@Lin,wat een lekker wijffie zeg!! en ze heeft al een hoop haar vergeleken met een jaar geleden! @Wilma,leuke foto zeg!!
Linda: Ik had je blond met lang haar voorgesteld. Grappig he? hahahaha. Nu blijkt dat je kort en donker haar hebt. Linda, jij pakt het ook goed aan hoor. Ik denk dat een strafhoekje iets meer confronteert dan op de gang. Althans, mijn zus beweerde dit een poos geleden. Want in dezelfde ruimte en dan straf hebben vinden kinderen vervelender. Vooral omdat ze dan toekijken hoe jij bijvoorbeeld tv kijkt of ergens mee bezig bent of dat er een broertje of zusje aan het spelen is. Dan doen ze eerder hun best om hun gedrag aan te passen. Schijnt een of ander onderzoek te zijn. Ik had er zelf nooit eerder van gehoord.
@ Firstbaby: Ja, zit wel wat in als je het zo zegt. Maar ten eerste is mijn zoontje hier nog alleen, dus hij ziet sowieso geen andere kindjes spelen terwijl hij straf heeft, en ten tweede kun je vanaf iedere plaats in de woonkamer de tv zien, dus dat is ook geen goed idee. Dus hier houden we het toch maar gewoon op de mat in de hal. Ik dacht trouwens ook dat Linda lang blond haar had, hihi.... Even een vraagje... hoe zien jullie mij voor je? Ben ik dan ook wel benieuwd naar.
Ik houd het ook bij mijn strafmatje hoor. Dat is hij nu gewend. Ik vind ook dat jij nu verder moet gaan waar J. nu gewend aan is anders begrijpt hij het niet meer. Naar mate ze ouder worden, zullen ze veel meer gaan begrijpen hoop ik en niet meer zo stout doen. Coco, ik denk dat jij halflang donkerblond haar hebt. Ik denk dat jij niet zo heel lang bent. 1.70 max. en euhh..een gemiddels postuur. En? Zit ik aardig in de buurt? Hahaha.. Laat anders een keer een fotootje zien!
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoeveel uur jullie nu werken. En welke mama's zijn gestopt met werken? Gaan jullie nog minder werken als er een 2de komt?
@ Firstbaby: Waaahh!! Je zit er niet ver naast. Ik ben 1.68, heb een gemiddeld postuur, en halflang, bruin haar. Over het werk. Ik werk nog steeds. 24/30 uur per week bij mijn pa in het cafe. Ook na de tweede wil ik dit blijven doen. Ik vind het ideaal. Mijn man werkt 4 dagen en ik werk op tijden dat hij thuis is, dus we hebben nooit oppas nodig. En hoewel ik niet altijd zin heb om naar mijn werk te gaan, vind ik het wel heel fijn om er iets naast te hebben en niet alleen maar 'mama' te zijn.
Bulldog: Ik werk 24 uur en vind het heel goed te doen. 1 dag papa en 2 dagen kdv. Ik ben bij Danny, pas toen hij 7 maanden was gaan werken. Ik was 4 weken voor de bevalling met verlof, dus ik hem 8 maanden thuis gezeten. Vond het verschrikkelijk, ben het niet gewend en het maakt mij persoonlijk ongelukkig om geen doel te hebben. Ik was heel jaloers als mijn man op donderdagavond zei, morgen is het vrijdag laatste werkdag dan lekker weekend. Ik kende dat gevoel niet meer, want ik was altijd vrij en iedereen om me heen werkte of ging naar school. Het centrum hier begon me de strot uit te komen hahah Coco: Hhahahaha, dus ik zat redelijk goed he! We moeten een keer met ze allen gewoon fotootjes laten zien van elkaar. Lijkt me leuk. Lekker hoor om er iets naast te hebben. Het is gewoon ook even tijd voor jezelf met anderen. Even weg van je kindje zodat je later weer extra van hem/haar kunt genieten. Flex: Ik kan me goed voorstellen dat je thuis wilt zitten met twee kindjes. Lijkt me drukke boel haha, maar het went wel he? Geniet van ze meis..
Moet hier ook maar eens een strafhoekje verzinnen!! Maar moet eerlijk bekennen dat het hier juist wat beter ga, ze speelt veel in de tuin en ze gaat meer spellejes binnen. Alleen met boodschappen doen en los lopen na de buggy eindigt nog wel in een gilpartij!! En als ze echt irritant word dan is het meestal bedtijd! Leuke foto's Linda en Fl3x!!
