BB: leuk zoveel uitdaging weer op school he. Nee, hier geen slechte eter. Nu hij naar school gaat eet hij opeens 3 boterhammen, daarvoor maar 1. De jongste is nu juist een slechte eter
Hier ook meestal maar één boterham 's ochtends en eentje 's middags hoor. Soms laat hij de korstjes nog liggen ook! Wel halverwege de ochtend en 's middags nog fruit en soms een kaakje ofzo hoor. En 's avonds is het heel wisselend. Als we iets eten wat hij lekker vindt, schept hij soms wel 3 keer op. Eten we iets wat niet naar zn zin is, eet hij vrijwel niks. HIj 'moet' dan van alles wat er op zijn bord ligt 2 hapjes proeven en meer krijgen we er dan ook niet in op zo'n avond.
bb: Hier ook een slechte eter hoor 'sochtends 1 en 's middags 1 en dan zonder korstjes nog!! Ik moest dinsdag overblijfmoeder zijn en dan kijk wat sommige kinderen eten ben ik gewoon verbaasd. Maar ook kinderen met 2 boterhammen erin en dan amper 1 op eten en maar zeuren tegen de juf dat ze niet meer hoeven. Dan denk ik als ouder je weet toch hoeveel je kind normaal eet. Mijn zoon van 10 eet hetzelde wel met korstjes, 1 keer in de week eens een keer 2 'smiddags maar hij vertikt het gewoon. Nou 1 moet de rest is niet verplicht, dus zou je geen zorgen maken. Hier drinkt mijn zoon ook een berg. Mijn dochter van 8 eet er 3 tussen de middag dus dat kan ook.
hee meiden, bizarre week achter de rug. Kan wel een boek over schrijven. Resultaat is: bedrijf gaat faillissement aanvragen komende week.... ff bijkomen van het weekend, ben snotverkouden ook nog R heeft vandaag voor het eerst bij een kindje uit z'n klas gespeeld zonder ons. Echt een mijlpaal
@ Ellen: Dus je komt zonder werk te zitten. Je wilde sowieso al voor jezelf gaan beginnen toch? (Of ben ik nu in de war?) Had dat er al mee te maken, dat je het aan zag komen? Hier nog niet bij iemand gespeeld of zelf iemand over de vloer gehad. DEnk ook dat J. daar nog niet echt aan toe is.
ik wil idd voor mijzelf beginnen maar dit is nu heel plotseling. Voor iedereen erg emotioneel. Er is een flinke ruzie tussen de eigenaren en alles is in beslag genomen. Het is nu afwachten hoe dit wordt afgehandeld. We kunnen ons werk niet doen en waarschijnlijk worden we failliet verklaard. Moet ff afwachten of ik ontslag krijg en ww of dat er iets anders gebeurd.
oh heftig Ellen. succes iig met je verdere toekomst. t was maar een fase dat ze weinig at. Nu eet ze weer "normaal". gisteren hadden we chinees gehaald. en normaal moet ze er niks van hebben. zegt ze: mama... ik wil alles proeven !!! dat deed ze nooit. dus heeft ze bami op met kip. en ze at t gewoon op. *trots*. Ze is in ene ook zo wijzer. Soms komt ze met uitspraken aanzetten, waarvan ik denk: waar haal je dit toch vandaan? Als je aan haar vraagt, wat ze t leukste vindt op school. dan is t gym en de huishoek. Verder is de BSO nog steeds drama en vanochtend met t wegbrengen was t ook huilen geblazen. Maar ja, had ook slecht nieuws gehad van t weekend en dus denkt ze steeds dat ik weg ga. Bij m'n collega (en dus goede vriendin) is leukemie vastgesteld. en ze zijn nu bezig met chemotherapie. Ze heeft een kindje van 7 en een jongen die in december 2 wordt. dus nu denkt dat S dat ik weg ga.... maar ik krijg t er niet uit. BTW: fietsen jullie kindjes al zonder zijwieltjes? we hebben voor S een grotere fiets gekocht, maar ze kan nog niet echt zonder zijwieltjes. we laten haar eerst wennen aan deze fiets en dan gaan de wieltjes wat hoger. hopelijk leert ze t snel, want ze wilt heel graag met d'r fiets naar school. En J. die moest eigenlijk in november naar een peutergroep, maar omdat hij de babygroep is ontgroeid, gaat hij al in oktober voor 2 dagen naar de peutergroep. je merkt echt aan hem dat hij daar geen uitdaging meer heeft. Dus nog 4 weken wachten... gaat snel zat... . we zijn nu bezig met school vanaf 13 augustus. vindt t toch al snel gaan.
