juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@bulldog: ik zou kiezen voor een gelukkig leven meis!
    misschien in het begin even moeilijk idd, maar liever gelukkig dan ongelukkig.
    jammer dat hij laks reageerde.

@bb, nou, dat lijkt me niks longontsteking! gelukkig er weer klaar mee!

2. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Tja... ik stond ook versteld toen ze me de diagnose vertelde. Maar goed, we hoesten nog wel. maar heb geen koorts en als ik thuis kan poetsen, dan kan ik ook werken. ;)

@ bulldog: ik zou voor een gelukkig leven kiezen. Maar ja, sta ook niet in jouw schoenen. Als hij al laks reageert, dan zit t bij hem ook niet zo lekker. Misschien is hij ook al de sleur gepasseerd en dat hij er niet verder mee wil. (ken 'm niet, maar ik neem t uit je post op).

@ Delfino: succes vandaag. Ik las t op FB. (voor degene die geen FB hebben: ze wordt vandaag ingeleid). vandaag of dit weekend hebben ze d'r 3e kindje.

3. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik vind het echt super spannend voor flex! sprak haar gister nog even op wordfeud :)

4. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Delfino: Veel succes meid!

Bulldog: Lastig zeg om zo'n belangrijke keuze te maken, succes met beslissen.

5. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    We zijn gisteren bij het CB geweest. R. meet 108 cm en weegt 18 kg. De prik ging goed. Alleen vannacht werd hij 3x wakker, dat was minder.....
    De ogentest met de rondjes moeten we overdoen over een maand. Hij zag de onderste regel niet goed. De dokter zei dat dat vaak voorkomt omdat het nieuw is. Zelf zegt R. dat het ene oog het minder goed zag dan het anderen. We zullen zien wat het is.

6. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@xxxxx, hier moeten we voor chiel ook die test overdoen. hij kon de onderste regel ook niet lezen. maar het was meer dat hij zich niet concentreerde op dat moment... dus wij zullen ook afwachten. chiel had toen overigens geen last gehad van die prik.

7. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hoi allemaal, dat is weer een tijdje terug!
    Ik ben nog helemaal kapot van het verhuizen. Wat heb ik het onderschat. Ben niet eerder verhuisd. Toen ik bij mijn man introk was alles kant en klaar en hebben we alleen nieuwe meubels gehaald. Maar met een baby en continu borstvoeding is het erg lastig.

Met M. gaat het goed. Hij is deze week 10 weken alweer..

Met D. gaat het ook wel. Vind hem een stuk drukker, dat kan natuurlijk ook komen door de komst van een broertje en vervolgens een verhuizing erachter aan..

D. is 2 keer gezakt voor de ogentest op het cb. Eerste keer de afbeeldingen die in het boek staan en tweede keer die rondjes. Wij hebben zelf om een doorverwijzing gevraagd naar de oogarts, omdat het ons opviel dat D. soms met twee ogen 1 kant op keek. Bij de oogarts 3 weken geleden bleek dat D. geen ronde, maar ovale cilinders had. Hij heeft met zijn linkeroog +2 en zijn rechteroog is niets mis mee. We hebben toch besloten om tijdelijk voor een bril te gaan, want hij doet bijna alles met zijn rechteroog. We hebben een stoere spiderman bril uitgekozen en die heeft hij inmiddels al twee weken om. Eerste week ging moeizaam en nu draagt hij hem een volle week hele dagen. D. klaagt wel regelmatig dat hij zonder bril ook erg goed kan zien. Over 6 weken een nieuwe afspraak bij de oogarts, als hij bijvoorbeeld +1,5 heeft kunnen we overgaan tot afplakken met pleisters. De oogarts wilde nu dat zijn rechteroog zich gaat ontspannen en niet meer zo hard werken voor dat linkeroog. Nou ben benieuwd, vond het eerst zielig hoor zo jong al een bril maar eigenlijk staat het hem heel stoer..

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    xxxx: Zo wat een lange jongen zeg!

firstbaby: Leuk zeg dat je weer tijd heb om mee te kletsen!!
    Fijn dat hij al aan het brilletje gewend is.
    Mijn oudste dochter kreeg ook een bril met 3 en half jaar!! Het schijnt beter voor later te zijn als je erop tijd bij bent.
    Mijn dochter had alleen veel sterkter dus er ging een wereld voor haar open, dus bril wennen was hier 2 dagen ofzo.

9. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    Bij ons was precies hetzelfde geval met de onderste regel bij de ogentest....wij heb gelijk en verwijzing voor de orthoptist gekregen...wel raar dan dat bij het ene cb de
    Ogentest over mag, en de andere gelijk door verwijst naar de oogarts....morgen moeten we daar heen...ben benieuwd...

10. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    Iemand nog iets van delfino gehoord?

11. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ja, van het weekend werkte de gel niet geloof ik. Vandaag moet ze terug naar het zh, en zou ze sowieso thuis komen met een baby, zoals ik het begreep op fb :)

12. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Bb vul me aan als ik het fout heb ;)

13. Blue Bird

@ sjoon: ze zou vandaag om 8 uur naar t zkh gaan en als ze 2 cm ontsluiting had, dan zouden ze met een ballonkather de boel een beetje oprekken. Althans, zo vertelde ze t me gisteren op FB. Maar ik heb net nog gekeken op FB, maar nog geen baby te zien. Vandaag zou ze met een baby richting huis keren.

@CB: hier nog niet langs geweest. Dus ik kan nog niets zeggen over ogentest geslaagd of niet..... :). IIG moet ik J. wel 15 mei naar t CB. Had afgebeld, omdat ik met een longontsteking ziek was. Dus kan ik t meteen ter bespreking doen...

S. gaat wel eens logeren en binnenkort mag ze t weer doen. Dus ik zei tegen d'r, dat ze d'r logeertas alle knuffels in moest doen en haar pyjama. En dat mama ook nog ergens een toilettas had. Dus ik die opzoeken.
    Stond ze met papa in de keuken, zegt ze: papa... mama heeft voor mij een wctas.

Ik zat op de bank, ben kortademig. maar je kon me opvegen... oh wat een geweldige uitspraak.

14. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @ bb hahahahaha wat een geweldige uitzspraak!

Hier bij de orthoptist geweest en allemaal goed. Geen afwijking aan de ogen...;)

15. Blue Bird

@ Linda: oh gelukkig zeg.

Delfino heeeft een uur geleden op FB gepost dat ze nog een halve cm moest. Dus ik denk dat ze nu bezig is met persen :) (ruim een uur geleden inmiddels)

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik vind het wel spannend nu hoor! haha ik denk dat ze de kleine al in handen hebben..

17. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    dat ze nog tijd had om op fb te zijn ;)

18. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

er was zojuist een andere update. het was nog een halve cm tot ze konden beginnen met inleiden. meerdere mensen hadden het denk ik niet goed begrepen haha...

@xxxxx ik dacht ook, kan ze nu nog posten op fb haha! :)

19. Blue Bird

hahahha dat had ik ook. ik dacht: ze moet nog 2 cm en dan mag ze persen. ahahahha en ik had zoiets van: oh meid, dat je nog tijd hebt om te FB booken. whahahahaha.

Ik dahct echt: oh nog 2 cm en dan heeft ze d'r baby, maar waarom meldt ze dit op FB?

20. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Dat dacht ik ook!

Deel Deze Pagina