juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

hhahahaha first... wij zijn hier nu als enige aan t kletsen. wel gezellig zo met z'n 2-en :D

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja hahah jullie kletsen lekker door zo saampjes..

Dat van het concentreren herken ik hier ook wel hoor. Zal inderdaad wel bij de leeftijd horen.

3. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    BB: Ben blij te horen dat het normaal is voor deze leeftijd. Maar ben toch benieuwd of dit zo blijft en of de slechte concentratie hem straks belemmert in andere zaken. Maar ik stuur bij waar ik kan meer kan ik niet doen.

Coco: Heerlijk even je zorgen samen kwijt haha!

Jullie al kindjes die graag willen lezen? Nou D. zit in een groep 1 en 2 klas. Er wordt erg veel gehakt en geplakt aan woorden voor de groep 2 kids. Dus hij is de hele tijd van alles aan het vragen over letters en aan het hakken en plakken. Ben zoooo verbaasd. Misschien maar eens bij de bieb van die kleine boekjes halen met grote woordjes..of ben ik nou te snel haha

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

First, als hij dat leuk vindt gewoon doen! Chiel vindt het ook leuk met letters en cijfers.
    Als er iemand jarig is wil hij een tekening maken, en dan schrijf ik proficiat of gefeliciteerd, met de naam van diegene en dan 'van Chiel' hij schrijft het dan zonder moeite na. Erg leuk die sprongen.
    Nu hebben ze er nog lol in, later waarschijnlijk niet meer haha

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Sorry zit hier te lachen over spullen vergeten dat dat bij de leeftijd hoor! Maak je borst maar nat dat hoort bij het karakter want mijn oudste zoon is nog zo, nu 11 jaar en moet ik nog achterna rennen met zijn gymtas.;):D Het word uiteraard wel minder want bij J raken er echt dingen kwijt. Al 2 keer een handschoen op school, nergens meer te vinden?? En nou verloor mijn ex er ook weer 1 dus ga goed deze winter. Dus heb 3 1paren over.:) Maandag was haar broodtrommel weg, kwam gelukkig de volgende dag weer boven water.
    Pas had mijn zoon 2 gymbroeken in zijn tas s middags, ik weer meegeven zeg ik van wie wat hij nou? Jah de juf heeft hem omhoog gehouden en hij was van niemand??????:D;):D

6. Blue Bird

Hahahaha.... ja t is niet anders, maar ik moet er mar aan wennen, dat ze zo slecht is afgeleid. Zal wel een fase zijn.

Heb ook een aantal vrijgezelle handschoenen liggen. Maar ook spullen die niet van ons zijn. Ook aan dejuf meegegeven en een mail verstuurd. Maar niemand reageert. Tja dan is hij van ons:D

Hoe gaat t nu met jou diadeem? Ben je al een betje gewend? Is de scheiding nu officieel rond?

Ik ben al 10kg kwijt na de zwangerschap van J. Ben sinds novemberbezig. T gaat niet hard, maar gewoon rustig afvallen. Anders krijg je t welbekende jojoj effect en daar wil ik van af. Nu zijn er heel veel kledingstukken die nu veelte wijd zijn. Moet ik allemaal nieuwe kleren gaan kopen. Op zich gen schande, maar ja is nu alleen maar zomer goed en is hartstikke koud buiten

7. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Diadeem: Ik hoop echt dat het alleen de leeftijd is, maar zoals D. nu is zou me niets verbazen als hij 11 is dat hij nog steeds zo is. Hoop het niet, dus de tijd zal het leren..

BB: Wat knap van je dat je zoveel bent afgevallen! Ja je kunt het beter rustig aan doen, want dan is het blijvend. Succes, straks met lekker weer gaat het makkelijker denk ik..

Sjoon: Thxx ben met hem naar de bieb geweest en we hebben makkelijke boekjes gehaald. Merk vooral dat hij de dagen als hij op school met letters is bezig geweest erg geinteresseerd is in hakken en plakken. Probeer er in mee te gaan, maar zoals vandaag had die er absoluut geen zin in dus dan maar niet.

8. Blue Bird

ja, dat ken ik first..... S doet t ook de hele tijd. ze zijn nu bezig met lettergrepen en ik merk dat ze dat keileuk vindt. alleen sommige woorden, snapt ze dan niet.
    zegt ze: a-re-co... dus 3 lettergrepen, terwijl t er maar 2 zijn.
    en wij maar zeggen: platte ju. whahahhahhaa...

verder heeft ze t prima naar d'r zin op school.

