juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Vrolijk pasen!

Ik zag op mijn hyves dat Heleen is bevallen van een dochtertje, ik weet alleen niet meer wat haar gebruikersnaam op zp was?

Als je dit leest; Van harte gefeliciteerd in ieder geval!

Oh ja en Firstbaby: Ik was jaloers dat je naar Bali ging, maar vind het wel lief dat je de zon ook hierheen hebt gestuurd, wat een warmte ineens! heerlijk!

2. Schaapje82

Schaapje82 Actief lid

1 sep 2006
    494
    0
    0
    Hallo allemaal! Ik neem me steeds voor om weer een keer te reageren, maar er komt telkens weer iets tussen. Jeetje, wat gaat het snel met de zwangeren onder ons. Bianca is al bezig met de laatste loodjes en voor Bulldog duurt het nog maar een paar maanden. En Sjoon is al de 12 weken gepasseerd! En nog gefeliciteerd met je mooie echo!
    Ik wilde een paar weken geleden nog reageren dat ik nog niet zwanger ben, maar inmiddels ben ik 6, bijna 7, weken zwanger. Op 29 april krijg ik de eerste echo en ik ben wel een klein beetje nerveus, want de vorige keer kreeg ik te horen dat er geen hartactie te zien was. Maar ik heb er nu wel een goed gevoel over, wat ik destijds vreemd genoeg niet had.

Ik heb de lijstjes gezien met lengtes en gewichten enzo, maar mijn dochter is echt klein vergeleken met jullie kinderen. Een paar weken geleden zijn we naar het CB geweest en haar lengte was toen 83 cm, wat gelijk staat aan de gemiddelde lengte van een kind van anderhalf jaar. Ze ontwikkelt zich blijkbaar ook niet zo goed als leeftijdsgenoten. Op aanraden van het CB hebben we haar eind vorig jaar bij de psz aangemeld en er is wel een vooruitgang te zien, maar daar zeggen ze dat ze wel nog steeds achterloopt op de rest met spraak en grove motoriek.
    Ze is daar heel introvert en passief. Zo was ze een aantal weken geleden tijdens de gym met een van de leidsters een bal aan het overgooien, toen de leidster wegliep met het idee dat ze verder zou spelen, heeft ze bijna tien minuten stilgestaan met een bal in haar handen. Nu vraag ik me dan wel af waarom ze haar niet eerder hebben opgemerkt... Als ik kom aangelopen als ze aan het buitenspelen zijn, dan zie ik haar ook alleen maar stilstaan terwijl de rest er lustig op los holt en springt.
    Ik kreeg de laatste keer te horen dat - alhoewel ze het heel erg naar haar zin heeft, graag naar de psz gaat en nooit heeft gehuild - weinig lacht, vaak voor zich uitstaart, niet reageert als andere kinderen speelgoed afpakken waar zij mee speelt of haar (per ongeluk) omver duwen en bijna niet praat. Ze doet vrijwel niets zonder dat ze daartoe opdracht krijgt. We zijn er erg van geschrokken, omdat ze thuis zo helemaal niet is. Mijn man en ik hebben zelfs samen een potje zitten huilen en gelijk het CB ingeschakeld en die zouden contact opnemen met de psz. Nu komt er binnen twee weken iemand van CB mijn dochter op de psz observeren tijdens het spelen.
    Ik heb op het internet wat opgezocht over passieve kinderen en ik kwam op ADD uit (ADHD zonder hyperactiviteit). En ik schrok me te pletter toen ik die symptomenlijst zag, want het sloeg gewoon compleet op mijzelf! Opeens begreep waarom ik ben zoals ik ben en waarom ik moeite heb met bepaalde dingen. En er stond bij dat het voor 80% genetisch overgedragen kan worden door ouders, dus dat zou verklaren mocht zij het ook hebben. Ik heb hiervoor voor woensdag een afspraak gemaakt voor ons beiden bij de huisarts.
    Sorry, het is best wel een lange ego-tekst geworden. :)

@Zonneschijn: Hoe gaat het met jou en Senna?

3. Schaapje82

Schaapje82 Actief lid

1 sep 2006
    494
    0
    0
    Jinthe van Claudia 100 cm,17,9 kilo maat 110/116,schoenmaat 25
    Chiel van Sjoon: 100 cm, 16,3 kilo, maat 98/104, schoenmaat 24/25
    Luuk van Blondie: 100 cm, 15,4 kg maat 98/104, schoenmaat 25
    zoon van bulldog :99cm, +/-16kilo, maat 98/104,schoenmaat 27
    R. van Ellen: 98 cm, 15 kilo, maat 98/104, schoenmaat 25
    Frits van Champy: 98 cm, 14.6 kg, maat 98/104, schoenmaat 25
    Suzanne van Bianca75: 96,5 cm, 15,1 kg, maat 98/104,schoenmaat 25
    Esmay van Fl3xgirl: 95,5 cm, 13,8 Kilo, maat 98/104, Schoenmaat 23/24
    Noa van Linda: 94 cm (?) 14,1 kg, maat 98/104, schoenmaat 26/27

J.ayden van coco: 93 cm, +/- 15kilo, maat 98, schoenmaat 25
    Judith van Mineke: 92,5 cm 13,8 kilo, maat 104/110, schoenmaat 25
    Danny van Firstbaby: 92 cm, 13,2 kg, maat 92/98, schoenmaat 23/24
    Dochter van Schaapje82: 83.5 cm, 11 kg, maat 82/92, schoenmaat 22

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

schaapje: jeetje wat een verhaal is dit zeg.
    hopelijk kunnen ze iets vinden wat jullie dochter kan helpen wat actiever mee te doen met de andere kinderen (omschrijf ik dat zo goed??)

jij natuulijk ook erg gefeliciteerd me je zwangerschap!
    ik had in dec een mk gehad. en achteraf was mijn gevoel bij deze zwangerschap ook beter. maar dat kun je pas naderhand zeggen dus dat gevoel begrijp ik!

