juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @ bluebird ja was idd op zoek naar n nieuwe baan...nu niet meer ik heb mijn draai gelukkig op mijn werk gevonden...moest alleen heel erg aan het alleen werken....nu ben ik dat gewend en gaat t heel goed.... Is alleen nu wel heel druk in je eentje deze hamstermaand;) iedereen nog ff medicijnen hamsteren voor het eind van het jaar...zal blij zijn als het januari is...

2. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Coco: gefeliciteerd met R. Wat gaat het snel zeg!

Heb niet zoveel zin/tijd gehad om hier te komen. We hebben pittige week achter de rug. Beide jongens zijn vreselijk aan het uitproberen. R. is op het KDV regelmatig op de stoel gezet omdat ie dingen doen die niet mogen. Thuis luistert ie ook heel slecht en gaat expres dingen doen die niet mogen. Het is een lange tijd erg goed gegaan, weer zo'n fase zeker.
    D. is in zijn "nee" en driftbuien fase (was helemaal vergeten hoe dat was...), op zich niet zo erg alleen hij heeft het 's nachts op onzinnige tijden. De hele week was het 4 uur en vannacht vanaf 2 uur heeft ie liggen gillen dat ie niet meer in bed wilde. Weet niet zo goed hoe dat aan te pakken. Iemand idee?? Bij ons in bed leggen wil ik niet aan beginnen (Bulldog, zo is het toch bij jullie ook begonnen dat ie niet meer in z'n eigen bed wilde slapen?)
    Om 5.30 werd de ander wakker. Papa en mama helemaal gaar en sjacherijnig. En dan gaan ze samen nog kattekwaad uithalen (hele kasten leeghalen en op een hoop gooien) en smiddags zijn ze onuitstaanbaar. Ik ben echt bloedsjacherijnig..
    Sorry voor het egobericht maar ik moest het ff kwijt..

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Ellen: Ja, dat is pittig zeg. Met dat uitproberen moet je af en toe al tot 10 tellen om niet uit je slof te schieten maar na zo'n nacht is het helemaal moeilijk om je in te houden denk ik.
    De fase van de oudste herken ik hier wel. Op de psz gaat het goed, luistert hij wel braaf naar de juf, maar thuis... We hebben als strafplek ook niet meer specifiek "de gang" maar echt een strafkrukje aangeschaft. Want hij ging heel de gang door, de schoenenmand leeghalen, steeds een treetje hoger op de trap zitten, in de waterbak van de hond spetteren... Nu dus één krukje waarop hij straf heeft en gaat hij eraf, weer erop zetten en nog even langer straf.
    De fase van de jongste heb ik hier nog niet, we hebben echt nog een voorbeeldige 1-jarige, maar onze tijd zal nog wel komen denk ik als ie wat ouder wordt.
    Maar ik heb helaas geen tips van je. Ben jij nu al de hele week vanaf 4 uur wakker dan? Hoeveel slaapt de jongste overdag nog?

4. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    @Coco: Dus jij ook een ondeugende peuter...
    Deze hele week idd rond 4 en 5 uur op. Vannacht dus 2 uur :( . Daarna lukt het ook echt niet om in slaap te vallen jammer genoeg. We liggen wel al om 9 uur in bed, ha ha.
    Overdag slaapt D. circa 3 uur.

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@xxxx: ik kan je er helaas niet mee helpen mied... wel balen dat het 's nachts is.
    en dat je dan helemaal chaggie bent is dan ook wel te bedenken, ik hoop voor je dat deze periode snel weer over is!

6. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@bb: het is idd tijd om die kant weer op te gaan!! Haha

7. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

8. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hoi hoi]

@BB ja ben al met N geweest hij heeft medicijnen gekregen voor het maagzuur en heb zn ontlasting in moeten leveren (niks van gehoord) heb de 22e een belafspraak met de ka.
    met mij gaat het goed lief dat e het vraagt.

@linda lang geleden leuk dat je weer eens komt kletsen!

@sjoon hoe gaat het met jou al een ritme gevonden ? hoe vind C zijn zusje?

@first bijna verlof of niet?

@ellen jeetje meid wat vervelend , zo is het bij ons begonnen ja en nu slaapt hij eindelijk weer in zn eigen bed ..
    kijk uit waar je aan begint , ik had toen zo iets ik moet ook slapen en hij sliep toen bij ons goed dusja toen had ik ook nacht rust.
    ik ben ook stik chaggie als ik een slechte nacht heb gehad dus neem het je helemaal niet kwalijk.
    hopelijkgaat het snel weer beter, miss anders contact met cb opnemen voor tips?.

@coco nog gefeliciteerd met R leuke verjaardag gehad?

