juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier krijgt ze overal kleurplaten bij de winkels, ze vind het prachtig vooral met echte stiften kleuren!;) Ik koop ze bij de action want ze duwt nog een beetje hard.:D

Mijn schoonzus ga vandaag bevallen!! Het kindje lag in stuit en gingen ze proberen te draaien en daarna gaan ze de bevalling inleiden, vind het wel spannend.
    Mijn vriendin loopt ook op het laatst en mijn zus is over 3 weken uitgerekend, een ware babyboom hier!:D

2. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@diadeem: haha, je kan bijna letterlijk kraamvisite lopen!! ;)
    Veel plezier met de komende babyboom

3. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Coco/Sjoon/Diadeem en BB: De echo is erg goed gegaan. De baby is een week groter dan dat ik ben. Verder woog die al bijna 1250 gram.
    De echoscipste was heel erg verbaasd, want ze vond mijn buikje wel erg klein haha

Sjoon: Heerlijk dat ze al 6 uurtjes achter elkaar slaapt. Ik hoop dat ze dat aanhoudt!

Coco: Nog steeds 3 keer per nacht??:$ Vind dat wel erg veel. Drinkt hij dan niet in een keer goed? Het lijkt me nu pure gewenning, of niet? - Hier nog morgen wat laatste sint inkopen halen en dan ben ik klaar!

BB: Ja, ik werk nu sinds 3 weken halve dagen. Heerlijk. Ik geniet echt van mijn rust en merk dat ik minder harde buiken heb. Heb nog wel een erg lage bloeddruk en soms duizelig, maar ik merk dat ik mezelf weer ben. Terwijl ik een maand geleden geleefd werd haha

Diadeem: Hier ook een babyboom. Ben samen zwanger met een nicht, schoonzus en twee vriendinnen. Erg leuk en voldoende gespreksstof met ze allen. Succes met de kraamvisites haha..

Ellen: Fijn om te lezen dat het goed gaat met D.

Hier gaat verder alles goed. D. heeft opeens erg veel interesse in de seizoenen, letters en cijfers. Zooo wijs! Af en toe vind ik het jammer dat het zo snel gaat haha

4. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Nou ben tante geworden hoor van een jongetje, eindelijk was een lange dag wachten!! Morgen een kadootje shoppen in de stad!!

5. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    goeiemorgen,

@sjoon fijn dat de bevalling beter is gelopen dan bij C
    geniet van je kraamtijd...

@first fijn dat de echo goed was wel een opluchting of niet ?

@diadeem gefeliciteerd met je neefje altijd leuk tante worden.
    ik zal het hier niet meer worden mijn broers hebben allebei 2 kids en daar blijft het bij.

@BB lief dat je het vraagt , het gaat nog niet geweldig met N donderdag mogen we eindelijk naar het ziekenhuis ben er echt klaar mee en ze moeten maar gewoon een echo maken van zn buikje.

@sintinkopen nog niet echt gedaan maar k ga ook nie tte gek doen want G heeft er nog geen besef van.

hier gaat het verder goed G slaapt nog steeds in zn eigen bed en slaapt sommige nachten helemaal door zonder wakker te worden ben echt trots op hem.
    met N gaat het nog niet geweldig hij heeft nog steeds veel buikpijn en spuugt nog veel waaronder ook veel maagzuur, donderdag eindelijk naar de ka..

fijne dag allemaal

6. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Diadeem: Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje! Je kan starten aan je kraambezoek..

Bulldog: Ja, vind het zeker een opluchting dat de baby goed groeit. Valt gelijk een last van je schouders, vooral omdat mijn omgeving continu zegt dat mijn buik aan de kleine kant is.
    - Wat goed dat G. hele nachten doorslaapt. Succes donderdag bij de ka. Ik hoop echt dat ze erachter gekomen waar hij last van heeft. Hopen dat het spugen minder wordt. Sterkte..

