juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

gaat t wel samen met jullie andere hond? of is t ras t zelfde?

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Coco: Leuk zeg zwanger van een hondje.:p

Sjoon: Fijn dat je dochter weer beter is.

BB: Leuk hoor een kinderfeestje, hoeft met 5 jaar niet heel bijzonder hoor. Het meeste wat ze dan willen is gewoon met het normale speelgoed spelen! Vaak hebben ze niet eens zo'n zin in spelletjes!

Hier misschien een bovenwoning te pakken, spannend ook voor de kinderen want ga dan wel van basisschool veranderen.

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ diadeem: Spannend, ik hoop voor je dat het doorgaat. Is het wel in hetzelfde dorp/stad?
    Hoe is het nu met je kindjes? Ik hoop dat, als jullie straks een nieuw eigen vaste stekkie hebben, dat ze snel kunnen wennen. Het is allemaal niet niks, papa weg, verhuizen, andere school. Knuffel voor jullie...

@ BB: Ja, ik verwacht dat het wel goed zal gaan met de hond. We hebben nu een (kruising) golden retriever die werkelijk met elke andere hond op kan schieten dus ik denk dat het heel goed zal gaan en dat het haar ook goed zal doen, weer een hondenvriendje erbij, want ze mist Lara echt nog wel.

Gisteren zat ik me opeens te verbazen om J. Hij heeft een groot dinosticker/spelletjesboek. Daar zit een pagina in met plaatjes zoeken op de bladzijde en dan moet je eronder schrijven hoe vaak je een plaatje ziet. Ik was even in de keuken bezig geweest en toen ik terugkwam had hij die helemaal opdracht helemaal zelf gemaakt, bijna foutloos. Ook de cijfers helemaal goed geschreven. Vond het zo knap. HIj kon wel al een aantal letters, maar ik wist niet dat hij ook al de cijfers kon. Hij gaat nu zo snel ineens.

En R. mag volgende week gaan beginnen op de psz. Wat zal dat raar zijn, heb ik ik opeens 2X 2,5 uur in de week T I J D voor mezelf....... Wat was dat ook al weer,... hihih....

4. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Nou ik wacht maar af ga zaterdag kijken, ik had er eigenlijk twee maar waar ik meer zin in had kreeg ik net mail van dat die al weg is! Jammer maar helaas!

Vandaag gaf de juf aan dat ze een gesprek wilde op de contactavond in april. Ik heb zo'n idee dat J blijft zitten, emotioneel heeft ze nu echt een terugslag. Ik vind het niet erg het is niet makkelijk voor haar nu allemaal. Terwijl de juf verbaasd was een paar weken geleden dat uit de toets het hoogste niveau komt.
    En ik wil toch waarschijnlijk van school veranderen dus dan nog een keer groep 1 merkt ze dan bijna niet.

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Sjoon: Fijn te lezen dat het weer goed gaat met je meissie!

Coco: Leuk hoor nog een hond erbij! Zolang je het aan kunt zou ik zeggen doen.. Wat goed dat J. al cijfers kan schrijven. En ja, hier ook al een enorme letter en cijfer gek. Had ik niet verwacht. Hij schrijft zijn voornaam en sinds twee weken zijn achternaam, maar hij loopt steeds te zeuren waarom hij een dubbele achternaam heeft haha. Teveel schrijfwerk.. Ik zei nog tegen hem, schat je moet er je hele leven mee!
    -Alweer naar psz? Jeetje wat gaat dat snel. Nou meis, geniet van je eigen tijd! Dat heb je verdiend.

BB: Je hebt me wel wel laten lachen met dat gezinsuitbreiding. Wilde Coco ook al feliciteren! Pfieuww gelukkig heb ik de volgende reacties gelezen..

Diadeem: Ik hoop dat je snel een huisje vindt! Wat fijn dat jullie huis is verkocht met deze markt. - Over J. zou ik me niet teveel zorgen maken over dat j. zal blijven zitten. Ze heeft veel meegemaakt. Misschien wil de juf aangeven dat ze merkt dat J. is veranderd en zich anders gedraagt en misschien kun je ergens met haar aan werken tot het einde van het jaar. Succes met het gesprek

6. Blue Bird

Hey meiden,

Heb een gesprek gehad met de juf over de uitslag van de citotoets.
    S. is heel snel afgeleid en is nogal chaotisch in haar hoofd. Dat heeft ze echt van mij :). nu moeten we haar gaan trainen om met 1 ding te gelijk bezig te zijn. dus eerst 1 ding af en dan t andere.
    Als ze ergens in een rij / groepje moet zitten, dan is ze snel afgeleid, maar doe je iets met haar alleen; dan gaat t wel. en kan ze t ook.
    Moet ik me hier zorgen over maken... ze is 4 jaar oud. veranderd dit nog? zoals je merkt, maak ik me hierover zorgen.