@bb jeetje J al weer 7 mnd gaat echt hard , ik vind het met de 2e wel harder gaan hoor!

hier gaat alles goed G is van de week goed ziek geweest 40+ koorts gelukkig gat nu alles weer goed.
    met N gaat het ook goed hij slaapt makkelijk in nu met die medicijnen en huilt minder.
    hoop dat ik binnenkort met bijvoeding mag beginnen hij zit het eten gewoon uit je handen te kijken vind het gewoon zielig om te eten waar hij bij is.

fijn weekend nog!

9. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    #3169 Firstbaby, 11 dec 2011
    Laatst bewerkt: 11 dec 2011
    Bulldog: Ben blij te lezen dat N. minder huilt met de nieuwe medicatie. - Ja, over 1,5 week ga ik met verlof. Pffff kan me niet voorstellen dat ik met D. tot 36 weken heb gewerkt. Ben gewoon lichamelijk op..

Coco: Alsnog gefeliciteerd met R. zijn eerste verjaardag!

Ellen: Ja, D. heeft dat ook ooit 3 nachten gehad. Dat hij opstond en niet meer in zijn bedje wilde slapen en steeds zei.. bij mama slapen. Nou gezien de ervaringen met de dochter van mijn zus was ik daar fel tegen. Dus ik bleef een paar min. bij zijn bed staan om hem te troosten. Dan liep ik weg en bleef ik in de gang staan en dan zei ik steeds.. Mama is hier, ga maar slapen. Mama is hier.. Hij werd dan een paar minuten later rustiger.. en liet zich zakken in zijn bedje en ging liggen. Mijn man en ik gingen om de beurt troosten als hij weer begon te huilen. Na 3 nachten had hij door dat we hem echt niet zouden oppakken en is vervolgens niet meer opgestaan gelukkig.
    Hoop dat je er iets aan hebt. Succes!

Driftbuien zijn hier niet bekend met D. maar wel het niet goed luisteren op dit moment. Straffen werkt wel, merk dat hij daardoor beter luistert doordat ik de grenzen weer duidelijk maak. Krijg ook op het kdv terug dat hij veel drukker is dan voorheen.

Hier nog 1,5 week werken... heerlijk met verlof! Moet nog zoveel doen maar heb er gewoon de tijd niet voor.

10. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

@ bulldog: ja, de tijd vliegt echt voorbij. zeker nu met een 2e kindje. J heeft een tijdje gehad dat hij alles eruit gooide. denk ook dat t te mkane hand met z'n verkoudheid, maar hij heeft ook kokhalsneigingen. dus als ik 'm iets aanbiedt, dan kokhalst hij. schijnt er bij te horen. maar bij S had ik dit helemaal niet. die at alles. Ja nu niet meer dus ;)
    Ik hoop echt voor je, dat je met de fruit -en groentehap mag beginnen. op een gegeven moment hebben ze t gewoon nodig.

@ sjoon: ik heb geen idee waar Helden ligt, maar tis een mooi huis. en ook niet duur.

@ first: tjee.... dat schiet op bij jou. Ben je al aan t aftellen?

@ ellen: ik heb ook een peuter die niet zo goed luistert. ik zeg wel eens tegen d'r als ze weer niet luistert: volgens mij heeft sinterklaas je oren mee genomen naar spanje, wnat je luistert niet. en gillen dat ze doet. oh... echt erg.... ze is nu verkouden en dan snuit ze extra snottebellen eruit (niet dat ze om een zakdoek vraagt en veegt t overal aan af, waar jij t zeker niet wilt hebben). en dan vegen wij t over dr gezicht of kleren heen en dan wordt ze nog kwaaier. tja... tis heerlijk zo'n gevecht met d'r. maar je wordt er ook moe van.
    helaas heb ik geen tip voor je wat betreft t slapen gaan. wij hebben nooit S bij ons neergelegd.

verder gaat t hier goed. heb bijna vakantie. ik heb bijna besloten om ouderschapsverlof op te nmenen en J en S een dag thuis te laten van te kdv. Maar nu kreeg ik een mailtje en daar word ik ook niet vrolijk van. pfff... moet nog even gaan uitzoeken wat we precies gaan doen. S moet nog 7 maanden naar t kdv toe en na de zomervakantie gaat ze naar school. maar we willen J niet de kans ontnemen wat we bij S wel hebben gedaan. want ik vindt (en da's mijn mening; anderen ajb niet aangevallen voelen) dat een kind socialer is bij een kdv dan bij een gastouder. want ik zie dat S ten opzichte van haar neefje wel socialer is. Dus ja... we moeten er over nadenken wat we gaan doen. Moeilijk..... dank je wel kabinet Rutten voor de bezuinigingen van de kinderopvang. Wil je werken wordt je op bezuinigd de kinderopvang. snap nu wel waarom moeders nu stoppen met werken..... (ego berichtje... sorry)

11. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    BB: Balen dat je moet gaan hoe je het ga doen met de kinderopvang. Ik hoor er veel mensen over, gelukkig hier geen last van oma past op.:)

Fistbaby: Lekker zeg dat je bijna klaar ben met werken, gaat ook opschieten alweer bij jou!

