juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @coco knap hoor van je dat je dat nog steeds doe!!

@linda leuk weer eens van je te lezen, hier ook nog steeds een mannetje die niet zindelijk is hij geeef er gewoon niks om terwijl hij het heel goed kan gooit hij erna gewoon met de pet na.

@coco mn biertje smaakte heerlijk had ze zondag op en toen was het heerlijk warm weer haha, nu nog even de rose proberen.

@first ga je een weekendje weg of gewoon een avondje met hemelvaart?

@linda balen da thet een beetje tegenviel!

2. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    waat kunnen kindjes eerder op leren fietsen op een 3wieler of een fiets met zijwieltjes???

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. J. heeft zo'n driewieler met duwstang, maar daar kan hij nog niet zelf op trappen. Hij trapt wel een beetje mee, maar zodra ik stop met duwen dan komt hij niet meer vooruit. En we hebben ook zo'n tractor met trappers, komt hij ook nog niet zelf op vooruit.
    Voor zn verjaardag krijgt hij van zn opa een echt fietsje met zijwieltjes. Ben benieuwd of hij het daarop wel gaat snappen, het trapt wel wat soepeler denk ik.

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij hebben trouwens het cadeau voor J. zn verjaardag ook al gekocht. Het is toch een keukentje geworden. Vorige week was hij met €20,- korting bij Ikea dus toen heb ik hem meteen maar gehaald.

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ bulldog: Hoe gaan de nachten nu bij jullie? Slaapt je zoontje nog steeds vaak tussenin? Hoe ga je dat straks dan doen als de baby er is?

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Kunnen jullie kindjes trouwens al zelf trappen, op fiets, driewieler, tractor, of wat dan ook?

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @coco hier ook een driewieler met duwstang maar meneer krijgt het niet voor elkaar om te trappen, dus ik dacht miss dat het op een fiets makkelijker gaat, mn neefje van bijna 3 (aug) die kan het al wel op een fietsje!

het slapen tja wat zal ik e rover zeggen hij slaapt bij ons in bed en hoor hem heel de nacht niet.
    hoe ik het straks ga doen ik ga de baby voeden op de babykamer ga een stoel kopen voor daar en verder weet ik het niet hahah hoop eogenlijk dat hij wel snel in zn eigen bed wil slapen maarja we hebben he tnu eenmaal zo aangeleerd.eigen schuld ....

8. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Bulldog/Coco: Hier heeft D. op een driewieler leren fietsen met duwstang. Na zijn eerste verjaardag wandelden we wel eens met dat fietsje. Vond hij geweldig. Hij kon precies met twee jaar zelf fietsen. Dit heeft hij op het KDV geleerd, want hij werd zo enthousiast door de oudere kindjes die zo hard over het pleintje heen fietsten. Sindsdien hebben wij de duwstang eraf gehaald. Maar de driewieler is nu te klein geworden, want zijn beentjes zijn te lang.
    Sinds twee maanden een Cars fiets hier met zijwieltjes. Hij gaat als een speer.

Bulldog: Met hemelvaart zijn mijn man en ik beide die donderdag en vrijdag vrij. Dus ik dacht gewoon aan een avondje voor ze tweetjes. Ik zit naar temple of beauty te kijken vlakbij Eindhoven. Is een prive zwembad, sauna etc.

Coco: Wat slim dat je alvast dat keukentje hebt gekocht. Ik weet zeker dat hij er dol op zal zijn. Ik zit ook aan een keuken te denken, want D. is er gek op.

Wij gaan zo peuterzwemmen en vanmiddag D. naar de kapper brengen. Wat groeit het toch weer snel..

9. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    @coco: hier heeft ie met z'n tweede verjaardag een fiets met zijwieltjes gehad en hij kan er al hele stukken op fietsen. Komt ook denk ik door het KDV, daar hebben ze traktoren waar ie al heel klein op ging, vindt ie helemaal super.

