juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

eens !!!!! :d:d:d:d

2. Delfino

Delfino Niet meer actief

Hoii meiden evenupdate van mij

Gaat hier niet zo goed ben nog steeds beroerd en ben veel duizelig met als gevolg bijna ko gaan... Daarom heb ik afgelopen vrijdag ochtend ijzer moeten prikken en een glucose toleranie test gedaan... Gisteren heb ik de uitslag gekregen wat me eigenlijk totaal niet bevalt :( ik heb een tekort aan ijzer was niks nieuws maar was nog verder gedaalt ondanks dat ik meer ijzer ben gaaneten.. En ergste van alles heb dus zwangerschapssuiker... Daarom moet ik nu naar de gyn en hoor daar verder hoe of wat... Hoop zo dat mijn kleine ventje er geen last van gaat krijgen me suiker is nu nie mega hoog dus ben er optijd bij en 2 weken geleden was ventje nog wat aan de dunne kant... Iemand ervaring met zwsuiker?

3. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ik heb geen ervaring met zwschaps suiker. Je wordt nu in ieder geval wel strak onder controle gehouden. Met een hoop testen in het zh geloof ik.
    Heel veel succes in ieder geval meid
    Dikke digiknuff

4. Blue Bird

Nee sorry, delphine ik heb hier ook helaas geen ervaring mee.
    iig wel een enorme knuffel vanuit hier... (je weet t wel).

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Flex: He wat vervelend zeg zwangerschapsuiker! Sorry geen ervaring, ik hoop dat je het gauw weer beter ga voelen. Dikke xxx

Het word hier steeds lastiger typen, zie er nu zo uit mijn oudste volgt een typcursus. Haha en dit is nog maar het begin, komen nog meer plakkertjes op!!

6. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Goedemiddag allemaal

@ over het kdv. Ik vind persoonlijk ook dat kindjes die naar het kdv gaan meestal een stuk socialer zijn dan kindjes die daar niet heen zijn geweest. Wat me ook opvalt aan kindjes die naar het kdv gaan, ze zijn vrij zorgzaam naar kleintjes toe en houden er echt veel rekening mee. (of dit is in mijn omgeving toeval) Maar een psz kun je bijna vergelijken met een kdv hoor.

Flex: Mijn schoonzus heeft ook zwangerschapssuiker gehad. Maar bij haar hadden ze het vermoeden dat er sprake van was omdat ze een giga buik had. Baby was volgens hun ook veel te groot etc. Ze kreeg een dieet mee en ze heeft vanaf week 30 zichzelf verhongerd. Zo noemde ze het, want je mag bijna NIETS. Ze schatten de baby op 9 pond en ze was maar 3400 gram bij de geboorte!!!!! Maak je geen zorgen meid. Maar meestal hebben vrouwen met zwangerschapssuiker juist grote buiken en grote babies. Als die van jouw aan de magere kant is dan is dat alleen maar positief als zich nu zwangerschapssuiker ontwikkelt.

Hier gaat alles verder goed. Ga van het weekend babyshoppen!

7. Delfino

Delfino Niet meer actief

Was zij ook zo beroerd hele zwschap door? Pff zie er zo tegenop was het maar maandag dan weet ik tenminste meer...

8. Blue Bird

Delfino: sterkte iig.

Heeft iemand hier ervaring mee met kokhalzende baby's. Van de week heb ik J brood aangeboden. 2 stukken bleven er in en de andere 2 gooide hij eruit. Wanneer gaat dit over?
    Graag jullie ervaringen en advies.

9. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Sorry bb, hier geen ervaring mee....

10. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    BB: Hier was de oudste ook zo'n kokhalzer, het beste ging hier wat ouder brood. En als het vers was legde ik een boterham een poos uit de zak zodat het wat uitdroogde, dan bleef het niet plakken. Maar voordat hij echt een boterham ging eten was ik 3 maanden verder, dus hoop dat het bij jou sneller voor elkaar is.

Firstbaby: Nou al geshopt voor de baby??

Delfino: Nou hopelijk word je maandag een stuk wijzer.

11. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Delfino: Ja, zij was vanaf 5 weken zwangerschap beroerd tot het einde. Ze kwam enorm aan zonder teveel te eten en had een giga buik. Dus ze had het zwaar en dan nog dat zware dieet..

BB: Hier had D. in het begin ook moeite met brood eten hij moest steeds kokhalsen en spugen. Dus durfde het alleen in het weekend aan om hem brood te geven, omdat mijn man er dan bij was. Durfde het gewoon niet was bang dat er wat mis zou gaan..

Diadeem: Ja, heb eindelijk wat kleertjes en flesjes voor de baby gehaald haha. Dit is mijn laatste werkweek. Dus hierna heb ik alle tijd om nog meer te shoppen en alles in orde te maken..

Hier na lange tijd een beroerde nacht. D. was wel 10 keer zeurderig wakker geworden. Ene keer had hij een snotneus, dan moest hij drinken en dan weer plassen. Toen mijn man het echt zat was (hij stond bijna alle keren op haha) moest D. overgeven. Hij heeft heel zijn avondmaal en toetje eruit gekotst. Na een slokje water was hij opgelucht en heeft hij heel de nacht heerlijk door geslapen..

Ik realiseerde me gisteren dat D. sinds vorige week geen dutje meer doet. Alleen nog op de donderdag na peuterzwemmen is hij kapot. Verder houdt hij het goed vol. Na zijn broodje gaat hij wel met een dekentje op de bank liggen rusten als we thuis zijn..

12. Blue Bird

@ Diadeem & firstbaby: wat hebben jullie er aan gedaan?

Gisteren heeft hij trouwens een halve boterham op. Wel met kokhalzen, maar niet eruit gespuugd. Gaat gelukkig de goede kant op. Hij krijgt nu een droge boterham. Met helemaal niks er op.
    En hij krijgt een tandje. Joehoe... S was op de dag af precies 9 maanden. J is 7,5 maand. En hij kan zitten en hij kruipt achteruit. Als hij met z'n speelgoed speelt, dan ligt t door de hele kamer heen en dan is t huilen omdat hij er niet bij kan. Zo gefrustreerd is hij dan. :D

13. Delfino

Delfino Niet meer actief

Ff kopietje van ander topic nogal heel verhal hhihi

Hoii meiden,

Ben weer terug uit het ziekenhuis.

Was niet bij de gyn maar bij de klinische vk naja maakt ook nie uit maar ze vertelde me dat mijn score 0,1 tehoog was en dat ik naar de dieetist moet die zal eerst kijke of mijn suiker ook in normale leven te hoog is want de suikertest is nogalheftig zei ze dus kan weze dat met mijn normale voeding me suiker helemaaaal niet te hoog is en dan is het hele verhaal alsnog afgesloten... En mag ik waarschijnlujk gewoon weer terug naar de vk! Zo niet dan krijg ik een dieet en werkt dat ook niet dn moet ik spuiten. Ik heb gevraagt hoe het met overtijd lopen is mocht ik zwsuiker hebben als ik moet spuiten luisteren elke week naar het hartje en maakt de beeb het dan goed laten ze je nie veer lopen als 38 weken kan het met een dieet af dan tot de uitgerekende datum als het kindje het goed maakttenminste.

Mijn bm ligt net qan bovenandje van me navel en ze zegt dat hetovereen komt met 24 weken! Maar das normaal zei ze voor een 3e.

16 januari moet ik naar de gyn en krijg dante horen of ik terug naar de vk mag. Ook velde ze mij dat ze in me dosier had gezegt ivm eerderbevalling veel bloedverlies dat ze nie langer als 15 min w88 tot de placenta loskomt dat ze me dan meteen opereren Wtf dat wilde ik echt niet! Keek ook beetje zo van nou ben het er nie mee eens ik zei bij mijn dochter kwam hij na een kwartier los vind het dan wel erg krap worden hoor! Toen heeft ze het er toch maar weer uitgehaalt pfieuw! Kreeg het al spaans benauwd haha!

