Ik vind het ook moeilijk hoor. J. is helemaal gek van dino's, en hij wil zelf heel graag alle dino's van Schleich. Hij heeft al een heleboel Schleich, en speelt er heel vaak mee, dus het zou geen miskoop zijn, maar ik vind het niet echt een cadeau, weet niet.... Of in ieder geval niet alleen dat, wat vinden jullie? Zat verder nog te denken aan lego, of misschien een trampoline. Maar het neemt zo veel plaats in in de tuin. En als hij af en toe bij het buurmeisje op de trampoline gaat, dan blijft het spannend, als je zelf zoiets hebt ben je er zo op uitgekeken ben ik bang.
BB: En meegevallen bij de tandarts. Coco: Hier ook een trampoline en word zomers dagelijks gebruikt, hebben we nu bijna 5 jaar en vind het een beste koop. Alleen gaat de rand steeds stuk dus die moeten we om de 2 jaar vervangen. Maar het ene kind is het andere niet!! Hier vind ik het ook lastig ik heb eigenlijk wel zin in zo'n schattig speelhuisje, maar ze zijn erg prijzig en als ze er dan zo op uit gekeken is vind ik het ook een beetje zonde!! lastig.
Welke doorsnede trampoline hebben jullie? En dan ook zo'n net er omheen? Fijn dat het voor jullie zo'n goede koop was. Ik heb een niet al te dure op internet gezien dus ik ben toch aan het twijfelen.
Ja, het is enorm meegevallen. Maar maandag mag ik nog een keer heb gewoon een abbo Ze hebben 2 kiezen geboord die ze niet mochten boren tijdens m'n zwangerschap. En nu dus wel. Over verjaardagen: eerst J zijn verjaardag en daar weet ik t al niet. laat staan voor S. .... Maar ach... we gaan binnenkort maar eens een winkel binnen en gaan dan kijken wat ze heeeeel graag wilt. vraagje: zijn jullie kindjes 's nachts al zindelijk? hier de ene keer wel en de andere keer niet. Maar ik heb weer een beloningssysteem uit de kast gehaald en ze vindt t leuk. T is een vlinder die op een bloem zit en iedere keer als ze droog is, dat ze 'm dan en plekje op mag schuiven.
Wij hebben een vrij grote 2.44, maar daar moet je wel ruimte voor hebben. Wij hebben hem ingegraven maar dat was wel een megaklus en dan de wanden afgetimmerd dat het zand niet in kan storten en dan met houen bielzen zo'n randje eromheen. Hier geen net erom heen vind ik ook echt niet nodig want hij is gelijk met de grond. Maar als hij hoog staat is het wel echt nodig! Er zijn hier nog geen ongelukjes mee gebeurd, alleen 1 keer toen we hem net een week hadden stond mijn oudste dochter erop was toen nog 3 jaar en was echt een fijn poppetje. Die werd gewoon gelanceerd omdat het gewicht verschil veelste groot is daar moet je op letten. Ik kan alleen een foto vinden waar mijn oudste twee op staan, had hem toen nog maar net gekocht. De bielzen die eromheen zitten liggen daar achter op de tegels.
BB: Hier 's nacht helemaal zindelijk, als ze 's nachts wel eens huil dan moet ze plassen. Ga nou al maanden goed! Maar is wel vlot hoor, oudste (j) met 7 jaar en middelste (m) met 4 jaar droog 's nachts.
Gisteren voor de laatste keer naar CB geweest met J. Daar zeiden ze trouwens dat het tot 6 jaar normaal is dat ze 's nachts zindelijk worden. Dus dat J. het helemáááál nog niet is, daar hoefde ik me niet druk om te maken.Zo raar... overdag was hij echt snel zindelijk, maar 's nachts.... de keren dat hioj 's nachts droog is geweest zijn op een hand te tellen. Meneertje was trouwens geloof ik 17 kilo en 99 cm, ukkie. Verder heeft eindelijk de basisschool gebeld. 26 april hebben we een gesprek, over in welke klas hij komt enzo. Of hij voor of na de vakantie begint dat gaan we ook dan bespreken. Het kan/mag allebei. Maar de laatste maand voor de vakantie is de klas erg groot, dus als J. een beetje verlegen zou zijn of slecht zou kunnen wennen in nieuwe situaties dan wordt er geadviseerd om hem pas na de vakantie te laten beginnen in een nieuwe rustigere klas. Voor J. is dat eigenlijk niet het geval, maar ik twijfel. Voor die 4 weken is het misschien te kort om te wennen en dan zolang vakantie, zou hij dan na de vakantie weer opnieuw moeten wennen? Maar dat gaan we dus ook in dat gesprek nog even bespreken.
