juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

sorry dat ik niet zo lang heb gereageerd. Heb m'n teen gebroken. M'n grote teen. WIlde de vaatwasser inruimen en de deksel van een pan die viel van de aanrecht af, midden op m'n teen. ik had eerst niet t gevoel dat hij gebroken was, maar hij deed zeer en ik ging meteen door met lopen. 's Avonds ging t niet meer en toen naar de HAP. die hebben mij doorverwezen naar de EHBO en tijdens de foto is er een kleine breuk te zien. nu ben ik ingetapt. tja, want ze doen niet gipsen. Heb ik weer. (heb gisteren wel autogereden; dus dat ging wel). blijf nog wel thuis. maar vind t niet leuk.

@ bulldog: ik leg Joep op bepaalde tijden in bed. dus 's middags rond 12:30 uur tot 15:00 uur (ongeveer dan). en 's ochtends laat ik 'm in de box, wipstoel of speelkleed. en dat gaat goed.
    Hoe gaat t nu met de voedingen? Geef je fv of bv?
    wij gaan zaterdag proberen wat rijstebloem er in te doen. Zijn laatse flesje is nu om 22:30 uur en als we rijstebloem doen, kunnen we de voeding naar voren halen.

@ sjoon: hoe is t met jou? wanneer is jou verlof?

@ zonneschijn, ik vroeg me af hoe t met je gaat. Hoe tmet senna gaat.

2. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Bulldog: hier altijd boven gelegd omdat het rustiger was voor hem en dan kon R. lekker spelen zonder zacht te doen. Hij slaapt nu veel minder dan R. toen en gaat 's avonds later naar bed.

Vandaag uitgeslapen. D. werd om 8 uur wakker en toen wij in de douche stonden werd R. wakker. Heerlijk! Vannacht werd ie huilend wakker en hebben we om de beurt bij hem gezeten, duurde ff voordat ie weer sliep.

3. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @mineke ja gister zijn de scholen bij ons begonnen..

@champ thnks voor je antwoord! een half jaar alweer gaat hard he ?

@bb aaii das niet fijn kn je er wel gewoon op lopen?
    ik geef fv..
    krijg J snachts geen voeding meer?
    ben benieuwd hoe het gaat met de rijstebloem erdoor.

gister N na zn fles van 1uur in bed gelegd hij heeft geslapen tot 13:40 ik ging kijken had hij zn luier vol gedouwd effe verschoond terug gelegd en meneer heeft tot 5 geslapen had hem wel in zn puckababy gedaan als maait hij zn eigen wakker.

gister ook nog ff weesten weegen hij was weer 110gr geroeid :)
    hoefde hem snachts geen eten meer te geven als hij doorslaap , haha dat was ik ook niet van plan ik zet geen wekker en laat hem zelf komen doe ik al vanaf het begin maar meneer heeft nog steeds honger snachts hij komt altijd rond 3uur.
    maar ik hou er maar op dat hij nog wat in te halen heb..

G is weer naar de psz hij vond het helemaal niet erg toen ik weg ging gaf me snel een kus en weg was tie hihi...

i het bij jullie ookzo ***weer hier regent en onweer het al de hele morgen.

ik ga nog ff wat doen voordat ik G weer op moet halen N ligt lekker te slapen ..

fijne dag

4. Blue Bird

@ bulldog: ja, ik kan er gewoon oplopen. zit goed ingetapt. ging wel hard en zo'n deksel van een pan van de aanrecht af... zo op m'n tenen. en ik loop thuis altijd op blote voeten (althans zomers dan, in de winter draag ik sokken en slippers).

Bulldog, als hij honger blijft houden, kun je ook proberen om van Friso hongerige baby's er bij te doen. Dat is net een beetje meer, geen extra calorieen, maar gewoon zetmeel. (althans zoiets dan). Wij geven J nu 210cc 4 schepjes Friso HA en 3 schepsjes Friso hongerige baby's. hij doet t er goed op.
    Ik ben ook benieuwd hoe hij t doet op de rijstebloem. Eigenlijk mag je t doen vanaf 4 maanden, maar hij is dan 3,5 maande en ik vind dat ik t eigenlijk al mag proberen. Heb af en toe lak aan t CB.
    en vanaf 4 maanden (da's over 2 weken) ga ik beginnen met de groente -en fruithap.

