juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

hier absoluut niet. overdag wel heel goed. sinds hij zindelijk is overdag heeft hij maar 3 keer een "foutje" gemaakt... dus wij zijn kei trots op ons menneke.... (hij is sinds elynn 2 weken oud is overdag zindelijk, dus bijna een half jaar)

zelf vind ik (naar mijn idee) dat ze snachts nog niet helemaal zindelijk hoeven te zijn. ik heb eigenlijk ook geen idee vanaf welke leeftijd dat de meesten 's nachts zindelijk zijn.

2. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

ja helemaal. Dus voro S geen luiers meer.
    Af en toe een klein ongelukje, maar dat is op 1 hand te tellen. ze doet t gewoon goed.

3. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    ik durf het bijna niet te zeggen maar R. is in augustus al 2 jaar zindelijk.... ook 's nachts

4. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    D. ook in juli 2 jaar! Hij was gelijk s'nachts zindelijk nadat hij overdag zindelijk was..

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hier heeft chiel soms een droge luier. Maar nog vaker niet dan wel.

Vandaag moest hij weer ff voor zijn ogen omdat hij de laatste keer niet goed geconcentreerd was. Maar kreeg wel een briefje mee dat ik de huisarts ff moet bellen, dus ben benieuwd.

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ First en Ellen: Wat waren jullie kindjes snel zindleijk dan zeg. Vooral omdat het jongetjes zijn, ze zeggen toch altijd dat het bij jongetjes meestal langer duurt? Goed hoor!
    Hier was zijn droge nacht helaas maar een eenmalige actie. Alle nachten erna gewoon weer een volle luier.

Op het cb zeiden ze hier dat het tot 6 jaar normaal is als ze 's nachts nog niet zindelijk zijn. Tot die tijd is het normaal dat ze 's nachts een luier omhebben.

@ Sjoon: Was de ogentest nu weer niet gelukt dan of was de uitslag niet helemaal goed?

7. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

De uitslag was niet helemaal goed. En was hetzelfde als de vorige keer, toen ze het op zijn concentratie gooide die hij niet meer had. Maar nu precies dezelfde uitslag en met een goede concentratie.

Ik en mijn vriend zijn beide bril dragend, maar ik had pas een bril vlak voor mijn 19de en mijn vriend eigenlijk pas sinds een jaar of 4

Maar goed. Dit was zoiets dat het een lui oog kon worden, en willen ze voorkomen, vandaar de verwijzing.

8. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    J. is nu voor de eerste keer op de basisschool om te wennen. Ik vind het wel spannend hoor. Gelukkig vond hij het allemaal wel oke. Onderweg naar school kwamen we zn vriendinnetje tegen, waar hij bij in de klas zit. Dus samen met haar was alles niet zo eng. In de klas ging hij netjes op zn stoeltje zitten en hij vond het prima dat ik weer weg ging.
    Nu de tijd aftellen tot 11.30uur. Dat worden een hoop bakjes koffie...

9. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

En, hoe vond j zijn eerste wendagje??
    En hoeveel koffie heb jij gedronken haha

Hier 4 juni voor het eerst wennen. Chiel vind het wel erg leuk, hij heeft het de hele tijd over de basisschool.

10. Blue Bird

Gisteren moest ik met J naar CB toe. Hij is 80 cm en weegt 10 kg precies. hij heeft ook prikjes gehad, maar reageerde daar iets te heftig op; dus met koorts.
    Ook word ik een beetje moe van t CB hier. Belde ze me rond 9 uur op of ik om 9:30 uur bij t CB kon zijn. Nou dat red ik dus niet. ik had om 10:20 uur een afspraak met J. Dus ik er om 10:00 uur heen (ongeveer), zegt ze: jij bent op tijd. ja... ik had toch een afspraak om 10:20 uur en voordat ik J had uitgekleed ben je toch weer een paar minuten verder. Maar goed. Ik wilde dus een afspraak maken voor S maar ze kon gelijk terecht met J z'n consult.
    S is dus 105 cm.

Wendag voor S is 21 juni. Maar da's 's middags. hier krijgen ze 30 juni vakantie. en 11 juni (geloof ik) gaan we wennen bij de BSO. Dan wordt wel echt hoor.

Vindt t zelf ook wel een beetje spannend wanneer ze naar school gaan.

