Coco: ja wij hebben al een half jaar ingeschreven bij een school. Omdat deze goed voelde hebben we niet meer bij een tweede gekeken. Het is een openbare Dalton school. De tweede keuze zou een katholieke school zijn. De openbare zitten allerlei soorten kinderen op en op de kath. zie ik voornamelijk dure auto's voor de deur en mensen in dure merkkleding. Komt een beetje elitair over, daar hou ik zelf niet zo van. Buldog: ik heb ook over spiraaltje zitten lezen. Heb alleen onwijs last van krampen tijdens m'n periode en las dat met een spiraal dat erger kan worden. Niet zo'n zin in dus.
BB: wow dat hij al draait zeg, knap hoor vind het altijd prachtig om te zien dat gymnastieken!! Bulldog: De kleine groeit wel wat beter maar is het spugen al minder?? Hier durft ze wel in de meeste dingen in de speeltuin maar dat is ook pas sinds kort, eerst niet hoor! Coco: leuk dat je de knoop door gehakt heb voor een bassischool, hier niet meer zo overna gedacht. School van broer en zus bevalt goed dus gaat ze eigenlijk automatisch ook daar heen. Sjoon: Zo in een achtbaantje al, echt stoer hoor ik zou niet weten of ze dat durft hier! Nou hier gaat het ineens super met de zindelijkheid, fijn hoor geloof dat ik toch aan mijn laatste pak luiers ben begonnen!!
hier nu ook goed bezig met zindelijk worden. gewoon de kookweekker eerst een paar keer om het half uur gezet (ook omdat de tijd zo snel voorbij is) en iedere keer als die piepte wist chiel dat hij even op het potje moest zitten. hij had er in ieder geval veel lol in! daarna om de drie kwartier, en om het uur gezet. en bijna iedere keer een grote plas er in! gister voelde hij zelf een drang om te plassen. en tadaaa weer een grote plas op het potje! dus gaat hier helemaal de goede kant op. is ook wel makkelijker als je een tijd thuis bent om er goed mee te oefenen!
Lekker he Sjoon weer een mijlpaal!! hier is ze opeens helemaal weg van kleuren, ze zit echt elke dag aan tafel te kleuren met 'echte' stiften zeg ze dan. Heerlijk ben wel verbaasd dat ze het al zo goed kan of is dat normaal. Wil ze graag klein houden namelijk.
J. vindt kleuren ook wel leuk. Maar hier alleen maar waskrijtjes en kelurpotloden. Viltstiften alleen als ik erbij ben, want hij maakt er dan nogal een rommeltje van, alles zit eronder. Maar J. is het kleuren steeds wel al snel weer zat. Gisterenavond toen wij naar bed gingen, lag J. ineens op ons bed! We hadden hem helemaal niet gehoord, dat hij stiekem zijn kamer was uitgeslopen en op ons bed was gaan liggen. We moesten zo lachen en we vonden het zo schattig, we hebben hem lekker de hele nacht bij ons laten liggen...
Haha het word al een echt boefje!! Hier 's middags een keer gehad ging ze halen om wakker te maken was ze het bed leeg, ik zoeken joh lag ze boven in het stapelbed van haar broer te slapen. Ik was me echt naar geschrokken, later kon ik er wel weer om lachen!
Is ook wel grappig ja. Maar ook wel een beetje eng hoor, in het stapelbed... Maar ze worden zo groot he. Hier wil J. tegenwoordig ook in z'n vooruit de trap af. Niet meer achterstevoren. Vind ik ook een beetje eng, maar hij kan het wel al helemaal zelf...
chiel is eigenlijk altijd vooruit de trap af gegaan. maar dan meestal zittend. lopend soms, maar dan alleen als wij ervoor lopen... haha mineke en coco: wat een heerlijke boevenstreken van jullie kids! om zomaar in een ander bed te gaan slapen!
Jah ik vind een stapelbed ook nog helemaal niks hoor! Hier loop ze ook vooruit de trap af, pas is ze erg hard gevallen van boven naar beneden dus nou probeer ik vaak weer mee te lopen. Het was 's ochtends vroeg ze draaide helemaal rond en ze had een ei op haar hoofd niet normaal meer. Hij is weer weggegaan maar is alle kleuren van de regenboog geweest. Mijn andere twee kinderen kwamen gelijk uit bed rennen, mijn zoon zei ik hoorde bommerbom en mama riep Ohh vreselijk. Ze vonden het heel zielig dat is dan wel weer lief, ze kreeg allen funnies met het ontbijt die bij de hagelslag zitten. Maar soms moet je ze laten gaan maar jah ik heb het er echt last van als het dan mis gaat. Mijn man is wat nuchteren, die zeg je moet ze loslaten. Zoonlief mag nou ook alleen naar school fietsen maar controleer elke ochtend of zijn fiets er staat, zucht emomuts!!
