juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ik heb vroeger via school ( na de middelbare) ook een assertiviteits cursus gehad, en het werkt wel. En nog steeds gaan we ermee vooruit met verlegen zijn, en de dingen die erbij horen...

Maar lijkt me idd niet prettig om dat bij je eigen kind te zien.

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Nou fijn om te horen dat het bij jullie geholpen heeft dat geef de burger moed!!;)

Hier moest ze gisteren in de klas ineens weer huilen 's morgens maar het was heel onrustig in de klas. Er was een zusje van een andere kleuter hard aan het huilen en er zat een broertje van een ander op haar stoel. Ze is echt zo'n kind dat dat niet kan waarderen gelijk van slag. Gelukkig was het vanmorgen rustig en ging het weer prima.:)

3. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Hier vandaag naar de oogarts geweest met R. Ze denken dat links minder zicht heeft dan rechts, maar het kon ook komen dat ie geen zin had in het kijken. In oktober nog een keer terugkomen voor een druppeltest, dan kunnen z'n ogen echt meten. Misschien dan toch een bril...

Over assertiviteit gesproken. Dat is hier met sprongen vooruit gegaan sinds dat ie naar school gaat. Hij praat echt met iedereen en overal. Zelfs met grote kindjes waar hij eigenlijk een beetje bang voor was altijd. Vandaag even een schilder over de vloer gehad en zit hij van alles te vertellen aan hem. We moeten nog uitkijken wat we zeggen, ha ha

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hier wordt ook alles verteld tegen "vreemde" mensen waar wij mee praten. Ik denk dat chiel t ook wel een beetje doorheeft, dat als wij er tegen praten hij dat ook wel kan doen... Beetje raar uitgelegd, maar je snapt t vast wel:)

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    BB: Sorry, ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je in je eerste stuk aangaf dat J. naar de psz ging ipv peutergroep. Vandaar dat ik het ook vragend stelde. Wat knap dat S. het goed doet op school..

Diadeem: Wat verschrikkelijk voor je zoontje. Ik kan me jouw zorgen wel inbeelden. Dat is gewoon het ergste wat een moeder kan overkomen, dat je kindje niet wordt geaccepteerd of wordt gepest en dat je machteloos staat, omdat je kind het toch zelf moet doen. Ik hoop dat die cursus gaat helpen..

Ellen: Hier is ook het linkeroog ook minder, maar qua sterkte heeft hij plus 2. Na de eerste controle was het goed, maar het liefst wel een bril blijven dragen. Moet eerlijk zeggen dat hij hem amper om heeft sinds de vakantie. Hij draagt hem ook niet naar school. Hij is bang dat die stuk gaat en dat hij dan geen bril meer heeft om tv mee te kijken. We hebben al een nieuwe besteld, volgende week ophalen 'dan hoeft hij niet meer bang te zijn dat die stuk gaat' haha

Sjoon en de rest: Nou hier wordt ook alles vertelt. Hij citeert ons regelmatig in bijzijn van anderen! Mijn zusje belde me vorige week en we waren anderhalf uur in gesprek. Ze had me vertelt dat ze haar bruiloft voor volgende maand ging afblazen. Nou voordat ik mijn man kon vertellen dat de bruiloft niet doorging. Zat D. al te vertellen..Papa, tante... twijfelt heel erg dus misschien komt er geen bruiloft! En mama vindt dat verschrikkelijk!
    Vanaf nu passen wij goed op met wat wij zeggen. Wij spraken van de week engels, zodat hij niet begreep wat de planning was. Irritant is dat schoonma of anderen regelmatig aan hem vragen wat die gedaan heeft of gaat doen en dat D. daar maar al te graag uitgebreid verslag van doet;)

Verder vind ik dat hij echt veeeeeeeeeeeeeeeel praat. Net een radio lijkt het maar moet nog de uit knop vinden haha

Op school gaat het goed. Hij is wel druk en aanwezig in de klas, maar volgens de juf kan dat ook komen doordat hij zich staande probeert te houden in zo een grote groep (20 kinderen, groep 1 en 2 samen)

Ik ga lekker slapen!

6. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

och first.... dat geeft toch niks. ;) vergissen is menselijk... misschien had ik t wel verkeerd beschreven en dat je anders opvatte.... :D

Over t vele praten... och... t begint 's ochtends met t opstaan en als ze naar bed toe gaat, is t weer stil. en ja... over van alles en nog wat. en hoeveel kindjes er wel niet in de klas zitten en dan komt er weer een naam naar voren, die ze naturrlijk allang heeft gezegd. en ook versjes en dingetjes.... tis gewoon leuk.
    Op internet heeft de juf ook een blog, wat ze die week hebben gedaan. tis wel grappig hoor.
    En volgende week komt de schoolfotograaf (en tis een bekende van me, dus dat wordt wat ;)). S. gaat dit ook zeggen tegen de fotograaf. althans... dat zegt ze... ik had al een bericht op facebook bij hem achtergelaten, dus hij weet er van af.:D

en verder vind ik dat schoolweken voorbij gaan. over 3 weken is t bij ons herfstvakantie. gaat wel snel.... maar over 2 weken hebben ze een studie ochtend en dan zijn de groepen 1 t/m 4 's ochteds vrij. mogen ze even uitrusten... :D

7. Blue Bird

ik heb t precies t zelfde gehad als jij. maar ik heb nu een 'grotere' mond gekregen. ik merk wel aan S. dat ze t zelfde gedrag heeft als ik. dus ik denk dat ik haar straks ook op zo'n cursus laat gaan. of gewoon op sport laten gaan, dan moet ze ook van haar afbijten

8. Blue Bird

oh ja... en afgelopen vrijdag is er vriendinnetje komen spelen bij S. ze vond t geweldig. en ze was ook behoorlijk moe van geworden. eerst op school een hele ochtend en daarna nog een vriendinnetje. maar ze zei: mama.... ik wil dat er volgende week die en die komt spelen.....! en ik had zoiets van: meisje... eerst vragen of t kan aan de mama van die en die.... :D

Maar S. vindt iig geweldig op school.

9. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    ha ha die speeldates, dat is wat.... Ik denk dat ik afspraken moet gaan maken hoe vaak per week dat mag. Mijn man had pas eerder vrij om R. op te halen, ging R. spelen bij iemand ;)
    Ook al een vriendenboekje gekregen om in te vullen, echt grappig...

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    O vriendenboekjes, vond ik ook altijd zo leuk. En poeziealbums, maar dat is meer voor meisjes he.

11. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Zo hier ook een vriendenboek gehad, maar nog geen speelkindjes over de vloer. D. is zelf ook nog nergens naar toe geweest. Wel een aantal keer gevraagd, maar als puntje bij paaltje komt wil hij liever naar huis om met ons buurjongentje te spelen. Ik denk dat hij er nog niet aan toe is..

Vind het leven met een kind dat naar school gaat zo anders! Maar misschien komt dat omdat ik thuis zit en eerst zelf mijn dagindeling kon plannen en wijzigen en nu zit ik vast aan de schooltijden.

12. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    First: het voelt idd anders met de schooltijden....

Ik heb ook een heel ander kind thuis. Hij is erg onderzoekend zeg maar en heel vrij, ook bij anderen thuis. Dus pakt en doet van alles zonder te vragen. En ik moet dus ook erg wennen dat ie opeens met mijn spullen loopt. Ben weer terug in de politieagentfase (nee, hoo, stop, niet voor kinderen, leg terug, eerst vragen etc etc) Ook veel wilder in z'n spel (arme D.) en luistert heel slecht met corrigeren.
    Zijn jullie kids ook veranderd?

13. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier ook al een vriendenboekje gehad, vind het altijd wel grappig maar nog leuker als ze zelf kunnen schrijven.;)
    Hier is ze echt wel wijzer geworden van school en erg moe is ze dat merk ik ook goed. De lange dagen kan ze nog niet helemaal aan, ze is echt op als ik ze dan ophaal. Ze zegt soms ook waarom kom je me zo laat halen was al klaar met spelen.:D Verder is ze juist erg lief aan het spelen thuis, ze vind het heerlijk om dan tot rust te komen na zo'n drukke dag.

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Aaah wat schattig dat ze dat zo vraagt diadeem.

Hier chiel ook zo moe na school. Vooral de donderdag en vrijdag.
    Ik laat hem gewoon zijn ding even doen na school. Meestal eventjes op de ds, of hij gaat rustig lego bouwen. En dan komt er af en toe een verhaaltje van die dag.
    Als ik er naar vraag dan zegt hij: Weet ik niet. Had mijn gastouder ook met de jongste, dat komt wel goed zei ze haha.

15. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0

Hier exact hetzelfde hoor. Heel vrij en brutaal vind ik hem. Dus vraag hem steeds, hoe zeggen we dat? Dan vraagt hij het pas..

16. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hebben jullie allemaal ook een klas van groep 1 en 2?

Einde van de week is hij hier ook enorm vermoeid. Had de zwemles van maandag naar donderdag gewijzigd omdat wij maandag onverwachts op kraamvisite moesten in het ziekenhuis. Nou donderdag trok hij het niet. Met tegenzin naar de zwemles en hoorde van de zwemleraar dat hij niet echt mee deed en vooral aan het spelen was. Op maandag heeft hij daar nooit last van. Heb inmiddels een plekje gekregen op woensdagmiddag om te zwemmen vanaf 1 novemeber.. Dus nu ff doorzetten op de maandagen. Maar donderdag nooit meer!

17. Blue Bird

Och ja, dat klopt. ze zijn zo snel veranderd. De eerste weken waren ze nogal vrij moe en wilde ze alleen maar 'bankhangen". nu is er afgelopen vrijdag onverwachts weer iemand komen spelen. maar dit keer was t een jongen. Maar je ziet dan echt een verschil tussen jongens en meisjes. Die jongen begon meteen met J. z'n speelgoed te spelen. wel grappig. Terwijl S. die wilde gaan kleien. zo grappig om te zien. maar ze vonden t allebei keileuk.

Hier nog geen zwemles, maar wil daar in januari mee gaan beginnen. gelukkig kun je bij ons wel kiezen op welke dagen je wilt en kunt. dus da's wel handig.

Maar verder... S. heeft t reuze naar d'r zin op school en ook t veranderen van haar personality... geweldig. ze is ook veel wijzer aan t worden. Nu omdat ze naar school gaat, is m'n weekindeling ook heel anders geworden. maar dat zal tzt wel veranderen als J. ook naar school toe gaat. maar dat duurt nog eventjes. Alhoewel ik t wel weer snel vindt gaan. volgende maand is hij 17 maanden... pfff. tis een hele kerel aan t worden.

18. Blue Bird

19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier is het ook groep 1 en 2 gemengd. Op school zijn er 3 van die kleuterklassen. J. zit dus 2 jaar in deze groep en daarna zal hij naar groep 3 gaan.

20. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0

Grappig hoor ligt ook aan het kind hoor, mijn zoon vertelt ook erg weinig over school.

Firstbaby: Hier zit ze echt in groep 1 met 19 kinderen er stromen er nog 8 in tot 1 dec en dan starten ze in januari een groep 0 weer!!
    Dus als goed is worden het er 27 vind dat ook wel een mooi aantal!

BB: Leuk eerste studiedagje hier pas al een studiemiddagje gehad dus 12 uur uit!!

Coco: Apart dat ze drie klassen mengen en geen aparte groepen maken.

Deel Deze Pagina