juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Firstbaby:GEFELICITEERD!!! Super zeg!!

2. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Coco, Sjoon en Mineke: Dank je wel ben er echt heeeeel blij mee.
    Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht, want had veel last van spotting. 10 a 11 dagen terug voelde ik zo een pijn aan mijn rechter eierstok niet normaal. Hele dag zeurende pijn. Dat zal mijn eisprong wel zijn geweest.

3. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @firstbaby Wow gefeliciteerd zeg! en wat snel!!! (toch?)

Hier gaat alles ok....alleen voel ik me echt klote doordat onze kat al meer dan een week weg is, ze is uit het zolderraam (wat op een klein kiertje op het haakje stond) gekropen, hoe ze het voor elkaar krijgt. waarschijnlijk naar beneden gesprongen/gevallen en nu dus al 10 dagen foetsie, denk niet dat ze nog terug komt. Is nu al 10 dagen buiten, het het is een binnen-kat dus niets gewend...

Onze kindjes worden alweer bijna 3! Noa gaat op het kdv trakteren een spaarpotje (bij de zeeman 0,99) verschillende varianten, beertje, varken, kikker. Met een berencakeje er in en zo'n klein zakje beertjes. Eigenlijk moet je iets VERANTWOORDS trakteren, nou doei noa heeft ook wel eens een saté-prikker(!) met snoepjes eraan gekregen en als de juf jarig is eten ze ook cake dat ze zelf met glazuur(hoe bedoel je verantwoord) mogen versieren. Kinderen mogen heus wel een snoepje als een kindje jarig is. Ik heb er in elk geval geen moeite mee:p
    Dat cakeje en dat zakje haribo-beertjes doe ik in het spaarpotje en klaar is kees...vorige 2 jaar onwijs crea-bea geweest maar dat volgens jaar maar weer had dit jaar geen inspiratie:p

Gister met Noa oorbelletjes laten schieten. Dat krijgt ze van mijn oma voor d'r verjaardag. Ze moest wel onwijs huilen toen ze geschoten waren maar het was al gauw over toen ze een boekje bij bart smit mocht uitzoeken en een snoepje kreeg;) nu moeten we 2x per dag druppeltje alcohol en een beetje draaien, maar dat is ook een drama...pff.

Met fae gaat alles goed is alweer 9 maanden. 74 cm en 8,9 kg. Laatste keer op het cb vond de arts dat ze wat weinig was gegroeid en aangekomen. ze had nu op de 9,5kg moeten zitten Nou het zal wel, ze doet het prima, beweegt onwijs veel is lekker aan het kruipen en zitten, sinds vandaag gaat ze ook uit zichzelf zitten. vorige week is eindelijk haar eerste tandje doorgekomen.

A.s. zaterdag vieren noa en ik onze verjaardagen en dan gelukkig mooi weer!!!!
    Ik laat voor Noa een ni-hao kai-lan taart maken van marsepein:p
    Iedereen alvast gefeliciteerd met de verjaardagen van de kids en ga hier weer vakere proberen te komen want heb een laptop voor me verjaardag gekregen en dan kan ik lekker vanuit de huiskamer zp-en;)

zo verder ff niets te melden...tot snel!!!
    Verder nog nieuws?? met iedereen alles goed???

@bianca hoe is het met joep? alles goed? hoe vind suzanne het??

@coco hoe is het met jou 2 mannen??? ook alles goed?? druk he;)

@mama van frits en dean (ben ff je nickname kwijt) ook alles goed met de kids??? hoe bevalt het met 2? vind frits het leuk?

@alle zwangeren hoe gaat het met jullie???

@clau sorry dak gister ineens opffline was maar me verbinding lag er ineens uit...

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Linda: Ja, inderdaad heel erg druk, maar zo superleuk, 2 kindjes.
    Wat erg van je kat zeg. Ik neem aan dat je alles al geprobeerd hebt, posters, dierenarts inschakelen.... Ik hoop voor jullie dat jullie haar toch nog gaan vinden.

5. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @mineke , bianca , first bednakt voor de felicitaties. was erg warm gister lekker gebbqt.

