochtend dus ongesteld geworden. Ik dacht het eigenlijk al omdat ik tijdens m'n vruchtbare periode grieperig was. Ach... op naar de volgende ronde. deze maand gaat het gewoon lukken. Heb er de volste vertrouwen in.

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Firstbaby: Fijn dat het kdv bevallen is, en dat jullie er ook per augustus terecht kunnen.
    Waarom vraag je het over tweetalig? Doen jullie dit wel dan? Hier niet hoor.... alleen maar nederlanders in de familie.

@ Bianca: Balen dat je weer ongesteld bent geworden, maar het zat er een beetje in he... omdat je ziek was geweest.
    Heel veel succes in de volgende ronde. En over 2 weken wil ik jou hier 3 dagen niet zien --> alleen maar klussen jij, hihi...

7. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Maleisie kan ik je aanraden, ik vond het super!

Tweetalig wil ik wel graag, het CB raadde aan om van baby af aan al de andere taal te praten. Ik hou het zelf alleen niet vol, gaat hier best stroef, Nederlands is thuis veel praktischer. Lijkt me ook verwarrend nu dat ie allerlei woordjes aan het leren is om een tweede taal erbij te doen. Heb oma wel geïnstrueerd om alleen in haar eigen taal te praten, zo kan mijn man ook oefenen :). Voor het 7e jaar kun je makkelijk een tweede taal aanleren en als we een weekje bij familie zijn dan pikken ze het snel genoeg op.
    Welke taal denk jij aan?

8. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @bianca balen da tje ongi bent geworden!

@ellen wat voor taal speken jullie nog meer dan?
    al bijna een week overtijd!
    hebben ze nog gestript?

@coco hoe gaat het met jou ? last van kwaaltjes?

9. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    volgende week donderdag komen ze hier voor een waarde bepaling van de woning.
    ben benieuwd aangezien dat we redelijk wat opgeknapt hebben in de 3 jaar dat we hier wonen.

10. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Bulldog: Dank je. Ohh lekker hoor Spanje, ik ben dol op dat land!
    Nou, ik ben benieuwd naar de waardebepaling van jullie huis. Ik hoop dat het overwaarde heeft.

Bianca: Jammer dat je ongie bent geworden, op naar de volgende ronde. Ik duim voor je.

Coco: Ja, wij spreken al vanaf zijn geboorte twee talen met Danny. Ik heb hier eerder verteld dat ik Marokkaanse ben en mijn Man is half Marokkaans en Half Nederlands. Wij hebben met het CB afgesproken dat ieder ouder een taal op zich zou nemen. Mijn man het Nederlands en ik het arabisch. Maar ik ben een aantal maanden geleden tot de conslusie gekomen dat het weinig nut heeft. Ik breng veel meer tijd met Danny door, dus heb ik besloten het Nederlands op me te nemen en mijn man het Arabisch. Danny gaat naar het kdv dus ik vind het belangrijk dat hij zich ook goed kan uitdrukken. Als hij dan meer arabisch spreekt dan Nederlands, dan ben ik bang dat ze hem soms niet zullen begrijpen. Danny wordt 1 dag in de week door oma opgevangen en zij spreekt bewust alleen arabisch met hem en hij kan het nu ook. Maar wij vinden het toch lastig hoor, bijv. aan tafel als mijn man arabisch spreekt en dan ik opeens Nederlands.. of we vergeten het beide en gaan over in het Nederlands. Verder spreken mijn man en ik alleen Nederlands tegen elkaar, dus vind het lastig.. maar we zetten gewoon door.

Ellen: Wij zijn in april2009 al in Maleisie geweest. Het was zo leuk, dat wij misschien terug willen. Goed te horen dat jij daar ook positieve ervaringen mee hebt. In welke periode ben jij gegaan en hoe was de temperatuur?
    Wij spreken momenteel al arabisch met Danny en hij kan al behoorlijk wat woordjes. Maar om dit vol te houden is behoorlijk lastig. Wat zei de VK gisteren?? Of was je niet geweest?

11. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ bianca wat balen van je ongi hoop dat het de volgende ronde wel raak is!!!

12. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Bulldog: mijn tweede taal is Spaans. Voor de familie daar is het wel handig als de kinderen zich ook verstaanbaar kunnen maken.
    Hoe snel kwamen de weeen bij jou na het strippen?

