juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Die hebben we hier ook. Maar zit met 2 zieke kindjes thuis :( dus voor ons een andere keer

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Firstbaby: Cito? Hier niet. Dacht dat dat landelijk was... Wat doet een kindje van 4 met de Cito?

@ BB: Zijn je kindjes alweer opgeknapt? Waardeloos he, als kindjes ziek zijn.

Hier ook last gehad van de griep. Bij mij begon het dinsdagavond. Woensdagochtend voelde ik me zo beroerd. Toen J. zei: Ik heb ook keelpijn, vond ik dat een goeie om hem een ochtendje thuis te houden, hoefde ik in ieder geval de deur niet uit. Woensdag op donderdagnacht werd R. ziek: Koorts, overgeven, trillen. Dus gisteren lagen R en ik de hele dag samen ziek en zielig op de bank. Gelukkig had gisteren mijn schoonmoede tijd om J. van en naar school te brengen. R en ik zijn weer aardig opgeknapt, maar nu begon het bij mijn man een beetje.

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij hebben vorige week onze hond in moeten laten slapen. Arme beestje was pas 9, maar helemaal op. Ze had het aan haar heupen, aan haar spieren, en daarbovenop had baarmoederhalsontsteking gekregen. Ze kon bijna niet meer lopen en wilde niet meer eten. Ze was bijna 10 kilo afgevallen, en te zwak voor operatie/mediacatie. Ik ben er kapot van. Gelukkig is J. er heel nuchter onder: "Maar we hebben Chelsea (andere hond) toch nog.".
    Hij is wel de dagen voordat het ging gebeuren, en op de dag zelf heel verdrietig geweest, maar toen ze er eenmaal niet meer was leek hij haar alweer vergeten.

4. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    BB: Wat hebben jullie ook? Cito?

Coco: Hier hebben ze in elk schooljaar 2 keer een cito toets. Rond januari en juni. Voor groep 1 is dat rekenen en lezen. Met rekenen wordt er bedoelt dat er bijvoorbeeld een plaatje van 5 bladeren te zien is. En dan leest de juf voor hoeveel bladeren staan er op dat plaatje. Dan heb je 3 mogelijkheden, 4...5...of 6. En dan gaat je kindje tellen en dan een streep zetten onder het juiste antwoord.
    - Met lezen wordt er bedoeld, dat er een woord staat bijv. aap en dan 3 plaatjes van dieren. En dan moeten zij weten welk dier het is. De juf leest dit woordje niet voor. Juf heeft wel aangegeven dat het om hele korte woordjes gaat en er komen alleen de letters voor die zij hebben behandeld de afgelopen maanden.
    - Ik zag ook een oefening van een bus met 6 zitplaatsen en waarin 4 mensen zitten. Dan luidt de vraagstelling, hoeveel plek is er nog?

Verder alles goed met iedereen?

Ik heb zo een gesprek op school over D. ben benieuwd wat de juf te vertellen heeft. ze gaat af en toe met alle mama's aan de praat!

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    O ja, Coco zie nu dat ik niet eens heb gereageerd over je hond. Wat vreselijk voor je! Gelukkig zijn kleine kinderen zo flexibel en vergeten ze snel..

6. Blue Bird

ja first... hier ook cito. maar S heeft m nog steeds niet gemaakt. ze is 1 dag naar school geweest (vrijdags) en was blij dat t weer ging. sinds gisteren is ze aan t spugen. J is al aardig opgeknapt. maar wil nog niet eten. dus dan ook maar even thuis.
    Dus de griep is nog steeds niet weg bij ons. en ik zelf ben aan t snotteren. t moet nu toch maar eens afgelopen zijn. ben t nu wel beu aan t worden.

@ coco: beterschap met de ziekenboeg en ook sterkte met t verlies van jullie hond. Tis niet altijd even leuk, maar je moet ook t welzijn van t beestje bekijken. En weet je... kinderen zijn t zo weer vergeten. de ene keer vragen ze er naar en dan gaan ze vrolijk verder met spelen.

7. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    BB en Coco: Beterschap!!! Het is echt de tijd van het jaar. Hier nog geen zieke kindjes gelukkig, maar hoor ze wel om de beurt hoesten. Ben benieuwd..

8. Blue Bird

T gaat hier de goede kant op. J begint weer te eten en kan dus donderdag weer naar t kdv. S is nog aan t opstarten. Drinkt gelukkig wel. Is wel weer wat actiever. Eet nog niet.

Ik zelf ben aan t snotteren. T zit echt vast. Ik denk dat otrivin een goed jaar krijgt, ben behoorlijk wat dan t spul in mn neus aan t spuiten.

