juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ellen: Gaat hij nu elke dag naar school? D. is maar 2 keer kort geweest. Dit was voldoende voor nu ivm met drukke groepen en afsluiten van het schooljaar. Hij begint na de zomervakantie pas echt.
    - Nou in het begin hebben we geen naschoolse opvang nodig. Als ik eind november begin met werken dan ga ik 2,5 dag werken. Waarbij ze 1dag bij papa zijn en die halve dag gaat M. naar oma en D. naar school en kan ik hem zelf voor 14:00 ophalen. En de andere hele dag gaat D. gewoon naar de naschoolse opvang en M. naar het kdv. ( Op onze naschoolse opvang worden er judo lessen en drama/toneel lessen aangeboden voor een kleine vergoeding. Waarschijnlijk ga ik hem voor de judo lessen inschrijven) Wat een gedoe he haha. Heel wat geregel met twee kids op verschillende plekken..

Het kdv van D. zit er nu ook op. Heb niet verlengd voor de zomer, aangezien ik thuis zit. Dus ben benieuwd hoe het zal lopen komende maand als D. met mama thuis zit. Ik ga proberen zo veel mogelijk te ondernemen. Maar die borstvoeding helpt niet echt mee. Begin het een beetje zat te worden. Elke keer kolven als ik de deur uit ga en een drukke kleuter die steeds wil gaan fietsen en naar de speeltuin!

Linda: ik was ook van plan om na de zomer te starten. Maar toen wij wilden gaan peuterzwemmen, bleek dat hij niet mocht omdat hij al 4 was. Vond dat zo bizar! En naar de zwemles wel. Dus dat maar gedaan. En zo blijft die lekker in zijn ritme. Ze zwemmen de hele zomer door dat is een voordeel. Dus alleen als wij in augustus op vakantie zijn dan kan die niet gaan..

Verder alles goed met de rest?

Ik heb het de laatste dagen enorm benauwd met dit weer. Ben het thuis zitten wel een beetje beu, maar aan de andere kant geniet ik er ook wel weer van. Ik heb eindelijk tijd voor al mijn sociale contacten haha

2. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    First: alleen 1 uurtje naar school geweest om kennis te maken. Wennen heeft geen zin, na de zomer mag hij rustig opbouwen. Ondertussen zit ik dus met een peuter de hele zomer thuis. Ik ben 's ochtends thuis en mijn man smiddags. D. gaat gewoon naar de opvang maar dan kortere dagen. Dan kan ik leuke peuterdingen doen met R. waar D. te klein voor is. Ik merk dus wel dat hij de structuur van de opvang mist. Hij wordt veel vrijer (ondeugender) maar ook ondernemender in de zin dat hij meer durft. Wel vermoeiender voor hem en dan werken z'n oren niet meer, ha ha

3. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ellen: Ik herken wel wat je zegt. D. ging voorheen 2 hele dagen naar het kdv. Sinds december dat ik thuis zit heb ik daar twee halve dagen van gemaakt. Ik haal hem dus voor 13:00 op. Ik kreeg hem met moeite mee naar huis. En thuis verveelt hij zich wel eens, met name als ik met zijn broertje bezig ben. Je moet hem continu bezig houden. Ik heb hem wel de afgelopen maanden getraind in alleen spelen.

Ik heb een planbord gekocht via internet, omdat ik merkte dat hij steeds meer tijdbesef kreeg en steeds vroeg is het nou al maandag? of dinsdag? Moet ik niet naar school (kdv) vandaag? Met het planbord is er meer duidelijkheid voor hem gekomen. Ik heb ook van die plaatjes die ik erop plak. Dan speelt D. alleen, dan gaat D. samen met mama knutselen of naar de speeltuin. Dan gaat mama M. bv geven en moet D. alleen in zijn kamer spelen, totdat mama klaar is. Dan lopen we erheen en laat ik zien wat er op de planning staat. Mijn man vond dat bord in eerste instantie overdreven, maar hij ziet zelf ook een wereld van verschil.

