Coco: lachen zeg dat antwoord, maak je borst maar nat als hij groter word. Is uitproberen, hier net zo ze weten dat je het vervelend vind. En het gaat best goed weer met mijn oudste dochter. Delfino: Beval je zwangerschapverlof?
hier kwam chiel kijken bij mijn vriend die zijn teennagels knipte.... zegt hij: jij hebt mooie haren op je voeten. ik heb helemaal in een deuk gelegen! haha
Haha, ik lig hier dubbel, leuk he dat ze alles nog zo mooi vinden. Hier stond ze gisteren te douchen heeft ze nog nooit gedaan, zit altijd in bad. Ze was klaar en stak haar neus in de lucht en zei zo ik ben echt geweldig!! Pff verwaand ding, maar was ook erg komisch. Coco: trouwens niks bijzonders gezien bij het ziekenhuis, denk dat alle journalisten zo goed als naar huis zijn?
wat een geweldige uitspraken lees ik hier , hier komen er ook van die grappig uitspraken uit geweldig gewoon! @diadeem ow das niet zo fijn als je op vakantie ben en er is zo iets, sterkte ... en veel plezier nog in hoe verre het lukt .. @delfino blij dat je met verlof ben ? @sjoon ben je al weer aan het werk ?gaat alles goed ? @BB goeie carnaval gehad ? hier wel ben 1 avond zelf weggeweest en de rest smiddags met de kids. @coco ook raar van die bultjes idd even in de gaten houden ! met de kids gaat alles goed , G zit nu 4 dagdelen op de psz en het gaat gelukkig allemaal goed. met N ook goed , gaat echt heel hard!
Leuk al die uitspraken van de kindjes hier ook zo 1! Ben idd blij met het verlof maar genieten kan ik niet loop al hele zwangerschap. Te kwakkelen en vanmorge was het de druppel heb overstuur de vk gebeld omdat ik weeeeer duizelig werd en ik niks anders kan doen als op de bank liggen! Lastig als je ook boodschappen moet doen of brood moet smeren voor de kindjes! Heb gevraagt of ze me op b12 willen testen want mijn ijzertabletten helpen voor geen meter! Ik word rond middaguur teruggebelt zit er echt zooo doorheen
@delfino , jeetje meid balen da tje je zo slecht voelt , hoop dat het snel beter ga voor je ! @coco het gaat wel, lief dat je het vraagt.
@ bulldog: ben je al een beetje eruit met je beslissing? @ delfino: ik hoop voor je dat de laatst 9 weken wel voor je uit te houden is. digiknuffel meid.... @ diadeem & Sjoon: af en toe hebben ze best wel wijze uitspraken. S is een denker wat dat betreft. Er was bij ons in de straat iemand overleden en ik zei dat ik een niet zo leuke kaart moest kopen. en ze vroeg dan wat er aan de hand was. en ik uitleggen dat die meneer met dat leuke hondje in de hemel is en nu een sterretje is. toen was t stil en zei ze: alle sterretjes aan de hemel zijn van meneer F. en andere mensen? ik: ja. S: oh.. dan zijn t er wel veel he mam? en toen ging ze door met spelen. En af en toe komt ze er wel op terug en dan begint ze weer over meneer F... Vraagje: J is nu bijna 10 maanden. waneer kan ik 'm 's ochtends een boterham aanbieden i.p.v. een fles. Is dat, wanneer hij 1 is geworden of mag ik dit al langzaam opbouwen. weet t eigenlijk niet meer en bij de CB krijg ik ook afwijkende antwoorden.
@BB: ken je dit schema? Daar kun je op kijken wat je op welke leeftijd kunt introduceren. Of bedoel je meer wanneer je de fles kunt laten vallen? http://www.borstvoeding.com/files/introductieschemaV7.pdf Hier hebben we weer een paar stappen gemaakt. Ben van het weekend drie dagen weggeweest op een cursus en de mannen waren alleen thuis. M'n man was zondagavond gesloopt, haha. Alles was wel goed gegaan. Ik dacht dat de kleinste het meeste moeite zou hebben maar het was juist R. die mij erg gemist heeft. En mijn man, die weet nu ook wat ie mist als ik er niet ben En vanochtend ben ik met de grote fiets met D. in het zitje, naast R. gaan fietsen. Ging echt super! Als hij het niet vertrouwd, dan gaat ie gewoon met z'n voeten op de grond verder 'loopfietsen'.
@elen wat goed zeg van R ! @BB de beslissing is in mn hoofd gemaakt nu nog naar buiten brengen. vind het alleen zo *** voor mn kindjes dat is wat me echt tegenhoud.