Is t bij jullie ook al zo'n pokkeweer. t werd gewoon donker. meost gewoon met de lichten aan zitten. S vond t maar niks. (en ik ook niet). moet er zo nog doorheen om de kliko te halen... hoop dat we wel een mooie nazomer krijgen.

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

hier ook al bijna de hele ochtend (en nu nog steeds) regen, en onweer... bah.

@bb ik heb 26 september verlof.
    jeetje, wat rot om zo je teen te breken. succes ermee!

hier verder veel gewerkt, en nog steeds moe van vorige week. ik ga nu ff een broodje eten en lekker bankhangen.

jemig, ik schrik zojuist van een enorme knal!! die was zoooo hard!

6. Blue Bird

het was echt rotweer gisteren. tis nu wat vriendelijker.
    We hebben een kelder en daar stond water in.. sinds jaren. niet echt veel; gewoon een laagje. heb er maar wat zaagsel van de cavia er op gedaan en nu maa rlaten drogen.

Bij ons pap en mam was t keimooi weer... raar land hebben we toch.

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Blue Bird: Beterschap met je teen, wat een pech zeg!!

xxx1974: Vanochtend weer uitgelapen of was het eenmalig??

Sjoon: Nou lekker zeg dat je verlof op gaat schieten, nog even volhouden!!;)

Bulldog: Wat fijn zeg dat hij nou zo goed groei!!
    Leuk dat hij het weer zo geweldig vond op de psz, ik vind ze nou echt snel in de ontwikkeling gaan!

Hier kan Judith eindelijk fietsen, alleen op haar driewieler en het gaat echt heel slowmotion. En ondertussen roept ze kijk ik kan ook fietsen, knap he. Haha hoezo verwaand.:D

8. Blue Bird

hhaahaa, ik ken dat. S heeft er ook last van, maar die gaat wel hard op d'r fiets. in t begin, keek ze naar beneden hoe haar benen deed en ondertussen met d'r armen de stuur om gooien en dan ergens in de bosjs terecht komen. :D

verder is d'r eetlust nog ver te zoeken. althans avondeten is nog steeds een drama. maar brood gaat juist wel goed. maar om dit nnou 3x op een dag te gaan eten, vind ik niet kunnen.

J is druk bezig met de wereld aan t ontdekken. hij draait nu al van rug naar buik. terwijl S dit deed bij 5 maanden. maar in t algemeen zijn jongens langzamer dan meiden. ach... iedereen doet t op z'n eigen manier en tmepo

9. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    BB: grappig he dat je het bij de tweede toch heel anders gaat kwa tempo. Hier twee jongens maar heer verschillend in tempo. Zelfs de tanden kwamen verschillend door, ha ha

Mineke: gelukkig slapen ze iets langer door 's ochtends. Helaas is de kleinste vaak wel om 6 uur wakker.

Fietsen gaat hier supersnel en goed. Hij wilde zelfs met z'n paraplue gaan fietsen :cool:

We zijn hier in de fase van de levendige fantasie beland. De ene dag is hij brandweerman, dan weer een hondje, dan weer iets anders. Het hele huis wordt dan overhoop gehaald en alle stoelen samen vormen een brandweerwagen of een trein :D Het geeft ook goede argumenten om te laten luisteren. Hondjes hebben goede oren en kunnen goed luisteren ;)

10. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@xxxx: dat is idd wel een heel goed argument, als hij een hond na speelt!!

@BB:hier was avond eten ook een enorm drama bij Chiel. nu had ik ergens op internet gelezen om gewoon echt heel minimaal op het bord te scheppen. omdat chiel bij ons "veel" kreeg keek hij er als een berg tegenop, en wou dus niet eten. nu we heel weinig op scheppen eet hij wel zijn bord leeg, en vraagt vaak om nog een beetje (wat hij dat vervolgens zelf op mg scheppen)
    wij dachten dat we hem genoeg gaven, maar hij wou dat dus niet eten. en nu minder op het bord helpt bij hem wel!

11. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Blue Bird: Zo jij heb een snelle jongen, hier was mijn zoon ook overal het snelste mee. Dus het is echt maar gezegde hoor, hij liep voor het jaar de meiden pas erna!! Maar geloof gemiddeld genomen zijn jongens langzamer.;)

xxxx1974: Leuk he at inleven in die rollen, ik vind het heerlijk om aan te horen. Maar ze moet het niet door hebben dat ik het volgt want dan is het spel gelijk over en uit.:D

Sjoon: Fijn zeg dat het helpt om zijn bord niet zo vol te scheppen, hier gaat het prakje nog wel alleen vlees is drama!!

