juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Fijn dat alles goed was bij vk, met 28 weken begin je echt aan het laatste stuk tenminste voor mijn gevoel dan.

Meeste mensen vinden deze huizen lelijk, vond het ze zelf ook niet echt mooi!! Maar mijn man wilde hier graag wonen en van binnen zijn ze lekker ruim! En om eerlijk te zeggen intresseert het mij niet zoveel.:D

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Zo hallo, wat een rust hier, moest jullie ver zoeken...

Maar bulldog natuurlijk pas bevallen, en ik mis Flex ook een beetje. En Bianca kletst normaal gesproken ook heel wat meer. Waar is iedereen?

3. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    hee, ik kom ff kijken. Wij hebben een logeetje in huis van 9 jaar. Ze zijn nu even naar de speeltuin en D. slaapt dus ik heb even tijd voor mezelf.

4. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @coco vond het ook al rustig ...
    heb ook niet zo veel te melden..

vanaf wannner lieten jullie een baby huilen in bed?
    meneer wil niet in bed in slaap vallen ..

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Ellen: Leuk, een logeetje in huis. Hoe lang?

@ bulldog: Gaat alles goed met jou en de kleine?
    Ik weet eigenlijk niet meer vanaf wanneer ik R. liet huilen in bed. Maar ik heb hem nooit overstuur laten krijsen. Mopperen, zeuren en huilen, oke.. maar als hij gaat krijsen haal ik hem eruit.
    Hier viel hij de eerste weken vooral aan de borst in slaap. Of liggend op zn buikje op de armen van mijn man, terwijl hij rondjes met hem liep.
    Overdag ging het meestal wel goed, maar 's avonds wilde hij bijna niet zelf in slaap vallen en heeft mijn man dus, al wiegend, een hoop rondjes om de tafel gelopen met hem.

6. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Mineke en Claudia: Thxx ben ook blij met de goede echo. Op naar de 20 weken echo..

Hier wil hij ook het liefst pasta op zijn brood hoor! Maar wij hebben een regel, de eerste met kaas, smeerkaas of appelstroop en dan de tweede met pasta. De eerste gaat er dus langzamer in en de tweede propt hij heel snel in zijn mond. Echt de ene hap na de andere.. Ik zie gewoon aan hem hoe smakelijk hij het vindt haha

7. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@first: volgens mij hanteren ze dat ook op veel kinderdagverblijven, eerst hartig, en daarna zoet beleg.

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier twee dagen achter elkaar gewerkt.

Bulldog: Ik weet niet meer precies vanaf wanneer ik een baby liet huilen. Maar liet ze in het begin ook veel in de wandelwagen slapen beneden en dan reed ik ze ook vaan ik slaap misschien dat een idee??

xxxx1974: Ideale leeftijd he 9 jaar, hier de oudste ook negen vind het een mooie leeftijd hij word al zo eigenwijs en zelfstandig.;) De kinderen vinden het wel leuk zeker zo'n logeetje.

9. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    de logee was maar 1 nachtje maar de mannetjes vonden het superleuk allebei. Zij is idd erg zelfstandig al, wat een verschil.... Wel leuk om te zien dat R. echt z'n eigen willetje liet zien. Zij verzon haar eigen spelregels en met veel dingen was hij het niet eens, ha ha.
    Ik zat stiekum te denken dat drie wel erg leuk is. Jammer alleen dat je weer zo'n zwangerschap en babytijd erbij krijgt, zit daar niet echt op te wachten meer ;)

Bulldog: Ik heb ze als baby niet laten huilen tot een jaar oid. D. had volgens mij de eerste drie weken dat ie niet in slaap kon/wilde vallen. Hij heeft 1 a 2 weken bij mij op m'n buik geslapen. Had ie ff nodig, het was zo lekker warm in de buik geweest. Heb beide ook veel in een draagdoek gedragen omdat ze 's avond huiluurtjes hadden. Het gekke is dat je het allemaal zo snel vergeet..

10. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Bulldog: Ligt hij in een wiegje of in de grote ledikant? Ik zou hem nog niet echt laten huilen hoor, misschien een minuut ofzo en dan oppakken en kijken wat er aan de hand is. Meestal vallen ze in slaap met een flesje of als je ze even vasthoudt.

11. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Klopt, heb het volgens mij van daar overgenomen. Werkt prima.. hij zeurt ook nooit om pasta op zijn eerste broodje.. omdat hij begrijpt hoe het werkt.

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ First: Heb ik jou helemaal niet gefeliciteerd met je goede echo? Sorry, schaam me diep. Dus bij deze alsnog van harte gefeliciteerd, eninderdaad, op naar de 20 weken!