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Schaapje: Wat een verhaal zeg van je dochtertje. Wel top dat het CB er meteen werk van gaat maken.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! En al snel een eerste echo, fijn hoor.

6. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @champy ik weet nie tmeer hoe zei hier op zp heette maar weet wel dat ze volgens mij na de geboortes van onze kids niet meer heeft gereageerd!

@sjoon feli me tje 12 weken!!

@bianca hoe is het ben je inmiddels al aan het bevallen?

@schaapje jeetje meid snap wel dat je daar van schrikt hopelijk kan het cb iets voor jullie betekene.
    ik moet eerlijk zeggen dat mijn zoon ook niks doet als er iets afgepakt word en op de psz doet hij ook niet mee met andere kindjes hij kijkt altijd de kat uit de boom zeg maar.
    paar weken geleden waren aan het buiten spelen en toen zag ik hem achter de bal aan rennen met een ander kindje dat had ik echt nog nooit gezien.
    gefeliciteerd met je zwangerschap spannend hoor vrijdag de echo al!!

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier ga alles goed heb al 3 dagen geen last van mn bekken gehad jippie !!
    alleen gisteravond begon het een beetje te zeuren...
    heb wel veel last van mn buik aan de bovenkant net of meneertje er heel de tijd tegenaan ligt!
    maar dat overleven we ook wel weer..

8. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    bedacht me van het weekend ineens dat het nog maar 3 maanden is ppffff moet echt opschieten hier haha..

9. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    wat zouden jullie doen ?:
    ik zit te twijfelen of ik zon meerijdplankje koop, zoonlief zit nooit meer in de buggy hij loopt veel en kan dat heel goed ben bang dat ik hem anders koop voor niikks...

10. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Schaapje:Heftig hoor, ik hoop dat het meeval met je meisje!!
    En gefeliciteerd met je zwangerschap, hoop dat alles goed blijft gaan.

Bulldog: Ik zou eerst zonder plankje proberen als ik jou was, je kan het altijd nog kopen!

11. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Bulldog: Ik wilde eerst ook zo'n plankje, maar ben blij dta ik het gelaten heb! Hij loopt alles mee zonder problemen, zelfs heel de dag in een dierentuin maakte hem niks uit. Ik zou het dus even afwachten.

Schaapje: Wat een verhaal idd, hopelijk heeft het CB goede tips voor jullie kleine meid. Wel apart om jezelf ergens in terug te vinden en dat dan weer terug te zien in je dochter. Het zal wel even vreemd zijn, maar ook fijn de erkenning.
    En natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!Ik hoop op een mooie echo voor jullie!

12. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Bianaca maakt het ook spannend nu! Hoe is het?

13. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    bedankt voor jullie reacties ,
    ik denk dat ik er idd mee wacht mochten we een dagje weggaan dan kan ik altijd nog de buggy meenemen..

@bianca waar ben je ??????????????
    spannend spannend spannend ....
    flex jij al iets gehoord??

14. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    ik heb hem toen gekocht maar eigenlijk maar een paar keer gebruikt. Mannetje loopt of fiets altijd mee met de kinderwagen. De baby heb ik de eerste 6 maanden in de draagdoek gedragen, dan kom R. in de wagen als ie moe was. Heb het plankje wel van MP gekocht, was een stuk goedkoper, scheelt toch als je hem weinig gaat gebruiken.

15. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Schaapje: moeilijk hoor... aan de andere kant ook wel fijn als je het zelf herkent, dan weet je ook wat je dochter ervaart. Hopelijk krijg je goede begeleiding. Ieder kindje is uniek en ontwikkelt zich op z'n eigen manier maar soms wel moeilijk om niet te gaan vergelijken met andere kindjes.

16. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    hier heeft mannetje de zin 'ik wil nieeeet' ontdekt ;) maakt niet uit wat het is. s'ochtends wilt hij z'n pyama niet uit en 's avonds niet aan. Ik kom een heel eind met positief labelen en begrip tonen maar na 100x ik wil nieeeeet ben ik het ook best zat. Dan is het geen gemaar en gewoon doen omdat ik het zeg..... Hij was zo moe en dan gaat alles zo en met volume 10 :( Hoe doen jullie dat?

17. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @ellen als ik een plankje koop koop ik hem zo ie zo via mp.
    als jij na 100x je geduld pas verliest dan vind ik dat heel knap ik heb niet zo veel geduld.
    hier ook een mannejte dat op het moment nergens aan mee wil werken als ik zeg kom we gaan aankleden dan zegt hij nee even dit doen grrrrrr...

18. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hmmzzz biacna nog steeds niet online geweest
    heeft iemand haar op hyves??

19. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik zal gelijk ff voor je checken!! haha