juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    foto's van de traktatie staan op mijn fb trouwens, sjoon had ze al gezien..

2. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

oh, dan zal ik ns gaan kijken. Nogmaals proficiat.

Ja, wij hebben over 2,5 week vakantie. gaat snel. S heeft op 20 juni een doorschuifmiddag. dan gaan ze alvast "proefzitten" in groep 2. gaat echt snel.... zijn binnenkort 5... *zucht, tijd gaat snel*

3. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Coco: Gefeliciteerd met J.! 5 alweer he. Ik vind ook dat het zo snel gaat..

D. is komende dinsdag jarig. Hij wil graag ijsjes uitdelen. Lijkt me erg makkelijk en handig als het warm is. Ik ga dan gewoon waterijsjes (racket) voor de kinderen uitdelen. Voor de leraren maakt mijn moeder Marokkaanse honing/nootjes koekjes.

Op woensdag viert hij zijn verjaardag in Ballorig! Hij heeft 6 kindjes uitgenodigd en ik heb de auto van mijn zusje gekregen, dus ben benieuwd hoe het zal gaan..

Oh ja, hier hebben we een nieuwe fiets en een skateboard gehaald. Hiernaast nog wat kleine knutsel en verfspulletjes.

4. Blue Bird

jammie First.... kan ik je mama niet een keer lenen... :D

5. Blue Bird

zeg... willen jullie niet zo veel kleppen.... kan jullie niet meer bij houden:D

6. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ja, inderdaad. Ik kan het ook niet meer bijhouden haha...

7. Blue Bird

@ sjoon: gefeliciteerd met je zoon... hoe was zijn verjaardag?

S heeft gisteren getrakteerd op school. Was toch wel een leuke ervaring. ik mocht er tot 9:15 uur zijn. Ze mocht op de juf d'r stoel zitten. ze kreeg een kroon op en er werd hard gezongen. echt leuk.

volgende zaterdag d'r 1e kinderfeestje en dan de week later de "volwassen"feestje. en dan mag t voor mij wel afgelopen zijn. pffff.... vindt verjaardagen wel leuk.... maar kadootjes krijgen is natuurlijk veel leuker.

8. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Dankje BB!

Hij heeft een erg gezellige verjaardag gehad. Vandaag is het meeste bezoek geweest.
    Gister mijn broertje en vrienden van ons met hun 2 kinderen.

Morgen hebben we nog een familie dag ergens thv utrecht, en dan is het even gedaan met de drukke weekenden weer. Dan hebben we in september en oktobere drukkere weken

9. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hier hele drukke dagen gehad ivm D. Zijn verjaardag. Ballorig was een succes, daar ook de taart gedaan en de cadeautjes uitgepakt! Toen thuis hebben ze ongeveer 5 a 10 min. in de tuin gespeeld en toen werden de kinderen opgehaald. Voor familie en vrienden thuis gevierd was erg gezellig.

Sjoon: Gefeliciteerd met C.!

10. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

First jij natuurlijk ook nog van harte van D!

Hier vandaag familiedag gehad. Was erg geslaagd en gezellig geweest.
    Kinderen waren allemaal uitgeput.
    Was van neven en nichten van vriend.
    Met hun kinderen , dus was in de leeftijd van 5 maand tot 15 jaar en volwassenen. Topdag gehad, gelukkig droog gehad vanaf dat we daar aankwamen.

11. Blue Bird

oh klinkt gezellig Sjoon :)

Gisteren hadden we een feestje van m'n neefje. Bij ons gingen we weg met regen en daar scheen de zon. Normaal gesproken is t omgekeerd.
    Wij hebben deze zaterdag t kinderfeestje van S. eerst bij ons kadootjes en daarna naar een binnenspeeltuin. daar ook frietjes + snack. en een week later het "volwassenfeest" van S. en dan is t voor ons voorbij. alleen nog feestjes van anderen.

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @BB: Fijn verjaardagsfeestje morgen. Ze heeft er zin in zeker?

Wat hebben jullie kindjes allemaal gekregen voor de verjaardag? Hier van de visite een hoop buitenspeelgoed gekregen, leuk. Want dat hadden we nog niet zo veel. Waterpistool, speeltentje voor in de tuin met kruiptunnel, badmintonset, waterballonnen, skippybal, gewone bal. Ook nog een paar dinodingen. En van ons heeft hij een mooie step gekregen.

13. Blue Bird

@ coco: ze was al 2 dagen aan t stressen omdat ze t zo spannend vond. 2 dagen achter elkaar was ze om 5:45 uur wakker omdat ze niet meer kon slapen. en nu was ze keimoe; en moet ze nu nog 2 dagen naar de BSO, omdat wij moeten werken. (ja hier is er vakantie en dus verplicht in de vakantie naar de BSO).

t feestje was zeker geslaagd. we zijn naar een binnenspeeltuin geweest waar ze lekker konden ravotten. en met frietjes en een snack. Alle kindjes waren voor t eerst op een verjaardagsfeestje, dus die vonden t allemaal spannend. van 1 kindje moest ik d'r mama bellen, omdat ze naar huis toe wilde. Maar toen eenmaal d'r mama er was, wilde ze niet meer weg en is d'r mama ook nog gaan spelen. Zegt ze tegen me: van de winter gaan we hier vaker heen, gaan jullie dan mee :D geweldig.

