juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Coco: plaatjes zijn compleet nu, dank je.
    Fijn een avondje weg en een goede nacht had. Wordt je het niet zat 's nachts eruit? Inmiddels ben ik mijn energie van de vakantie weer kwijt, ben weer aardig in de 'zombie' stand. Elke nacht 1x eruit en ook om 6 uur weer op... moet er niet aan denken om uit te gaan ;)

Schaapje: hoe gaat het met je zw. schap?

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja tuurlijk word ik het zat, maar het is helaas niet anders. R. wordt normaal gesproken gewoon 1 of 2 keer wakker 's nachts. Maar vannacht dus redelijk doorgeslapen tot 5 uur, en daarna nog 2 uurtjes terug, daar ben ik echt heel erg blij mee.
    Ik ben er nu min of meer aan gewend, maar het is wel zwaar, ook met de tijden die ik werk, tot 's avonds laat of 's nachts.
    Vorige week lag ik een keer om 19.45 op bed, meteen na de jongens, heerlijk.
    Maar jij dus ook nog elke nacht eruit? Krijgt D. dan ook nog een voeding of dat niet meer?

3. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    D. slaapt pas laat voor wat wij gewend zijn met R. Laatste dagen pas om 20.30 of later. Dan wordt ie rond half 4 wakker. Hij drinkt dan een kwartiertje en dan slaapt ie lekker. Ik wilde wel stoppen na 1 jaar maar hij wil niet ;)

4. Schaapje82

Schaapje82 Actief lid

1 sep 2006
    494
    0
    0
    @Sjoon: Ja, gaat snel hè. We schelen trouwens precies 5 weken.

Hoe het met me gaat. Wel, ik heb me weleens beter gevoeld. Ik ben extreem vermoeid. Lig voornamelijk op de bank of in bed. Dagjes uit of winkelen lukt niet meer zonder om de vijf minuten te gaan zitten of liggen. Als ik mezelf ga forceren, dan begint alles te duizelen en val ik flauw op de grond. Ik heb mijn bloedwaarden laten testen, maar daar was niets bijzonders op te zien. Het enige advies wat de gynaecoloog kon geven, is dat ik het rustig aan moet doen. Daar heb ik dus geen fluit aan, want dat deed ik al. Ik voel me in elk geval heel bezwaard tegenover mijn dochter en man. Heeft één van jullie dit ook gehad? Of hebben jullie misschien tips? Speciale voeding of middeltjes ofzo?
    Ik heb morgen de 20 weken-echo en dan ga ik het maar weer eens aankaarten, want ik kan zo niet normaal functioneren. Zo... en nu genoeg ego-geklaag van mijn kant. :p

Vraagje: hoe zijn jullie begonnen met de zindelijkheidstraining? Is het noodzakelijk dat ze eerst zelf kunnen aangeven dat ze moeten of het net hebben gedaan? Dat laatste is bij ons nog steeds niet het geval en daarom vraag ik me af of ze er al klaar voor is. We zetten haar wel bijna elke dag op het potje, maar ze heeft niet in de gaten als ze aan het plassen of poepen is. Maar zou ik dat gevoel kunnen stimuleren door de luier overdag gewoon niet meer aan te doen? Of is het toch beter om af te wachten?

5. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Ik was gisteren niet thuis, maar zag dat bulldog vandaag een ks kreeg. Ik wil je iig veel succes wensen.

@ schaapje: over de zindelijksheidstraining; we hebben Suzanne voornamelijk enthousiast gemaakt door stickers te plakken op de deur. Iedere keer als ze geplast had (op het potej in 1e instantie), dan kreeg ze een sticker. Een soort beloningssysteem dus. en iedere keer als ze geplast had, heel enthousiast reageren. nu is suzanne overdag zindelijk. Alleen 's nachts heeft ze nu dus een luier om. Gisteren zijn we naar m'n ouders geweest en da's een uur in de auto. Dus voordat we weg gaan, laat ik haar altijd eerst plassen.

@ coco en xxxx: ik hoef er nog maar 1x eruit. Joep krijgt om 12 uur z'n laatste voeding. Hij meldt zich weer om 6 uur. lekker is dat. want volgende week moet ik weer beginnen met werken.

6. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@bianca: je loopt een dagje achter!! ze kreeg als het goed is gister de ks!;)

7. Blue Bird

oh :D ja... ik zag t staan... whaaahahhaha.. stom van me. maar goed; iig alvast gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon :D

8. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ben wel benieuwd hoor, hoe het nu met bulldog is, en of met de kleine alles goed is.
    Zaterdag zou ze waarschijnlijk weer online zijn toch?

9. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

dat dacht ze zelf wel idd!

10. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    schaapje: Vervelend!. Ik had het een half jaar na de zwangerschap, extreme vermoeidheid. Ben ervoor bij een holistisch therapeut geweest die mij getest heeft. Mijn bloedsuiker en hormonen schommelden onwijs. Heb toen voedingsuplementen gekregen en suiker/gistvrij dieet, dat hielp. Zou dat alleen niet innemen zonder begeleiding als je zwanger bent.

Zindelijkheid: in de zomer is het altijd een goed moment. Lekker zonder luier laten lopen. Na een paar keer had R. het door dat dat in het potje hoorde. Daarna met stickers als beloning (en heel enthousiast doen) was hij in een paar dagen zindelijk.

11. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Bulldog: Ik ga ervan uit dat je kleine inmiddels is geboren.. Gefeliciteerd. Geniet van je kraamtijd;)
    Ben benieuwd of je zaterdag online komt!

Coco: Heerlijk om zo een avondje te hebben! Lijkt me moeilijk die gebroken nachten hoor. Zit niet meer in dat ritme. Als D. wel eens op staat dat hij moet plassen en ik moet eruit dan merk ik dat de volgende dag gelijk.

Bianca: Wat fijn dat het wennen op het kdv Joep goed bevallen is. Scheelt weer vind ik hoor. Dan ga je toch met een prettig gevoel werken..

Lekker weer he? Ben wezen zwemmen en fietsen met D. Ben echt uitgeput. Hij is als een blok in slaap gevallen. Ik heb zometeen de 12 weken echo! Ben benieuwd..

12. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

succes bij de echo first!

13. Blue Bird

@ first: hoe was t bij de echo?

we hadden een gebroken nacht gehad. niet door Joep, die sliep rustig door. Suzanne had de boel onder gespuugd. ze had geen koorts; dus ik dacht meteen aan dat ze iets verkeerds had gegeten. ze had 's middags kiwi op en dat zag je nog in t braaksel (sorry voor de details). misschien was de kiwi niet goed meer. dus heel d'r bed, d'r knuffels in de wasmachine.
    nu gaat t weer met d'r. ze heeft 1 1/2 boterham op en heeft goed gedronken. maar ja... vind t altijd zo zielig als ze zo zijn.

14. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Bianca en Sjoon: De echo was geweldig. Zelfs D. werd er helemaal stil van. Hij riep steeds, mama de baby zwaait naar me haha. Dat was ook zo, want hij bewoog een handje steeds heen en weer. Alles was super en zag er goed uit. Het was een fotomodel kreeg ik te horen, hij heeft zich van alle kanten laten zien. Daarom hebben we ook 10 fotootjes meegekregen. Erg leuk. Ben een dagje vooruit gezet en mijn uitrekendatum is 6 februari 2012. Ze heeft ook tussen de beentjes gekeken en ik denk dat het een jongen word.. het leek of iets zag haha. En de echoscopiste beaamde dat, maar ze is er erg voorzichtig in. Het maakt ons niet uit wat het wordt, zolang het maar gezond is.

Bianca: Wat vervelend dat Suzanne zo moest spugen. Vooral als het midden in de nacht is, daar schrikken ze zelf ook van. Gelukkig heeft ze geen koorts..

Hoe gaat het hier verder? Nog leuke weekendplannen?

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@first: heel soms kunnen ze idd al zien met 12 of 13 weken wat het wordt. maar dat is dan idd niet met zekerheid te zeggen.
    leuk man! en 10 foto's gaaf hoor. en wat fijn dat D het ook zo leuk vond om de kleine in je buik te zien op de echo. chiel vond het ook leuk, hij was met de eerste echo ook mee toen.
    een paar dagen later op hart van NL was er een man die voor huidtransplantatie in zijn gezicht van brandwonden onderging, een soort van nieuwe transplantatie ofzo. maar daar keken ze dus met een echo apparaat of er nog goede bloedvaten onder die huis zaten. dus zei hij meteen: die meneer heeft baby in de buik!haha

en hoe is het trouwens met jullie kindjes en de letter R uitspreken? hier hoorde ik vorige week ineens een R bij Chiel! alleen niet als de R achteraan in een woordje staat, die is nog te moeilijk maar hij komt er aan!

16. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hoi meiden

hier een trotse mama van 2 zonen :D
    alles is goed gegaan
    hij woog 3120 gr en doet het goed...

kom later meer vertellen ...

17. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Bulldog,
    van harte met de geboorte van jullie zoon! Ben benieuwd hoe hij heet, of wil je dat niet vertellen?
    Fijn dat alles is goed gegaan! Nu aan het genieten? Hoop t!

18. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

hey bulldog!!
    gaat het goed nu al na de ks? ik ben benieuwd naar je verhaal!
    hoe zwaar was je oudste zoon eigenlijk bij de geboorte??

19. Delfino

Delfino Niet meer actief

Bulldog gefeliciteerd!!!

20. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Bulldog! Fijn om te horen dat alles goed gaat en natuurlijk van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Geniet van je kraamtijd, het gaat zo snel bij de 2e...

Deel Deze Pagina