juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

het was mij te warm vandaag.... zit nu net (na een koude douche) pas buiten... mag wel iets minder warm, maar dan gewoon lekker aangenaam zijn!

2. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @sjoon daar ben ik ook weleens geweest maar dat is allang geleden , toen wij daar een week weg waren is de plaza afgebrand..

@mineke hoe was het in ouwehand?

het weer was gister heerlijk ben zelf een beetje bruin geworden..
    balen dat het vandaag weer regent.

3. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Sjoon: Alweer je laatste trimester he. Voor je het weet is het zover, spannend!! Fijn om te lezen dat het goed met je gaat..
    -Ik heb geen kwaaltjes. Nooit overgegeven of misselijk. Maar vermoeidheid met name aan de einde van de dag is extreem. Het vervelende is dat ik zo uitgeput ben dat ik niet kan slapen. Kortom loop met een enorme slaaptekort en werk nog steeds 28 uur. Verloskundige heeft aangegeven dat ik iets minder moet gaan werken. Maar gezien de drukte op mijn werk heb ik moeite om het daar aan te geven. Ik wil het nog ff aankijken. Mijn man helpt waar nodig en komt eerder thuis om het koken op zich te nemen en D. in bad te doen. Dus doe na het werken echt heel weinig, behalve boekjes met D. lezen op de bank.

Mineke: Nee een ijzertekort kan het niet zijn, want ik had na de eerste bloeduitslagen een enorme ijzer vertelde de verloskundige. Bij D. heb ik nooit ergens last van gehad. Ik leek 9 maanden lang niet zwanger. Deze zwangerschap is ook ideaal, maar ja wat doe je tegen die vermoeidheid he? Deze vermoeidheid is echt nieuw voor me. Maar moet ook wel zeggen dat ik een perfectionist ben in huishouden etc. En dat ben ik nu aan het afleren, want ik doe gewoon teveel. Heerlijk dagje gister he? Heb echt genoten we waren naar het strand..

BB: Dus de vermoeidheid komt jou bekend voor he?

Coco: Ik vind deze zwangerschap niet zozeer zwaarder, maar je geeft een goed punt aan. Ik pak onvoldoende mijn rust. Alleen als D. een middagdut doet neem ik mijn rust met een bakkie koffie met een boekje of even de laptop zoals nu haha. En jah werken is net te doen!

Bulldog: Ja, ik moet gewoon volhouden en hopen dat de vermoeidheid minder wordt. Ik moet het zelf ook rustiger aan doen..

Sjoon: wat lekker dat jullie er even tussen uit gaan, geniet ervan! Heerlijk..nog even je rust pakken.

Nou ik ga nog van een uurtje rust genieten nu D. slaapt.. Daarna gaat hij met papa fietsen heb ik ook nog wat tijd voor mezelf. Nu nog nuttig met mijn tijd leren om te gaan haha

4. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Ja first: ik herken t ook. Ik was ook extreem moe aan t eind van de dag. Bij mij lag t niet aan m'n ijzer. die was gewoon goed. denk ook dat ik teveel hooi op m'n vork nam. maar gelukkig tijdens m'n verlof ging rustig aan doen.

Bulldog: hoe gaat t nu met de voedignen van N?

Mineke: heo was Ouwehand? is wel een tijd geleden dat we daar zijn geweest. we zijn met pinksteren naar Beekse Bergen geweest. was ook wel weer gaaf.

sjoon: groot gelijk dat je t rustig aan doet met de huizenjacht. de huizenmarkt is toch weer in elkaar gestort.

Gisteren was t extreem warm. we zijn bij m'n ouders geweest. maar was wel blij dat ik weer thuis was.
    we wilden gaan BBQ'en, viel 2x de stroom er af (zo'n electrische wilde gaan doen), toen op de gasBBQ... ook niet.. gas op. Toen wilde we t op kolen doen, geen kolen te vinden. dan maar op de tepanplaat gedaan (japanse bakplaat). je moet iets, vlees was er al uit gehaald (de vriezer)

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Het was inderdaad wel heel warm zaterdag, zijn we niet gewend he!!
    Het was erg leuk in Ouwehand, alleen jammer dat de zeeleeuwen show aan het verbouwen zijn. Nadeel in Ouwehand was dat het vreselijk druk was, je kon over de hoofden lopen zeggen wij dan altijd.;) Kinderen vonden het erg leuk, maar is wel goed opletten dat je ze niet kwijt raak als het zo druk is. Ook in de speeltuin je blijf turen!! Gelukkig kleed ik ze er wel op aan als we naar de speeltuin gaan, krijgen ze altijd felle kleuren aan!!

BB: Gelukkig dat jullie uiteindelijk toch nog geBBQ'd hebben.

Firstbaby: Heel goed van je dat je een stapje terug ga doen, laat de boel gewoon maar een keer lekker de boel.:D

Sjoon: Weer een beejte bijkomen, gisteren was het ook nog een beetje plakkerig. Vandaag weer koeler maar dan gelijk weer nat, jammer he.