S. is wel verwend met kadootjes: ze heeft veel knutselspulletjes gehad. Donderdag is ze echt jarig en dan gaan we zwemmen bij Landal bij ons in de buurt. en zaterdag t grote mensenfeest. komen niet zoveel mensen, want bij ons is de vakantie gestart en veel zijn dus weg.

na de vakantie begint ze woensdag al met d'r 1e verjaardagsfeestje bij iemand anders. t gaat gewoon door.....
    Ze gaat na de vakantie naar groep 2... nog meer kindjes die "over" zijn?

14. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik heb hier nog niks gehoord over "over gaan". Maar ik ga er wel gewoon van uit dat hij naar groep 2 gaat.
    Dat is wel in dezelfde klas met dezelfde juf, wel fijn hoor, zo'n gemengde groep 1/2. Blijft hij nog lekker een jaartje bij n lieve juffrouw.

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hier kreeg ik vandaag een brief mee met wie er allemaal in groep 2 zitten.
    En welke juf.
    Een andere juf, "gelukkig"
    De huidige juf is zeker niet onaardig, maar ik kan dr geen klik mee vinden zeg maar..

Deze klas wordt een gewone groep 2. De vorige is een groep 1/2 met 7 kindjes uit groep 1 daar zat hij vanaf januari in.

Morgen gaat hij wennen met alle groep 2 kindjes en de juf

16. Blue Bird

hier ook een brief gekregen. ze gaat wel weer naar een combiklas van groep 1 /2. Maar omdat de juf van groep 0 / 1 weg moest, gaat ze naar een andere groep toe. ook een andere juf. maar bij deze juf is ook al gestart vorig jaar. Maar ons mutske wordt morgen 5 jaar... :)

Ze komt gelukkig wel bij d'r vriendin in de klas.

17. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Sjoon: waren er kindjes blijven zitten dan in de klas van je zoontje?

Hier blijft J. gewoon in dezelfde groep 1/2klas, zelfde lokaal en zelfde juf. Heel fijn, want zn vaste juf (di t/m vr) is echt superleuk en lief. De juf die hij op maandag heeft gaat vanaf na de zomervakantie tot de kerstvkantie met zwangerschapsverlof en daar krijgt hij dan een vaste vervangster voor. Die ken ik nog niet, dus ben benieuwd.

J. zit op dit moment in een hele grote klas. Vandaag is het 30ste kindje erbij gekomen! Na de zomer zullen dan de kindjes van groep 2 weg zijn, maar dat zijn er maar 8 of 9. Dus er wordt gestart met een klas van 21/22 kindjes.

Kennen jullie de boekjes van Borre? Aan het begin van het schooljaar kreeg J. zo'n boekje mee van school, om er mee kennis te maken en eventueel lid te worden. Nooit wat mee gedaan eigenlijk. Maar sinds kort vindt J. dat boekje zo leuk, dat ik gisteren maar lid ben geworden.
    Leuk boekje om voor te lezen, maar ook voor de kindjes om zelf te lezen zodra ze dat kunnen.
    J. gaat nu echt hard met leren lezen. Kan bijna alle letters benoemen, en een paar simpele woordjes zelf lezen. Ik vind het weer een hele leuke nieuwe fase.

18. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Nee coco, er zijn geen kindjes blijven zitten.
    Maar omdat er vorig jaar veel kindjes groep 1 in kwamen stromen, en ze de klassen niet ge groot wilden hebben, hebben ze 7 kindjes naar groep 2 geplaatst waarvan ze dachten dat die dat wel aankonden, dus dat werd groep 1/2, ook is er nog een gewone goep 2.
    Nu is er komend jaar gewoon 1 groep 2 en 1 groep 1.
    Ze zijn straks met 20 in de klas. Ze willen proberen om de groepen niet te groot te krijgen.

Ook hebben ze hier een groep 0. Is een proef vanuit de gemeente. Dus kinderen van 3 tot 4 jaar, dit is voor kinderen die moeite met praten hebben, en ook veel allochtonen, of een kleine ontwikkelings achterstand hebben.
    Daar word veel aandacht aan besteed en hebben ze ook speciale juffen voor, die volgens mij ook nog een pedagogische achtergrond hebben. Of zo iets...

19. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    BB: Gefeliciteerd met S. verjaardag!

Hier is D. ook over naar groep twee. Hier blijven kids niet zitten in groep 1, maar wel in groep twee. Had vorig week oudergesprek. D. scoorde beter op de cito dan in januari en kent alle letters. Ze vonden hem intelligent, maar ook erg speels..

Hier kennen wij ook de boekjes van Borre. Ik heb ze van mijn zus gehad en ben niet zelf lid.

nOG VAKANTIEPLANNEN? Wij hebben in noord holland vanaf vandaag vakantie. Wij zijn in april al twee weken weg geweest, dus nu gaan we de laatste twee weken weg. Dus ik probeer de eerste vier weekjes wat uitstapjes te maken met de kids. Verder doen ze op de bso ook leuke uitstapjes

20. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hier ook laatste dagje school voor chiel.
    Wij gaan vlg week zaterdag op vakantie, gewoon eens een keer in nederland haha, zijn nog nooit zolang in nl op vakantie geweest

Wat fijn dat alle kindjes het goed doen! En natuurlijk goed te horen als je kind intelligent is :)

Chiel scoorde op de cito met rekenen wat hoger dan gemiddeld.
    Gelukkig maar! Ik heb dat niet in me met rekenen

Deel Deze Pagina