Aaah bulldog.... Wat moeilijk lijkt me dat, maar je kunt beter een goede keus maken, waarbij jezelf ook weer fijn gezellig verder kunt. Is ook beter voor de kinders, die voelen ook de spanningen. Ellen, wat ontzettend slim van r om zo verder te fietesen haha
Bulldog: Ik ben blij voor je dat je eruit bent, dat lijkt me heel moeilijk om zo een beslissing te nemen. Ja, het is heel moeilijk voor de kinderen. Maar in mijn omgeving zie ik dat de kinderen er uiteindelijk alleen maar beter van worden, dan de spanningen die zij thuis hadden. Mijn vriendin heeft er zelfs een hele andere peuter voor terug gekregen nu zij voor zichzelf heeft gekozen.. Zij had niet in de gaten dat dat dwarse gedrag veroorzaakt werd door hun thuissituatie. Ellen: Wat goed zeg dat je mannen het alleen aan kunnen! Nu kun je vaker gerust weg haha. Maar hoe heb je dat met de borstvoeding gedaan? Dit keer valt de borstvoeding me zwaar hoor. M. is nu alweer een maandje en wat gaat het snel!!! Met D. gaat het wat minder. Hij is opeens zo druk en kan niet stil zitten. Verder moet ik vaker waarschuwen. Thuis gaat het nog wel goed. Maar ik merk dat hij bij oma of als er neefjes of nichtjes in de buurt zijn totaal niet luistert. Alsof hij denkt je kunt me niets maken 'anderen zijn erbij'. Hij is heel erg aan het uitdagen merk ik. Wij blijven consequent, maar is wel moeilijk als je bij anderen over de vloer bent. Dit vergt enorm veel geduld van ons. Maar we zetten door.. Herkent iemand dit?
Bulldog: sterkte met je beslissing! first: met de bv is het nu onwijs makkelijk. Als ik er niet ben drinkt hij anderen dingen en hoeft hij geen bv. We hebben nu gelijk maar ingevoerd dat papa hem s avonds naar bed blijft brengen, dan hoeft ie nl. ook niet te drinken. Alleen s ochtends nog.. .. Het gedrag wat je beschrijft herken ik wel toen D. werd geboren. Zeker de eerste drie maanden waren voor iedereen zoeken. R. was ook onwijs aan het uitproberen, en liet ander gedrag zien. Zeker als ik aan het voeden was oid. Consequent zijn inderdaad maar ook hem extra aandacht geven e.d. Voor hem is het ook een grote verandering, ookal is hij gek op z'n broertje....
@ bulldog: sterkte met je beslissing. Ik hoop voor je dat t een goede beslissing wordt. @ ellen: thanks. ik zal er straks naar kijken. Bij mij was t eigenlijk wanneer ik die ochtendfles kan laten vallen en hem een boterham kan gaan geven. Z'n laatste fles krijgt hij nu om 19:30 uur. en ik moet zeggen daar doet hij t nu eindelijk wel goed op. T is niet zo'n goede slaper als S... maar goed... we mogen niet klagen. @ first: ik herken dit ook wel hoor. S was de eerste maanden ook erg aan t klieren, maar nu is ze niet meer bij hem weg te slaan en ook J is S aan t zoeken. Dus t komt goed.... alleen wat consequenter zijn en af en toe iets met hem alleen iets doen, werkt ook wel. Vraagje: Hoe laat gaan jullie peuters naar bed toe 's avonds. Doordeweeks of in t weekend? Als ik moet gaan werken komt S er om 7 uur uit en moet haar vaak wakker maken. Als ik vrij ben, laat ik haar gewoon liggen totdat ze zelf komt.
Hier gaan de kids tussen half 7 en 7 uur naar bed en als ze niet naar school moeten slapen ze gewoon tot ze zelf wakker worden esmay is dat meestal 8 uur kay verschilt tussen half 6 en 8 uur Buldog heel veel sterkte met je beslissing meis!
Hier gaat R. om 7 naar boven en slaapt tot 7 uur. Hij is dan echt zo moe dat niets meer goed gaat. D. gaat rond half 8 naar boven en slaapt tot 6 uur, soms 7. Hij slaapt dan overdag nog tussen 2 a 4 uur lang.
Hier gaat J.ayden rond 19.30. Dan nog verhaaltje lezen enzo en meestal rond 19.45 gaat het licht uit. Hij slaapt dan tot 7.00/7.30 ongeveer.