juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0

Waarom deden ze moeilijk?

D. wordt 18 juni 4. Ik heb voor hem verlengd tot 31 juli(Ik zit thuis met verlof ). Heb er ook over nagedacht hem thuis te houden, maar denk dat het helemaal niet goed voor hem is zo lang thuis. (hij gaat 2 halve dagen naar het kdv van 6 uurtjes)In augustus gaan wij een maand op vakantie en dan start hij met school.
    - Bso zou ik ook niet doen hoor..

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    BB: Sorry geen ervaring met opvliegers nog, als je twijfel zou ik gewoon even de huisarts bellen.

Grappig om te lezen dat de peuters zo langzamer hand allemaal kleuters worden.
    Hier ook nog helemaal niks van school gehoord wanneer ze mag komen wennen ofzo, ik weet ook niet of ze zomerkindjes laten wennen??
    Ik vind het mooi om te zien dat ze groter word, maar aan de andere kant vind ik het ook erg jammer dat ze bijna naar school ga.:) Het komt misschien dat het mijn jongste is, want ik weet hoe snel ze veranderen als ze naar school gaan.:cool: En het is de laatste dus ik moet defintief afscheid gaan nemen. Mijn man wil ik ook alle babyspullen weg ga doen, ik hou het nog even tegen maar moet het eerdaags toch allemaal weg gaan doen. Egoberichtje.sorry.

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja moeilijk lijkt me dat wel hoor Diadeem, alle babyspullen weg doen. Ik geloof ook nooit dat ik hier alles weg zal doen als het eenmaal zover is. Sommige dingen zijn als foto's voor me, vol herinneringen.

Ik denk dat ik hier maar eens ga bellen naar school. Ben nu wel benieuwd of zijn eerse schooldag voor of na de vakantie is, en of hij nou wel of niet eerst zal gaan wennen.

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wat bedoel je trouwens met snel veranderen? Dat ze opeens veel slimmer/wijzer/brutaler worden? Of krijg je echt een ander kindje als het eenmaal naar school gaat?

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

hier gaat chiel wel wennen voor de zomer.
    ik krijg 2 maand voor zijn verjaardag een bericht met een afspraak om te horen hoe het gaat.
    heb ook gevraagt hoe dat zit met (voor hier dan) de laatste 4 weken voor de zomer vakantie. daar is een speciale regeling voor zei de vrouw daar, maar ik heb nog geen belltje terug gekregen van haar. dus ik hoor het dan met die afspraak wel.
    vind het eigenlijk helemaal niet leuk dat chiel al naar de grote school toe gaat..... maar van de andere kant ook weer wel. heel dubbel eigenlijk

6. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

@ opvliegers: nee hoor... m'n hormoonhuishouding zit door elkaar. en zeker na de bevalling. Toen ik zei dat ik t meestal had rond m'n eisprong, begon bij de HA een belletje te rinkelen. M'n hormoonhuishouding moet gewoon nog in balans komen. en zeker na de bevalling van J.

@ sjoon: ik heb dat ook hoor. Zit straks ook met een kleuter die heel graag naar school toe gaat. En ik weet dat ze er enorm aan toe is. En straks wordt kleine man een dreumes. Denk dat ik innerlijk toch een traantje weg zal pinken. omdat ik weet dat er geen 3e komt. en blij mag zijn met 2 kindjes.

En nu ben ik dus de wandelwagen aan t verkopen en babyspulletjes aan de kringloopwinkel aan t geven. Want in m'n vriendenkring zijn er geen baby'tjes meer op komst.
    Moet echt (denk ik) een traantje wegpinken op J z'n 1e verjaardag en een traantje wegpinken wanneer S 4 wordt.

En over dat ze naar school toe gaan: Ja, t klopt. Ze worden wijzer, ze worden brutaler, maar zeker ook omdat je weet dat ze een keer los moet laten gaan. en dat je straks precies in dezelfde situatie komt te zitten waar je ouders nu in zitten...
    dat is.... dames: the circle of life :D zo... even gefilosofeerd.. back to work :)

7. Blue Bird

@ xxxx 1974: bij ons deden ze helemaal niet moeilijk. Ze stelde t juist zelf voor. Dus daarom heb ik S 3 weken lang door laten gaan, zodat ze neit meteen naar de BSO toe hoeft. De laatste 3 weken van de zomervakantie hebben wij ook vakantie.

