juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

@ mineke: dus ik hoef haar niet te trainen om te zorgen dat ze 's nachts zindelijk wordt. Hoe lang kan dit duren (gemiddeld?)

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Bij meisjes is het gemiddeld 4 jaar, mijn oudste dochter was ook met 4 jaar droog 's nachts.
    Mijn zoon was een ander verhaal dat wilde maar niet lukken. Die heb ik ook geregeld zonder luier laten slapen maar dat was dan altijd een waterballet! Die plaste zulke hoeveelheden dat dan zijn dekbed en kussen ook altijd kletsnat waren. Hoe hij het deed weet ik nog steeds niet, werd er ook niet wakker van dus was niet fris 's ochtends. Met 7 jaar word het pas een probleem, ze vragen het bij de schooldokter. Ik ben met 7 jaar met de plaswekker begonnen (adviseren ze ook pas vanaf 7 jaar). Daar staat 6 weken voor heeft hier 4 maanden geduurd maar vooruit is nu zindelijk. Hij blijft er wel gevoelig op als ik hem laat drinken 's avonds dan is het mis. Hij is nu 9 jaar en baalt er dan behoorlijk van dus hij drinkt niks meer 's avonds en gaat nu bijna altijd goed. Ook lieten we hem heel lang nog om 10 uur even plassen als hij sliep, zijn we nu pas een maand of 3 mee gestopt. Is niet heel erg maar altijd wel een gesleep, slapen ze half en is ook wel een beetje zielig. Maar vooruit dat hoorde bij de plaswekker methode.

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Sjoon: Vervelend zeg echt aan het spugen, beterschap!!

Bulldog: Tsjonge zeg wat vervelend heel de tijd harde buiken, hoop maar dat de kleine gauw komt!!

4. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    wat een drukte haha ....
    valt niet veel te reageren hihi...

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

hihi, en weer is bulldog de eerste in dit topic!!

@hier: chiel was gelukkig alleen maar die nacht ziek, verder niet.
    vandaag en morgen vrij, heb alleen nog geen idee wat ik wil gaan doen.

gister is er een vrouw van de speelzaal geweest, die doen als de kinders 3 jaar zijn een huisbezoek.
    resultaat: chiel doet het super op de speelzaal!! jeuh!!!
    ben ik heel blij om!
    vanmiddag om 16.00 een afspraak op de basisschool voor hem. hadden ze mij helemaal vergeten te melden dat hij wel aangenomen was!. balen! daar kwam ik dus van de week achter. maar goed. dat is nu ook weer in gang gezet!

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Bulldog: Wat ben je vroeg:$, slechte nacht gehad??

Sjoon: Fijn dat hij weer beter is.
    Jammer dat de basisschool het was vergeten te melden! Hier gaat Judith volgend jaar pas na de zomervakantie naar school, kindjes van juni roepen ze niet meer op! Vind het wel lekker dus nu nog een jaar lekker thuis!! Maar jah voor je het weet is dat jaar weer om.;)

Geniet hier echt van de vakantie van de grotere kinderen dat ze niet naar school zijn, krijg ze nu veel meer mee. Mijn zoon is veel spraakzamer echt leuk is meestal heel stil en gesloten. Hij zit op school in een hele drukke klas van 29, klas ik echt berucht. Ik dacht dat hij er niet echt veel last van had, klagen een hoop ouders over die klas. Maar nu merk ik dat hij er wel degelijk last van heeft, jammer kan er toch niks aan veranderen. Gaat er gelukkig wel weer 1 naar speciale school die hem vaak plaag dus daar ben ik stiekem blij mee. Het is soms wel moeilijk als ze groter worden, je kan ze niet meer beschermen.:cool:

7. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

nee, hij gaat ook pas volgend jaar hoor, maar ik moest voor maart 2011 aanmelden, en dan zou ik begin mei of juni te horen krijgen of hij wel of niet geplaatst kon worden op die school. maar wel met carnaval gebeld door de directeur. die kerel zegt: we gaan fuseren met een andere school zullen we de andere directeur terug laten bellen. nou zeg ik is goed. maar vervolgens dus nooit meer iets gehoord van ze.....
    nu dus wel! na mailen...haha
    ik vroeg het gister nog aan de peuterleidster, maar zij denkt dat ze chiel ook pas na de zomervakantie 2012 hem plaatsen. anders zit je net in die laatste weken voor de vakantie... dan start hij gewoon helemaal in een nieuwe klas. wel zo fijn

8. Blue Bird

Suzanne begint ook in t nieuwe schooljaar. Ik laat haar ook 3 weken langer zitten op de kdv. Anders moet ik haar 6 weken thuis houden. En dat gaat dus niet. Heb al gekeken wanneer t bij ons vakantie is en wanneer de scholen weer gaat beginnen. Volgend jaar gaat ze dus 12 augustus naar school toe.