@ coco, hier is het ook nog 4 weken tot de vakantie. ik denk dat ik chiel in het nieuwe schooljaar laat beginnen, omdat er waarschijnlijk ook weer kindjes in die groep zitten die dan weer een klas hoger gaan... ik krijg als het goed is deze maand een uitnodiging voor een gesprek op zijn school
Bij J. op school hebben ze 3 klassen met groep 1-2. Aan het begin van het jaar is de groep redelijk klein, en in de loop van het jaar komen er steeds meer kindjes bij. Als hij voor de vakantie naar school gaat, dan zal hij bij sommige kindjes maar een maand in de klas zitten, want die gaan na de vakantie dan naar groep 3. Komen jullie kindjes ook in een gemengde kleutergroep van groep 1 en 2? Of is het bij jullie kindje op school wel gewoon groep 1 en groep 2 apart?
Vraag me trouwens af of hij dan eventueel 4 weken extra op de psz mag blijven? Volgende week ook eerst maar eens vragen.
geen idee hoe hier de klassen zijn. de psz zal per juni stoppen voor chiel, omdat hij wel gaat wennen in die maand (zoals mij uitgelegd werd) dus anders is het dubbelop, psz en wennen op school. best veel voor een kind. gewoon ff navragen op de psz of op de basisschool
Hoe lang en hoeveel kilo waren trouwens jullie kindjes met 3+9maanden controle op het CB? Ik heb het hier nog even precies nagekeken en J was 16,2 kilo en 99 cm. Ben zomaar benieuwd.
Hier was J. 99 cm en 15,9 kilo. Ze was eigenlijk te weinig gegroeid eerst zat ze op de +1 lijn nu op -1 lijn met haar lengte. Maar jah mijn oudste twee waren altijd al klein, was raar dat zei eerst zo groot voor haar leeftijd dus ze gaat nu toch de andere achterna. Mijn oudste was 96 cm met deze leeftijd en mijn middelste 98,5 cm. Ik persoonlijk zou niet meer wennen hoor in een nieuwe klas, mijn andere dochter is van april en was voor mijn idee maar net gewend. En het jaar erop zat ze nog met 5 andere kinderen die ze kon en de rest allemaal nieuwe instromers.
Wij moeten volgende week naar het CB. Dan gaan beide jongens samen en beiden moeten ze een prik.... Ging dat goed bij jullie? Weet niet of ik R. vooraf moet voorbereiden erop of daar maar kijken wat er gebeurd. Hij vindt het echt niet leuk daar nl. D. heeft het nog niet door denk ik.
J. heeft geen prikje gekregen, dus daar kan ik niks over zeggen. Misschien kan je er een verhaaltje van maken van: Je kleine broer moet een prikje dus wil jij (grote broer) eerst even voordoen hoe het moet.
das wel een goeie! Alleen is hier de grote broer een angsthaasje die zich achter de kleine broer verschuilt
Willen jullie niet zo veel kleppen, moet ik allemaal weer bij lezen Ben 1 1/2 week ziek geweest. heb een longontsteking gehad. pfff.. maar goed, we zijn bijna helemaal beter. en zit inmiddels weer op t werk. @ school: hier nog geen info voor gehad wanneer ze zou kunnen gaan wennen. Heb wel tegen manlief gezegd, dat ik half april of begin mei even naar de school ga bellen. @ CB: nog geen oproep voor gehad. Moest eigenlijk afgelopen donderdag met J. maar ben niet geweest omdat ik ziek thuis was. Nu moet ik met J 15 mei. en dan zal ik meteen vragen wanneer S kan gaan. Heb wel een oproepkaart gekregen; dus zal wel vragen wanneer we die prik zouden kunnnen verwachten
BB: Nou fijn dat je weer beter ben, heftig hoor longontsteking. Hier ook nog niks gehoord van school.
hey dames is weer ffkes geleden , hoe gaat het met jullie? @ BB jeetje longonsteking pfff. @cb G was 19kg en 107,5 cm. de prik ging goed hij heeft niet gehuild !! @school , hij start na de vakantie op 13 augustus , wij hebben vroeg dit jaar vakantie! met de kids gaat het goed.. G heeft nu logopedie erbij gaat redelijk.. moet vanmiddag naar de oogarts omdat hij de ogen test op het cb 3x niet gedaan had. met N gaat het ook goed , is van zn maagzuur medicijnen af hij tijgert en groeit goed! hier thuis hebben we gepraat heb hem mn irritaties gezegd waarop hij heel lax reageerde.. ben er achter dat ik geen gevoelens meer heb voor hem , hou er nie tmeer van , dus ja wat moet ik doen jaren doorgaan en ongelukkig blijven of de knoop doorhakken en met mn kindjes gelukkig worden en een jaar moeilijk hebben kwa financieen. ik ga weer verder hier voordat N wakker word. kom gauw weer kletsen !