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ja precies wat je allemaal zeg, ze worden veel zelfstandiger. Je merk dan echt dat het persoontjes worden. Ze gaan veel meer zelf doen, je hoor niet alle verhalen meer 's middags en hun ontwikkeling ga als een speer. En in het begin waren mijn oudste 2 super lief op school en moesten dan thuis even flink vervelend doen om al hun indrukken af te reageren, gelukkig ga dat wel gauw over.

9. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Diadeem: Wat jij nu vertelt herken ik zelfs van J. van de psz. Dat hij altijd zo dwars en lastig was als ik hem op moest halen maar dat hij daar juist superlief was geweest!

10. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Het enige pluspunt daaraan is dat ze zich wel thuis voelen bij je denk ik dan altijd maar, je doet lelijk tegen degene die je het liefst vind.:D

11. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Nou als dat zo is dan houdt hij echt van me. (hahaha, natuurlijk houdt hij van me, en dat zegt hij gelukkig ook heel vaak...)

Gisteren met de jongens naar het park geweest. Lekker op de fiets, voetbal mee, kleedje mee, koekje en fruit mee. Hebben daar lekker gezeten bij de speeltuin, daarna nog even naar de kinderboerdeij geweest, was een heerlijke ochtend. Ben echt blij dat de lente begonnen is.

12. Blue Bird

t was gisteren echt lekker weer. Heb de kinders maar lekekr naar buiten gedaan. En daarna zijn we papa van z'n werk opgehaald, hebben we daarna heerlijk een ijsje gegeten. We zijn weer verwend.

Vandaag zitten ze weer op t kdv en daar gaan ze ook zo veel mogelijk naar buiten toe met ze.

Morgen gaan ze logeren, want wij gaan even lekker met z'n 2-tjes uiteten. Heb er zin in. Eerst nog wat shoppen en daarna heerlijk eten. mmmmjammie.....

13. Blue Bird

@ coco: gelijk heb je... ben echt blij dat de lente is begonnen. t binnen zitten viel me ook enorm tegen. En S. is heel graag buiten.

t was trouwens wel grappig. J. kruipt nu heel de kamer door. heb 'm gisteren op t gras gezet. En hij wilde gaan kruipen. dus hij zet z'n handjes op t gras en weet niet hoe hij zo snel mogelijk zn handen van t gras af moest halen. Dus S. zei tegen mij, dat ze bal ging halen. dus die haalde de bal. en rolde 'm door de tuin heen. en voila... meneer zette t op een kruipen achter die bal aan.... this a kind of magic.... :)

14. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hhaha dit is echt zo. Als ik op het kdv binnen kom, dan vinden de leidsters dat D. zich altijd anders gedraagt. Thuis heb ik soms ook een enorm druk kind terwijl hij daar erg goed luistert..

15. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Leuk van die bal, zie het helemaal voor me.

Coco: Heerlijk he die lente.

Hier vanmiddag speelzand gehaald. J heeft echt anderhalf uur in de zandbak zitten te spelen zonder eruit te komen, het was echt prachtig om te zien.:D

16. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    dat je thuis een ander kind hebt dan op het kdv herken ik wel. R. is een onwijze piepert. Is dat bij jullie ook? Zeker als hij moe is dan gaat het echt nergens over. Hij piept dan op alles en gelijk huilen. Meestal probeer ik s ochtends af te spreken dat ie het ook gewoon kan vragen omdat ik het piepen niet zo leuk vind. Vaak lukt het wel, alleen als papa thuis is gaat het minder soepel...

17. Blue Bird

oh ja dat herken ik maar al te goed. Maar da's toch normaal.

Moet zo naar de tandarts. blegh. helemaal geen zin in en ben enorm verkouden. maar ja.. went ook wel weer.

18. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Wat gaat de tijd toch snel. Binnenkort alweer de 4e verjaardag.... Ik ben al een beetje aan het kijken wat we R. gaan geven, moeilijk hoor... Dacht zelf aan een afstandbestuurbare Cars auto. Papa lijkt het ook wel wat ;) Het vervelende vind ik dat ze niet echt met speelgoed spelen, ja de eerste dagen alleen, beetje zonde dan. Binnen speelt hij het liefste met mijn keukenspullen, bouwen met duplo of de stoelen, knutselen of buitenspelen (fietsen, zandbak e.d.)
    Hebben jullie al ideƫen?

19. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    BB: sterkte bij de tandarts, niets erg hoop ik? Heb net zelf ook weer een afspraak gemaakt voor controle...

20. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ik heb ook werkelijk nog geen idee wat we zullen geven. Moet maar eens gaan bedenken ja, want de familie zal tzt ook wel vragen wat te geven!

Bb hoe was t bij de tandarts?

Deel Deze Pagina