Firstbaby: het blijft lastig als je samen Nederlands spreekt om dan consequent de tweede taal te spreken. Knap dat je het volhoudt. Hoe uit jij je het beste als je bv boos bent of zo? Bij mij is dat toch Nederlands. Mij werd trouwens geadviseerd om als ik alleen ben met de kleine de tweede taal te spreken. Met m'n man erbij (of andere mensen) hoeft dat dan weer niet.
    Ik ben ooit in juli in Maleisie geweest, vreselijk warm en klef!

De vk wil mij niet langer dan 41 weken laten lopen omdat beeb al zo groot is. Vanmiddag een afspraak in het ziekenhuis voor controle, een hartfilmpje, echo e.d. Ze gaan dan ook strippen, hopelijk komt het zelf op gang. Anders waarschijnlijk na het weekend inleiden. Best spannend toch.....

13. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    bij mij heeft het strippen niet geholpen ik ben uieindelijk met 41+5 ingeleid.
    hopelijk helpt het strippen vanmiddag en dat het op gang komt!
    ben je zelf spaans ofje man?

14. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @first lijkt me best lastig met een 2e taal.

15. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ellen: Ik heb het eerste jaar van Danny alleen arabisch tegen hem gesproken. Maar sind een poos geleden hebben wij het omgedraaid. Danny begrijpt op dit moment alles in beide talen, maar spreekt meer Nederlands, omdat hij dit ook op het kdv spreekt. Sommige woorden zegt hij alleen in het NL en andere alleen in het arabisch. En sommige woorden herhaald hij eerst nl en dan arabisch.. wel grappig om te horen soms. Ik denk dat wij dit gewoon gaan doorzetten. Mijn man is drietalig opgevoed en ik tweetalig, dus Danny kan het denk ik ook wel. De tijd zal het leren.. en we blijven beide talen aanbieden. Alles wat hij oppakt is mooi meegenomen.

Ik ben bij Danny met 38 weken ingeleid omdat hij niet geod groeide. Ik vond het prettig en de bevalling was zo snel voorbij. Ik hoop dat bij jou de weeen vanzelf beginnen en anders dat de inleiding spoedig verloopt. Doe het rustig aan en houd ons op de hoogte.

Bulldog: Soms is het inderdaad lastig met 2 talen. Maar we blijven het doen zoals we dat nu doen. Wat Ellen zojuist zei, tot hun 7de jaar kunnen ze makkelijk een 2de taal erbij leren.

16. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ xxxx1974 bij mij konden ze niet strippen maar door ge gewroet is er tot 2x aan toe de bevalling toch begonnen duim voor je!!

17. Blue Bird

@ ellen: mij hebben ze ook gestript en het was zeker geen pretje. Maar bij mij heeft 't niet geholpen. Ben uiteindelijk toch ingeleid. Omdat Suzanne er niet uit wilde.

@ coco: ja klopt. Ik was een beetje grieperig tijdens mijn vruchtbare dagen. Dus eigenlijk was deze dag voor spek en bonen.

Nu ga ik Suzanne er uit halen. Die heeft 2 uurtjes geslapen. (onder een deken Mineke ;)) Ze zit nu te zingen in bed en verhaaltjes te vertellen aan Ernie. whahahhahahaha:D

18. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Grote meid.:D

Wat een geklets zeg volgende keer reageer ik meer

Bianca: balen zeg!!

19. Blue Bird

over het 2 talig opvoeden van je kinderen: mmmm.. wij spreken gewoon NL, maar m'n collega komt uit Zuid Afrika en daar spreken ze Engels (ok er zijn gebieden waar ze ook een mengelmoesje spreken). Nu woont ze al een x-aantal jaren in NL en spreekt behoorlijk goed Nederlands (daar kan ik nog wat van leren ;)). maar goed. Haar 2 kinderen zijn hier geboren. en ze wilden ook dat ze engels spraken thuis. maar dat ging niet. Haar zoon spreekt heel goed nederlands (nederlandse school, vriendjes etc). haar dochter spreekt goed nederlands en engels; maar mijn collega ziet dat de engelse taal wel heel erg hard achteruit gaat. Ze spreekt met haar man wel engels ook tegen de kinderen. Tja... dan zit je in een dilemma moet ik zeggen.... maar dit is haar mening en ik ga niemand iets op leggen d.m.v. dit schrijven. maar ik wilde 't wel eventjes kwijt.

Deel Deze Pagina