en over t spelen bij vriendinnetjes. dat hebben we nog niet gedaan. Ik vraag t wel telkens, maar er is nog steeds geen kindje die wil gaan spelen. En ach... dat komt vanzelf. tis voor haar ook wennen.
Hier kan ze net fietsen, dus zonder zijwielen zal nog wel een jaartje duren denk ik!! Bij een ander spelen is ze echt nog niet aan toe, ze moet echt even bijkomen uit school. Al gaat ze na een half uurtje met mooi weer wel me de buurtkinderen spelen vind ik ook veel praktischer.
Hai allemaal, Dat is weer een tijdje terug. We zijn 1 sept. van vakantie terug gekomen en D. is op 3 sept. met school begonnen. Het is heel goed gegaan, maar op donderdag kreeg ik te horen dat hij erg druk was en dat ze het gevoel hadden dat het teveel voor hem was, dus mocht hij vrijdag een halve dag. Ik heb ook zo mijn zorgen @ Hier eet hij meer sinds hij naar school gaat. Sochtens 1 en smiddags 2 broodjes met korstjes. Tussendoor fruit en nog een koekjes/ontbijtkoek ofzo. Savonds wordt er goed gegeten. @ Hier kon hij een paar weken zonder zijwielen fietsen. Is hij vorige week keihard gevallen en sindsdien wilde hij er niet meer op. Hij zat van de week te huilen dat hij wilde fietsen. Dus heb ik er maar 1 zijwiel aan gedraaid, want ik was bezig met M. Helaas hebben we dit weekend geen tijd gehad met hem te gaan oefenen om zijn angst te overwinnen. Coco: Zo heeft iedereen zijn zorgen. D. was ook erg verdrietig dat de meiden op waren bij het naar buiten lopen en dat hij het handje van een jongen moest vasthouden. Dat wil hij niet. Vond het zo sneu. Donderdag was hij dolblij dat hij een meisje had 'bemachtigt' bij het naar buiten lopen. Blijkbaar zitten er meer jongens in de klas dan meiden. - D. is dol op dansen en gek doen. Dit doet hij meestel in de tuin op de trampoline. De laatste weken is het mij opgevallen, dat hij het buiten of bij oma ook probeert te doen en dan mij aankijkt of ik er wat van zeg. Ik zeg dus regelmatig houd op en gedraag je.(Hij wil dan buiten dansen) Ook ik ben bezorgd en ben bang als hij zich zo gedraagt dat hij zeg maar op school het buitenbeentje wordt en niet veel vriendjes krijgt. We zien het wel. Juf heeft wel gezegd dat D. goed alleen kan spelen, dat is hij thuis natuurlijk gewend. Ik merk aan D. dat hij samen spelen leuk vindt, maar hij hoeft niet perse met iemand te spelen. Dus hij is ook nog lang niet toe aan een vriendje of vriendinnetje dat bij ons thuis komt spelen. Hij kent de kinderen in zijn klas nog niet zo goed.. En jah hoor, pff de moeders op het schoolplein! Wordt er gek van! iedereen wil in de kinderwagen of maxi cosi kijken en M. wordt er soms ook wakker van.. Erg irritant! Ellen: Zo wat heftig dat dit uit het niets gebeurt. Meestal is het zo dat je een aantal maanden een faillisementsuitkering krijgt van het UWV. Hierna zul je de WW ingaan. Is in principe een mooie mogelijkheid voor jou om met een jobcoach je plannen als zzp'er te bespreken en dan kun je dat opstarten met het behoud van je WW uitkering enkele maanden. Succes meis! bb: J. alweer bijna 2? Gaat snel joh. D. zal vanaf nov. ook naar de naschoolse opvang moeten 1 dag. Ben benieuwd hoe hij het gaat ervaren. Over 2 maanden ga ik aan de slag. Vind het heerlijk met de kids, maar ben er wel weer aan toe iets voor mezelf te doen. Ik wil volgende maand de bv gaan afbouwen. Hij zit nu op 3 a 4 bv per dag. Wil overdag een keer kv gaan geven en sochtens en savonds gewoon bv. Heb namelijk geen energie om te kolven, dar is zo tijdrovend. Hier hebben we ook nog de zwemles. Merk echt dat we doordeweeks DRUKKKKKKK zijn. D. slaapt van 7 tot 7 en nog wil hij niet opstaan. Zaterdag sliep hij tot half 10 na zijn eerste schoolweek.. Nou het is een heel verhaal geworden. Ik zal proberen weer mee te lezen..