Oh ja... nieuwe zomerhit voor 2011.... zie link :D

YouTube - ‪Barry Badpak - Kamelenteen (Official Video)‬‏

9. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    haha vroeg ???
    dat is hier normale tijd zoonlief is tussen 6 en 7 wakker dus ja....

@sjoon fijn da thet alleen die nacht was.
    wow das al snel om aan te melden geen idee wanneer dat hier moet.

10. Blue Bird

@ bulldog: suzanne is ook meestal rond deze tijd wakker. Maar soms zeggen we tegen d'r: nog even slapen en dat doet ze dan ook. En dan winnen we er net een half uur mee ;). Ik houd van langzaam op starten...

Oh sh*t... ik moet joep een flesje geven... tot straks...

11. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Sjoon: Lekker he dat ze gewoon gelijk in een nieuwe klas opstarten. Mijn oudste dochter is van april en moet toen per 1 mei naar school was 6 weken tot de zomer. Dat vond ik wel kort hoor zijn ze net gewend kwam ze na de vakantie in een hele andere klas.

Bulldog: Vanochtend klopte je tijd niet bij je tekst, er stond toen echt 5.25 , zie dat het nou 7.25;) is dat is niet extreem vroeg.:D

12. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier stoort zwangerschapspagina steeds bij mij, moet hem steeds opnieuw opstarten. Bij jullie ook??

13. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

nee, hier nergens last van...

net stroopwafelcake aan het bakken. ng nooit gehad, maar schijnt een erg lekkere mix te zijn.
    alleen, was ik mooi aan t mixen, vergeet ik de boter erdoor te mixen haha. dus die nog op het laatst erdoor gedaan, zullen zien hoe die smaakt!

14. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Sjoon: Klinkt lekker, stroofwafelcake, is hij goed gelukt?

@ bulldog: kwam eigenlijk vooral even voor jou spieken, hoe het met je was, maar nog steeds niks dus...

basisschool: Hier nog niet aangemeld... Zal dat meteen na de vakantie maar gaan doen. Ben er erg laat mee als ik jullie zo hoor.

Hier nog steeds druk aan het verbouwen, maar ik kan nu in ieder geval weer rustig in mijn eigen huis zitten en slapen.
    Vorige week 2 nachten bij schoonouders geslapen, en overdag steeds huis ontvlucht.
    Ze zijn waarschijnlijk morgen klaar, zal blij zijn als het achter de rug is.

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Sparen jullie kindjes ook de superdierenkaartjes van de AH?
    J. is er helemaal gek van. Heeft ook dat boek, is nu voor de helft vol, maar nu zie ik dat die actie nog maar een week is, lukt nooit om dat boek vol te krijgen. Echt jammer.
    Zal je ze ook achteraf bij kunnen bijbestellen bij AH?

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

mijn ouders doen boodschappen bij de AH. ze hebben die dierenkaartjes, en wilden ook het boek halen voor Chiel, maar weet niet hoeveel kaartjes daar in kunnen...

misschien op marktplaats kijken? of een oproepje plaatsen op dit forum. ik heb geen idee of je zoiets kan na bestellen. staat er niks van op hun site??

17. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Coco: ruilen, morgen is een ruildag bij de AH. Heb je nog veel dubbele? We kunnen elkaar anders een lijstje PB-en welke we nog nodig hebbe. Ik heb best veel dubbelen nog.

We zijn bij het CB geweest, alles was goed. Hij meet nu 103 en weegt 16.4 (wel met schoenen aan, die mochten niet uit van hem, ha ha).

18. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
  19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Nee, hij heeft niet zo heel veel dubbelen, maar een stuk of 8. Hij heeft ook nog maar een half boek vol, dus er valt niet veel te ruilen, hihi.

Ik zal dat topic eens gaan bekijken Ellen.

20. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Ellen: Ik heb nr 151 en 195. Ik wil ze best voor je apart houden.
    Maar ik denk dat het voor jou misschien handiger is om eerst even af te wachetn of er niet nog iemand is die meer plaatjes heeft voor je en die in één keer naar je toe kan sturen (dat scheelt dan weer in de verzendkosten).
    Mocht je er niet aan komen, dan hou ik ze apart voor je.

Deel Deze Pagina