vermoeiend is dat he , slaapt R nog helemaal niet door? ook nog niet gedaan? slaapt J wel door? hier slaapt G eigenlijk goed jammer genoeg wel bij ons in bed maar hij word niet wakker smachts aleen smorgns om 6uur is hij uitgeslapen de laatste dagen. N word over het algemeen rond 3 uur wakker en dan weer rond half 7 , alleen afgelopen 2 n achten was het een drama toen kwam hij 3x .... hier is het pas bijna 5 weken maar begint me nu ook wel op te breken moet ik zeggen pffff, elke keer als ik een paar uur bij slaap gaat N snahts spoken..
hier heeft G trouwens geen luier meer aan overdag gaat echt goed ... vandaag een half uur in de auto gezeten (was de eerste keer dat we weg gingen zonder luier aan ) en dat ging goed... ik ga afsluiten en dan drek N eten geven en lekker slapen ben er aan toe... welteruste
R. sliep door met 5 weken. Hij sliep toen elke nacht van 23 uur tot ongeveer 6 uur, soms zelfs 7 uur. Dat heeft een paar weken geduurd en toen werd hij verkouden, waardoor hij 's nachts weer kwam. Ik had gehoopt en verwacht dat het na de verkoudheid wel weer over zou zijn, maar nee hoor. Het gaat nu met periodes beter en slechter, maar hij heeft nooit meer doorgeslapen. Hebben we een goede nacht, dan komt hij rond 3 uur en daarna wordt hij om 7 uur wakker. Hebben we een slechte nacht, dan meldt hij zich wel een keer of 3 á 4. Vannacht weer een rotnacht gehad, hij is 3 keer geweest en was 6.45 helemaal wakker. J. slaapt gelukkig heel voorbeeldig. We gaan meestal rond 19.30 naar boven. Pyjama aan, plasje doen, luier om, verhaaltje lezen, tandjes poetsen, op bed leggen en nog even kletsen en de dag doornemen. Om 20 uur slaapt hij meestal, tot de volgende ochtend 7 uur ongeveer. Heel af en toe komt hij 's nachts naar ons toe, als hij een droom heeft ofzo, maar dat komt niet vaak voor. Slaapt G. vanaf het naar bed brengen in jullie bed? Of komt hij 's nachts pas? Is het geen idee dat één van jullie bij hem gaat liggen? En dan steeds verder afbouwen? Eerst bij hem in bed, dan matras er naast. Dan matras een stuk verder weg, dan op de gang/overloop.. Ik zeg maar wat hoor... Wel goed dat hij nu overdag zonder luier kan. Is een beetje eng he, de eerste keer in de auto. Hier is J. een hele tijd goed zindelijk geweest maar heeft nu weer een beetje een terugval. Hij zegt het vaak niet meer als hij moet plassen. Gisteren was mijn man met de jongens en zijn moeder naar het pannenkoekenhuis, (ik was aan het werk) plast hij uitgerekend daar in zn broek. En mijn man had niks bij zich. Dus snel met een natte broek zn pannenkoek op laten eten en daana snel in bad gedaan bij mn schoonmoeder. Nou, ik ga me weer klaarmaken, moet zo naar mn werk toe. Doei!
@coco jeejte das wel vervelend zeg dat R zoveel komt snachts heeft hij dan honger ?? dat hebben we weleens geprobeerd met G maar erkte niet , kan het nu wel weer eens proberen want het is al weer even geleden. ik moet zeggen dat i er eigenlijk weinig last van heb dat hij bij ons in bed ligt, maar he hoort natuurlijk niet. ik sta er hier van te kijken da thet in 2 weken zo goed gaat , gister had hij een drukke dag gehad hadden personeelsbbq bij mn baas thuis met een hoop kindjes en speeltoestellen en hij had geen een keer een natte boxer echt knap had niet verwacht dat dat zo goed ging dacht dat hij zou vergeten dat hij naar de wc moest gaan. werkse vandaag , ik heb nog 5 weken verof en dan mag ik ook weer.
