Diadeem: Nou, ik denk dat bij D. het verschil niet zo groot is. Zonder bril zie ik hem wel vaker wat met zijn oogjes knijpen, vooral nu hij een bril draagt. Maar wat goed dat er voor je dochter een nieuw wereld open ging en dat ze snel aan een bril gewend was. Ik ben benieuwd wat de oogarts gaat zeggen op de volgende controle.. BB: Beterschap
Delfino: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Tygo Fabian. Je hebt iig snel gedaan. 7 uur inleiden en om 11:47 uur geboren.
Delfino: Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon!! Ik hoop dat je gauw weer opgeknapt ben en geniet ervan!!
Delfino gefeliciteerd!!! En wat een mooie naam! Past leuk bij de meIdeN ( ook meT eEn y) genieten kan nu lekker beginnen!!! Had ik al gezegd dat de ogentest helemaal goed was...geen afwijking dus...
Delfino: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje. Geniet van je kraamweek en laat je verwennen..
@ Delfino: Gefeliciteerd met jullie zoontje en broertje. @ Firstbaby: Wat een gedoe he, zo'n verhuizing, maar fijn dat alles nu achter de rug is. Ogentest: Was hier in orde. @ Ellen: Begrijp ik uit je onderschrift dat jullie gestopt zijn met de bv? Wat een mooie tijd zeg, 23 maanden. Hier besloot R. met bijna 16 maanden het niet meer te willen, erg jammer, ik had graag ook richting de 2 jaar gegaan.
Coco: Wat fijn dat bij jullie de ogentest goed was. Ik ben helemaal gesloopt! Ben blij dat ik nu mijn weg kan vinden in het nieuwe huis en heerlijk al deze ruimte. Heb net een weekje naar Spanje geboekt met de kids. Ik ga even naar mijn ouders toe, die daar een maandje op vakantie zijn in hun huisje. Zijn jullie kindjes erg druk? ik vind D best druk, vooral als hij van die gekke stemmetjes doet. Hij is echt een aandachttrekker geworden.. Vraag me soms af of hij ADHD heeft. En soms is hij weer heel rustig en wil dan graag puzzelen en boekjes lezen. Op het kdv hoor ik nu ook dat hij steeds drukker wordt. Iets te druk denk ik. Herkennen jullie dit?
@ First: ga je alleen met de kids? Hier is J. ook vaak heel druk hoor. Doet hij een dino na en rent hij brullend en schreeuwend door het huis. En inderdaad, daarna weer rustig op schoot een boekje lezen, dus heel herkenbaar.
Hier net op de basisschool geweest voor de intake. 16 mei mag hij een ochtendje gaan wennen, en daarna nog een paar keer. En maandag 20 augustus na de zomervakantie mag hij 'echt'.
Hier heeft ze ook echt van drukke buien hoor. Pas was ik bij oma en die keek echt verbaasd, komt er storm ofzo?? Ik zeg neeh ze heeft een adhd dagje. Maar ze kan ook reuze goed spelen, heel tegenstrijdig. Ik denk dat ze gewoon stiekem een beetje naar school toe groeien. coco: Zo nou word het wel echt zeg, als je al een wendag heb doorgekregen!!
Coco: Ja, ik ga alleen met de kids. Mijn man was na mijn bevalling een paar weken vrij en bij de verhuizing heeft hij ook vrij genomen. Wij gaan in juni een paar dagen naar euro disney met D. zijn verjaardag en in augustus 3 weken op vakantie. Dus hij moet op zijn vakantiedagen letten. Wij gaan dus een weekje weg en hij gaat dat weekend naar de ardennen met wat vrienden. Ieder ff zijn ding mag ook wel een keer haha.. Verder begin ik pas in november met werken, dus ga het ervan nemen de komende tijd. Ik wil ook graag met vriendinnen weg, maar zit nu nog aan de bv vast Diadeem en coco: Dus die van jullie zijn ook al zo druk. Af en toe denk ik ook dat hij adhd heeft. Hij is drukkkkk geworden en heeft moeite om zich op 1 ding te concentreren. Hij wil iedereen groeten en alles zien en overal aan mee doen..