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Bulldog: Ik hoop echt dat de KA een oplossing voor je kleine heeft, blijft maar aanmodderen zo!!

Firstbaby: Fijn de baby goed groeit!!

Nou ga morgenochtend op kraamvisite.;)

8. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Firstbaby: Ja, het is veel en inderdaad meestal ook meer gewennig dan honger. Maar er is steeds weer iets waardoor ik het hem niet wil weigeren. Dan is hij weer verkouden, of hij is in paniek van een enge droom ofzo, en dan is het zo'n goed troostmiddel he. Het is dan ook borst, een paar minuten drinken, en weer terug in bed, en daarna slapen we allebei meteen weer.
    Ik lig daarna dus niet lang wakker, maar toch merk ik het 's ochtends wel als hij 's nachts een paar keer geweest is.
    Troosten en terugleggen zonder borst kan ook wel, maar dan ben ik toch langer in de weer. Dan wil hij niet meteen weer gaan slapen, en als hij dan eindelijkin slaap valt is hij binnen een uur weer wakker.
    Dus ik kies toch meestal voor de makkelijkste weg. Al weet ik dat als ik een paar nachten/weken door zou zetten met 's nachts niet geven dat hij er waarschijnlijk niet meer om zou vragen.

9. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Diadeem: Gefeliciteerd met je neefje!

@ First: Gefeliciteerd met de goede echo.

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Zijn jullie kindjes allemaal 's nachts al zindelijk?
    Hier wordt J. elke ochtend nog met een hele volle pamper wakker. Soms zelfs zo erg dat ie is doorgelekt.

11. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier ongeveer 5 nachten droog en dan weer eens een plas in haar pamper, dus zit er aan te komen.
    Maar is normaal hoor voor jongens, mijn zoontje had dat ook op die leeftijd.

Nou gisteravond is mijn vriendin bevallen ook een jongetje gekregen. Dus kan nog een keer op kraambezoek van de week.:D

12. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ze komen nu met bosjes tegelijk diadeem?? ;)

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Diadeem: Gefelicteerd met de kleine van je vriendin. Wees blij dat ze niet allemaal tegelijk komen, dan wordt het later nog moeilijk met de verjaardagen.

14. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Haha met bosjes tegelijk, gelukkig een dag na elkaar dus geen dubbel verjaardag inderdaad! Ik ben net al even wezen stuurde een smstje of ik kwam dus 2 op een dag gehad.:D
    Het begin gelijk weer te kriebelen haha , grapje mijn man word gek als hij dit leest stttttt.:D

15. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Coco: D. is al vanaf zijn 2de snachts zindelijk. Nog nooit een ongeluk gehad hier. Heb wel een waterdicht molton beschermer gekocht voor de zekerheid. Maar bij mij was hij een maand droog hoor voordat ik de luier af heb gedaan snachts. Hij staat nu wel eens snachts op hoor en dan hoor ik hem plassen roepen, maar dat is meer uitzondering.
    - Je moet zelf kijken of jij die nachtvoedingen wil aanhouden. Ik snap dat het fijn is voor D. en voor jezelf. En het is zeker een goed troostmiddel, maar 3 keer voor die leeftijd van ik best veel. Een keertje per nacht oke. Maar als jij je er fijn bij voelt moet je het zo houden. Hoe ouder ze worden hoe lastiger het af te leren is.

Diadeem: Gefeliciteerd met de geboorte van de kleine! Zooo 2 op een dag gehad? Toe maar.. Heb je het gelijk gehad. Kriebels? Kom op.. een 4de hahaha:D

16. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Firstbaby: Nou, 3 keer vind ik zelf ook wel veel hoor. Wil het ook wel gaan minderen maar heb er steeds de kracht niet voor.
    Ik weet dan dat ik toch een paar nachten nog veel vaker eruit moet om hem te trooten zonder eten te geven, dat worden een paar extra vermoeiende nachten. En het is nou niet zo dat ik dan maar een paar keer vroeg naar bed kan, want meestal lig ik pas rond 1 uur in bed ivm werk.
    En zeker nu hij verkouden is, is het geen doen.
    Maar straks, na zn verjaardag gaan we een serieuze poging wagen. J. heeft trouwens ook tot zn eerste verjaardag nachtvoedingen gehad. Daarna ging ie het zelf afbouwen.

17. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    @nachtvoedingen: tja, wat is normaal. Ze hebben het nodig blijkbaar. dan is het voor jouw kindje normaa... En als je zou willen afbouwen op een hele kindvriendelijke manier kun je een methode lezen op het borstvoedingsforum maar dat wordt pas geadviseerd na het eerste jaar.
    Wij hebben nog steeds een nachtvoeding maar die heb ik graag, als ie nl. doorslaapt is ie om 5.30 uur klaarwakker. Met nachtvoeding is ie 's ochtends wat later :)

Hier met R. een kleef-aan-papa-fase.... Hij heeft net een kwartier hysterich op de gang liggen huilen omdat papa even weg moest en hij wilde mee. Ze nemen elkaars gedrag over, das minder. R. heeft dus nu ook driftbuien van D. en D. wil ook bij papa kleven. Het is dus heel gezellig ;)

18. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    goeieavond,

@diadeem feli met de baby`s leuk is dat he ?
    zou je nog een 4e willen?

@coco hier ook niet zindelijk snachts smorgens ook een volle luiers af en toe bijna niks maar meestal wel.

@first knap hoor dat D snachts al lang zindelijk is....
    hoe gaat het met je? werk je al minder?

@BB hoe gaat het met jou en de kids?

@ellen lastig is dat met de papa fase , hier ook af en toe als mn man niet thuis is dat wilt G dus dat papa hem in bad doe tja dat gaat gewoon niet dan na een flinke krijsbui mag mama het ook doen haha..

donderdag met N naar de ka geweest heb medicijnen voor het maagzuur gehad en moet zn ontlasting laten cheken op bacterien.
    heb het idee dat hij al minder last heeft maar zullen nog een paar dagen moet wachten om te kijken of het echt helpt.
    over 3 weken een belafspraak om te kijken oe het gaat en dan word er ook een afspraak gemaakt om te kijken of hij echt kma heeft.
    tot die tijd ook geen bijvoeding eerst alles rustig laten worden.

fijn weekend allemaal...

19. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Coco: Oh ja jij ligt er ook meestal laat in ivm je werk he. Lijkt me zeer vermoeiend. Ik zou gewoon op je gevoel afgaan hoor. En ja hij zal inderdaad een paar nachten eraan moeten wennen. Als je na zijn verjaardag eraan wil beginnen zou ik wel rekening houden dat je dan een paar dagen vrij bent, anders lijkt het me dood zwaar! (Ik had bij D. 3 zware nachten waarin ik hem de speen gaf, hierna kwam hij niet meer)In ieder geval veel succes.. En mijn respect hoor!

Ellen: Succes met de 'kleven' fase. Hoop voor je dat het snel over is!

Bulldog: Fijn om te lezen dat je het gevoel hebt dat hij minder last heeft. Ik hoop dat dit blijft aanhouden en dat je uiteindelijk erachter komt of hij nou kma heeft.
    - Ja, ik werk nu al een maand halve dagen. Heerlijk! Ik merk echt dat ik minder harde buiken heb. Verder is mijn bloeddruk nog wel laag, maar heb er nu minder last van..

20. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @firtst gelukkig da tje nu minder harde buiken heb...
    lage bloeddruk heb ik ook last van tijdens zwangerschap en ook als ik niet zwanger ben.
    het hoogste in de zwangerschap wat mn bloeddruk is geweest in 120/70 normaal is het rond de 100/50...
    tijdens de ks is mn onderdruk zelfs gedaald tot 45 toen hebben ze me 3x een medicijn toegedient.

heb jij er ook altijd last van?

Deel Deze Pagina