Bulldog: Knap zeg dat hij al zo goed zindelijk is!! Coco: Balen zeg een natte broek in het pannenkoekenhuis, maar voouit kan gebeuren nog hoor op die leeftijd!! Vervelend hoor die gebroken nachten van jullie allebei, hopelijk ga het gauw beter!! Ben hier de kledingkast aan het uitzoeken, ze past nog een hoop van vorig jaar!! Ik heb het idee dat ze niet meer zo hard groei. Moet wel een hoop nieuwe maillots die zijn allemaal versleten. Haar laarzen zijn wel te klein, dus binnenkort maar eens op laten meten bij de schoenenwinkel. Ik vond het vanmorgen fris op fiets, maar als het zonnetje doorzet kan het toch nog wel erg lekker worden ben benieuwd!!
@ mineke: ik heb dat ook gedaan. Maar heb een hoop zomerkleren nog in de kast hangen. de winterkleren verhuis ik wel naar beneden als de winter in aantocht is. De winterkleren hangen nu op zolder. anders kan ik door de bomen t bos niet meer zien @ Bulldog: Heeft N nog veel honger? Waarom probeer je niet Friso voor hongerige baby's? J heeft namelijk ook erge honger gehad en toen ik hongerige baby's ging gebruiken, sliep hij in ene wel door. Ik meng t gewoon met de Friso Ha. Hij krijgt nu 210cc + 4 schepjes HA en 3 schepjes hongerige baby's. en hij doet t uitstekend. Hij moppert niet mee als z'n flesje op is. (ik gebruik t nu ook overdag). @ coco & Bulldog: ik ben ook moe hoor. en zeker als je nog een peuter rond hebt lopen. S kan wel alleen spelen, maar t tis nog wel vermoeiend om zoveel dingen samen te doen. ik bedoel: S slaapt niet altijd 's middags en ja.. m'n huishouden moet ook nog door. dus ik ben aan t eind van de dag dus echt gebroken. en vanaf maandag ga ik weer 3 dagen werken. dus ben benieuwd. O ja.. J heeft nu waterpokken. Hij is net 3,5 maand oud. heeft hij opgelopen op t kdv. Hij heeft er niet echt last van. dus geen koorts, maar hij is net een krentenbolletje. veel blaasjes zijn gelukkig al ingedroogd, dus hopelijk kan hij woensdag weer naar t kdv.
Zielig zeg nu al waterpokken, heeft hij er last van? Hier heb ik gewoon zomer en winter in 1 kast. Alleen draai ik de stapels dan om, dus stapel zomershirt liggen nu vooraan en stapel winterspul ligt er achter en 's winters draai het om. Maar nu draagt ze nog zomerkleren hoor, maar als ik het niet uit zoek koop ik teveel in de winkels! En dat vind ik eigenlijk zonde!krent he We hebben een plat dak, mis weleens een zolder hoor.
@ mineke: nee hij heeft geen last van. Hij is gewoon een vrolijk ventje en dat is hij gewoon altijd al. Sinds gisteren heeft hij t nu echt gevonden om van rug naar buik te draaien en hij kan heel goed z'n hoofd omhoog houden. Want t CB vond dat J dat niet zo goed kon. En wij hadden echt zoiets: nou hij kan t wel, dus de rest komt vanzelf wel. Ze hebben bij ons altijd wat te melden..:x
@bianca ieder kindje heeft zn eigen tempo , op het cb hebben ze meestal wel ergens commentaar op. wow nu al waterpokken , dan is de kans groot dat hij het nog een keer krijgt toch? hebben alle kindjes hier al de waterpokkken gehad?? hier nog geen 1 kinderziekte gehad. vanmorgen met N naar de dokter geweest hij groeit wel maar nog niet echt naar behoren hij heeeft veel sympthonen van koemelkallergie dus het advies was om voeding voor koemelkallergie te gaan gebruiken en als ik over 2 weken terg naar de kinderarts moet dan moet het wel beter gaan als het kma is dan. het stomme is toen hij werd opgenomen met zn diarree zei de kindersrts het nog van miss is het wel koemelkallergie maar ik zei toen het komt bij ons niet voor in de familie , maar dat hoeft dus helemaal niet . we hebben wel allebei iets waardoor hij het kan ontwikkelen , hooikoorts en eceem. die voeding is trouwens niet goedkoop.... hopelijk gaat dit werken...