Afgelopen woensdag hadden we weer een jaarlijkse tandarts bezoek gehad. ik en m'n man moeten terug komen. Maar S begint al met wisselen. althans de tandarts zei dat er een tand los zat. hij liet t ons zien. maar wij denken dat er een bal tegen aan gekomen is met sporten. (gym) en dat deze los zit. of dat ze iets lomps heeft gedaan. meestal begin je toch met wisselen als je 6 of 7 bent. maar de tandarts was er stellig van overtuigd dat ze aan t wisselen is. nou... eerst zien en dan geloven. als die tand er uitvalt, dan is ze aan t wisselen. hij zit nog netjes in d'r mond en als je er aankomt, zit hij los.

7. Blue Bird

och first... op FB van Coco gingen de leukste verhalen rond. ik heb die berichten ook zitten bekijken met tranen in m'n ogen.

@ coco: leuk zeg.... ik hoop t voor jullie dat jullie een teefje krijgen. maar die worden toch eens om de zoveel tijd loops?

8. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    BB: Ik zou me er geen zorgen om maken denk ik. Dat hebben wij ook met D. Ik kreeg het van een oude pedagogische medewerkster op het kinderdagverblijf al te horen. Zij was er erg op gericht dat de driejarigen werkjes moesten maken en D. was altijd afgeleid door andere kindjes om hem heen. Nu op school hebben we dat ook te horen gekregen. Als de juf opdrachtjes doet met 5 kinderen in een kleine groep dan heeft hij zijn aandacht erbij. Maar in een groep van 23 kinderen, dan is hij snel afgeleid. Hij gaat soms ook naar de gang om wat te pakken en haalt dat dat niet. Soms stuur ik hem na schooltijd naar zijn kamer om zijn vieze spijkerbroek uit te trekken en een trainingsbroek aan te trekken (heb een lichte bank haha). Dan speelt hij in zijn kamer met zijn auto's en even later komt hij beneden en dan zeg ik waarom had mama jou naar boven gestuurd? Dan zie je hem naar bovenrennen en komt die binnen 2 min met een andere broek terug! Daarentegen doet hij ook regelmatig wel wat ik van hem vraag. Wij hebben nu van de zwemjuf ook al gehoord dat D. aan het spelen is zodra zij met een ander kindje bezig is, tsjah ik denk dan maar concentratie he.

Wij werken ook met opdrachtjes en wat wij nu ook steeds vaker doen.. Dat ik met D. een activiteit doe en mijn man naast ons met M. gaat spelen/boekje lezen. Ik merk vaak aan D. dat hij dan naar hun gaat kijken en dan tik in ons boekje of ik tik ons speelgoed aan en dan vraag ik, waar ben jij mee bezig? Het gaat al iets beter. Ik hoop zo dat hij op school hetgene kan afmaken waar hij mee bezig was zonder zo afgeleid te zijn door andere kinderen.

Zijn juf gaf wel aan dat hij 4 was en dat zijn concentratieboog met de jaren groter wordt. Dus dat we ons nu absoluut geen zorgen moesten maken. Het is normaal voor die leeftijd en ze ziet dat bij meerdere kindjes.

Verder moet ik wel eerlijk bekennen dat ik me een beetje heb ingelezen over ADD. Kwam het laatst hier op het forum tegen in een topic en ben er meer over gaan lezen op google. Denk niet dat D. dat heeft, maar blijf als ouder heel alert en als die conccentratie overal een probleem vormt, dan zou ik hem wel moeten gaan testen op ADD.

9. Blue Bird

och first, wat jij schrijft, dat herken ik maar al te goed. dat zou zo onze S kunnen zijn.
    Ja, ik weet dat ik me zorgen maak. maar da's toch heel normaal. ;)

thanks voor je antwoord.

10. Blue Bird

ze gaf aan dat t rekenen een B was (met de cito toets) en t lezen een C. maar dit was gemaakt tijdens de citotoets in t lokaal. nam de juf haar apart; toen ging t wel.
    Maar ik had zoiets van: waarom moet je een 4-jarige een citotoest laten doen. laat ze nog even gaan kleuteren. in groep 3 moeten ze t echt gaan doen. daar leren ze lezen en schrijven en rekenen. maar goed, t schijnt er bij te horen.

11. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Graag gedaan BB.

De resultaten van S. zijn toch goed? Het is voor het eerst dat ze een cito maken, dus ze moeten dat ook gaan begrijpen. ze gaan in juni dezelfde cito maken en dan zijn ze benieuwd of je kind het beter maakt. Althans bij ons op school..

De juf had hier gezegd dat er bij D. meer valt te halen bij de cito, omdat ze merkte dat hij halverwege ergens anders met zijn gedachten was. Ze heeft enkele vragen ook herhaald speciaal voor hem. Het schijnt dat de juf een vraag twee maal mag oplezen.

Hier was zowel de taal als rekenen een zit van 3 kwartier! Nou dat trekt D. niet hoor haha. Maar andere kindjes blijkbaar wel.

12. Blue Bird

ik vond dat ook een lange zit. zeker toen ze me vertelde, dat ze na een half uur zich ging vervelen. vond t nog knap dat ze t zolang heeft volgehouden.
    Je kan een kind van 4 toch niet lang laten zitten. en zeker in een lokaal waar veel afleiding is.

13. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    BB je had het laatst over verjaardagsfeestje en eigenlijk wil ik het dit keer ook op tijd plannen, omdat ik het buiten wil vieren.

De meeste vriendjes van D. hebben hun verjaardagsfeestje in ballorig of de macdonalds gehouden. Ik wil het niet thuis vieren, dus ook ergens buiten. Heeft er iemand ideetjes? Of hebben vriendjes van jullie kindjes het ergens anders gehouden? Lijkt me leuk ervaringen/ideeën te horen..

14. Blue Bird

ik zelf, zat te denken aan een buitenspeeltuin. maar ja... je bent wel afhankelijk van t weer.
    Omdat ik een meid heb, kan ik straks lang, binnen wat laten doen. zoals een sieradenworkshop en een prinsessendag organiseren. maar ja... dat is als ze wat ouder is.

@ first: we hadden t toch over een chaot zijn van onze kids. gisteren was ze haar overblijftas kwijt geraakt. hij lag niet bij de BSO, maar op school. m'n man is met haar naar school gegaan en ze hebben t daar opgehaald. ze is zo bezig met andere dingen; pffff.... maak me toch extra zorgen.

15. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    BB, Hier is het niet anders hoor. Hij was gister zijn sjaal en handschoenen op school vergeten. Ik heb de BSO medewerksters hierop aangesproken. De deur naar school zit bij ons dicht! Ik kon ze dus ook niet ophalen. (ze zitten in 1 gebouw).
    Ik heb tegen hun gezegd dat zij verantwoordelijk zijn bij het ophalen van mijn kind in zijn klas, dat hij alles mee heeft. Zij hebben mij beloofd vanaf nu alerter te zijn! Hij laat ze in zijn luizenzak liggen en pakt alleen zijn jas en tas.

Het komt ook vaak voor dat hij zijn fruitbakje/banaanenbakje op school vergeet op dagen dat hij naar de BSO gaat. Als ik of mijn man hem ophalen dan moeten wij hem ook regelmatig terug naar binnen sturen, omdat hij wat vergeten is. Ik heb het met zijn juf hierover gehad en ze gaf aan dat het de verantwoordelijkheid van de kinderen is om hun spullen te pakken. Als de juf zegt jassen aan tassen pakken en spullen erin, dan moeten de kinderen dat dus allemaal onthouden blijkbaar:(
    Maar ik snap wel dat de juf geen 23 kan controleren.

Maar goed heb het dus gister op de BSO medewerkers afgeschoven. Degene die hem ophaalt zal er nu op letten dat hij alles mee heeft!

16. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Om heel eerlijk te zijn maak ik me ook wel zorgen om D. maar ik merk dat het iets beter gaat en dat hij wat vaker zijn spullen mee heeft. In het begin vergat hij zooo vaak zijn tas. Dat is nu niet meer zo. Vorige week had hij twee keer alles mee (dus sjaal, handschoenen, tas, fruitbakje). Wij waren zo trots dat we hem naar ballorig hebben gebracht zondag, heb hem ook uitgelegd dat dat zijn beloning is dat hij zich goed gedraagt en alles mee heeft. Helaas ging het gister gelijk mis haha..

17. Blue Bird

oh ben ik gelukkig niet als enige die dit hebt. heb afgesproken met m'n man dat we haar niet zo vaak meer pushen met dingen te vergeten. want vanmorgen zei ze: mama, waarom zeg je dat toch de hele tijd, dat ik op moet letten.
    tja, leg dat maar 'ns uit. ik vind t soms ook moeilijk.

18. Blue Bird

De school en de BSO liggen ver van elkaar af. ze worden opgehaald met busjes en daar brengen ze alle kinderen die op de BSO zitten. dus ze gaan langs alle scholen bij ons in t dorp (t zijn er niet zoveel, maar toch).
    Zo ben ik ook een keer een sjaal kwijtgeraakt. lag hij dus bij de BSO en ik me rotgezocht op school. ik heb ook tegen S gezegd dat ik niet iedere week een nieuwe sjaal en handschoenen ga kopen. dat ze er goed op moet letten. nu doet ze netjes d'r handschoenen in d'r jaszak. t gaat wel goed, maar langzaam.

19. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik denk dat wij als ouders erop moeten letten en hen bijsturen waar nodig. Meer kunnen we nu niet doen..

20. Blue Bird

klopt helemaal wat je zegt.

Ik stond vanmiddag met een collega te praten en die herkende meteen wat ik zei. en die zei dat haar dochter en zoon precies t zelfde hebben gehad. dus t hoort bij de leeftijd en wij moeten t een beetje sturen, zodat ze de weg niet kwijt raken in de maatschappij.

ik ga haar dan ook niet meer pushen. ze komt er vanzelf wel. ik hang een beetje aan de citotoets vast. moet ik niet doen. gewoon loslaten en t komt allemaal vanzelf.

Deel Deze Pagina