Oh ja, WAT MIS IK D. THUIS ZEG!!!!!!! Hebben jullie het ook? Hij is de afgelopen maanden thuis geweest en vanaf juni niet meer naar de opvang, dus had mijn hele ritme/structuur om hem heen gepland. Ineens moet ik opeens een heel andere ritme opbouwen.. Heb de eerste dag een aantal keer zijn naam geroepen, dan wilde ik zeggen kom je een broodje eten en dan realiseerde ik me opeens dat hij op school was haha Maar merk wel dat ik meer tijd voor M. heb! Diadeem: Jij hebt nu alle tijd voor jezelf he? Alle drie de kids op school..
Nou, first... dat duurt nog wel eventjes hoor, dat J. 2 wordt hij is net 16 maanden. maar idd. t gaat wel snel hoor. S. wil nu helemaal neit meer naar de groep toe waar ze op t kdv heeft gezeten. Zegt ze, dat ze de kindjes niet meer kent en dus ook neit er naar toe wilt gaan. Maar straks moet ze wel, want dan gaat J. naar dezelfde groep toe. Ik merk ook dat S. een heel stuk zelfstandiger is geworden. Wij zitten hier nu al 4 weken op school, maar ze is een heel ander kind geworden. En ja... ook de roddels op t schoolplein horot erbij. Meestal hoor ik t niet, omdat ik 3 dagen werk. en dus ook om 9 uur moet beginnen. ben meestal snel weer weg. maar we krijgen wel altijd 1x in de week een mail van een klassenmoeder. dan staat er weer een thema gepland en dan vragen ze ons als ouders, om mee te helpen. zo hadden ze vorige week poffertjes gebakken. en voor de herfstvakantie staat een ochtendje bij t IVN gepland. maar dan weten we nog niet of we mee doen, want we gaan daarna op vakantie.
@ First: Dus jij maakt je ook wel eens zorgen om het gedrag van je zoontje. Hier gaat het gelukkig wel steeds beter. J. doet op school steeds minder een dino na. En vorige week heeft hij zelfs 'vadertje en moedertje' gespeeld met een meisje. IK vroeg wat hij gedaan had op school en meestal zegt hij dan niet veel, maar toen wel: "vadertje en moedertje gespeeld en geen dino nagedaan goed he!" Meestal vertelt hij er niet zo graag over maar toen was hij er zelf ook trots op dat hij het meteen vertelde.
ja ik heb nu alle tijd maar vind er eerlijk gezegd niks aan. Begin er wel een beetje aan te wennen maar zo stil brrrrrrrrr. Dan al die moeders bij school zo ben echt jaloers op je lekker heel de dag voor jezelf. Wie weet went het wel snel vind mezelf een mietje!!! Het is wel super fijn om hier te lezen dat meerdere zich zorgen maken, het hoort er ook bij het word nu steeds meer los laten he!! Nou mijn oudste is 10 jaar en maak me soms nog zorgen hoor, kwam vorige week nog huilend uit school dus het blijft af en toen lastig. Maar dat is ook een heel verlegen kind, hij krijg binnenkort op school een training om socialer te worden dus ben benieuwd. De middelste is juist heel sociaal en loop minder snel tegen dingen aan dus kan je ze ook makkelijker los laten merk ik!!
