Hoi hoi! Ik ben Babbelbol en ik ben trotse mama van 3 kindjes! Een zoon van 4, een dochter van 2 en nu ook een dochtertje van bijna 4 maandjes. Ik vind het heerlijk zo'n druk gezin maar ik merk ook soms te goochelen met voedingen, slaapjes, schooltijden etc. En ook wel met het afsluiten van het tijdperk: Zwangerschap/bevalling. Dat is ook wel een dingetje voor me. Ik ben supergelukkig en gezegend met mijn heerlijke gezin, maar ik merk wel dat ik een soort rouwproces doormaak. Ik zoek dames die dit herkennen en ik hoop dat we ervaringen en tips kunnen delen. En elkaar even door de pittige momentjes kunnen doorslepen! Dus mama's van 3 kindjes of meer (in deze leeftijdsgroep (gehad)), kom gezellig kletsen! Kom maar op!! *Derde, drie kinderen, basisschool*
Onze oudste is 2 jaar ouder, maar herken wel wat je schrijft. Hier is de jongste nu bijna 1 jaar, maar heb het hoofdstuk zwangerschap, kraamtijd, baby nog niet helemaal af kunnen sluiten hoor. Lijkt inderdaad haast wel een rouwproces zo.. Hier was het de eerste maanden ook echt goochelen met slaapjes, borstvoeding, later hapjes en van en naar school hollen. Toen kwam de peuterspeelzaal er nog bij ook met andere tijden en in plaats van zwemles sporten: aargh. Haha. Oudste gaat nu zelf naar school en wordt echt een zelfstandig dametje: geeft aan de ene kant veel meer rust in huis, maar aan de andere kant is het ook weer lastig met het alles willen weten en mama die weinig tijd heeft met nog twee kids (en een papa die middagen+avonden werkt). Middelste die niet in de middag niet te genieten is nu ze helemaal niet meer slaapt 's middags en een jongste die ook lekker ondernemend is: mama is blij als 's avonds het huis enigszins leefbaar, opgeruimd en schoon is en ze even rustig op de bank kan zitten
Ooh ja zo herkenbaar! Haha ja hier ook de PSZ, maar die is in school gelukkig, dat scheelt wel En dat rouwproces, dat is precies de enige juiste benaming er voor. Heftig vind ik het wel soms hahaha ik word moe als ik het lees hihi, er staat me nog meer te wachten dus. Binnenkort inderdaad ook nog zwemlessen Ik ben aan de ene kant wel blij dat de middelste 's middags nog slaapt, maar aan de andere kant belemmert het wel. Nu slapen de 2 jongste nog een beetje om en om. Als dat straks samenvalt is het wel prettiger ja. Hoe deed jij dat met halen/brengen en slaapjes en voedingen? De school ligt hier verderop in de straat, dus de middelste ligt wel eens in bed als ik snel op en neer ga. Maar die wordt zingend wakker en speelt lekker in bedje. als ik 10 minuutjes later bent merkt ze daar niets van. Maar ik vind het niet prettig. De jongste slaapt op sommige dagen alleen maar in de wandelwagen haha.
Eerlijk? Hier lag de middelste ook weleens te slapen als ik de oudste op moest halen. Ze lag dan heerlijk te slapen, maar met mijn babyfoon gelukkig beeld en geluid dus echt letterlijk zicht op haar voor die 3 minuten dat ik weg was. Vond het niet ideaal, maar een tussen het halen en brengen in was het gewoonweg te kort om echt goed te slapen (en die slaap had ze zo hard nodig). Andere optie was de oudste laten overblijven, maar is het in mijn ogen toch ook niet. Jongste sliep gelukkig wel redelijk om die tijden heen. Maar wat je zegt dat is ook weer niet 'ideaal': slaapt eerst de jongste, dan de middelste, dan weer de jongste.. Nee, ben je echt of de hele dag trap op trap af aan het doen of zoals je al zegt eentje slaapt niet/nauwelijks of vrij lang in de wandelwagen/draagdoek. Vond het echt behelpen die eerste maanden. Helemaal met de borstvoeding op verzoek er ook nog eens bij (waar geen ritme in kwam). Maar zie dat je ook borstvoeding geeft, dus zal wel herkenbaar zijn Misschien dat het straks met een paar maanden net wat makkelijker gaat, omdat de middelste korter gaat slapen en de jongste ook naar minder slaapjes toe gaat dus misschien een overlap. Maar aan de andere kant hen je dan natuurlijk ook weer de hapjes van de bijvoeding en een kindje dat op ontdekkingstocht gaat Niet toevallig een buurvrouw die even tijdelijk een oogje in het zeil kan houden of in ieder geval op de hoogte is dat je een paar minuten weg bent op zo'n haalmoment? Of een moeder van een buurkindje dat ook bij je zoon in de klas/op school zit die in zo'n slapende situatie jullie zoontje zou kunnen ophalen van school. Loopt het verder wel fijn zo met drie? Ik vind het ondanks het af en toe 'aaaargh-gevoel' echt zo genieten! Die interacties over en weer, die eigen ikjes die zich steeds verder ontwikkelen met eigen karaktertrekken en gewoontes, overeenkomsten, maar ook totale verschillen tussen ze. Wonderbaarlijk blijft het!
Ja heel herkenbaar zelfs. En heeft ze eens een ritme dan gooit ze dat uiteraard op de meest vervelende momenten om hahaha! Maar joh, het is me dat wel waard. en het lukt me nog iedere dag, dus blijkbaar gaat het wel. Maar het is een heel geregel, en huishouden lukt me helemaal amper er bij. Gelukkig snapt mijn man het heel goed. Ja ik denk dat het wel iets makkelijker wordt, maar dat je steeds nieuwe uitdagingen krijgt hahaha. Waarom wil ik er dan nog 1??? Geen idee, en gelukkig dat ML absoluut niet meer wil hahaha Ja die heb ik wel: Mijn zus kan het meestal op woensdag en vrijdag doen, en mijn ouders halen hem op maandag op. Dat is hun oppasdag. Maar die dinsdagen en donderdagen zijn niet fijn. Op donderdag kan hij vaak al indd met de buurjongen uit zijn klas en zijn moeder meelopen, maar soms voel ik me dan profiteur dus dat vraag ik niet altijd, omdat ze het niet zelf voorstelt Maar eigenlijk moet ik helemaal niet zeuren hoor, maar het blijft wel zoeken Jaaaaaaaaaaaaa ♥♥♥♥ Heerlijk is dat! Ik geniet zo van mijn gezin! Dat is waar je het allemaal voor doet! En als de oudste dan helemaal verliefd boven zijn babyzusje zit te kirren naar haar om een lachje, dan smelt ik hoor hahahaha! En inderdaad het samenspel tussen de oudste en de middelste is ook zo fijn! Wat zijn we bofkontjes hè?!