@bulldog: hier ook een mannetje die nog geen enkele kinderziekte gehad heeft! jeetje zeg. jammer dat het een beetje moeizaam gaat met N. hopelijk werkt de voeding!! succes!
Hier ook nog geen ene kinderziekte gehad. @ bulldog: Hopelijk slaat die voeding aan en gaat hij goed groeien. Wat als het geen kma is, gaan ze dan iets anders onderzoeken waardoor hij minder goed groeit?
@ Bulldog: nou succes. ik hoop voor je dat t aanslaat. En ja.. er is een kans dat J het nog een keer krijgt. maar hij heeft er geen last van. ik smeer alle bultjes in met sudocreme en t werkt wel. dus als 1 van jullie kindjes waterpokken krijgt, dan gewoon smeren met sudocreme
Bulldog: Vervelend zeg dat N. het niet goed doet op de voeding, nou maar hopen dat hij hier goed op reageer!! Volgens mij als het aangetoond is dat hij koemelkallergie heeft kan je volgens mij ook wel wat vergoed krijgen hoor van voeding. Maar weet het niet zeker, misschien hier op het forum eens vragen. Hier waterpokken en kinkhoest gehad, maar voor de rest gelukkig nog niet!!
Kinderziekte: Frits heeft de waterpokken gehad en Dean toevallig 2 wk geleden de 5e ziekte. Koemelkallergie:Is zeker dure voeding! Maar volgens mij kan je het idd via de verzekering terugvragen. Hier heeft Frits alleen als baby zijnde last gehad van reflux dus heeft hij Omneo gehad. Dean gelukkig totaal niet, maar hij heeft wel HA friso gehad tot 6 maanden en nu gewoon standaard. Hij heeft vanaf de geboorte al hele gevoelige huid, maar nog nooit luieruitslag gehad, zo typisch! Maar wel erg gevoelig voor exceem. Maar daar kan de voeding niks aan veranderen vertelde de KA. Elke baby is anders, maar toch ga je je eigen kinderen vergelijken merk ik haha!
@ Champy: Doe ik ook hoor, vergelijken. Ik vergelijk J. met de kindjes op de psz. Ik vergelijk mijn eigen zoontjes met elkaar... Doet iedereen denk ik wel, bewust of onbewust.
champy: vergelijken doet iedereen hoor. Hier thuis ook hoor, het is ook leuk want alle drie zijn ze verschillend. En allemaal hebben ze een andere volgorde! Hier vandaag mee geweest met schoolzwemmen, ze zwemmen allemaal maar toch doe ieder kind het op zijn eigen manier viel me gewoon op!! Vond het wel grappig om te zien ook wel griezelig ben niet zo held met water.
@coco ik heb geen idee eerst dit proberen en moet over 2 weken op controle bij de kinderarts ... @mineke als ik ovedr 2 weken naar de kinderarts moet en de klachten zijn dan over dan schijven hun iets uit waardoor ik het vergoed krijg. hier vergelijk ik ook hoor met andere kindjes. mn neefje is 5 dagen ouder dan N en die is al bijna een kilo aangekomen en N pas 350gr... neefje woog wel maar 2130 bij de geboorte...
vannacht was de eerste keer dat N snachts krampen had pfff hij heeft ook ineens hele harde ontlasting. vandaag maar even doe kma oeding halen.
Vervelend zeg dus dat was een gebroken nachtje voor je. Nou hoop zo dat de nieuwe voeding werkt, word tijd dat hij gaat groeien!!
Hier heeft J. toch al weer een aantal weken wat raars. Hij wil niet meer slapen met zn kussensloop om zn kussen heen. Het moet wit, zegt hij dan. Dus elke avond voor het slapengaan haalt hij trouw de sloop erafen gooit hem aan de kant. Niks ergs natuurlijk, maar wel raar. Vraag me af waarom hij dat zo wil, maar dat zegt hij niet. Het moet wit is de enige uitleg die ik erover krijg, hihi.