Nu heeft hij de komende maand helemaal geen opvang dus ben benieuwd hoe hij zich zal gedragen. Vandaag vroeg hij, ik hoef niet naar school he. Dus ik zei, nee. Toen zei hij, ik vind het raar dat ik niet naar de basisschool mag mama, want ik ben toch echt 4 jaar! Vond het wel een beetje zielig, want hij is er echt aan toe.
    Ben blij dat M. een februari kindje is en gelijk na zijn verjaardag kan starten. Vind het zo moeilijk om steeds te moeten uitleggen dat de kinderen zomervakantie hebben en dat hij moet wachten totdat het nieuwe schooljaar begint..

4. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    First: goed idee van het planbord. Op school werken ze er ook mee. Ik kan het allicht proberen.
    Knap hoor dat hij in z'n kamer speelt als jij bv geeft. Dat heeft hier nooit gewerkt. Hij mocht een dvd van 30 min kijken, dan wist ik precies hoeveel tijd is had en kon ik D. in slaap krijgen.

De vakantie is wel lang maar gelukkig zijn er een paar jongetjes van de opvang die ook thuis zijn, daar gaan we vaak mee afspreken in de speeltuin oid.

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    xxxx1974: oei dat is wel jammer van het wennen dat het andere meisje zo ging huilen, steekt elkaar vaak aan.

firsbaby: hier ook erg toe aan school hoor sinds ze 1 keer is geweest vraagt ze er elke dag naar. Vanmorgen op de fiets hadden we broer en zus weggebracht zat ze echt te mopperen. Iedereen is naar school en iedereen is werken en ik ben helemaal alleen. Ik zeg neeh mama is er toch ook neeh ik ben helemaal alleeen ze was echt een beetje boos.:D
    Ze kan nog wel heel lief spelen maar af en toe gaat ze zich hier ook vervelen.

Gelukkig gaan we vrijdagavond op vakantie, dus twee weken wat anders en dan nog 4 weken haar grote broer en zus thuis dus komt vast goed.

6. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Bb, gefeliciteerd met S vandaag!!

7. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Dank je wel sjoon. ja... 4 is ze geworden vandaag. ze vond t spannend vandaag. want ze ging trakteren op de groep van t kdv.
    En gisteravond hebben we slingers en ballonnen op gehangen.

En vanochtend at ze maar 1 boterham ipv 2, omdat ze heel graag naar de groep toe wilde. Kadootjes krijgt ze vanavond en straks gaan we naar een pannenkoekenrestaurant. is toch al een feest. zaterdag gaan we t vieren voor de familie.

8. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    BB: gefeliciteerd! Hoe vond ze de kado's?

9. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier ook een kleuter (wou peuter zeggen maar het is nu echt een kleuter) die heel moeilijk alleen kan spelen. Ja hij kan het wel, maar als hij zit te kleuren wil hij continu aan mama laten zien wat hij getekend heeft, en als hij aan het legoën is moet ik steeds komen kijken naar zn bouwwerken.
    Maar ze gaan nu wel steeds meer samen spelen, en als je dan uit beeld blijft houden zed dat wel even samen vol. Maar zodra ik voorbij loop en zn aandacht trek is het weer: "mama R. doet dit of kijk is naar dat".

En hij is ook zo snel verveeld. Is hij 's ochtends naar school geweest, daarna boodschappen gedaan, een film gekeken, en naar het speeltuintje geweest. Zitten we eindeklijk even, is het: mama.... wat gaan we doen vandaag? met zn zeurstemmetje. Hij zou het liefst de hele dag entertained worden... pff.

Tekenen kan hij tegenwoordig echt goed ineens. Sinds een week of 4 maakt hij heel duidelijk herkenbare tekeningen, meestal dino's. Ik zie steeds heel goed wat wat is, zo leuk!

Vandaag is J. voor de allerlaatste keer naar de psz geweest. Hij heeft nog een keer getrakteerd en een kleinigheidje voor de juffen meegenomen. We zullen het missen, het was zo'n leuk klasje met leuke kindjes en vooral hele lieve juffen.

@ First: op de basisschool gaan ze hier ook met zo'n planbord werken. Grappig dat jullie dat thuis ook doen. Wel fijn dat het voor jullie zo goed werkt zegt. Zou misschien voor hier thuis ook wel een idee zijn, maar ben bang dat ik er niet conseqeunt genoeg in ben, of dat we te vaak spontane dingen doen.
    J. kan trouwens de dagen van de week nog niet en ook nog niet klokkijken.

10. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    BB: Alsnog gefeliciteerd met S. verjaardag!

Ellen: D. weet inmiddels hoe het werkt hier. Hij blijft keurig op zijn kamer spelen, totdat ik aangeef dat ik klaar ben met voeden.(heb hem een paar keer vanuit de deuropening terug gestuurd naar zijn kamer hoor in het begin) - R. was ook wat jonger he toen zijn broertje geboren werd, dus dan is tv kijken inderdaad handig.

Coco: Ja, hier gaan ze straks ook met een planbord werken op school. Ik heb zo een planbord gekocht, omdat ik merkte dat D. steeds vroeg, welke dag is het? Wat gaan we vandaag doen? Is het al weekend? Moet papa morgen werken? Verder leek het mij handig om hem te leren zelfstandig te spelen. Ik merkte na de geboorte van M. dat hij meer om mij heen ging hangen en bij alles wat ik doe wil hij helpen.

Sinds ik het heb ingevoerd is er zoveel duidelijkheid gekomen voor hem, mbt de weekindeling. Hij kan nu zien wat de maaltijden op een dag zijn, zijn activiteiten met mama en de tijden waarop hij alleen moet spelen of even tv mag kijken. Hier doen we ook regelmatig spontane dingen die niet op de planning staan, maar dan geef ik aan.. tussen het ontbijt en de lunch gaan we even daarheen en misschien lunchen we buiten. Hij gaat daar goed mee om. Ik vind het wel fijn dat hij maandag al weet en ziet op het planbord dat papa en mama zaterdagavond naar een feestje gaan en dat oma komt oppassen.

Alle dagen van de week kent die, maar klokkijken kan hij niet hoor.
    Op 1 hand telt hij de vijf werkdagen, dan steekt hij nog twee vingers op en die zijn apart volgend D. omdat het weekend is haha

11. Blue Bird

@ allen: ze vond t geweldig al die kado's. en ook naar t pannekoekenhuis. ze kreeg sterretjes die ze moest uitblazen. Afgelopen zaterdag ook d'r verjaardag gevierd. vond ze ook weer enorm te gek. want haar beste vriendinnetje van t kdv kwam onverwachts langs. Ze is ook enorm verwend.
    We laten haar nu 2 weken door gaan op de groep en dan is t einde voor d'r. Alleen J zit dan nog op t kdv.

Straks als de scholen weer gaan beginnen. breng ik eeerst J weg en daarna S. Want de school begint om 8:30 uur. En daarna rijd ik naar m'n werk. Sinds vandaag zitten we op een nieuwe locatie. dus dichterbij m'n huis. Ik doe er nu 20 min. over ipv van 45 min. dus t scheelt echt wel veel. Er zijn sommige collega's die t niet zo fijn vinden. Maar ach.... ik vind t wel lekekr zo. Heb 10 jaar die kant op gecrosst en heb ook nooit geklaagd.

Vanochtend vroeg een collega aan d'r: en hoe vind je t hier? en ze reageerde meteen gefrustreerd. en ik had zoiets van: nou... ik klaagde toch ook niet toen ik 45 min in m'n auto zat. er waren wel eens tijden, dat ik 17 uur was afgewerkt en dat ik pas ron half 7 thuis was. Mij hoor je niet hoor....

Maar ja... een mens kan slecht tegen veranderingen. althans sommige mensen dan....

12. Blue Bird

J. gaat nog naar t kdv. Maar S gaat na school nog naar de BSO, dus ja... dat wordt straks ook wennen voor d'r.

Maar straks.... eerst lekker vakantie vieren en daarna zien we wel weer.

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Is wel slim bedacht van D zeg, die 5 vingers op een hand, en twee losse, haha.

14. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    BB: fijn dat je nu dichterbij werkt, zou ik ook wel willen....