@ First: Ja niks mis mee hoor, even zonder man weg, zeker als hij in dat weekend ook zelf iets leuks gaat doen. Gebeurt hier te weinig. Ik ga wel eens een bakkie doen bij een vriendin, met of zonder kids, en hééél af en toe met iemand naar de bios, maar meer dan dat eigenlijk niet. En lekker hoor, nog tot november vrij. Gelijk heb je dat je het er nog even lekker van gaat nemen. Toen wij op de basisschool waren voor de intake, zeiden ze daar dat ze zagen dat J. er echt aan toe is om naar school te gaan. Vond dat altijd zo'n stom cliche maar volgens mij is het toch wel waar... Had ik jullie trouwens al verteld van J. zn luiergrapje? Volgens mij niet. 's Nachts is hij nog niet zindelijk dus hij slaapt nog met een luier. We hebben afgesproken, omdat hij nu bijna 4 is, dat we ons best gaan doen om de luier droog te houden, of om 's nachts mama of papa te roepen als hij naar de wc moet. Als beloning voor een droge luier 's ochtends krijgt hij een chocolaatje. Na een paar dagen komt hij in zn blote billen onze slaapkamer binnen, luier in zn hand. "Kijk mama, droog! Nu krijg ik chcocola he." Ik helemaal trots, blij en verbaasd. Maar wat blijkt... heeft ie dus zn natte luier uitgedaan en verstopt en een nieuwe luier gepakt en een beetje verfrommeld zodat hij er gebruikt uitzag! Wat een ventje he... Gelukkig kwamen we er achter voordat hij een chocolaatje gekregen heeft, ondeugd!
Firstbaby: Heerlijk zeg nog tot november vrij! Coco:Hilarisch die luiergrap wel jammer voor hem dat je hem door had.
klopt, goed gezien... Ik moest een weekend weg voor m'n werk en toen ik terug was wilde hij maandag nog drinken maar daarna niet meer. Als m'n man hem nu naar bed brengt gaat ook veel soepeler dan als ik het moet doen. Ik vind het een mooie periode geweest en ben blij dat ik de keuze bij hem heb kunnen laten.
Ben d'r ook nog. Heb alleen een weekje vakantie gehad. en toen ik terug kwam, had ik t behoorlijk druk gehad. Dus even geen zp. maar ja... jullieh ebben ook neit zoveel bijgeschreven, dus ik kon t aardig bijhouden. Alleen we stonden op pagina 3... dus ik moest jullie even zoeken. Maar toch gevonden. @ basisschool: merk echt wel dat ze er aan toe is. Maar heb gebeld naar de school waar S naar toe gaat, maar ze waren met vakantie. Ja, dat weet ik dus niet. Ik bel dus na de vakantie. @ druk: ja, daaar heb ik er ook 1 van thuis. op de ene moment kan ze heel lief spelen en aan de andere kant is ze enorm druk. en zeker met dit rare weer. Ze wil zo graag buiten spelen. Maar t kan niet altijd. Volgende week wordt kleine man 1 jaar. T wordt echt zoeken voor ons voor een kado. we weten t echt niet. iemand nog ideetjes voor een last minute kado. en nu moet ik ook nog een kado bedenken voor S en die wordt in juli 4. pfffff.... dat wordt echt hard nadenken. Met m'n longontsteking gaat t de goede kant op. ben voordat ik op vakantie ging, nog naar de dokter gegaan. en die wilde me weer codeïne geven. maar dat zag ik niet zo zitten. heb om een pufje gevraagd en deze ook gekregen. Ik moet zeggen: binnen een week was ik allemaal van die groen / gele jongens aan t op hoesten. maar inmiddels ben ik wel weer aan t werk gegaan. Was t thuis zitten een beetje beu. maar t gaat goed. @ bulldog: ik weet niet of je nog de tijd hebt om mee te lezen, maar ben zo benieuwd hoe t met je gaat. Als je Facebook heb, mag je me wel toevoegen.
J. is vannacht voor de eerste keer naar me toe gekomen dat hij moest plassen. Dus met hem naar de wc geweest. Vanochtend uiteindelijk toch wel een beetje plas in de luier, maar hopelijk is het begin van de nachtzindelijkheid er nu dan toch eindelijk.