Hier speelt ze momenteel heel veel met de playmobil, ben gewoon verbaasd oudste twee spelen daar praktisch nooit mee!!

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Mineke: Hier juist een echt vleesetertje en de groeten gaan soms echt heel moeizaam. Er zijn een paar dingen waar hij gek op is, zoals sla met komkommer, paprika, witte bonen in tomatensaus, mais. Maar andere dingen moeten we echt met pijn en moeite een paar hapjes erin praten. Maar dat wat Sjoon zegt, van bordje minder vol scheppen werkt hier ook wel.

@ Ellen: Whahha, ja dat voordeel moet je uitbuiten. Hondjes hebben goede oren dus die luisteren heel goed.

Hier is R. ook veel sneller dan J. Met 7,5 maanden stond hij al, J. met 10 maanden.
    En nu is hij 8,5 maanden en loopt hij al langs de tafel en langs de bank.

Wij zijn afgelopen woensdag naar de Efteling geweest, maar we hadden niks gezegd tegen de jongens.
    We gingen alleen maar "een stukje rijden". Opeens zegt J.: "He, dat lijkt wel de Efteling!" toen we het hotel zagen en aan de buitenkant langs het Land van Laaf reden.
    Zo gaaf dat hij het gewoon herkende vanaf de buitenkant.
    Superleuke dag gehad daar. J. de hele dag zelf gelopen, zo stoer.
    J. vond het allemaal weer geweldig, maar in het Sprookjesbos was hij eerst een beetje bang voor de Draak, maar later durfde hij wel de schat te pikken, hhihiih.

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier trouwens ook een setje van Playmobiel die J. heel leuk vindt. Van een boer en een traktor. Maar daar mag hij alleen op zn eigen kamer mee spelen want ik vind die kleine onderdeeltjes nog veel te gevaarlijk voor R.

14. Blue Bird

thanks... ik denk dat ik dat eens ga proberen... want ik had dat precies t zelfde. ik laat t je horen als t lukt.

15. Blue Bird

@ mineke: ja, dat weet ik. jongens zijn in t algemener langzamer dan meiden. maar ach.. vindt t al knap dat hij dit doet.
    Hoe is de 1e week school gegaan? zijn ze blij dat ze weer mogen?

16. Blue Bird

S. vindt t geweldig met knutselen. gisteren was ze uren bezig met lijm, een krantje van de Gamma en wat papier. en dat koppie... zo geconcentreerd... zo mooi om naar te kijken. maar idd als ze merken dat ik ze volg, dan is over en uit met de pret.

Ben trouwens wel gaan werken. met m'n teen gaat t wel goed. zit goed ingetapt en ja.. autorijden gaat ook goed. Kan niet zolang thuis zitten. Ben blij dat ik weer kon werken... even andere praat.

@ first: hoe is t met jou en de zwangerschap? en je vriendin (of was t nu familie; weet t even neit meer). Maar iig: hoe gaat t daarmee?

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    coco: Lekker zeg naar de efteling geweest, super dat hij het al herkende aan de buitenkant. Hebben wij vorig jaar ook een keer gedaan, gingen we naar de dierentuin zonder te zeggen zo mooi die reacties op de parkeerplaats!!:D

Blue Bird: Fijn zeg dat het zo goed gaat met je teen!!
    Leuk zeg dat ze al zo goed kan lijmen.

Hier zitten ze alweer 2 weken op school.

18. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Joehoe... leven jullie nog?

19. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ikke wel :D

er was niet veel om op te reageren en heb zelf ook niet veel te melden eigenlijk , alleen dat ik moe ben haha...

alles goed met jou coco?

20. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja gaa goed hoor. Ook vaak moe. Nog steeds gebroken nachten hier, R. komt elke nacht nog 1 of 2 keer, en in combinatie met mijn late werktijden en het vroeg eruit moeten gaat me dat wel een beetje opbreken. Maar verder gaat alles goed met mij en de boys.

Hoe gaat het met N. nu met slapen? En de nachten met G.?

Deel Deze Pagina