juni 2008 mama`s deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door bulldog, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Bianca: Hoe lang blijft ze huilen en krijsen? Als je het negeert stopt het dan? Ik zou er niet te veel op reageren, dan maak je het misschien groter. Gewoon relaxed zeggen: 'veeg maar af' . Tegen Raúl zeg ik: 'doe maar zo' en dan veeg ik over m'n broek of stop een vinger in m'n mond (als het eetbaar is...) en dan weer verder met wat ik aan het doen was.

Het park ken ik niet, veel plezier

2. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ bianca jeetje wat lastig zeg! ik denk dta negeren en beste zal werken anders even cb om advies vragen.

Esmay is een enorme smeerkees kan haar niks schele dat ze smerig is hihi en als ze schone handjes of mondje wil pakt ze snoetepoetsers en maakt zichzelf schoon :)

3. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik ben wel eens in de valkenier geweest, maar dat is echt lang geleden.
    maar ik weet nog wel dat ik het kei leuk vond!

hier pakt chiel ook zelf een snoetepoetser en begint te poetsen aan zijn handen, of hij komt naar me toe gelopen en laat zijn handen zien.
    en verder doe ik ook net als wat xxxxx zegt, en dat werkt ook aardig. of de handen dan tegenelkaar wrijven bv als je kruimels op je hand hebt (ik heb geen idee hoe ik dat moet omschrijven, maar waarschijnlijk snapt iemand dit wel...)

4. Delfino

Delfino Niet meer actief

handjes wrijven doet esmay ook al ze bijv buiten is gevallen

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ja inderdaad....

ik had net met avond eten ook wat aardappel terug op zijn bord gelegd wat er langs was gekomen, en ik likte mijn vingers af, (met een geluidje) en meteen deed chiel me na!
    lachen joh!

6. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Ben ik ook weer een keer...
    Hoe is het met iedereen? Heb nog even niet bij gelezen, maar wilde even vertellen over Senna bij de psycholoog.
    Psycholoog maakt zich geen grote zorgen, haar 1e indruk is combinatie van karaktereigenschappen; eigenzinnig en autonoom meisje, erg (prikkel)gevoelig en dan het nog niet lopen en praten.
    Dus ze wil veel zelf doen, wil geen hulp, heeft een hele sterke eigen mening en daarbij is haar wereldje door niet lopen en praten nog klein. Eventueel kunnen we nog onderzoek bij logopedist laten doen ivm gevoeligheid in Senna's mondgebied (waardoor ze makkelijk zou spugen), maar dat denk ik zelf niet, dus daar wachten we nog even mee.
    Maar het nog niet lopen en weinig praten is nog niet verklaard eigenlijk. Maar dat zal nog wel aan bod komen. 10 juni hebben we volgende afspraak met spelobservatie.
    Ben erg blij, ookal is het nog maar een eerste voorzichtige conclusie.
    Dat was het even heel in het kort.

Jullie nog leuke plannen voor het weekend?
    Ik ga even verder teruglezen nu.

Valkenier ken ik niet, ben benieuwd of het leuk is..

7. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Is Danny alweer bijgekomen? Het is wel herkenbaar... Raúl zit in een hogere groep nu en daar slapen we op stretchers in het lokaal, dat ging voor geen meter.. Ik heb in het begin nog voor elkaar gekregen dat ie in het babyledikantje kon blijven slapen van z'n oude groep. Maar nu hebben ze deze week het toch geprobeerd en nu eindelijk gaat het 'goed'. Zij vinden 'goed' 1,5 uur slapen maar daar blijft ie nog erg moe van. Thuis slaapt ie langer en zeker nu, hij is alles aan het inhalen (vorige zondag 4 uur geslapen..)

Zonneschijn: goed dat je blij bent met het eerste bezoek aan de psycholoog. Van de week bij de babymassage heb ik een drukpunt op de voeten geleerd voor kindjes die meer willen dan dat ze kunnen en een sterk eigen willetje. Misschien werkt het bij Senna?

Zojuist druk bezig geweest om een vakantie te boeken. Viel niet helemaal mee, een druk kwebbelende dreumes , een huilende baby en een man die mij niet kon volgen omdat ik te snel op de computer aan het bladeren was..... Uiteindelijk iets leuks gevonden in Zuid-spanje. Een appartement in een Spaanse boerderij met ook allerlei leuke dingen voor kinderen. Ben benieuwd.

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Bianca: Lastig hoor, zou gewoon proberen luchtig erover te doen elke keer en net doen of je niet hoor dat je zo hard gilt.

Ellen: lekker zeg vakantie geboekt, spannend altijd weer het zo'n vakantie uitkiezen. Wanneer ga je??
    Lastig dat slapen zeg!!

Zonneschijn: Fijn zeg dat allemaal tot nog toe meevalt!:D

9. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Zonneschijn: Wat fijn te horen dat het goed is gegaan bij de psycholoog. Ik denk dat je na 1 keer nog niet veel kunt zeggen. Ik denk dat je na een aantal gesprekken en observaties meer kunt zeggen. Ben blij te horen dat het er in eerste instantie goed uitziet.

