Dit is de link naar de nieuwtjessite van de novembermama's. Als jullie me dus een paar dagen missen en nieuwschierig zijn of ik al bevallen ben, kunnen jullie dat hier zien. zp
Ik heb trouwens wel zojuist iemand geregeld om mn buddy te zijn, dus hoeven jullie niet dagen in spanning te zitten, hahah. (bedankt voor de tip bulldog)
@coco goed zo haha ben niet nieuwchierig haha.. zoonlief zit nu op de psz heb mama even een eigenmomentje haha..
Bulldog: Lekker he wat eigen tijd voor jezelf. Coco: Spannend hoor. Ik hoop dat je een makkelijke bevalling zult krijgen. Geniet nog van van de rust in huis.. Hier een verkouden peutertje die steeds meer praat. Hij steekt nu een vinger in zijn mond om mij te laten zien waar hij pijn heeft en opent zijn mondje wagenwijd.. kijk dan mama, kijk dan!! Haha..
Schaapje, hoe was het gegaan gister? Champy, leuk dat je er weer bent! Alweer bijna 27 weken, gaat snel zeg! En leuk nog een jochie erbij. Succes metje rug en bekken, niet fijn...
@first ja das heerlijk wat tijd voor mezelf. dan stofzuig en dweil ik hahaha... @schaapje hoe was het gister???
coco: leuk dat je iemand geregeld heb ben benieuwd wat het word?? schaapje:Kwam kijken hoe het afgelopen was hoe is het gegaan??
@ Mineke: Dat houden we nog even geheim. We hebben het aan helemaal niemand verteld, alleen aan J. Maar die praat gelukkig zn mond niet voorbij, hahah.
Bulldog: 4 weken al, das best lang... Coco: het schiet al op! Hoe ga je het doen, ziekenhuis of thuis? Vandaag hebben we de Sint in het echt gezien. Ik vond het onroerend om te zien hoe die kleintjes ervan genieten... Vanavond ook maar de schoen gezet, ben benieuwd morgen. Zit met een dilema, misschien hebben jullie advies. Binnenkort is een feest van mijn schoonfamilie. Het is 's avonds en dan ben ik helemaal kapot + de nachtvoedingen+ vroeg op door R. en daarbij drinkt D. 's avonds heel erg veel + het voelt niet goed om een oppas van 16 voor die twee te laten zorgen. Ik heb dus helemaal geen zin maar ik denk niet dat ze het begrijpen als ik niet ga. Wat moet ik hiermee??
@Coco: Oh ja, daar had ik eigenlijk niet eens aan gedacht. Nog veel succes met de laatste loodjes! @Firstbaby: Beterschap aan je zoontje! Laatst had mijn dochter haar hoofd tegen de kast gestoten. Toen kwam ze speciaal naar me toe en wilde ze een kus op haar hoofd. Toen ik die gaf, zei ze "Over!" en ging meteen weer verder met spelen. @xxxxx1974: Ik zou persoonlijk gewoon niet gaan en misschien van tevoren even bellen om ze te feliciteren/plezier te wensen. Ik vind het een beetje vreemd als ze daar geen begrip voor kunnen opbrengen. Lief dat jullie zo meeleven. Zoals ik al verwachtte, is het weer een miskraam. Mijn baarmoeder was bijna schoon en een zwangerschap zou daarom zijn uitgesloten. Vanmorgen vloeide ik nog maar een beetje, maar sinds vanmiddag is het weer raak. Ik vraag me af hoelang het nog gaat duren. Ik heb voor de zekerheid flink wat maandverband ingeslagen, een hele plank in mijn kast staat er nu mee vol. Als dat niet genoeg is dan weet ik het ook niet meer. Ik had gevraagd hoe het kwam dat ik na elf dagen nog positief kon testen, terwijl ik voor mijn NOD al bloed verloor. De gynaecoloog dacht dat het zou kunnen zijn dat het dan toch misschien niet meteen verkeerd zou zijn gegaan. Beetje vaag allemaal. Hij zei verder dat hij me in de medische molen wil gooien als ik nog een miskraam krijg. Dat was wel even slikken. Hopelijk komt het niet zover. Ik moet maandag weer bloedprikken om te kijken of de HcG-waarden zijn gedaald en dinsdag krijg ik de uitslag. Welterusten allemaal!
jeetje schaapje wat een gedoe allemaal. veel sterkte ermee @xxxx: vanaf hoe laat is dat feest? misschien kun je zeggen dat je gewoon even komt, en dan een door jou gekozen tijd weer naar huis gaat, je hebt je dan laten zien, en niemand die je verwijt kan maken. maar als je er zelf helemaal geen zin in hebt door de nachtvoedingen en het vroege opstaan, dan zou ik proberen dit te zeggen tegen je schoonouders (samen met je man), en dat je graag had willen komen, maar het gewoon niet op kan brengen. is wel erg moeilijk! succes
@ellen kan je ze niet bij jou familie laten logeren? @schaapje wat ontzettend kl*te voor jullie. hoeveel miskramen heb je nu gehad? ik hoop dat het jullie bespaard blijft voor de mmm...