@firstbaby ik vond het toen ook weer heerlijk om te gaan werken hoor, ben na 10 weken na de bevalling weer begonnen en dat was maar goed ook want zag de muren op me af komen. ik ben helemaal geen type om thuis te zitten krijg er wat van. @coco hier ook heerlijk om er iets bij te hebben en niet alleen maar mama te zijn. ben savonds ook gewoon weer super blij om hem te zien.
First: ik werk 24 uur verdeeld over 3 dagen. Als de 2e komt, blijf ik gewoon werken. Ik ben niet zo iemand die fulltime mama kan zijn. Voel de fulltime mama's niet aangesproken a.j.b. Ik vind het leuk dat ze naar het kdv gaat (3 dgn). Maar ben ook blij dat ik na een werkdag naar huis toe kan gaan. Het werken is voor mij: even in een andere omgeving, even beetje socializen en dat je toch nog in je werk kan blijven doen.
@ linda: ik dacht dat je ook blond was je hebt een leuk koppie. ik zal straks eventjes kijken of ik ergens een leuk fotoke kan pakken. Een nieuwe iig, heb een nieuwe bril.
Alles went behalve een vent Hier nog geen plannen voor een 3de ik wil een paar jaar w88 en tis nog afwachten of mnlief het wil hij zei altijd nee maar tegenwoordig draait ie al wat bij ik heb laten pendelen omdat ik benieuwd was wanneer ik weer zwanger zou zijn de pendel is eerder dan mijn bedoeling zou zijn hihi maarja dat zei ik na esmy ook en was met 7 mnd ook weer zwanger hahaha
ben ik weer... aanzienlijk sneller opgeknapt dan de eerste keer Beeb doet het goed, zit na 4 dagen alweer op z'n geboortegewicht en alles werk goed. Wel een pittig mannetje met een behoorlijke sirene als ie iets wel/niet wilt. De andere kleine man vindt de beeb wel leuk en doet heel lief maar is toch best wel van slag. Volgens mij komen z'n laatste kiezen ook door. Hij kwijlt als een gek en zegt zegt auw en wijst naar z'n mond. Hij vraagt ook veel aandacht nu en wordt gillend wakker. Ik vind dat nog wel lastig om de aandacht te combineren, emotioneel ook wel lastig, wil ze graag beiden troosten. Zul je net zien dat ze gisteravond tegelijk gingen huilen, helemaal hysterisch beiden Mama ook van slag.... nu ook weer, ik ga ff kijken bij hem.... Hoe was dat bij de anderen met een tweede?? ik reageer ander keertje op de rest
Ellen: Wat een mooie knul. Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Mogen we ook weten wat zijn naam is? Ik kan me voorstellen dat Raul even van slag is nu er een tweede bij is. Ik denk dat iedereen even tijd nodig heeft om aan de nieuwe situatie te wennen. Het zal de komende tijd denk ik vaker voorkomen dat het je allemaal teveel wordt. Ik heb het bij mijn zus ook gezien, dan belde ze huilend op. Het scheelde dat ik om de hoek werkte en dat ik in mijn pauze snel naar haar toe ging om haar gerust te stellen. Maar het gaat echt over en je gaat snel je draai/ritme vinden met twee kids. Je zit nog in je kraamtijd, dus probeer het rustig aan te doen. Even doorbijten meis, veel succes en een virtuele knuffel! Is de bevalling goed gegaan? Korter dan bij Raul en minder pijnlijk? Ben je nou ingeleid of zijn de weeen spontaan begonnen?
Firstbaby: dank je voor je lieve woorden.... Waarschijnlijk heb je m'n berichtje gemist over z'n naam e.d Hij heet Daniel en hij woog 4770 gram. Dat was de reden dat ze mij met 41 weken zeer dringend adviseerden om én in het ziekenhuis te bevallen én in te laten leiden. Bevalling ging op zich erg snel. Om 8 uur aan het infuus, ik had al 3cm ontsluiting en geen echte weeen, dat bleef zo tot tot 15 uur. Toen hebben ze de dosis flink verhoogd (heel erg pijnlijk....) want om 17.30 is Daniel geboren. Het ging zo snel dat ik gescheurd ben. Raar genoeg heb ik er nu al geen last meer van. Vorige keer heb ik heel lang nodig gehad om te herstellen en kon ik na een week nog niet eens lopen.