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Nou hopen dat je niet aan een dieet hoeft..

15. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @deplhine, ze kunnen toch niet na 1 x prikken zeggen dat je zwangerschapssuiker heb? misschien was het een momentopname, vind t echt belachelijk dat als je score 0,1 te hoog is (waar gaat het over) ze al over spuiten gaan praten, zo maak je lekker iemand onnodig ongerust, hoe hoog was je score dan? anders loop je vd week ff bij de apotheek of huisarts naar binnen en vraag je of ze even je suiker willen meten.

@bianca ja voor bso krijg je ook toeslag alleen wel minder geloof ik...

16. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    kom weer ff kijken...

Delphino: sterkte meid.... Bij mijn tweede dachten ze ook dat ik suiker had omdat m'n buik en baby zo groot waren, moest een paar keer bloed prikken maar ze konden niets vinden. Wel ingeleid met 40+ omdat beeb te groot werd. (was 4775gram)

First: is D. weer opgeknapt, er zat iets dwars zeker in z'n maag..

Bianca: wij hebben al bericht van de belastingdienst gekregen. We krijgen 200 euro minder per maand (!) Wist niet dat je twee maanden ervoor moest doorgeven....
    Gaat ze voor of na de zomer al naar school? R. mag na de schoolvakantie echt en voor de zomer een ochtend wennen.

Het is zo grappig, de jongens beginnen nu echt met elkaar te spelen. En ondeugend!! Kerstboom aantikken en snel wegrennen, keihard lachen samen als ik er aan kom. De kleine roept elke keer "aaoel aaoel" en dan moet R. het nog een keer doen. Dat wordt nog wat ;)

17. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Had ook al een topic geopend maar R. zit onwijs op z'n nagels te bijten. Hebben jullie daar ervaring mee? Ik vind het vies en irritant maar hoop vooral niet dat ie het doet omdat ie bang is oid.

18. Blue Bird

@ ellen: ja, helaas wel. Bij de belastingdienst zijn ze niet zo snel. Dus vandaar moet je 2 maanden voor t stoppen van de kinderopvangtoeslag aangeven dat je kindje niet meer de opvang toe gaat.
    M'n toeslag is met 30 euro naar beneden gegaan.

@ linda: thanks... ik wist niet dat je ook toeslag kan krijgen als ze ook naar de bso gaat. moet maar eens gaan kijken op de site.

S. gaat in t nieuwe schooljaar naar school toe. Das geloof ik, 12 of 13 augustus.

@ ellen (nog een keer). We hebben er wel ervaring gehad met nagelbijten. Je kan bij de etos of kruidvat bytex kopen. da's een soort nagellak met een vies smaakje (helpt ook tegen duimen ;)).

Ben gisteren naar t zkh geweest. ze hebben bij me een moedervlek weg gehaald bij m'n borsten. Heb er nog wel last van. Nu niet meer, maar heb nu meer last van de hechtingen die aan t trekken zijn. het was best wel een grote. zit ook aan de paracetamol.

@ bulldog: moest jij met N niet naar de KA 1 dezer dagen? hoe is t afgelopen?

@ delphine: sterkte iig en een ontzettende digiknuffel....

19. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    BB: hielp dat goedje? Ik vraag me af of ik er iets aan moet doen of dat het vanzelf overgaat....
    Vervelend zo'n moedervlek. Was het wel een goede? Ik heb het ook pas laten doen, bij de huisarts. Had zeker wel een week last van.

20. Blue Bird

Ellen: we hadden er eerst van gezegd, maar dat t niet hielp zijn we begonnen met bytex en t werkt wel.
    Nu heeft ze weer een tik dat ze met d'r tong buiten zit. Dus heel haar mond is rood en schraal. dus dat weet ik ook zonet nog niet hoe ik dat op moet lossen.

Ik krijg volgende week woensdag pas de uitslag. en dan halen ze pas de hechtingen eruit. De HA doet t niet meer, vanwege bezuinigingen. dus wordt ik voor een moedervlek (best wel een grote) door verwezen naar t zkh.

Deel Deze Pagina