juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

ah blondie... sterkte zeg. en zoals diadeem zegt... je kan hier altijd komen kleppen.....

Hier hebben we ook een bijdehante tante rondlopen. Zat ik met een vriendin bij de Hema om lekker een cappucino te drinken. Dus S vraagt aan mij: mama wat drink jij? ik: een cappucino. Even later... mama...? wil jij nog een capuchon. :D whahahahha en ik helemaal dubbel.....

vanmorgen zei ze: mama... ik ga graag naar school toe, want die zie ik A (een jongen waar ze helemaal hoteldebotel van is). ik krijg allemaal vlinders in m'n buik.... ze is net 4 jaar... en praat nu al over vlinders in de buik. die jongen is daar nog niet helemaal mee bezig, laat staan vlinders in de buik hebben...:D

2. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hahaha. Zo leuk. Chiel speelde vorige week op het schoolplein tegenover ons. Hij kwam binnen om te plassen, zegt hij lopend richting de wc: ik ben verliefd op L.

Ze is een oud buurmeisje wat een maandje jonger is als hij.
    Ik en mijn vriend keken elkaar aan en moesten erg lachen. Zo grappig.

Dus toen chiel terug kwam vroeg ik waarom bij verliefd is op L. Zegt hij: omdat ze mijn vriendje is

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Wat lees ik hier nu verliefde kinderen volgens mij slaan we 10 jaar over.:$:D grappie!!!

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Zo worden ze wel erg snel groot ja haha

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ BlueBird: Hahah, grappig is dat he, als ze een woord net verkeerd zeggen.
    Hier heeft J. het over een "ongelofelijk eiland" ipv onbewoond eiland, ook zo grappig.
    En vorige week ging hij uitzoeken welke kleren ik aan moest trekken die dag: "dit is mama's behaard". (ipv BH)

@ Sjoon: HIer nog niet verliefd. Maar er is wel een meisje waar hij het heel goed mee kan vinden op school. Laatst toen hij uitkwam stond ik toevallig met haar moeder te praten toen ze samen naar buiten kwamen. Maar omdat wij nog even bleven kletsen gingen ze samen spelen. Zaten ze saampjes in het fietsenhok te dollen. Dus ik zeg voor de grap: "Nou dat begint al vroeg samen in het fietsenhokje". Maar ondertussen dacht ik, slik, die tijd komt ooit wel dat dat echt zo is.

Jippie....!! Wij hebben gisteren een Zwarte Piet geboekt voor 5 december. Lijkt me zo geweldig om de reactie van J. te zien.
    Heb nu echt al zo'n zin in het feest, maar duurt gewoon nog een maand. Ik ben bijna net zo ongeduldig als de kinderen zelf, haha.

6. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Blondie: wat naar, sterkte meis....

Beetje druk gehad, geen tijd gehad om hier te komen...

R. heeft een brilletje gekregen... het is wel een plus afwijking dus over 4 maanden weer controle of het minder is geworden. Het staat wel heel stoer maar hij moet er wel aan wennen.

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    coco: Hier ook zin in Sinterklaas hoor, heb de kadootjes al klaar liggen.:D

xx1974: Oh leuk zeg een brilletje, ben je zo aan gewend hoor hier heb ik 2 kinderen met bril!! Wat voor sterkte heeft hij??

8. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier ook alle cadeaus al klaar hoor, in een grote zak op zolder. Moet me steeds inhouden om niks erbij te kopen als ik weer wat leuks in de aanbieding zie, want we hebben echt al meeer dan genoeg!

9. Blue Bird

Oh ik ben vandaag op pad geweest. Heb nog niet alles, maar veel wel. Kan ik weer gaan ruimen. Denk dat kringloopwinkel blij is met me.

10. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    heerlijk de sinterklaas perikelen..

hier is op school gevraagd of de kids vanaf maandag elke dag het sinterklaasjournaal morgen zien.. tuurlijk, zo komen we in de stemming!

over de miskraam: ik heb eerst 1 week afgewacht wat ik geestelijk erg slopen vond..toen afgelopen woensdag naar de gyn...echo..wederom niet levend vruchtje en hoe nu verder.. ik heb voor de Misoprostol gekozen (abortuspil) Vind een curretage helemaal niets.. je krijgt 8 pillen mee, 2 x 4 pillen 2 dagen achter elkaar vaginaal inbrengen. nou en toen gebeurde er dus niet zoveel, beetje bloedverlies maar verder kwam niets los... Erg balen want ik had me ingesteld...woensdag of donderdag dan kan ik het afsluiten voor mezelf..beste tegenvaller.. na overleg met vk besloetn om de dd gyn te bellen gisteravond om te vragen of ik het nog een keer mocht proberen. (dit is niet een standaard procedure maar de gyn stond er gelukkig niet afwijzend tegenover.) dus k de pillengisteren weer opgehaald en tegen 20 uur ingebracht...weer geen krampen en weinig effect dus ik ben maar gaan slapen...om 4 uur werd ik wakker en alles floepte er gewoon zo uit! geen pijn niets......helemaal blij en helemaal moe van alle emoties heen en weer gelinger tussen hoopen wanhoop etc...
    vruchtzakje met vruchtje zat erbij..hoe apart om dat te zien.. deze begraven in de tuin...

nu woensdag een controle echo hopen dat alles weg is!

wat een verhaal he?