11. Blue Bird

o ja over de ogentest. S moet een keer terug komen. nu voor de 3e x. en ook hier gooide ze op weinig conentratie. terwijl de 1e keer wel goed was. af en toe snap ik die mensen niet.
    Maar ja... ooit moet ze aan een bril, want m'n man en ik zijn ook brildragend. Maar we willen t zolang mogelijk uitstellen natuurlijk. Dus ik ben benieuwd. ik kreeg m'n bril toen ik 13 jaar was en man ook zoiets.

12. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    hier moeten we de ogentest ook overdoen eind juni. Ik ben zelf brildragend maar mijn man heeft supergoede ogen. Hopelijk hebben de jongens de ogen van mijn man :)

Coco: hoe ging het wennen?

BB: gaat S. in de vakantie ook al naar de BSO of pas erna, en hoeveel dagen gaat ze dan?

Ik kreeg het overzicht van de belasting gisteren en het feit dat R. stopt met het KDV levert niet zo veel meer geld op. We krijgen nu meer dan de helft retour en straks minder dan een derde. Wist niet dat je voor het tweede kind minder vergoeding krijgt?

13. Blue Bird

@ xxxxx: S wordt in de zomervakantie 4 (dan is t bij ons net een paar dagen zomervakantie). Wij laten haar nog 2,5 week zitten op t kdv en nemen de laatste 3 weken van de zomervakantie vakantie. 13 augustus gaat ze voor t echie naar school. Dus nee, ze gaat niet direct naar de BSO.

En ik snap er niks van, van die ogentest. Terwijl ze een jaar geleden heel goed was en die mevrouw zei dat er niks aan de hand was, is er nu wel een "groot" probleem. hij moet gewoon over. en als we in de auto zitten op weg naar huis toe, hebben we altijd aankopingspunten, zo van: als we de vogel van van der valk zien, dan zijn we bijna bij de afslag. en als ze die ziet (meestal in de verte) dan roept ze dat. dus t ligt echt aan de concentratie van haar. (nogal snel afgeleid en als ze iets niet wilt, dan wilt ze t ook ECHT niet)

14. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Ellen: Ja, het wennen ging heel goed. Hij vond het erg leuk op school. En volgens de juf heeft hij zn mondje wel bij zich en is hij totaal niet verlegen. Een ouder kindje van een jaar of 6 had hem 'kleintje' genoemd en daar was hij fel tegenin gegaan.
    Hij was alleen een beetje beledigd dat hij geen kaakje kreeg in de kring. (op de psz namelijk wel altijd) Maar verder was het allemaal leuk en goed gegaan.

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Sjoon: EN die bakjes koffie vielen wel mee hoor, het waren er maar 2.

Was wel vééél te vroeg op school om hem op te halen. Was bang dat ik te laat zou komen maar nu stond ik daar ruim 10 minuten op hem te wachten, hahaha.

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    coco: Leuk zeg al op school wezen wennen, hier nog steeds niks gehoord.

Bianca: Ik zou wel een doorverwijzing vragen voor de oogarts hoor, als ze echt minder ziet is het beter voor later dat je erop tijd bij ben.

17. Blue Bird

@ xxxxx: heb jij t overzicht al gehad? is dit t jaaroverzicht van vorig jaar of van dit jaar? Ik zit te wachten op de teruggaaf kinderopvang 2011. deze heb ik in maart ingeleverd, maar heb nog niks gehoord. Heb jij al iets gehoord daarover?

@ diadeem: ik wacht eerst de ogentest af, wanneer ik ga in juli en dan kan ik altijd nog stappen ondernemen. Maar dat ze aan bril moet later, dat zal vast wel.

S is nu buiten aan t spelen en J ligt te slapen en ik heb even snel m'n laptop aangezet. maar ik sluit zo af, want ik ga ook lekker van t weer genieten.

18. Blue Bird

@ coco: hoe vond hij t wennen? ben benieuwd hoe S t gaat doen. die is in t begin behoorlijk verlegen. (ook naar opa en oma toe.)

19. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    BB: ik heb het overzicht van vorig jaar al een maand geleden oid gehad. Moest flink terugbetalen :(
    Voor dit jaar had ik wat aanpassingen gedaan en dat voorlopige overzicht heb ik ook al ontvangen.

20. Blue Bird

hmmmm... hier nog niks binnen van de belastingdienst. Maar ja... ik ga toch a.s. zaterdag contacten met de belastingdienst. kinderopvang van S stopt, maar ze gaat in augustus naar de BSO en die heeft een andere code. dus ik moet daar toch mee gaan stoeien.

Sinds afgelopen zondag staat J en doet ook al 3 stapjes. *trots*.

Deel Deze Pagina