@ Diadeem: Wat was er gebeurd dan dat hij huilend uit school kwam? Lijkt me moeilijk hoor. Je wilt ze overal mee helpen en overal bij zijn om het in de gaten te houden, maar op een gegeven moment moeten ze het zelf doen en zelf oplossen. En een tegensalg en een huilbui is zielig, maar daar worden ze wel sterker van.
Ja niet eens zo veel bijzonders hoor. Maar hij had afgesproken met een paar jongens ging voetballen ( hij was nog nooit mee geweest) dus super blij dat hij mee was gevraagd. Dus brood mee en drinken zouden gelijk uit school doorfietsen op woensdag. Maar op school zeiden de jongens neeh hoor weg gaan toch naar huis en straks misschien nog. Dus thuis brullen dat hij niet mee mocht hij kan niet omgaan met zulke situaties. Moest hij van mij die jongen bellen of hij toch nog mocht komen, die zei prima dus hij had het verkeerd begrepen. Hij word er hard van en het ging nergens over maar hij krijg het zelf niet opgelost. Ik vind het nu best zorgelijk worden omdat hij over 2 jaar naar de hogere school ga. Maar 2 jaar is lang en zijn ontwikkeling ga misschien straks ineens hard. Als ik dan mijn dochter van 8 zie die kan het allemaal beter verwoorden, ik roep ook altijd tegen de oudste je moet praten! Mensen begrijpen niet wat je denk je moet het uitleggen maar jah als het er niet inzit is het wel moeilijk om aan te leren. Maar als het dan lukt geeft het wel meer voldoening. Vorig jaar heb ik hem na schooltijd wel een keer in de bosjes gevonden helemaal weggekropen en hard huilend. Zag ineens een knalblauwe jas ik dacht dat klopt die had hij namelijk toen. Was geplaagd en was weg gekropen voor grote jongens uit groep 8. Dan moet ik thuis stiekem wel een traantje wegpinken, vandaar dat hij al een poos op wachtlijst staat voor die training. Maar jah hij moet echt leren het zelf te doen ik kan het niet blijven doen voor hem. Maar heb me weleens moeten beheersen om niet zo'n pestjong aan te vliegen maar dan maak ik het alleen maar erger. In zijn eigen klas is hij wel geaccepteerd het is meer op het plein wat problemen geef.
och Diadeem, ik heb t met hem te doen. Ik was vroeger ook zo. Ik kwam nooit uit m'n schulp; was altijd terug getrokken en verlegen meisje. Maar nu.... na bijna 14 jaar (ja ja, t lukt nog steeds) ben ik dat niet meer. en ook ik heb zo'n training gevolgd. (eigenlijk voor meer zelfvertrouwen). en ik merk wel dat t werkt. Dus ik ben bang dat S. dit ook heeft. ze moet wat meer van d'r afbijten. dus hopelijk gaat ze dit ook doen. Had gisteren een gesprek met de juf. doen ze altijd met kindjes die net op school komen. in t begin was ze vrij moeilijk te bereiken en was t veel huilen, maar naarmate t wennen voorbij is, gaat ze er eigenlijk heel makkelijk mee om. Dus dit ook weer een voordeel. maar zij is in een vreemde situatie kan zij moeilijk contact maken met andere kindjes. (dus dat heeft ze dus wel van mij een beetje dan... ) ik praat altijd veel en met iedereen.. hahahhahaa wordt er zelfs op m'n werk aangesproken. maar in t algemeen doet S t gewoon goed op school. gelukkig geen schrikbare momenten.... en tja... tis ook voor haar wennen. t vertrouwde van een kdv is weg en nu zit ze op een grote school bij andere kindjes.... J. gaat vanaf oktober naar de peutergroep. Ook aan hem merk ik dat hij toe is aan een andere uitdaging. heerlijk.... verder gaat t hier uitstekend... lekker ons gangetje