Eindelijk is R. in de speelstand. Hij is al dagen aandacht aan het trekken door te piepen en om alles te huilen. Heb het helemaal gehad om te entertainen.... Mis wel ff de tijd voor mijzelf, daar wordt ik best sjacherijnig van... *einde egobericht*

15. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Bb: Ook ik zou dolgraag dichterbij huis willen werken, zit echt op 50 min. reistijd helaas. Maar mag niet klagen, ben er bijna een jaar tussen uit haha

Ellen: Ja, ik snap je helemaaaaaal. D. piepte poosje geleden zo erg. Ik zeg daarom ook, als je piept kan ik je niet verstaan. Houd daarmee op en praat tegen mama, zodat ik begrijp wat er aan de hand is of wat je wil.. Er is inmiddels verbetering! Maar als ze zich vervelen dan gaan ze behoorlijk piepen...;)

Coco: Ja, zo heeft hij het geleerd moest er ook wel om lachen..

16. Blue Bird

@ Firstbaby & xxxx 1974: ja... dat heb ik ook altijd geroepen. Ik heb 10 jaar die kant opgereden en sinds dit weekend zitten we echt dichterbij. zit, zeg maar: aan de goede kant van een grote stad... hoef nu niet meer de hele ring af te rijden. En ik heb nog een mooi plekje ook nog... wat een wil een mens nog meer :D

Ik merk trouwens wel dat S er enorm aan toe is om weg te gaan van t kdv. maar ze moet t nog even 4 dagen volhouden. dan is ze er van af en mag ze naar de "grote school" toe. er zijn nu ook geen kindjes meer van haar leeftijd waar ze mee kan gaan spelen.

Als ik J weg brengt om te spelen (bij t kdv dus). begint hij al van ver teh uilen. want hij wilt niet. meestal is t snel zijn spullen afleveren. zeggen hoe t met hem gaat en een kus en dan gaan... want tis echt huilen....

17. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Op een gegeven moment hebben ze het ook helemaal gehad met het KDV en iedereen tegen ze opkijkt omdat ze de oudste zijn. Wel grappig om te zien hoe ze dan op school zelf dat weer tegen de anderen kindjes opkijken, dan zijn ze weer de kleinste...

het huilen bij het wegbrengen was hier ook met fases. Meestal als ik de hoek om was, was het weer over. Afgelopen twee weken had D. het weer, omdat R. mee naar huis ging. Deze week was het weer over.

18. Blue Bird

Zo nog 1 1/2 dag werken en dan mag ik eindelijk gaan genieten van m'n vrije weken. S ook nog en dan is t voor haar gedaan op t kdv. je merkt echt aan d'r dat ze toe is aan iets anders. Ze is nu de grootste van t kdv, want alle kindjes zijn nu jonger. maar ja.. we hebben er zelf voor gekozen om naar haar verjaardag nog 2 weken door te laten lopen. zeker ook omdat ze niemand kent op de BSO. ze is toch in t begin vrij verlegen. maar dat draait trouwens wel weer bij.

@xxxx: ik weet dat t een fase is over t huilen van J. maar ik weet dat hij daar in goede handen is. tis alleen niet leuk om te horen dat hij huilt. maar meestal is t na 5 minuten over. en dan begint hij lief te spelen.

@ mama's met jongens: J heeft nu een fase (althans daar gaan we dan van uit) dat hij z'n speelgoed door de kamer heen smijt. en als iets niet lukt, dat hij dan boos wordt en met meer dingen door de kamer heen gaat gooien. Wat hebben jullie hier aan gedaan om dit te voorkomen. Op z'n donder geven, werkt ook niet. hebben jullie advies hoe ik dit op kan lossen.

19. Blue Bird

hey... ik ken dit maar al te goed. als ze op bed liggen en dan heb ik t over 's avonds, dan heb ik nog geen rust in m'n kont. want dan moet ik nog van alles doen.

gelukkig komt t mooie weer er aan en dan ga ik ze naar buiten brengen en mogen ze buiten gaan spelen. maar af en toe, word ik t ook een beetje beu. dus ik snap je helemaal en daar zal verandering in komen als ze straks naar school toe gaan. heb je er nog maar 1 thuis.
    Komt ellen, komt goed.... en wij zijn er om naar je verhaal te luisterne :)

20. Blue Bird

heeft er iemand nog zin in een meeting?

Deel Deze Pagina