@ first: ja, ik doe t ook rustig aan. heb t eens teveel gedaan en toen zat t er zo weer aan. maar ik doe t ook rustig aan. ben zelf trombose patient en heb veel last van m'n rug. dus als ik nu veel afval, heb ik daar straks ook minder last van.

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    BB: Super knap zeg al 10 kilo afgevallen, het is juist super langzaam afvallen. Je moet je echt een ander eet patroon aanwennen anders zit er zo weer aan is ook mijn ervaring! Vervelend zeg dat je zo last van trombose heb, prik jezelf ook??

Firstbaby: ik hoop voor jou dat het ook echt de leeftijd is hoor, maar troost je het word wel minder hoor met ouder worden.;) Knap hoor dat intresse in letters enz.

Sjoon: Leuk hoor alles naschrijven, doet ze hier soms ook alleen als ze er zin in heeft.:)

De scheiding is nog steeds niet rond, zijn nog aan het hakketakken over het ouderschapsplan. Dus als dat rond is dan nog een rechtzaak over allimentatie en dan is het klaar pff dan hang ik de vlag uit.;):D

10. Blue Bird

@ diadeem: ja, ik prik zelf. ben een beetje aan t afbouwen. gelukkig. maar ik ga over op pillen.

tjee.... komt veel bij kijken bij een scheiding...

11. Blue Bird

Diadeem: tis niet gekomen door een zwangerschap hoor. ik was 19 toen ik t kreeg. Ik slikte Marvelon als pil en men denkt dus dat t daar door komt. Nu is in t nieuws die Diana pil, dat vrouwen trombose door krijgen. ik heb t door Marvelon gekregen.
    Maar ach... ik drink ook een glaasje wijn en ik doe ook wel eens gekke dingen, maar ik moet gewoon erg op letten met wat ik doe.

verder kun je er behoorlijk oud mee worden :D

12. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hoi lady`s

hoe is het hier?

@diadeem wat lees ik nu ? jij ook in scheiding :S , jeetje meid sterkte !

@verjaardags feestje , ik denk dat ik dat dit jaar nog niet ga doen , denk dat ik er een jaartje mee wacht ...

iedereen fijne paasdagen alvast !

13. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    #3913 Blondie, 29 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2013
    he meiden...al weer even geleden...

ik lees hier over een verloving (feli!) een scheiding :( en gezinsuitbreiding van een hond.....

Met mij gaat het weer beter...

na een half jaar zwanger / missed abortion/ onverklaarbaar hoog hcg in mn bloed...heb ik eindelijk op 24 februari mijn eerste menstruatie na de missed abortion gehad...

en nu...pril zwanger!!!! :D

nog maar 4,5 week en wel erg spannend dus.

Moet tussen de 6e en 7e week naar de gyn voor een echo...

Fijne paasdagen allen!

Lfs!

14. Blue Bird

Het blondie, een kleineproficiat alvast. Hopelijk heb je een goede echo.

Bulldog: hoe is t hu met je?
    En iksnap best dat je teen jaaroverslaat. Hoe gaat tmetde kids? Hebben die t al verwerkt dat er straks geen papa meer in t huis is.

Hier gaat goed. Geen bijzonderheden. J is druk aan t kletsen. Heerlijk. En s... die is druk bezig om meer zelfstandig te worden. Wordt ook een heerlijke meid.

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @Blondie: Gefeliciteerd. Spannend nu... Hoop voor je op een hele mooie echo over 2 weekjes.

16. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    BB: Ja, hier hoor ik hem ook alleen maar hakken en plakken.. om gek van te worden soms haha

Bulldog: Fijn dat je wat van je laat horen. Hoe gaat het met je boys? Hoe doet jouw kerel het op school?

Diadeem: Nou je stelt me gerust dat het met de jaren minder wordt. Ik herhaal het zo vaak en herinner hem er zo vaak aan, maar het komt helaas niet binnen. Maar word er niet meer boos. Hij zocht gister zijn dikke handschoenen, dus ik zei tegen hem ga maar met je dunne handschoenen fietsen en dat vond die niet fijn. Dus ik zei dan moet je beter op je spullen letten en ze mee naar huis meenemen ipv op school laten liggen.

