juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

zo... dat waren weer een paar berichtjes van me. ik ga verder met werken. was wel weer wennen om op een dinsdag te gaan werken. als je 4 jaar lang, dinsdags vrij bent geweest.

2. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@bianca, thx meid!
    enne, idd heel raar he, als je "kleine grote" voor het eerst naar school toe gaat.

Chiel moet begin september weer. eerst vrijdag lekker op vakantie!
    ik ben vandaag en morgen vrij, donderdag nog ff werken en dan vakantie!!

en wat betreft de opleinding! haha, iedereen is welkom! ik had zelf in gedachte om dan (als de opleiding rond is) zo'n klapbare massage tafel te kopen en dan "mobiel" zijn. dus ding in de auto, paar goede handdoeken en hoppa haha. eerst maar zien om de opleiding af te ronden en dan zien we verder.

3. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    BB: Spannend zeg naar school! Ging S. dan gelijk de hele dag naar school + BSO?? Ik denk erover om de eerste week alleen de ochtenden te doen.
    Hoe ging het wegbrengen voor haar? M'n man wil ook graag mee maar volgens mij maakt hij het erger. Hij verwacht hele huilpartijen van R. Hij zegt steeds dat ie niet naar school wil. Hij is nu natuurlijk verwend om thuis te zijn met mij of papa, teveel aandacht gehad, ha ha

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    Bij ons ging noa naar 4 weken wennen op woensdagochtend ook vanaf de maandag gelijk de hele dag plus BSo ze wilde niet thuisblijven in de middag de dagen dat ik vrij ben...
    Dus is ze eigenlijk vanaf het begin tot aan de vakantie volle dagen gegaan...ging gelukkig goed,..

5. Blue Bird

@ ellen: mn man is meegeweest. hij vond dat hij er bij moest zijn. en echt huilen heeft ze niet gedaan. gisteren ging t goed. alleen vandaag was t een drama. ik was vrij en had J bij me. dus ze wilde echt niet gaan.
    Ook S had meteen de hele dag school + BSO. ik moet wel zeggen: tis wel vermoeiend voor d'r. vanmiddag hoeft ze maar een halve dag en ze wilt vanmiddag gaan slapen.

maar gisteren vond ze t leuk, want toen heeft ze een letterspel gespeeld. ze moesten letters gaan zoeken. wel leuk... ter voorbereiding op....

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    #3626 Diadeem, 15 aug 2012
    Laatst bewerkt: 15 aug 2012
    Blue Bird: Leuk om te horen dat jou meisje al begonnen is op school, slik slik hier moet ik er maandag echt aan geloven!!:):D

Sjoon: Een super fijne vakantie gewenst!!:D

xxx1974: Oei balen dat hij niet wilt, misschien valt het reuze mee. :)

linda: jou meisje is al een echte kleuter.;)

Ik ben ook benieuwd naar Bulldog zou ze gescheiden zijn?? Misschien heeft ze geen internet op dit moment?? Pff een hoop vragen.

7. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    ik heb het idee dat R. nerveus is om naar school te gaan. Zou dat al kunnen?? Hij is vroeger wakker dan normaal. Zegt vaker dat ie zich niet lekker voelt in z'n buik. Gedrag is wat anders. Soms hoor ik hem snachts gillen.
    Mijn man had er ook altijd last van. Hebben jullie kids dat ook?

8. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    Denk dat dat wel kan hoor Ellen...hier geeft noa ook aan bepaalde dingen spannend te vinden.
    Als jij aangeeft binnenkort ga je naar de basisschool..dan gaat hij daar over na zitten denken...en vind het gewoon spannend denk ik...dat was hier ook zo....misschien moet je hem proberen gerust te stellen, dat hij niet bang hoeft te zijn, dat er hele lieve juffies zijn, en dat ze allemaal leuke dingen doen. En dat het eigenlijk een beetje hetzelfde is als het kinderdagverblijf alleen dan met allemaal grote kindjes, omdat hij nu een grote jongen is.
    Is hij al wezen wennen?

9. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    Misschien krijg je anders een duidelijker beeld door hem te vragen wat hij ervan vind dat hij bijna naar de basisschool gaat....

10. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    ik probeer er idd over te praten met hem en dat gaat denk ik goed. Hij wil niet omdat ie zolang thuis is geweest (dat heeft ie van ons gehoord). Heb dus verteld dat ie op school veel vaker bij ons thuis met vakantie is dat op de creche. Ook aangegeven dat vaak nieuwe dingen spannend zijn maar niet eng.
    De dag zelf zal lastig zijn maar dat went wel na een paar keer.

11. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    De eerste schoolochtend zit erop. Gelukkig mocht ik sochtends nog ff een uurtje blijven dus waren de tranen snel weg. Daarna ging hij lekker spelen en met ophalen had ie een grote lach op z'n gezicht. Morgen wil hij weer :)

Nog meer hier een eerste schooldag gehad?? Hoe ging het?

12. Blue Bird

De eerste schooldag was vooral spannend en ook is er gehuild tijdens t overblijven. maar dat ging snel weer over. 's middags vond ze t geweldig om met een busje worden opgehaald om naar de BSO te gaan.

We hebben hier al een week er op zitten en iedere dag is er wel gehuild door S. maar in t algemeen vindt ze t wel leuk op school. ze leert veel dingen. Vanochtend heeft ze voor t eerst niet gehuild. vond ik wel knap en stoer van d'r. :D

ze hebben een weblog bij hun op school en ze leren deze week de letter J. wel grappig dat ze dit nu al gaan leren. en ze werken met contracten (geen echte). maar ze krijgen een opdracht en daar staat dus een week voor. straks in groep 8 krijgen ze ook een contract, maar dat moet die dag al af zijn. zo krijg je dat de 1 wat verder is dan de ander. wel in groep 3 wordt er wel wat klasikaal gedaan, omdat ze moeten leren schrijven.

hoe is t bij jullie gegaan, de eerste schooldag?

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier zitten de eerste 4 dagen school erop. Het gaat pittig worden denk ik...
    Wegbrengen is gelukkig geen probleem. Hij zwaait me vrolijk uit.
    Wel zijn er al 2 incidentjes geweest op het schoolplein. Maandag (heeft hij een andere juf dan de andere 4 dagen) met het buitenspelen was mijn man even stiekem gaan kijken. Werd er tot 2 keer toe zand in zn oojes gegooid door 2 andere jongetjes. Niet zomaar per ongeluk tijdens het spelen maar die jongens gaan zand uit de zandbak halen, en kwamen weer teruglopen naar J. om het naar hem te gooien, tot 2 keer toe, echt bewust dus! En de juf zag niks, die zat maar te kletsen met een andere juf.

Maargoed, de eerste dag, alles even laten bezinken, en hopelijk let de andere juf, die hij de andere 4 dagen heeft, wel op.
    Dinsdag op het school plein heeft J. iemand gebeten! Hij deed een dino na. Gelukkig heeft de juf dit wel gezien en alles uitgepraat. Maar poe hee, heftig hoor.
    En dat dino nadoen. Ik word er onderhand treurig van. In het begin vond ik het allemaal zo leuk en kanp dat hij er zoveel van wist en dat het hem zo interresseerde maar nu vind ik het echt niet leuk meer. Een redelijk groot deel van de dag "is" hij een dino. Rug gebogen, armpjes naar voren, brullen en nog van alles meer. ER valt dan moeilijk contact met hem te maken. Je kan tegen hem praten maar hij luistert amper. En als hij je al hoort geeft hij geen antwoord, want dino's praten niet.
    Ik vind het ook zielig voor hem zelf. Want als hij zo op het schoolplein loopt is er toch geen kind dat met hem wil spelen? Zullen daarom die jongetjes zand in zn ogen hebben gegooid? Omdat ze gek van hem werden?

WE zijn echt aan het proberen dat dinogedoe een beetje in te perken. Maar ik wil het ook niet helemaal ontzeggen want dat wil hij het juist doen toch? Van de week gingen we lopend naar school en de afspraak was: Lekker een dino nadoen, lekker gek doen, maar als we bij school zijn ben je weer gewoon J. ook als je buiten gaat spelen op het schoolplein. Dat was allemaal oke. Lekker onderweg lopen brullen enzo, toen we de school inliepen deed hij weer normaal. Maar toch heeft hij in de pauze weer een dino nagedaan.

Toch vind hij het leuk op school. Hij gaat graag, zwaait me lachend uit en komt vrolijk uit school.

Doen jullie kindjes trouwens vertellen wat er op school gebeurd/gedaan is? J. doet dat niet echt. Ook niet van dat zand-incident. Het is dat mijn man het had gezien, en erover begon, maar zelf heef hij het niet verteld, ook niet toen we erop aan stuurden in het gesprek.

Ik hoop echt dat hij zich snel anders gaat gedragen, en dat hij vriendjes krijgt op school. Tot nu toe heeft hij volgens mij nog niet één keer met iemand samen gespeeld, snik...
    Hebben jullie kindjes al vriendjes gemaakt? En spelen die al met andere kindjes samen?

14. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Coco: het is voor de mama's meer wennen dan voor de kindjes denk ik ;) Maar wel vervelend zo'n incident.... Ik merk aan ons dat wij ook onze 'angsten' van vroeger projecteren op R. Hoor ie er wel bij, maakt ie wel vriendjes als hij zo doet etc. etc. Dat hoor er wel bij, hij moet het zelf gaan leren hoe het werkt. Dat hebbben wij toch ook gedaan... Gelukkig heeft hij een lieve juf.
    Hier wordt ook weinig verteld hoor, ik trek alles eruit, haha. Zal wel bij de leeftijd horen. Hij vertelde dat hij niet mee mocht spelen van de jongetjes en de juf toen boos werd en de jongen straf kregen.
    En soms vertelt hij iets wat ik blijkbaar zou moeten weten volgens hem, met een zucht en rollende ogen 'maaamaäa...." Wel lachen dan.
    De charmeur heeft aangepakt met een meisje en heeft het alleen over haar, gelukkig wederzijds. Ze is hier al komen spelen. Gaat wel snel hoor, ze willen trouwen :D
    Zelf moet ik wel wennen aan het schoolplein, wat een gedoe daar. Er wordt wat af geroddeld volgens mij. En je krijgt ook te maken met ouders van de vriendjes en vriendinnetjes, pfff... wordt nog wat ;)

15. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    coco: ik moest gisteren nog ff aan je denken ;) Ze waren hier een paar uur lang allebei Dribbel (ipv dino's). Gelukkig doen ze dat alleen in huis, ha ha

16. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Ellen: En dan moet je je dus voorstellen dat ze dat máándenlang doen, elke dag... niet grappig toch?

Maar hier gaat het ineens wel een stuk beter. Ze werken op school met thema's en het eerste thema dit jaar jaar is de ruimte. Gisteren wilde hij thuis opeens een astronaut kleuren en een boekje lezen over de maan. Hij heeft gisteren waar ik bij was niet één keer een dino nagedaan.

Gisterenavond hadden we informatieavond op school. De juf heeft een hoop verteld, we konden lekker even rondsnuffelen in het klaslokaal, was leuk en gezellig. Hij heeft het grootste deel van de week gelukkig echt een hele leuke juf. Die andere juf zijn we iets minder enthousiast over, maar die heeft hij gelukkig maar een keer in de week.

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Leuk om dezelfde ervaringen te lezen!!

Hier gaat het ook prima op school al zijn lange dagen nog wel heftig hoor, ze is helemaal versleten als we dan thuis komen!!
    En over zielige dingen gesproken gisteren was J in de ochtendpauze schijnbaar niet mee naar buiten gelopen. Waarom weet de juf niet maar ze miste ze pas halverwege de pauze. Zat ze in de hal helemaal over haar turen want ze kreeg de deur niet open om naar buiten te gaan. Echt zielig thuis vertelde ik was de juf kwijt en moest heel hard huilen maar daarna mocht ik heel lang op schoot.:D De juf vond het ook vervelend is wel een hele lieve hebben mijn oudste 2 ook gehad!

18. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    coco: Ik denk dat die dino toch bij de leeftijd hoor. Hier had ze een fantasie meisje met alles wat ze deed praatte ze tegen haar onzichtbare meisje en echt hele dagen.:$ Ze stond ermee op en ging er mee naar bed. Ik vond het op den duur echt raar, zelf oma vond het ook erg apart want daar deed ze het ook echt overal. Tot ze een paar weken geleden een vriendinnetje in de straat ontmoet met buitenspelen omdat ze nu af en toe voor mag. En ineens had het meisje een naam en met een week of 2 hoorde ik het ineens niet meer. Dus ik hoop voor jou ook dat het ineens over ga nu hij andere dingen op school hoor!!

19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Diadeem: Aah wat een zielig verhaal zeg. Wat zal J. zich verdreitig hebben gevoeld.

20. Blue Bird

ben er ook nog hoor... heb t alleen een beetje druk.

S. vind t geweldig op school. ze zijn nu bezig met letters leren. Deze week is de letter r aan de beurt. dus ze mogen van alles mee nemen waar deze letter in zit. Dus had zij een romper meegenomen van J.

Alleen de BSO vindt ze niet zo leuk. maar ach... daar moet ze ook gewoon aan wennen.

Even een vraagje: eten jullie kleuters ook zo slecht? S. die eet heel erg slecht. 's ochtends 1 boterham en tussen de middag soms ook maar 1. tijdens t overblijven eet ze net 1 boterham. daar integen drinkt ze wel veel. is dit bij jullie ook zo?

Deel Deze Pagina