T mag van mijn wel wat beter weer gaan worden. Heb tenminste geen zieke kindjes.... enne..... 2 zieke kindjes das echt zwaar

9. Blue Bird

First.... zie aan je banner dat je kindje bijna jarig is.... jee wat gaat dat snel. Wanneer is hij jarig?

10. Blue Bird

ggrrr... wilde iets posten.. werkt m'n computer niet fatsoenlijk :x

@ diadeem: hoe gaat t met jou?

hier is de ziekenboeg voorbij. J en S zijn vandaag weer naar t kdv en naar school gegaan. tis wel hard werken met 2 zieke kindjes. Niet na elkaar ziek worden; nee... tijdens... grrr...
    maar ik hoor in m'n omgeving dat er meer mensen de griep hebben. beterschap....

11. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Sorry vergeet hier steeds te kijken! Ben druk met heel mijn huis opruimen. Makelaar komt maandag foto's maken alles moet zoveel mogelijk kaal.:$
    Ook druk met advocaat, de kinderen enz.

Blue Bird: Fijn dat ze weer beter zijn

Coco: Nou het is wel stil zeker zonder hond, sterkte!

Firstbaby: Is het gesprek goeg gegaan op school?

Zonneschijn: Heftige diagnose zeg, ik wens jullie het beste met jullie mooie gezinnetje!!

Blondie: Hoe gaat het nou met je??

Sjoon: Hoe gaat het bij jou?

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Diadeem: We hebben nog een hond, dus stil in huis is het niet, maar missen doen we haar wel!

Hoe is het met jou? En de kids? Heb je al andere woonruimte voor als je huis verkocht wordt?

13. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Oh fijn dat jullie nog een hond hebben!

Het gaat wel wat beter met mij en de kinderen maar we hebben nog een lange weg te gaan! Ik was veranderd van een vrolijk mens in een zenuwpatient maar ik kom er zeker weer bovenop. Ik loop bij een psycholoog en daar heb ik zeker ook wel wat aan! Vind het vooral moeilijk dat hij alleen aan zichzelf denk en zoveel mogelijk met alles dwarszit terwijl wij er niet voor gekozen hebben. ;)
    Auto is verkocht gelukkig ga ik vanavond wegbrengen. Ik heb nog geen ander huis, zal wel een flatje worden spannend!!

Enneh 6,5 kilo afgevallen puur stress!!:$:p
    Ik was wel veelste zwaar maar normaal val ik bijna niet af.

14. Blue Bird

Das wel zwaar voor je diadeem. Maar heb enorm veel respect voor je hoe je je staande houdt. En alles doet.

Is al erg zat. De kinderen worden altijd de dupe van zoiets.

15. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Jah kinderen hebben levenslang moeten altijd heen en weer. Meneer denkt daar anders over en zegt met een half jaar zijn ze eraan gewend!

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Diadeem, jammer dat hij er zo laks over denkt.
    En idd de kinderen lijden er het hardst onder.
    Gelukkig helpt bij de jou de psych.
    Knap hoor, hoe je het allemaal regelt zo.
    Dikke knuff!

Hier alles oke, spiraal dr gister uit laten halen. Alleen maar problemen. Om de week ongie, en constant een zeurende pijn laag in de rug. Dus maar weer terug aan de pil gegaan.

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    sjoon: Oei balen zeg van je spiraal!!

18. Blue Bird

@ sjoon: ik heb zitten twijfelen voor een spiraal. maar omdat daar hormonen in zitten, mag ik die niet hebben. Ik mag ook geen pil gebruiken, want daar zitten ook hormonen in. (dat zijn hormonen die bij mij trombose veroorzaken).
    zijn er ook spiralen die geen hormonen afscheiden? (zit nu op t werk en ga nu echt daar niet in verdiepen :D).

Ik heb hier nu echt mega rugpijn. blegh.... kan niet voor of achteruit bewegen... en ik moet straks de kids ophalen... nog erger. maar gelukkig heb ik morgen vrij en kan ik even wat rustige dingen plannen.

@ diadeem: hij is wel laks hoor... zie je hem nog wel eens? ik bedoel: je huis moet ook worden verkocht, of blijft hij daar wonen?
    Hoe is t nu met de kids? en nog belangrijker... hoe is t met jou?

19. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Bb, dan heb je het koperspiraal, daar zitten geen hormonen in :)

20. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Diadeem: Houd je sterk voor je kinderen. Je doet het goed! Sterkte en dikke knuff

BB: Mijn kleine is vandaag jarig!

Hier een drukke dag gehad! D. helemaal druk, omdat hij het zo leuk vindt dat zijn broertje 1 jaar is en opeens kan lopen haha

Deel Deze Pagina