Twee miskramen binnen een jaar. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik wel in de mmm wil gaan. Ik heb al een prachtige dochter en als er geen tweede komt, dan heb ik daar ook vrede mee - zo denk ik althans nu daarover. Maar goed, met dat soort dingen moet jij je natuurlijk helemaal niet mee bezighouden. Gewoon lekker genieten zonder je zorgen te maken! Doe je trouwens aan Moeders voor Moeders mee?
Ik heb een haarvraagje. Overdag doe ik de haren van mijn dochter met een of meerdere elastiekjes in een staart of staartjes. 's Nachts laat ik het los om het risico te vermijden dat ze zo'n elastiekje inslikt, maar zo zitten er wel steeds haren voor haar ogen. Een staartje lijkt me dus veel fijner voor haar. Ze stopt trouwens normaal gesproken geen voorwerpen in haar mond. Hoe zouden jullie dat doen? Toch een staartje of zijn er nog andere mogelijkheden (buiten haar afknippen )?
@ Ellen: Ik zou graag thuis willen bevallen. Hoop dat het nu wel gaat, vorige keer moest ik alsnog naar ziekenhuis ivm gebroken vliezen en water gebroken. Het lijkt me zo heerlijk om lekker thuis te bevallen... Over het feest: Voor wat voor gelegenheid is het? Een 'gewone' verjaardag of iets anders? Als het een verjaardag is zou ik misschien afbellen en lekker thuisblijven. Volgend jaar weer jarig. Als het een ander feest is dat belangrijker is dan een verjaardag zou ik proberen om wel te gaan. Misschien je kindjes bij een familielid van jou laten slapen? Of alleen het eerste deel van de avond gaan en lekker op tijd weer naar huis? @ Schaapje: O, wat balen zeg Vind het echt naar voor je, had zo gehoopt voor je dat je zwanger zou zijn.
Bulldog: Ja, je hebt soms echt wat tijd voor jezelf nodig. Heerlijk.. Schaapje: Dank je. Hij is inmiddels weer beter. - Veel sterkte met het verwerken van de miskraam! Doe het lekker rustig aan.. Ellen: Ik zou proberen te gaan al is het maar voor even. Kunnen de kinderen niet boven op bed? Of wordt het in een zaal gehouden? Dan zou ik een oppas voor de kinderen regelen en misschien zelf eerder naar huis gaan dan mijn man, omdat je bijv. nog aan de borstvoeding zit. 1 of 2 voedingen kolven lukt nog wel maar als hij extreem veel drinkt avond is dat ook enorm vermoeiend. Waar dacht je zelf aan? Succes!
Schaapje: Heel veel sterkte zeg wat naar twee miskramen in een jaar tijd!! Hier twee meisjes maar laat het bij allebei gewoon los 's nachts, zodra ze opstaan gelijk een knipje ofzo erin voordat we haren gaan kammen omdat het hier ook voor de ogen hangt. De oudste wil ook graag een haarband maar Judith vind het vreselijk zitten. xxxx1974: Ik zou denk ik ook gewoon een paar uur oppas regelen en daarna zelf lekker naar huis en mijn man nog even door laten feesten. Ben je toch geweest kan niemand je iest kwalijk nemen en kan je toch nog een redelijke tijd naar bed.
ben d'r ook nog hoor... heb 't alleen een beetje druk gehad. @ coco: spannend de laatste loodjes. Hoe gaat t nu met je? @ zonneschijn: hoe gaat 't met Senna? en ook belangrijk: hoe gaat t met jou? @ bulldog: hoe voel je je? @ schaapje: jeetje, da's echt een rot situatie waar in jij zit. Ik hoop voor je dat t snel raak is (voordat je de mmm in gaat) @ xxxx1974: ik zou afbellen en gewoon eerlijk zijn. Als ze t niet respecteren, jammer dan.... (zou heb ik ook iemand in de familie die zo denkt als jou schoonfamilie (m'n eigen broer....) @ sjoon: en... druk aan de klus geweest? Nu is het even afwachten... ik houd m'n fingers crossed.... @ mezelf: sinds vandaag voel ik ons prulleke regelmatig. Zo heerlijk gevoel... ik ga er elke dag van genieten, want er komt geen 3e meer... dus dit is de laatste keer dat ik van m'n zwnagerschap kan genieten.
heb ik ook, maar ik houd t gewoon los. 's ochtends zit haar haar wel in de oorlog. Ik durf ook t risico niet te nemen. dus dan maar niet.
@ Binaca: ja het gaat nog goed hoor met de laatste loodjes. Aan de ene kant ben ik nog heel erg aan het genieten van mijn dikke buik en het getrappel erin, want ook hier is het de laatste. Maar aan de andere kant beval ik liever vandaag dan morgen, ben zo nieuwschierig... Maar lichamelijk gaat alles nog prima en zou ik nog wel 2 weken overtijd vol kunnen houden, maar liever niet hoor!