Ik ben nog niet aan de pil, want ik geef nu borstvoeding. Ik heb mijn doel bereikt!! Wilde graag een jaar geven.. Ik ga vanaf volgende week afbouwen denk ik. Jullie zetten me wel aan het denken over een spiraal..
Gefeliciteerd met je kleine grote kerel first!! Ik weet het wel, geen spiraal meer voor mij. Gewoon de gewone pil haha
@First: Gefeliciteerd met je zoontje. Goed zeg dat hij al kan lopen! Doen jullie kindjes ook gymen op school? En gaat dat altijd goed met omkleden? Hier heeft J. op maandag gym, precies met de juf die hij alleen op maandag heeft, de rest van de week heeft hij een andere juf. Nu is het de afgelopen weken al 2 keer gebeurd dat het niet goed is gegaan met omkleden achteraf. De eerste keer had hij zn gymshirt aangehouden, en dus niet zn trui aangetrokken. Had hij de hele ochtend met korte mouwen gelopen terwijl het sneeuwde en vroor. En gisteren kwam hij om 12.00 uur uit school met zn schoenen links en rechts omgekeerd. Snap wel dat één juf met ruim 20 kindjes niet overal op kan letten, maar deze 2 dingen moeten toch opvallen? Hij heeft meteen 's ochtend gym om 8.45 dus hij loopt er daarna nog zeker 2,5 uur mee rond.
Ooh raar ja, dat de juf het niet ziet. Hier gaat het omkleden wel goed met chiel. Het was wel eens mis met zijn sneeuwlaarzen die zat een enkele keer verkeerd, maar heb hem goed uitgelegd dat de ritsen tegen elkaar moeten als hij ze aan heeft en de voeten tegen elkaar aanzet. Gaat tot nu toe goed.
@ first: proficiat met je zoon. (nog). en wat leuk zeg dat hij kan lopen. dat was met onze J ook. die liep ook met z'n 1e jaar. @ coco: hier ook gym. maar dan op dinsdag en t gaat hier wel goed. ze gymen hier niet in gymkleren, maar in hun eigen kleren. alleen hebben ze gymschoenen aan. dus dat ze een x met verkeerde schoenen aan lopen, ach... dan trekken ze t bij de BSO wel goed aan. Pas in groep 3, moeten ze gymkleren mee nemen. vrijdag loop ik mee in de carnavalsoptocht van de school. ik heb iets heel korts aan (ben een piratenvrouw met een korte jurk). denk dat ik toch maar een broek er onder aan doe; want t wordt me toch koud. hopelijk houden ze t wel droog. dat zou zonde zijn van m'n carnavalswagen. S. gaat als prinses en ik heb van een bolderwagen een koets gemaakt met een wit paard van papiermachee. hopelijk blijft t droog. maar goed.... dat zien we dan wel weer. @ sjoon: ga jij nog carnavallen?
ik ga eerst even informeren bij de dokter. vanwege trombose achtergrond wil ik wel even zeker weten. ik kan niet zomaar iets nemen. en zeker dat er vrij vaak hormonen bij zitten. nu doen we t met condoom. maar ja... da's ook nie alles. en ik wil t gewoon zeker weten. anders zit ik weer in MMM en daar heb ik nu geen zin in....
Idd gewoon ff advies bij de ha inwinnen!! Ja, ik wil wel gaan carnavallen komend weekend! Heb dr wel zin in
Sjoon, Coco en BB: Thxx voor de felicitaties! Coco: Ja, hier gymen de kleuters elke dag. Als het weer het toe laat spelen ze buiten, dan is er die dag geen gym. Soms hoeven ze alleen hun gymschoenen aan en als ze wat langer gymen moeten ze zich omkleden. Hij heeft dus wel gymspullen mee elke week en soms maar 1 keer gegymt. - Over het aankleden. In de eerste maand is hij twee keer met een trui verkeerd om naar buiten gekomen en ze hebben hem zo laten lopen. Dat van schoenen verkeerd om heb ik vaker gehoord van andere moeders. Juf helpt hier wel bij de kinderen die het niet kunnen. BB/Sjoon: Ik heb nooit de pil geslikt, want ik kan niet tegen pilletjes. Ik gebruikte de Evra Pleisterpil. Wel iets duurder maar is het wel waard. Je plakt een pleister en hoeft een week nergens naar om te kijken. BB: Have fun met de carnavalsoptocht.