Bulldog: Fijn dat het wat beter ga met de kleinste, hopelijk komen ze nu eindelijk met een oplossing.

Sjoon: wat een gaaf huis ik zou zeggen doen!;)

xxxx1974: Balen dat je op dit moment zo politieagentje moet spelen, hopelijk is deze periode weer gauw voorbij.

12. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@diadeem, dat huis lijkt ons wat, maar dan moeten we eerst deze in de verkoop zetten en ook verkopen voordat we ons aan een nieuw huis wagen!

13. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @bluebird ik ben ook van mening dat een KDv heel goed is voor de sociale ontwikkeling, en ze leren gewoon ook heel veel van die andere kinderen... Ik hou me hart ook vast voor wat het volgend jaar gaat kosten maar ja ik heb gewoon geen andere optie...KDv is verhoogd met 0,06 ct per uur en we krijgen straks minder terug....hoeveel minder weet ik eigenlijk niet....

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@bb: dat socialer op een kdv meer als bij een gastouder, zou zomaar kunnen, maar hetnligt ook veel aan hoe het kind is. Chiel is super sociaal ( mag eigelijk wel minde soms ) en die is bij een gastouder. Heb hem wel een psz gedaan ter voorbereiding op de basisschool, zou ik niet gedaan hebben als hij naar het kdv ging.
    Maar waar chiel ook komt, waar andere kindjes zijn, dan is iedereen gek met hem, en zijn ze blij als hij er aan komt ( bv naar de psz toe)
    Heerlijk gewoon.
    En ook tegen vreemden beginnen te praten, maar dan moet hij wel zelf beginnen. Als de vreemde eerst wat zegt houdt hij meestal de boot af en zegt dan eerst niks terug.

Helden ligt bij panningen, meijel. Deurne liessel, ASTEN, ehv, jouw woonplaats, zo kom je er ongeveer!! Haha

15. Blue Bird

@ sjoon: ik wil ook niemand aanvallen hoor... ;) ik weet ook wel: ligt er aan hoe je kind is en doet. tis een mening en die mag gehoord worden. en jij vindt dat Chiel t gewoon goed doet bij een gastouderopvang. Da's jouw mening en ik heb een andere. en als iedereen die respecteert, dan houden we t gezellig :D

Dus.... :D

16. Blue Bird

@ sjoon: is er niks betaalbaars in Asten of e.o.? trouwens Brandevoort in Helmond (helaas tis Helmond ;)) sorry voor de Helmonders onder ons..... ;) Maar Brandevoort is ook mooi wonen; alleen t hoort bij Helmond en neit bij Eindhoven.

17. Blue Bird

Ik heb pas een brief gekregen van de belastingdienst. maar dit is voor 2 kindjes en S gaat in augustus naar school toe. dus dat wordt opnieuw berekend omdat J nog naar t kdv toe gaat. En je moet 2 maanden van te voren aangeven dat je kindje niet meer naar gastouder / kdv toe gaat.
    BTW: krijg je ook toeslag als je kindjes naar BSO toe gaan?

18. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ik bedoelde het niet aanvallend, absoluut niet!
    maar alleen even mijn mening ook gegeven!
    want ik geloof zeker dat kindjes daar meer leren dan bij een gastouder, dus ook socialer kunnen/zullen zijn!

dat is helaas het jammere van schrijven, het kan af en toe anders overkomen dan bedoeld wordt!

verder blijf ik natuurlijk lekker vrolijk verder schrijven,
    en wordfeuden! :)

19. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

En asten is net iets duurder, Helden is net Limburg (helaas....) maar wel weer een stuk goedkoper haha of ja, meer huis voor wat minder geld.

en idd t is HELMOND.... hmmmz, liever niet nee! haha stom eigenlijk he

20. Blue Bird

Hahahaha, ik ken dat. We hadden een onwijs mooi huis gezien in Brandevoort, maar t is in Helmond. En tja... weet eigenlijk niet waarom we Helmond mijden.... komt misschien omdat t zo'n slechte naam heeft.... en ja... nu wonen we hier en eigenlijk wil ik niet meer terug waar ik vandaan kom. bij ons in de straat is de sociale controle nog vrij veel aanwezig. en tis altijd gezellig bij ons. :D

Deel Deze Pagina