@coco wat grappig zeg da tjij ook naar blijdorp was miss idd elkaar wel tegen gekomen zonder te weten...

6. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @linda vind het dan niet zielig dat je oorbelletjes heb laten schieten?

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    jaaaa first
    gefeliciteerd met je zwangerschap !!!!!!!
    wanneer ben je uitgereken

8. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    net bij de vk geweest baby ligt nog niet ingedaald en ligt ng erg hoog maarja dat had ik zelf ook al wel in de geaten haha...

hier nog ff wat opruimen op mn gemak
    straks om 12u een gesprekje op school hoe zoonlief het doet..

9. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    First: gefeliciteerd zeg!! Supersnel ook...

Bulldog: leuk dat je broer gaat trouwen, gefeliciteerd!

Linda: heb je al een kattenfluisteraar geprobeerd? Is wel vaag maar ik heb er zelf wel goede ervaringen mee.

Ik weet dus helemaal niet wat wij voor een kado moeten kopen voor mannetje. Iemand nog een idee? Wel al een Bob de bouwer taart besteld.

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @ellen dank je , ook al een bob de bouwer fan???
    hier is hij er helemaal gek van en komt er idd ook een bob de bouwer taart!

11. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    nou net gesprek gehad op de psz,
    ging over zn taal hij praa tnog niet duidelijk en ging over zn gedrag naar andere kinderen toe.
    ze denken dat hij niet weet hoe hij zich moet gedragen hij had vanmorgen een kindje een kopstoot gegeven , als er een kindje op de glijbaan zit gaat hij net zolang duwen tot hij kan, thuis geeft hij zomaar ineens de hond een klap.
    gister zit hij bij mn broer in de tuin op een tractor en gaat hij zn nichtje van 2 proberen aan te rijden.
    expres de bal tegen der aanschieten..

allemaal dat soort streken dacht eigenlijk dat hij het aleen thuis deed maar nu dus ook op de psz.

ze willen hem nu na de vakantie een extra dagdeel plaatsen omdat aan te pakken en zorgen dat hij snel weet hoe hij zich moet gedragen en duidelijk praten.
    maar daar moesten wij over na dneken...

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Ellen: Wij hebben voor J. een keukentje gekocht.

@ bulldog: Hier waren allebei de jongens ook nog niet ingedaald tot aan de bevaling.
    Hoe was het gesprek op school? Hier hebben wij zulke gesprekken volgens mij niet.

13. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

@ first: wauw zeg... onwijs gefeliciteerd. Da's toch geweldig!! geniet er van.

@ bulldog: leuke dag gehad met de trouwerij van je broer?

@ linda: met Joep gaat t goed. We waren een beetje aan t aanklooien met de voedingen. Het CB was langs geweest en we moesten tot aan de afspraak van 14 juni 90+3 aan bieden. Nou, echt niet. Joep kwam eerst netjes om de 3 uur en later in de week zelfs om de 2 uur. Dus we hebben t opgevoerd naar 120+4 en meneer slaapt netjes 4 uur achter elkaar. hebben wij ook een lekkere nacht. Suzanne is af en toe jaloers. maar ook wij, als ouders, moeten leren hoe we onze aandacht moeten gaan verdelen. en tot nu toe gaat t prima. Hoe was Noa er onder, dat er opeens een baby er bij was?

@ sjoon: hoe is t met jou? gaat alles goed?

14. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

@ coco: wij krijgen iedere jaar een 10 min. gesprek op het kdv. En suzanne was de laatste keer dat ze een beetje de kat uit de boom kijkt. Eerst kijken wat anderen doen en als t voor haar veilig is, dan gaat ze mee doen. De leidsters vonden dat een punt van dat daar aangewerkt moet worden. Maar wij vonden van niet. Da's toch normaal dat een kind niet meteen impulsief iets gaat doen. ik vind dat wel een goede eigenschap. en dat hadden wij ook gezegd. Al moet ik wel zeggen: de kat uit de boom kijken, doet ze wel. maar eigenlijk ook steeds minder. denk dat t hooguit 5 min. is en daarna gaat ze spelen

15. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @bulldog, dat ze zo moest huilen nadat ze geschoten waren vond ik het idd ook wel zielig en voelde ik me best schuldig maar nu is ze er heel blij mee en heel trots en staat d'r ook heel pittig. Ze had het er al een half jaar over als ik 3 wordt mag ik oorbellen net als mama! oorbelletje bij een kindje van 6 maanden of 1jaar ofzo vind ik echt zielig...maar ik vind 3 jaar wel meevallen. Ik was zelf ook 3 misschien dat dat er mee te maken heeft. Mijn vriend was het er ook eigenlijk niet mee eens maar heb mijn zin een beetje doorgedreven:p

@bianca noa moest er ook wel aan wennen alhoewel ze nooit jaloers is geweest, vanaf het begin gek is op fae, moest ze wennen dat ik niet als ze me roept gelijk klaar kan staan als ik bijv met fae bezig ben...dat vind ze nog steeds wel eens moeilijk.

@coco ja alles geprobeerd. Posters, dierenambulance, verschillende sites op internet geadverteerd.

@ellen wat kan zo'n dierenfluisteraar doen dan??

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Als ik het zo lees is het echt een boefje!! Ik zou hem niet meer op de psz gaan doen. Maar ik zou gewoon met de juf samen even afspreken hoe je dat aan gaat pakken. Bijv. als hij iemand expres slaat of aanrijd, hem even 2 minuten op een stoeltje zetten en daarna sorry laten zeggen. Ik geloof zeker als het duidelijk word uitgelegd dat hij het zo door heeft!! En thuis precies hetzelfde doen ook als hij het bijv bij de hond doet. Vind het niet heel bijzonder, kan hier ook kindjes die dat doen het kwartje moet nog even vallen.

Linda: zo vervelend zeg dat je poes al zo lang weg is, heel onzeker.

bulldog en ellen: goed dat jullie erover beginnen moet ik ook nog doen een taart bestellen.

Wie is er ook alweer het eerste jarig??

17. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Mineke: ja, ben ook wel weer benieuwd naar wanneer alle kindjes precies jarig zijn.

J. is van 11 juni.

@ bulldog: Wat jouw zoontje doet herken ik ook wel een beetje van J. Hij kan ook zomaar ineens een hond een trap geven om niks. Hij moet dan even op het onderste treetje van de trap zitten en nadenken. En daarna sorry zeggen tegen de hond. En dan gaat het de rest van de dag weer goed.
    Praat jouw zoontje thuis ook niet zo duidelijk of is het alleen op de psz dat ze hem niet goed verstaan?

18. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

chiel is van 21 juni
    ik ga (proberen) een piet piraat taart te maken. hij is helemaal gek van piet piraat en piraten in het algemeen!
    bob de bouwer en thomas de trein. waren voor hem vorig jaar meer in trek!

@bianca, hier gaat het super goed! voel me lekker. en al bijna op de helft. gaat zo snel!

dus FIRST: het clichee (schrijf je dat zo??) klopt. probeer er zoveel mogelijk van te genieten, want als je al een peuter hebt rond huppelen, gaat het echt zoveel sneller. bijna 2 x knipperen en je bent op de helft.

@bianca; ik vind dat dat ook best mag, even de kat uit de boom kijken. is eigenlijk wel goed vind ik. chiel doet dat ook, en binnen een minuut of 5 a 10 dan is hij helemaal zich zelf en gaat lekker spelen.

@bulldog: hopelijk komen jullie eruit met de kleine man. hoe dat op te lossen is. succes er mee meid!

19. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Misschien leuk om een lijstje te maken dan kunnen we elkaar feliciteren!!!

Coco: J is 11 juni jarig!!
    Mineke : Judith is 11 juni jarig!!
    Sjoon: Chiel is 21 juni jarig!!

Verder aanvullen graag meiden!!;)

20. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Coco: J is 11 juni jarig!!
    Mineke : J is 11 juni jarig!!
    Sjoon: Chiel is 21 juni jarig!!

Verder aanvullen graag meiden!!;)

Deel Deze Pagina