@ First: Hier gymen ze dus één keer per week, op maandagochtend. Verder spelen ze bijna elka dag buiten. Alleen als het slecht weer is blijven ze binnen. Hier helpt de juf ook wel met omkleden, en meestal is er één hulpmama bij. En de oudere kindjes van groep 2 (gemengd groep 1 en 2 in de klas) die proberen ook de jongste kindjes te helpen. J. kan het al redelijk zelf, alleen ritsen en knopen heeft hij heel veel moeite mee, dus die probeer ik op maandag te vermijden. Ik snap ook wel dat een juf niet meteen alles ziet, maar als een kindje verder de rest van de ochtend nog bij je in de klas is, dan valt het toch op een gegeven moment op dat hij midden in de winter een shirtje met korte mouwen aanheeft, of zn schoenen verkeerd om....
Ja Coco, het schijnt dat schoenen verkeerd om dus de verantwoordelijkheid van je kind is. Dat heb ik vaker op dit forum en van vriendinnen gelezen/gehoord. De juf kan daar gewoon niet opletten. Maar een tshirt in de winter vind ik echt belachelijk en te gek voor woorden!!! ik zou daar wel iets van zeggen. Zou je bij het aankleden erop willen letten dat hij zijn trui of blouse aan doet? Straks krijg ik een ziek kind thuis. Tsjah, de eerste maand had D ook moeite met het aankleden. Uitkleden ging gelijk goed. Hij kan nu zelf de ritsen van zijn jas of vesten en broek doen en het drukknoopje van zijn spijkerbroeken ook. Maar de kleinere knoopjes van een blouse vindt hij nog lastig en tijdrovend, daar heeft hij soms het geduld niet voor en vraagt dan toch maar aan de juf of ze een handje wil helpen. Iemand vroeg mij hoe het gesprek over D. zijn rapport is gegaan. Erg goed. Hij kan wel druk zijn, maar dat zijn er meerdere. Hij kan goed in de kring zitten. Hij heeft wel moeite om zich lang op een werkje te concentreren, maar ze zijn daarmee bezig. Hij kan tot 20 tellen en tot 10 herkennen. Hij kent bijna alle letters zei ze. Ik weet niet hoe ze dit heeft getest want volgens mij kent hij alle hoofd- en kleine letters. Maar goed. Dat was het zo een beetje. (Oh ja, ze zei hij kan lief buiten spelen. Fietsen is zijn favo! Al er geen fietsje beschikbaar is dan gaat die naar de zandbank en gaat daar met zand spelen en gooien! Dat is niet leuk zei ze met een serieuze toon. Ik wist echt niet wat ik daarop moest zeggen hahahahaha. Dus zei ik maar, ja misschien is het handig hem daarop aan te spreken en als hij er niet mee ophoudt dan maar straffen. Jeetje, vond dat zo een onzin om eerlijk te zijn!)
Hier was aankleden ook een ramp. maar nu kan ze al haar jas dicht ritsen. alleen schoenen da's nog een probleem. links en rechts weet ze niet zo goed. ik weet ook niet hoe ik t haar t beste uit kan leggen. wel met laarzen, want dan moet de ritsen aan de binnenkant zitten. maar met veterschoenen..... ik heb geen idee. ik heb hier ergens in maart pas een rapport bespreking. Ze kan de cijfers herkennen tot 17. letters ook wel. ze kan nu SU schrijven, maar de rest is nog een probleem. Met behulp van mij komen we er wel... maar da's niet de bedoeling . Ze hebben ook een soort contractwerkje. dat zijn moetwerkjes en die moeten einde van de week af zijn. anders mag je geen "leuke" dingen doen. S. vindt dat een drama. maar deze week had ze een stok achter de deur. ze mocht haar moetwerkjes afmaken voor de woensdag en dan mocht ze gaan schminken. nou.... de 2 moetwerkjes waren in mum van tijd klaar. Vandaag hadden ze op school gekke haren dag. ieder kind mocht met gekke haren naar school komen. da's altijd een dag voor de carnavalsviering op school. hahahha. ik vond t geweldig. Ik heb verschillende creaties voorbij zien komen. wel leuk. hier besteden ze veel aandacht op school hopelijk wordt t morgen een beetje droog en mooi weer. want ik loop mee met de optocht. zou natuurlijk wel zonde zijn dat t gaat regenen.