Dat van die boterham, eerst hartig en dan zoet vind ik wel een hele goede tip. Al zal het even duren voordat J. het doorheeft denk ik, wij hebben dat nooi zo gedaan.
    Maar elke dag alleen maar pindakaas kan toch ook niet goed zijn he.

13. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

maar wel lekker!;):D

14. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    goeiemiddag

bedankt voor jullie reacties over het laten huilen.
    de baby slaapt gewoon in een ledikant en hij slaapt wel goed maar moet idd eerst in slaapt gewiegd worden voordat hij gaat slapen.

zoals jullie weten hebben wij bij G een berg afgezien met slapen en daar heb ik gewoon geen zin in bij deze beeb.
    door het in slaap maken van G toendertijd heeft hij nooit geleeerd zelf in slaap te vallen dus vandaar dat ik het bij deze anders wil doen.
    of zou ik hem nu nog niet kunnen verwennen/gewennen ???

je vergeet het wel snel hoe het allemaal ging hihi....

@boterhambeleg hier eet hij maar 1 boterham en meestal zit er vleesbeleg op , smorgens een boterham met pasta of jam en smiddags beleg.

zo morgen de eerste dag alleen met 2 kids manlief moet weer werken dus ben beniewd hoe het gaat...
    jullie nog tips ????? of gewoon op mn eigen aflaten komen?

fijne avond....

15. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Bulldog: voor morgen 'go-with-the-flow' zou ik zeggen... Niet te veel willen of plannen, lekker rustig aan doen.
    verwennen kun je baby's nog niet hoor, zeker tot 1 jaar denk ik.

Hoe doen jullie dat met G, slaapt hij nog steeds bij jullie dan?

16. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ bulldog: Succes morgen met je eerste dag alleen. Ik zag er erg tegenop toen, alleen met 2 kindjes. Maar het viel me alles mee.
    Inderdaad alles lekker zn beloop laten gaan. Niet druk maken als je 's middags nog geen tijd hebt gehad om zelf te douchen, niet druk maken als het een rommel is. Als N. slaapt lekker veel met G. bezig zijn en vooral het huishouden lekker even laten voor wat het is.

17. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @ellen thnkx G slaap idd nog bij ons in bed hopelijk komt er een tijd dat hij naar zn eigen bed ga maa rmoet eerlijk zeggen dat ik er zelf geen zin in heb om aan te pakken....

"coco dank je , het huishouden is gedaan en opgeruimd wil alleen wat wassen vandaag dus dat valt wel mee.
    ben gister ook een paar uur alleen geweest en dat viel mee had zelf 2 kids in bad gedaan , dus hopelijk valt het mee.

ze waren allebei al om 5±45 wakker grrrr wel erg vroeg....

18. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Coco: geeft niets joh, alsnog bedankt!
    Ja, als ze het eenmal doorkrijgen dat na dat eerste broodje een broodje met wat lekkers komt, dan accepteren ze het wel..

Bulldog: Vermoeiend dat G. nog tussen jullie in slaapt, zodra je de energie hebt moet je daar echt wat aan proberen te doen. Vraag anders tips op het CB. Daar zul je komende tijd vaak naar toe gaan met N. Succes vandaag met twee kids. Lijkt me voor het eerst even wennen.. Maar zo te horen heb je gister al geoefend.

Ellen: Ik zie dat je D. nog bv geeft. Wat knap zeg!

19. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Ben er ook nog hoor... maar ik werk tegenwoordig weer. alleen op woensdag en vrijdag. Omdat J voor de maaandag op de wachtlijst staat.
    en van t weekend ben ik druk aan de schilder geweest; dus ook geen tijd gehad.

S sjeest tegenwoordig op d'r fiets alle kanten op. Die is echt snel. kan d'r haast niet bij houden.

@ beleg op de boterham: hier krijgt ze 's ochtends zoetigheid. anders ben ik te lang bezig met een boterham naar binnen krijgen. 's ochtends moet t snel gaan. zeker wanneer ik vroeg op t kdv moet zijn. 's middags krijgt ze 1 met smeerkaas of leverpastei en 1 met zoetigheid.

20. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

ik zag er trouwens ook tegen op om alleen te zijn en t viel reuze mee.

J. doet aan haze slaapjes. en 's avonds brengen we 'm om 19 uur naar bed. een kwartier / half uur later doen we S naar bed en t gaat uitstekend. J. huilt alleen wanneer hij honger heeft. en af en toe is hij wakker, maar dan hoor je 'm niet. dan is hij dingen aan t ontdekken. hij zit dan ook echt in z'n eigen wereldje. als je 'm dan roept of je pakt 'm op. dan schrikt hij

Deel Deze Pagina