Bulldog: Lekker zeg dat je een beetje bruin ben geworden, hier niet echt verkleurd helaas. Ik heb denk ik teveel de schaduw opgezocht.;)

Hier gaat Judith ineens weer krijsen als ik weg gaat. Het is echt uitproberen ze gilt alles bij elkaar dat ze dan met me mee wilt. Het is zo over als ik weg ben maar ik vind het niet echt gezellig, ze gaat echt aan me hangen en moet echt losgetrokken worden. Papa vind het ook niet zo leuk want bij hem doet ze het niet als hij weg gaat.
    Het is ook wel nep volgens mij! Want was van de week stiekem vertrokken en toen kwam ik terug zei ze. Jij ben stiekem weggegaan anders ga ik gillen.:$:D

6. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    Ha peuter-mama's ;), ik kom me hier ook even melden.
    Ik heb een zoontje, van begin juni 2008 ( uit mijn vorige huwelijk ). Nu in verwachting van zijn zusje, die halverwege december tevoorschijn mag komen ;).

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Welkom, leuk een nieuwe erbij!! Het word hier steeds stiller dus komt goed uit.:D Geweldig dat je weer een kleine verwacht!!

8. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Cin: Welkom hier en veel kletspleizer. In het begin hadden wij hier een heel druk en actief clubje, maar helaas zijn we nog maar met een paar meiden over. Dus je bent van harte welkom. Vertel eens iets over jezelf en je zoontje.

@ all: Sorry, ben zo druk geweest de afgelopen dagen, veel gewerkt, dus te weinig tijd voor jullie. Nu lekker naar bed en morgen, dinsdag en woensdag lekker vrij, dus dan ben ik er weer hoor!

Welterusten!

9. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

@ Cin: welkom bij de club. we waren een hecht clubje maar we zijn maar met een paar meiden overgebleven en dus is t nu bijzonder rustig. Dus nogmaals welkom en vertel iid wat over je eigen.

@ mineke: dat krijsen en gillen ken ik ook. S is hier ook behoorlijk goed in. Gisteren kwam ze thuis van t kdv en zei tegen m'n man: ik wil chipjes en m'n man zei, dat t niet mocht. t was meteen daarna krijsen en gillen. en van die krokodillentranen (dus geen echte) alleen maar om d'r zin te krijgen. tis een fase.

Straks komt er iemand van t zp bij me op visite. Mamma2011. ze woont bij mij in t dorp en ze verwacht over 2 weken d'r 1e kindje. we hebben elkaar hier dus ontmoet.

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ BlueBird: Leuk zeg, op die manier iemand ontmoeten. Veel plezier met de visite.

Hier J. net naar de psz gebracht. R. wil niet slapen dus straks lekker even met hem naar dorp.

11. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    morguu

@first fijn da tje man veel van je over neemt kan je zelf een beetje rusten, als de vermoeidheid niet minder word zou ik toch maar minder gaan werken denk aan je zelf en je beeb.

@cin welkom hier altijd gezellig iemand erbij, vertel idd eens iets over je zelf en je zoontje.

@coco schadalig dat je ons zo achter laat haha grapje ....

@bb veel plezier vandaag met de visite...

hier alles goed G zit lekker op de psz en N ligt te dutten dus kan ik ff zpe en een bakske koffie drinken ...

de voeding van N gaat op zich wel goed de dikke laag pukkels op zn wangen worden minder alleen spuugt hij erg veel en heeft hij meer honger heb er ook een topic over geopend over de ervaringen van de friso pep.

vanmiddag moe tik op controle in het zkh , heb best veel last van mn buik nie tbij het litteken maar een stuk erboven ben benieuwd wat dat kan zijn.

ik ga ff verder hier voordat N weer wakker word.

fijne dag allemaal

12. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    Jammer is dat hé, dat er toch wat meiden verdwijnen ? Ik herken het van een ander forum.. Je beleefd de hele zwangerschap en de beginperiode samen, en na een tijd verdwijnen er toch een stel.
    Niks aan te doen natuurlijk .......

Tja, wat willen jullie weten ?

Ik ben 28 jaar, en woon in omgeving van Utrecht. In juni 2008 is mijn eerste zoontje geboren. Ik ben inmiddels gescheiden van zijn vader ( we zijn uit elkaar gegaan na 10 jaar ) en hebben nu een vorm van co-ouderschap. Het gaat op zich erg goed zo ( ik blijf het lastig vinden om zonder m'n kleine man te zijn ).
    Inmiddels heb ik bijna 1,5 jaar een nieuwe relatie, en heb ik er ook een stiefdochter bij ;). Het gaat super goed tussen haar en Marc. Echt broer en zus af en toe.
    Nu dus in verwachting van een zusje voor Marc en Lieke. Ik ben er heel erg blij mee, want had eerlijk gezegd niet meer verwacht dat ik ooit nog een 2e zou krijgen ivm de scheiding.