Hier op school doen ze niet aan carnaval, maar donderdag de 14de worden de verjaardagen van de kleuterjuffen gezamelijk gevierd en dan mogen de kindjes verkleed komen. Hier op school werken ze ook met planbord en hebben daarnaast natuurlijk ook de verplichte werkjes. Volgens mij hebben ze hier ook de hele week de tijd voor bepaalde werkjes. Je hebt er dan echt kindjes bij die maandag denken, nou dan doe ik het en dan ben ik er vanaf. Maar J. is echt zo'n typje die het het liefst uitstelt naar de vrijdag... Als het aan J. zou liggen zou hij echt de hele dag kleuren. Daar hangt hij volgens mij ook elke dag zn naam bij op het planbord, maar daar steekt de juf dan weer een stokje voor, haha.
De optocht was leuk. Gelukkig was t droog. Heb veel foto's gemaakt. Als ik tijd heb, zal ik ze straks op fb zetten. We begonnen vooraan, maar we liepen op een gegeven momement bij groep 3. Daar hadden ze muziek. Ik had een paar kindjes bij me en een andere moeder ook. We waren met 3 moeders. T was leuk. Nu ligt j nog te slapen, maar als die geslapen heeft, gaan we nog even naar de kroeg. Met de kids, want daar hebben ze 's middags voor de kinderen en ' s avonds voor de volwassenen. Morgen is t optocht. Als t even goed weer is, dan gaan we. Maar ze geven wel slecht weer op met veel sneeuw. Dus ik weet dan niet of ze willen gaan. Heb donderdag mn haren geverfd. Is nu chocolade. Krijg veel leuke reacties. Ben van oorsprong brunette. Dit is 2 tinten donketder
Hier (noord-holland) doen we op school en ook daarbuiten niet aan carnaval. BB: Leuk ook carnaval, geniet er nog van! Kan me er niets bij voorstellen haha. Ken het gewoon niet haha -Leuk nieuw haarkleurtje. Vaak is dat weer verfrissend en oogt het als een andere look. Ik heb bruin haar en wil nu een keer voor lichter gaan.. Hier hebben ze ook wekelijkse taken, die voor vrijdag af moeten zijn. Mij gaat het erom dat hij iets leert van school en van alle werkjes die hij elke week maakt. Hij heeft vandaag thuis een gitaar in elkaar geknutseld. Zelf geknipt en zelf om draad gevraagd voor de snaren. Erg leuk gedaan en mij continu corrigeren als ik wat over de gitaar zeg dat Voel me de laatste tijd moeeee! We zitten nu ff rond te kijken voor een paar dagen weg met de voorjaarsvakantie (wat duuuuurrr nu we aan de schoolweken gebonden zijn!!). We hebben besloten om D. in mei eerder mee te nemen nu het kan! We willen naar mexico en het scheelt echt een paar honderd euro als we hem de woensdag mee zouden nemen of als je pas vrijdag of zaterdag vertrekt.. Jeetje! Dus we doen het maar omdat hij nog 4 is haha
och First... weet er alles van. we zijn nu ook aan schoolvakanties gebonden. maar we hebben toch enigszins iets betaalbaars gevonden in de meivakantie gaan we lekker naar België en in de zomervakantie naar Duitsland. t hoeft niet ver weg te zijn. als er maar een zwembad, speeltuin en iets te doen is voor de mannen. Nou... in Duitsland hebben ze die zat. en ik hoef niet ergens ver weg (misschien later, maar niet nu). Maar da's mijn mening. en iedereen kan t anders zien (blijft gelukkig toch een democratisch land en kan ik m'n mening toch geven ) Gisteren zijn we naar de optocht geweest. t was druk, koud en vooral keigezellig. S en J hadden t prima naar hun zin. vandaag moet ik werken en blijft m'n man gezellig bij de kids en morgenochtend moet ik nog werken en morgenmiddag is t kindercarnaval. dan is t afgelopen en gaan de pakken voor een jaar weer de kast in.