Liefs!

11. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Blondie: Poeh heftig zeg dat het er nog zo goed intact en te zien was. Sterkte met de verwerking wel fijn dat het achter de rug is, je liep er nou zoveel dagen mee rond!!

12. Blue Bird

sterkte Blondie met dit verlies en hopelijk kun je t een plekje geven.

@ sjoon: gefeliciteerd met E vandaag. Haar 1e verjaardag... tjee dat gaat snel.

We zijn (ik en J) naar Bumba geweest in t theater. J. vond t geweldig. heeft de hele tijd met open mond gekeken naar Bumba. Hij kent Bumba natuurlijk van tv, maar nu ook in t echt.... dat vond hij helemaal te gek...
    's avonds heeft hij nog even op m'n arm geslapen omdat t toch even te veel werd voor hem. want de voorstelling was 's middags en ja... meestal slaapt hij dan. dit was een van de zeldzame momenten dat hij bij me wilt zijn.

En wat ook gek is: S had 's middags hoge koorts. Zetpil er in en 's middags was d'r weer. en ook de rest van de avond en zondag nergens last van gehad. wat t nu is geweest, dat weten we niet.

Volgende week woensdag ga ik samen met m'n mannetje naar België om daar kadootjes te halen. gisteren zijn we even naar Lommel geweest en daar was t koopzondag. heb veel leuke dingen gezien.
    en ook in veel winkels zat sinterklaas, dus m'n man pakt S op en rent naar buiten toe. Hoe leg je aan een kleuter uit dat sinterklaas nog niet in nederland / belgië is en dat hij daar al zit. dat is raar. In België komt hij ook aan 17 november; dus dat vind ik wel heel vreemd, dat hij daar nu al zit.

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Vanavond ben ik op de school van J. geweest. Sintcadeautjes ingepakt, samen met andere moeders (en 2 vaders) de surprise gemaakt waar alle cadeaus inzitten, en daarna nog voor rommelpiet gespeeld, haha.
    Vandaag heeft J. dus op school zijn schoen gezet, en morgen is deze gevuld én de pieten hebben rommel gemaakt én er staat een grote surprise die op 5 december opengemaakt mag worden.

Verder heb ik zo'n velletje met stockers voor de het geld meegekregen, van het verhaal van het Sinterklaasjournaal. Dus die centen moeten we dus 'toevallig' vinden en dan in de schoen doen zodat Sinterklaas zijn geld weer terug krijgt.

Volgens jullie kindjes ook het sinterklaasjournaal of kijken jullie naar de Club van Sinterklaas op rtl4?

14. Blue Bird

wij volgen t sinterklaasjournaal. En op de dagen dat ik werk, moet ik stipt op tijd thuis zijn, want anders zegt S dat ik te laat ben.
    was ik een keer vroeg, kreeg ik op m'n donder van d'r omdat ik te vroeg thuis was ;) whahahhaha... kinderlogica.

Die hebben wij nog niet gehad. ach... we doen wel iets met die hartjes. :D

vrijdag ga ik de rest van de kadootjes kopen. pfff.... ben echt afhankelijk van dagen dat ik vrij ben en dat S op school zit. en de rest valt gewoon af omdat ik dan moet werken. moet een beetje zuinig aan doen met m'n dagen, want die heb ik neit zoveel meer. maar... gelukkig heb ik bijna vakantie :D

Deze week is S begonnen in een andere klas. ze hadden 2 kleuterklassen met elk ruim 30 kindjes. dit zijn groep 1 en 2 samengevoegd. nu komen er in okt, nov en dec in totaal 15 nieuwe kindjes bij. toen hebben ze bij S op school gezegd: alle kindjes die in juli 2008 4 zijn geworden, komen bij elkaar in de klas + de nieuwe instromers. Dus nu zitten ze met z'n 11-en. en vandaar uit wordt dus een nieuwe kleutergroep van gemaakt. maar ze heeft t enorm naar d'r zin en ook de BSO was even wennen, maar dat vindt ze ook leuk.

hoe is t verders bij jullie? tis hier zo stil ;)

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja het is echt rustig hier. Jammer hoor.
    Nou moet ik eerlijk zeggen, dat ik buiten de Sinterklaas gekkigheid. weinig nieuws te melden heb over J.
    Alles gaat goed en gewoon zn gangetje.

16. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hier hebben wij afgelopen maandag ook de sinterklaasstickers gehad voor op de muntjes. Wij hebben savonds gelijk de stickers op muntjes geplakt en in zijn kamer gestrooid. Dinsdag heeft hij ze gevonden en vol trots meegenomen naar school om te laten zien. Iedereen was onder de indruk. Hij heeft ze nu in zijn schoen gedaan en heb ze er net uitgehaald en de stickers eraf gehaald. Hier ook een enorme fan van het sinterklaasjournaal. Ik neem het op, want meestal douche ik de kids rond 18:00 en zijn we half 7 beneden en dan eten we een danoontje en kijken we het sinterklaasjournaal.. Soms kijkt die hem 2 keer hahah dan blijft het soms beter hangen..

17. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ First: Wij hebben digitale televisie dus je kan tot een half uur terugspoelen, en dat wil J. dan ook vaak. Maar meestal zet ik na het journaal de computer even aan voor het exta sinterklaasjournaal. Ze kijken namelijk de volgende dag op school ook nog eens naar het journaal dus als ik het terug zou spoelen ziet hij het 3 keer.

Wij hadden de muntjes met stickers in mijn man zn portemonnee gedaan. Woensdagaochtend zei ik: Ik moet nog boodschappen doen, heb jij nog geld in je portemonnee? En toen legde hij het op tafel waar J. naast zat. Nou je had hem moetenm horen, helemaal enthousiast: Nee die mag je niet gebruiken! Die zijn voor Sinterklaas!
    's Middags zat hij een brief te schrijven om bij de muntjes in zn schoen te doen en ondertussen hardop aan het voorlezen wat hij aan het 'schrijven' was: "Lieve Sinterklaas, hier heeft u uw muntjes terug. Nu krijg ik een groot cadeau."

Hoe vaak en met wie vieren jullie Sinterklaas? Een hoop mensen vieren het 2 keer of zelfs vaker. Een keer met het eigen gezin en dan ook nog met opa's/oma's/schoonfamilie.
    Wij vieren het gewoon één keer met ons eigen gezin. Maar ze mogen wel nog bij de opa's en oma's hun schoen zetten. Dat is dus ook nog 3 keer extra cadeaus: opa+oma, opa+vrouw en oma+vriend. Maar snap natuurlijk wel dat ze ook graag wat willen geven. En dan morgen komt de Sinterklaas bij mijn man op de zaak, dus weer een cadeautje. En dan 5 december komt hij 's middags op school, weer een cadeautje. En dan mogen ze thuis ook nog een paar keer de schoen zetten, ppfff... Tegen de tijd dat de Sinterklaas 'echt' komt zijn ze al cadeautjes-moe, hahaha.

18. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Leuk om alle Sinterklaas verhalen te lezen!
    Hier ook niet veel te melden, ze worden echt ouder he vroeger toen ze baby waren hadden we dagelijks vragen aan elkaar.:D
    Alleen heeft ze hier regelmatig ongelukje op school met plassen, terwijl ze dat thuis nooit had.;)

19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Drukke dag vandaag. Denk dat het iets te veel is geweest voor de jongens vandaag. Ze zijn kapot, liggen al op bed maar ben benieuwd of ze meteen gaan slapen.
    Vanochtend om 10.30 Sinterklaasfeest bij mijn man op de zaak. Daarna bij een vriendin op visite. Daarna schoentje gezet bij mijn moeder. Daarna rondje dorp, waar Sinterklaas ook weer rondliep. Daarna schoentje gezet bij mijn vader. En toen door naar mijn werk, waar we een soort loterij hebben gespeeld. Toen Mac gehaald, en daarna douchen en naar bed.
    J. ligt nog volop te zingen in bed... hoe waaien zn rimpels al heen en al weeer, whhaha. Ga zo maar even naar boven om hem stil te krijgen, want R. kan er ook niet van slapen.

20. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Coco: Zo leuk he die kinderfantasie! Kan er enorm van genieten. Hier ook hele drukke dagen. Ik merk dat D. steeds meer kan hebben en niet snel uit zijn ritme is als de dagen drukker zijn of anders lopen.

Zooo schattig van J. over het geld van sinterklaas haha.. Vind het sinterklaasjournaal zo leuk. We hebben toen straks zitten kijken en ze bedankten alle kindjes voor het teruggeven van de centjes, want bijna al het geld is terug. Dus D. zooo trots dat hij ook de centjes van sinterklaas heeft terug gegeven..

Deel Deze Pagina