Marc gaat 2 dagen per week naar het KDV. Het afscheid nemen blijft lastig voor hem, heel vaak moet hij huilen. Het is ook een erg gevoelig mannetje.

Ik werk in een verzorgingshuis, nu nog maar 20 u per week ( 2 volle werkdagen en om het weekend 2 halve dagen ). Na bijna 12,5 jaar nog steeds erg naar mijn zin :)

Willen jullie nog meer weten ?

13. Delfino

Delfino Niet meer actief

Hey meidenik leef nog wel hoor;)

Ben alleen zo ontzettend misselijk weer! Had gehoopt dat het me de 3de x bespaart bleef maar helaas....

Mijn schoonzusje heeft geen goede echo gehad:(

Met de kids gaat het goed E mag vandaag weer voor het eerst na de vakantie naar de psz! Ze heeft er zin in. Ze is er ook wel aantoe ze is behoorlijk brutaal!

Ik zag een nieuwe leuk!! Welkom... Zal proberen wat meer hier te zijn maar zit momenteel veel in andere topics...;)

14. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    hoi allemaal, kom weer ff kijken. Heb het beetje druk gehad en deze maand ook nog elk weekend wat.

First: de vermoeidheid herken ik wel hoor. Zeker de eerste maand en de laatste weken. (en nu nog steeds, ha ha).

Cin: welkom hier! Lijkt me best moeilijk gescheiden te zijn met kinderen. Wel fijn dat je nu een nieuwe partner hebt en zwanger.

Mineke: de krokodilletranen zijn hier ook geliefd. Ik zeg dat ook tegen hem: dat zijn geen echte tranen, stop nou maar. Meestal lukt het dan wel.

Flex: wat rot dat de echo van je schoonzus niet goed was. Wat was er dan?

BB: met waterpokken mogen ze hier gewoon naar het KDV. Alleen met koorst liever niet omdat ze zich zo rot voelen.

R. is heel erg bezig met letters en hij wil 'schrijven' (op zijn manier dan wel). Overal kijkt ie naar tekst en zegt dan: dat is mijn letter, mama's letter, papa's letter etc. Gisteren heeft ie zelfs ook deze drie letters geschreven en ze leken ook nog... Ik vind dat wel erg vroeg maar ga er wel in mee verder. Is dat bij jullie ookal?

Binnenkort voor het eerst 's avonds samen naar een feest en de kids thuis met oppas. Wel spannend. D. heeft altijd slecht geslapen en was vaak wakker. Nu nog maar 1x rond middernacht. Hopelijk gaat het goed.

15. Delfino

Delfino Niet meer actief

Het hartje klopte niet... Ze was al 9 weken

16. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @cin wat vervelend dat marc het afscheid nemen zo moelijk vind!
    hoe reageerd marc daarop dat papa en mama niet meer bij elkaar zijn?

@flex jeetje wat kl*te zeg van je schoonzus..
    wat vervelend dat je zo misselijk bent hopelijk gaat het snel weer over.
    heb je al een echo gehad?

@ellen welkom terug :D hier nog niet met letters bezig wel met cijfers zet hij kijk mama er staan 5 autos ... weet niet of hij daar laat mee is dat hij dat lan maar vind het wel knap.

hier is N verkouden hij ratelt aan alle kanten zoveel slijm op zn borstje.
    hij spuugt ook veel slijm mee na de fles..
    hier is G tegenwoordig om 6uur smorgens wakker word er echt nie tvrolijk van..

ik ga weer voordat N wakker word.

bey bey

17. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Cin: Leuk dat je iets over jezelf en je zoontje verteld hebt.

@ Flex: Misselijk, balen he. Hoe lang had je er bij de andere zwangerschappen last van?

@ Ellen: Letters herkennen doet hij wel. Naschrijven nog niet geprobeerd.
    Verder kan hij voor een deel het alfabet opzeggen en tellen kan hij ook.

18. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Flex: Hoe vond E. het trouwens op de psz?

19. Delfino

Delfino Niet meer actief

Bij es duurde het 4 maanden en kay werdt het met 9 weken al minder en 12 weken was het helemaal weg!
    Vandaag gaat het eigenlijk heel goed voel me nauwelijks nog misselijk wel ga ik vanmiddag meds halen voor misseliheid.

Es vond het weer heel ergleuk op de psz!
    Vandaag gaat ze weer alleen dan andere locatie voor het 3e dagdeel voor de vak is ze daar ook al 3x geweest daar moet ze nog wel even wennen maar ed dt is ook allemaal nog nieuw voor der.

20. Delfino

Delfino Niet meer actief

Bulldog wat zielig dat N zo verkouden is hopelijk gaat het snel beter!

Ik heb nog geen echo gehad 20 sept heb ik intake vk hopelijk mag ik vrij snel erna voor een echo!

Deel Deze Pagina