Wacht maar gebeurd bij jou ook nog wel. Pas zat ik nogal lang aan de telefoon vond ze irritant, hoorde ik opeens de voordeur dichtslaan. Ik van huh stond ze in de voortuin hard te lachen, hoezo je aandacht pakken. Ik was van schrik gelijk klaar met bellen, is echt een portret hoor!!
@ Mineke: Whahaha, ik zie het voor me en moet meteen lachen. Wat een dondertje zeg. Maar vanaf nu dan zeker de deur op slot? Straks gaat ze een keertje buiten spelen als jij even niet kijkt en ben je haar kwijt. Hier kan J. ook sinds kort de tuindeur opendoen. Dacht dat hij er nog niet bij kon... Maar we gingen boodschapjes doen en hij liep voor me uit en zei: "kijk mama ik heb de deur vast opengedaan". Superlief, maar die gaat dus voortaan ook op slot. Want ik zie het al helemaal voor me: Honden weg, kippen weg en J. staat in zn eentje op het voetbalveldje aan de achterkant.
Bulldog: Hoe gaat het met N? Spuugt hij minder? Coco: Fijn dat jullie een keuze hebben gemaakt. Wij hebben hem op twee scholen ingeschreven. Wij hadden toevallig vannochtend een intakegesprek op het andere school. Ook wij hebben na lang denken toch voor twee openbare scholen gekozen, omdat de samenstelling van de groepen daar net zoals op het kdv zijn. Ik denk dat het voor zijn ontwikkeling het beste zal zijn. - Achtersteboven de trap af? Nog nooit gezien om eerlijk te zijn. D. ging eerst zittend de trap af bij opa's en oma's en nu gewoon staand en soms houdt hij zich niet eens vast. Wij hebben een appartement en dus geen trap in huis. Sjoon: Ja ik doe het rustig aan op werk en kijk het nog even aan. Als ik nu al minder ga werken, dan houdt het in dat ik met 34 weken met verlof moet en ik weet niet of ik dat wel wil. Maar als het echt niet gaat, dan geef ik het wel door. Het blijft moeilijk hoor, want ik kan gewoon niet accepteren dat ik iets minder fit ben dan voorheen BB: Wat goed dat hij al kan omrollen. Dat is vrij snel!! Hier zijn we net na het intakegesprek wezen peuterzwemmen en nu ligt D. in bed te slapen en ik ben lekker aan de koffie heerlijk..
Als ik nu naar boven ga en zij blijft beneden draai ik hem even op slot, je moet er niet aan denken dat ze ineens weg is. Heb jij kippen en honden samen, gaat dat goed??
Firtsbaby: lekker hoor even uitpuffen, ik vind zwemmen echt megavermoeiend. Super dat je dat peuterzwemmen vol hou!!
@ First: J. ging tot voor kort eigenlijk altijd achterstevoren de trap af. Dan heeft hij meer houvast. Maar nu ineens wil hij dat niet meer, en wil hij net zoals papa en mama naar beneden lopen. @ Mineke: Wij hebben 2 honden. En J. heeft voor zijn verjaardag 3 kuikentjes en een veel te klein hokje gekregen van zn opa en oma. De kippies lopen dus vanaf het begin af aan al los in de tuin, en gaan alleen 's nachts en als we overdag weg zijn in het hokje. De rest van de dag kunnen ze lekker scharrelen in de tuin en dat gaat heel goed met de honden gelukkig. We waren eigenlijk van plan om een mooi hok met buitenren te gaan bouwen, maar zo vind ik het eigenlijk prima. Met zo'n ren ben ik de halve tuin kwijt en dat vind ik ook zo zonde. Alleen opletten voor katten, maar daar zijn de honden dan weer voor, hihi. Nu is het alleen nog wachten of en wanneer ze eitjes gaan leggen.
Pfff.... hier een dwars mannetje. Zit lekker naast me aan tafel te kleuren. Pakt opeens zn kleurplaat en kleurtjes op, en loopt naar de keuken met de mededeling: "ik ga lekker niks met jou bespreken!" Hoe verzint hij het.... hihihi...
Hhahahahh, moet hier zo om lachen! Hier word ik gek van de Waarom? en de Hoezo? En mochten wij hem ergens op aanspreken, dan zegt hij gelijk 'ik ben jouw vriendje niet meer'
Coco: Ik begrijp wat je bedoelt met achterom de trap af, maar ik had het nog nooit eerder gehoord of gezien.. snap je? Maar kan me voorstellen dat hij nu naar beneden durft te lopen.. Grote jongen he!