Blondie: Gefeliciteerd!! Kan me voorstellen dat het even spannend is, maar hopelijk een mooi kloppend hartje op de echo.
    (Wij willen ook nog een derde. Daar zijn we inmiddels over uit. Over een jaar of twee denk ik als mijn jongste zeker 3 is. Vond het erg fijn dat D. naar school ging en dat ik 1 kind thuis heb qua aandacht en als ik afspraken heb/had.

17. Blue Bird

Oh leuk First. hopen dat je dan snel zwanger wordt.

Hier geen 3e. heb t goed zo. heb 2 schatten van kinderen. en heb nu eindelijk weer een beetje tijd voor m'n eigen. heb weer een beetje rust.

S. zit op school en over 2 jaar gaat die andere smurf ook. dus lekker rust. en dan ga ik (moet nog in overleg gaan, maar denk dat t wel lukt) schooltijden werken. m'n collega doet t nu ook; dus dan kunnen we elkaars werk goed afstemmen.

18. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    BB: Thxx ik hoop dat het tegen die tijd snel raak is ja! maar dat zien we dan wel, maar komt het niet? Dan ben ik zeeeer tevreden met twee gezonde kids!

Wij gaan komende zaterdag op vakantie. Het is toch Mexico geworden.
    D. zijn school heeft maar 1 week vakantie wij nemen hem dus een week extra mee, dat was geen enkel probleem.

Heb net alle zomerkleding van D. toen hij 2 was bij M. gepast en alles past gewoon(M. is groter), dus die is klaar haha. Bij D. is de helft van vorig jaar te klein dus ga straks nog wat zomerkleding voor D. inslaan. Beide kids nieuwe sandaaltjes en dan ben ik klaar.

Hoe gaat het met iedereen? Wat is het hier rustig?

Blondie: Hoe is het met je zwangerschap?

19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ First: Fijne vakantie!
    Hier draagt R. ook bijna alle kleding van J. J. krijgt steeds een hele nieuwe garderobe. En voor R kijken we eerst wat hij nog past van J. en de rest kopen we bij.

Ik krijg ineens zin in de verjaardag. Het duurt nog bijna 2 maanden, maar ik heb al zitten kijken naar traktatie-ideetjes, zit al te kijken welke dag we het willen gaan vieren, of we nou wel of geen kinderfeestje willen geven, wat we hem cadeau willen doen...
    Weten jullie het al?

Ik denk dat we een nieuwe step willen geven. Hij rijdt nu nog steeds op zn Thomas de Trein stepje met 3 wielen, waar hij al vanaf zijn tweede op rijdt. Hij is hem eigenlijk ontgroeit, maar hij is zo aan deze step gehecht dat hij eigenlijk nog geen nieuwe wilde.
    Ik zat te denken aan deze: 16 Inch Step Corvino Mat Grijs 591651. Vind ik leuker dan die met die kleine wieltjes die nu zo in zijn.

Kinderfeestje ben ik nog niet over uit. Sinds kort vindt hij het wel leuk om na schooltijd nog met kindjes te spelen, het bij elkaar spelen en afspreken komt nu langzaam op gang. Dus misschien, als J. het zelf ook leuk lijkt, dan doen we het wel.
    Geven jullie al een kinderfeestje met 5 jaar?

20. Blue Bird

@ first: weet niet of t al gelezen heb, maar toch een fijne vakantie. (weet niet of je al weg bent).

@ coco: ja, wij geven hier een feestje. heb wat rondgevraagd op t schoolplein en alle mama's geven een feestje. Maar aangezien S jarig is in de schoolvakantie, doen we t de zaterdag er voor. er zijn namelijk veel kindjes die in juli / aug jarig zijn.

Ben afgelopen vrijdag met onze J naar de HA geweest. hij zat onder de ronde bulten. toch maar nagevraagd wat t kon zijn. dokter dacht aan de 5e kinderziekte. omdat hij vorige week vrijdag vrij hoge koorts had. maar nu trekt t eindelijk weg. en z'n eetlust trekt ook weer bij... gelukkig. Hij zat er helemaal onder. t waren geen waterpokken (die herken ik wel).

nog ruim 2 1/2 week en dan wordt onze kleine man een peuter... wordt hij 2.... gaat echt snel. nu begint hij allemaal kleine woordjes te zeggen. vindt t zo leuk... en ja... met S zijn we ook weer in de fase beland van school, spelen, sporten... allemaal heel leuk, maar soms ook heeel vermoeiend.

Deel Deze Pagina