krijg wel veel positieve reacties omdat ik m'n haar geschilderd heb. ben er ook heel erg blij mee tis idd weer wat anders. tis ook 2 tinten donkerder dan ik al had. de kleur is chocolade... maar of t nu puur of melk is dat weet ik niet. maar leuk is idd.... maar ben best tevreden....
BB: Natuurlijk mag je je mening geven haha. Het zou toch wat zijn he als we allemaal hetzelfde waren en hetzelfde deden! Ieder persoon is anders en heeft andere associaties met vakantie. Wij willen juist dolgraag in een heel andere omgeving en ook echt wat zien. Moet eerlijk zeggen dat afgelopen zomer naar Turkije voor het eerst een luie vakantie was. Dat had ik voornamelijk geboekt vanwege de borstvoeding, zodat ik elke 3 uur terug kon naar onze hotelkamer en omdat ik niet lang wilde vliegen met een baby van 6 maanden. Hij is inmiddels 1 dus we gaan wat verder weg. Met D. is het altijd goed gegaan. Sinds hij 10 maanden was hebben we diverse vluchten van 14 of bijna 16 uur gemaakt en is altijd goed gegaan. Nou hopen dat M. ook zo makkelijk is anders zie je mij voorlopig ook dichterbij huis blijven haha. M. is namelijk vaak uitgesproken en kan nogal wat lawaai produceren als hij het niet naar zijn zin heeft.. Lang leve de speen! Jij hebt ook al de zomer uitgestippeld? Jeetje, wij zijn echt vaak last minute boekers. Vaak nemen we vakantie en kijken rond en soms verandert zelfs de bestemming haha. Maar nu we aan schoolvakanties gebonden zijn moeten we eigenlijk wel op tijd zijn met boeken. - De kids zullen wel genoten hebben van de optocht he? Geweldig toch dat dat kleurtje je goed staat. Houden zo als je veel complimenten krijgt. Hebben jullie de uitslagen van de cito al gekregen? Wij krijgen ze komende week mee. Wij hebben volgende week voorjaarsvakantie en de week erop een gesprekje over de uitslagen. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Oh ja, ik wil volgend jaar naar Hawaii!!!!
Ja, we moeten er vroeg bij zijn, anders is t vol. We zijn dit jaar weer froegmet de zomervakantie. Als de mannenwat groter zijn wil ik nog die kant van China / Japan op. Ik spreek zelf manderin en ik kook veel chinees (niet de Chinees die gebaseerd is op de Nederlandse keuken, maar t echte traditionele Chinees). En tja t heeft me toch altijd al getrokken die kant op de gaan.
zo.... carnaval voorbij en overleefd t was een fijnfisje . vakantie is ook over en nu weer wachten tot aan de meivakantie. tussendoor nog pasen.... ach... zo slecht hebben we t niet. Onze J wil sinds een paar weken niet meer uit de tuitbeker drinken. tjee.. dat gaat ook snel. als ik nu met een tuitbeker aan kom zetten, gooit hij t weg. hij wil alleen nog maar uit een "echt" glas drinken. en ik moet zeggen: t gaat t hem goed af. En sinds een paar dagen zegt hij ook wat kleine woordjes. *trots* ... @ diadeem: hoe is t met jou? Is de scheiding al rond? en is jullie huis al verkocht? zo niet... hoop ik voor je dat deze gauw gebeurd. @ sjoon: hoe gaat t nu met je? las dat je een beetje ziek was (op FB). (of was je dat niet....) @ first: is de vakantie al geboekt en weet je al waar je naar toe gaat? Ik zat net bij de juni mama's 2012 en ik had zoiets van: huh... ik ken deze mensen niet... zat ik bij de verkeerde... tja.... ik ben ook een dagje ouder geworden.... ik vergeet ook wel iets....