Ellen: Dank je, ja Danny was de volgende ochtend gewoon weer de oude. Ik heb dit eigenlijk nooit gehad. Alleen toen Danny met 7 maanden voor het eerst naar het kdv ging toen had hij de eerste week dat hij daar niet wilde slapen en oververmoeid was thuis. Danny slaap elke dag ruim 2 uur op het kdv in een ledikant. Daar zijn voldoende ledikantjes, maar je hebt ook strechters voor kinderen van 3+ Ben blij te horen dat Raul daar aan begint te wennen. Dus Raul slaapt dagelijks ook ruim 2 uur? Thuis slaapt Danny standaard van 12:00 tot 14:30, dus die 2.5 uur heeft hij echt nodig..

Wat leuk dat jullie een vakantie hebben geboekt! Hoe lang gaan jullie? Wij zijn ook aan het rondkijken naar zuid spanje en marokko voor juli, maar we zijn er nog niet over uit haha. Ik wil gewoon uit mijn slaapkamer het strand zien haha We boeken altijd last minute, dus ik zie het wel.

10. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Mineke: we gaan eind juni voor twee weken.

Firstbaby: normaal boeken we alleen een vlucht en dan zien we wel waar we terecht komen. Ik vind het altijd lastig om van te voren een accomodatie te boeken, zie het liever met eigen ogen. Nu met 2 kids hebben we het maar wel geboekt + auto erbij gehuurd. Hopelijk valt het niet tegen... Doen jullie meestal all inclusive? Ik vraag me af of dat handig is of niet.

11. Delfino

Delfino Niet meer actief

he meiden

zit met een probleem

Esmay doet kaylee echt pijn de heletijd
    slaan in ogen prikken en aan haar mondje trekken alles om haar aan het huilen te maken. wat moet ik hier nou mee...:(

12. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hier had mijn tante ook last van. Haar dochtertje beet haar zoontje als zij het niet zag, sloeg, kneep, en prikte hem. Zij heeft dit met het CB overlegt een paar maanden terug en zij kreeg te horen dat het met jaloezie te maken heeft. Dit komt heel vaak voor vooral bij kindjes die snel achter elkaar komen, waardoor het oudste kind het nog niet helemaal begrijpt. Mijn tante probeerde haar oudste iets meer aandacht te geven waardoor zij zich speciaal voelde en niet meer gefocust was op haar broertje. Verder legde zij continu uit dat zij groot was... en haar broertje klein en dat het pijn deed als ze hem beet, sloeg of kneep. Zij is ook een aantal keer gestraft en na 2 maanden had ze het goed door. Hierna was het over en heeft ze hem leren aaien..

13. Delfino

Delfino Niet meer actief

esmay krijgt juist veel meer aand8 dan kaylee ook vertellen wij dat ze kaylee pijn doet en zeggen we dat ze wel kusjes mag geven en aaien en als ze haar pijn doet gaat z eop de gang.
    dit gaat al een tijdje zo en wordt alleen maar erger ipv minder mssn toch maar met cb erover hebben want dit kan niet zo langer:(

14. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Flex, wat rot zeg dat Esmay dat doet. Lijkt me erg lastig zeker als het zo lang duurt. Inderdaad wat Firstbaby zegt klinkt klinkt heel logisch. Misschien ook als Esmay het doet reageren zonder haar verder (negatieve) aandacht te geven. Dus meteen op de gang zetten. Tenminste als ze weet dat het niet mag,maar dat lijkt me wel. En veel complimentjes en aandacht geven als ze leuk speelt/lief is/ aardig is voor Kaylee.
    Succes ermee!

Ellen, wat lekker dat jullie geboekt hebben! Klinkt goed!
    Wij zoeken nog iets voor in augustus voor een weekje, ben dan verplicht 4 weken vrij.

15. Delfino

Delfino Niet meer actief

bah moet er aan gaan gelove moet gaan werken:(

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

en, wat voor werk ga je doen?

17. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    xxxx1974, wat grappig van dat drukpunt. Ben wel benieuwdhoe dat werkt... Kun je er iets meer over vertellen? Lastig aan te wijzen via zo'n bericht ;).

18. Delfino

Delfino Niet meer actief

geen idee pffff das juist irritante eraan haha

19. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Flex: Wat vervelend zeg dat Esmay het niet begrijpt. Ik zou idd even advies vragen aan het cb. En waarom moet je gaan werken? Jij wilde toch liever thuis blijven met de meiden?

20. Delfino

Delfino Niet meer actief

Ik wil ook liever thuis blijven maar we kunnen niks echt leuks doen en dan is thuis zitten ook niet leuk meer wil 15/16 uur gaan werken dat valt nog mee heh;) maar ik baal wel enorm ben ook nie echt super happy vandaag;)

Deel Deze Pagina