juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    BB: Jeps ben inderdaad 6 februari uitgerekend.

Ellen: Ik ben op 6 februari uitgerekend zoals BB zei. Bijna..:D
    Verder gaat het hier goed hoor. Geen klachten en geen grote buik, dus slaap nog heerlijk. Geniet echt van mijn verlof en de rust in huis. Verder doe ik erg veel met D.
    - Ook wij zijn zo benieuwd hoe dat straks gaat met school en kdv voor de 2de. Het wordt wel moeilijk, omdat we beide niet in onze woonplaats werken en eigenlijk vroeg beginnen. Nadeel is dat mijn man dan niet met ons kan eten. Als hij D. half 9 brengt en pas half 10 begint, tsjah dan moeten wij waarschijnlijk zonder papa eten anders wordt het te laat voor de kids. Ik heb 6 maanden volledig ouderschapsverlof opgenomen aansluitend aan mijn zwangerschapsverlof. Ik ben er dus 11 maanden tussen uit:D Begin 5 november 2012 pas. Dus ik kan D. ruim 2 maanden zelf naar school brengen en ophalen, vind dat echt super.

@ dwars gedrag - Ik merk dat ik D. de laatste week steeds vaker moet waarschuwen. Ik heb het gevoel dat hij zijn grenzen verlegd en dan kijkt hoe wij daarop reageren. Ik merk ook dat als ik telefonisch in gesprek ben dat hij dan opeens van alles doet wat niet mag. Ik heb echt van de week mijn gesprek beeindigd om hem straf te geven. Kom nou..

BB: Heb jij het over dat zij een slaapje overdag nog nodig heeft?
    Ik vraag me namelijk af of D. minder goed luistert omdat hij niet meer slaapt?

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    xxxx1974: Oei lastig zeg dat gepuzzel met werk en opvang, sorry kan je niet helpen werk maar 1 dag!!

BB: Goed geregeld zeg met werken. En wat een grote knul alweer zeg 8 maanden, gaat hij al kruipen?

Firstbaby: Zo alweer 36 weken, fijn dat je je nog goed voel.

Hier is ze thuis erg lief en ze kan super spelen. Alleen is ze weer begonnen in de winkels en naar school brengen met gillen. Fijn heb een sirene bij me maar vertik het om haar zin te geven dus krijg heel wat veroordeelde blikken. Ik ben vorige week gewoon een keer weggegaan in de supermarkt en 's avonds alleen terug gegaan om boodschappen te halen het moet niet gekker worden.:)

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    werk en bso: Is hier niet aan de orde. Mijn man en ik hebben het zo geregeld dat we nooit tegelijk hoeven te werken.

@ First: Gaat al opschieten voor jou zeg. En wat fijn dat je zo kunt genieten van je verlof.
    En de telefoon ophangen om straf te geven klinkt als iets dat hier had kunnen gebeuren. Wat had hij gedaan?

vervelende peuter: Hier ook vaak zat hoor, het kan echt een draakje zijn en er zijn dagen bij dat hij wel 6 keer of vaker op zn strafkrukje moet zitten.
    Maar meestal is hij gewoon de allerliefste en heb ik het strafkrukje dagen achter elkaar niet nodig.

Hij heeft ook van die lieve verhalen af en toe. Hij heeft 2 vriendinnetjes, B., de dochter van een vriendin van me, en M. meisje dat hier in de straat woont en toevallig ook bij hem op de psz zit. Zat hij vorige week te vertellen: Later ga ik met B trouwen en dan kan broertjeR met M. trouwen. Maar als R. nou niet met M. wil trouwen dan trouw ik wel met M. en dan mag R. met B. trouwen. Te lief toch?
    Of zomaaar vanuit het niks: R... jij bent mij ááállerbeste vriend, terwijl hij een arm om zn broertje heen slaat.

Boodschappen doen gaat hier meestal wel goed. Geen gillende peuter. Maar als hij zelf zn eigen kleine karretje mag, dan laadt hij dat echt helemaal vol met alles wat er maar leuk uitziet. En dan met zo'n wijs stemmetje: Maar dat heb ik noooodiiiig. (het meest lachwekkende waren het maandverband en de modifast afvalrepen)

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Zijn jullie kindjes ook al helemaal into de grote school? Hier heeft hij het er echt vaak over. "als ik 4 ben dan..." Of als we er langsfietsen dan begint hij er altijd over.

5. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Ja, dat hebben wij hier ook. Nu gaan er in komende 3 maanden heel wat kindjes van S. d'r groep naar school toe. en ja.. zij wil natuurlijk ook heel graag. Want haar vriendinnetje gaat in februari al naar school toe. Gelukkig gaat ze naar dezelfde school toe als S. maar of ze bij elkaar in de klas komen, dat weet ikdus niet. omdat S. in augustus naar school toe gaat.

6. Blue Bird

Soms gaat t boodschappen goed, soms niet. maar op t algemeen is ze tijdens t boodschappen een lieve luisterende peuter ;)

7. Blue Bird

@ first: ja, dat bedoel ik. Want soms geeft ze aan dat ze moe is en wilt gaan slapen. en dan slaapt ze ook. En soms slaapt ze dagen achter elkaar niet. Ik weet dat t eraf gaat t middagslaapje. maar als ik ze boven laat spelen, maakt ze veel lawaai en wordt haar broer wakker. dus soms is t een dilemma om haar te laten slapen. en ik weet ook niet wat ik goed kan doen.

8. Blue Bird

@ diadeem: ja, t wordt idd een grote jongen. Hij rolt wel door heel de kamer. en kruipt naar achteren toe. Soms zit hij in "starthouding" en gaat dan heen en weer, maar echt kruipen doet hij niet. tis wel een grappig gezicht.

9. Blue Bird

zoooooo........... BB heeft gesproken

10. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Coco: Hilarisch zeg dat maandverband!

BB: Hier is het middagslaapje echt voorbij, wel jammer af en toe want dan is ze net te moe om aan het eind van de dag ook nog gezellig te zijn. Pas nog een keer geprobeerd maar ze wil gewoon niet, pas zat ze achterop de fiets te slapen.:$ Ik voelde ze tegen me aan zakken nou dat vind ik ook niks hoor, het was gelukkig nog 2 straten dus maar vast gehouden met 1 hand. Ze zit wel vast maar nou ook weer niet vast genoeg om lekker te gaan zitten knikkerbollen.

11. Blue Bird

@ diadeem: ik denk dat t hier ook voorbij is. Soms slaapt ze wel, maar soms ook niet. Denk dat ik haar morgen uit bed houdt. Morgen krijg ik wel bezoek, dus dat geeft ook niks..

12. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    zwaai zwaai
    ben ik ook weer eens,
    heb het zo druk met van alles pfff...

hoe is het hier verder?

@first dat schiet al opbij jou!!
    @schaapje nog gefeliciteerd met de kleine gaat het allemaal goed?

heb niet alles terug gelezen heb ookm niet veel tijd meer N moet zo eten als hij wakker is en dan G weer halen op de psz.

hier gaat alles zn gangetje,
    dinsdag de koemelkprovocatie test gehad voor N en wat denk je snachts heel de nacht mega buikpijn gehad en om het half uur krampaanvallen pfff ... heb net naar het zkh gebeld om te vragen pf het door de hoeveelheid kan komen maar dat kon niet zeiden ze.
    weet ook niet of hij die dag koemelk heeft gehad dat weet aalleen de voedingassistente moet aankomende dinsdag weer dus ben benieuwd...
    met G gaat ook alles goed nog steeds slechte oren maarja zal wel bij de leeftid horen.
    hij gaat vanaf volgende maand extra dagdelen naar de psz voor zn taal dus ben benieuwd!

ik ga gauw weer verder, zal echt proberen om vaker te komen.

doeiiii

13. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    @coco: op zich wel handig als jullie elkaar aflossen met werk. Zien jullie elkaar nog wel dan ;)

@BB: ga je minder werken dan? Ik dacht dat jij fulltime werkte.... wel fijn als ze maar 1x naar het BSO hoeft. Ze leren veel van die grote kinderen, ook dingen die je nog niet wil ben ik bang

@First: lekker vooruitzich tot november! Ga je daarna minder werken of weet je dat nog niet?

Gisteravond was ik niet thuis en heeft papa het avondritueel gedaan met twee jongens. Ging super. Alleen had ik met ze vanochtend een klein drama. Veel te vroeg wakker allebei en alleen maar huilbuien....

14. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Bulldog: Wat sneu zeg die krampaanvallen zeg, hopelijk weet je gauw meer!!
    Hier is ze ook regelmatig haar oren vergeten, gewoon luisteren valt niet altijd mee.

xxxx1974: Pff dus jij heb je ochtendje wel gehad met die huilbuien!

BB: Eet je jongste al een beetje brood of kokhalst hij nog steeds??

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    #3255 Coco, 13 jan 2012
    Laatst bewerkt: 13 jan 2012
    @ Ellen: Ja hoor, wij zien elkaar wel. We werken allebei niet full time. Man werkt dinsdag t/m vrijdag. Ik werk maandag overdag, vrijdagavond en donderdagavond om de week en zo'n 3 zondagen per maand. We zien elkaar dus maandagavond, dinsdagavond, woensdagavond, donderdagavond om de week, zaterdag de hele dag en zondag af en toe. Heb alleen de afgelopen 3 weken alle woensdagen, alle donderdagavonden en een zaterdag overdag gewerkt omdat er iemand op vakantie was, dus dan zien we elkaar wel wat minder.
    Maar normaal gesproken vind ik dat we elkaar vaak genoeg zien hoor.
    Alleen zo'n gedoe net voordat ik naar mijn werk moet. Eten maken, en dan probeer ik meestal nog samen met de kindjes te eten, zo rond 16.45. Maar soms lukt dat echt niet, ik moet mezelf ook nog opfrissen, omkleden en opmaken,en als er maar iets fout gaat in de planning dan lukt het me niet te eten en dan zorg ik gewoon dat alles klaarstaat voor mijn man en de jongens. Net over half 6 is mijn man thuis en ik moet dan meteen de deur uit, uiterlijk om 17.45 uur.

16. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Ellen: Lagen de jongens veel vroeger op bed dan normaal dan, omdat ze zo vroeg wakker waren?

17. Blue Bird

@ xxxx1974: ik werk nog steeds 3 dagen. alleen alles schuift op, wanneer S naar school toe gaat. Pas als J ook naar school toe gaat, dan ga ik weer wat meer werken. maar wil wel 1 dag in de week vrij zijn.

18. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    BB: 1 dag in de week vrij is ook wel lekker hoor! Gelukkig kan ik veel thuiswerken waardoor ik tussendoor ook bijvoorbeeld eten kan maken of een wasje opvouwen. Dat scheelt stressen

19. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Diadeem: Gaat snel he? Vandaag alweer 37 weken..

BB: Hier is zijn dutje uit het niets verdwenen. Een dagje had hij niet geslapen in het weekend en vervolgens wilde ik hem de volgende dag in bed stoppen, en toen zei hij.. Mama ik ben groot en wil geen dutje doen. Mag ik ook uitrusten op de bank met mijn dekentje? Sindsdien doen we het zo. Hij mag na zijn broodje met zijn dekentje een half uur op de bank liggen de ene keer zet ik een filmpje aan en de andere keer niet. Zolang hij maar uitrust haha

Bulldog: Ik heb dit keer echt niet in de gaten gehouden hoe ver ik ben. Ik merk dat de tijd vliegt als je er al een rond hebt lopen..

Coco: Lastig hoor jullie werktijden, maar het voordeel is dat jullie geen opvang nodig hebben. En als jullie elkaar voldoende zien dan is het toch prima geregeld.

Ellen: Nou ik ga van 24 uur naar 21 uur in november. Dus 3 keer 7, dan ben ik toch eerder thuis. Maar aan de andere kant zit ik erover na te denken nogmaals 1 dag ouderschapsverlof aan te vragen. Dus dat ik beter 16 uur(2 keer 8) kan werken. Waarvan papa 1 dag thuis en de kids maar 1 dag naar de opvang hoeven. Of gewoon 3 dagen, maar dan moeten ze 2 dagen naar de opvang. Ik ga in de zomer een berekening maken en kijken wat voor ons het voordeligst is en wat het beste is voor ons en de kids.

Vandaag 37 weken! Het mag nu komen.. Afgelopen woensdag werd de baby op 2700 gram geschat. D. was zelf met zijn geboorte maar 2400 gram op 38,5! Dus deze wordt waarschijnlijk 7 pond als die blijft zitten tot 40 weken.

20. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Firstbaby: Spannend nu hoor. Wil je thuis gaan bevallen of in het ziekenhuis?

Deel Deze Pagina