Het zindelijk worden moet je idd niet pushen. Ik nu wel geleerd dat voor alles een goed moment komt. Laatst had ik jullie toch gevraagd over de speen afleren. Nu opeens slaapt hij al 3 nachten zonder!! Het kost hem alleen wel een uur om in te slapen maar hij huilt er niet van of zo, hij blijft gewoon heel druk. Van de speen werd ie altijd heel rustig en sliep hij binnen 5 minuten. En hij is nu erg vroeg wakker (5.30) :( Maar ik ben zo trots op hem, hij is al zo groot.... Hij kleed zich nu ook zelf aan en uit, durft overal naar de wc ook voor de grote boodschap.

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ first / fietsen: J. heeft ook al sinds zijn eerste verjaardag zo'n driewieler met duwstang, maar hij kan echt nog niet zelf trappen. Ook niet op de tractor. Ik hoop dus dat het straks op het fietsje wel lukt want ik denk dat dat een stukje makkelijker trapt. Dat is dan wel een voordeel van het kdv, dat hij een voorbeeld had aan die oudere kindjes.

@ First: Ja, J. is ook helemaal gek van keukentjes. Op de psz is dat altijd het eerste waar hij naartoe gaat. En ook op het CB en bij zn vriendinnetje speelt hij er graag mee. En ik vind dat keukentje van de Ikea zo leuk, dus toen ie in de aanbieding was ben ik hem meteen gaan halen. Ookal vond mijn man het meer een meisjesding, maar hij wist ook niks anders voor zn verjaardag dus toen is hij maar akkoord gegaan.

@ Ellen: Dus R. slaapt een uur later maar wordt wel vroeger wakker? Dat merk je overdag dan zeker wel of niet?
    Wel super dat hij nu opeens zonder speen gaat slapen. Heeft hij nu helemaal geen speen meer?

11. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0

Die ben ik ook wezen halen voor haar verjaardag, ideaal he die platte dozen ligt hier onder ons bed te wachten!!;)
    En vind deze keuken helemaal niet meisjesachtig, kan prima voor jongens ook!

Hier hebben we allebei een driewieler en een fietsje met zijwielen. Ze rijdt alleen op de driewieler maar ze kan nog niet echt goed vooruit komen. Ze gebruikt hem meer als loopauto!! :D Op het fietsje wil ze echt niet, vind ze maar niks!!
    Steppen kan ze dan weer wel, ook op de step van haar zus met twee wieltjes!!

Linda: Hier ook nog niet zindelijk moest zo huilen zonder luier dat ik hem maar weer om gedaan heeft. Komt vanzelf wel!!

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    O, dus J. is niet de enige die nog niet kan fietsen. Ik weet wel, je moet niet vergelijken, maar dat doe ik eigenlijk toch wel.

Hier hebben we trouwens ook een step, één van Thomas de Trein, met voor één wiel en achter de wieltjes naast elkaar. Maar hij stept niet, hij loopt met de step tussen zn benen in. Ziet er zo ongemakkelijk uit maar hij kan er bij wijze van spreken uren mee rondlopen.

13. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Coco: Je moet echt niet gaan vergelijken. Elk kindje is anders en ontwikkeld zich op zijn of haar tempo.
    Het zoontje van mijn zus scheelt maar een maand met D. Hij kon met 2 jaar al een volledig gesprek met je voeren en keurige zinnen opzeggen terwijl D. nog maar met 2 of 3 woorden sprak. Ik heb mijn ouders bijna 2 maanden niet gezien door hun vakantie en dat van ons. Toen mijn moeder D. zag afgelopen weekend stond ze versteld van hoe hij sprak. Mij is het niet opgevallen, omdat hij met de maand beter praat en alles in vragende vorm kan stellen. Nu hoor je het verschil tussen zijn neefje en D. niet meer hoor. Ik denk zelfs dat D. veel moeilijkere woorden veel beter uitspreekt, zoals spannend.. natuurlijk etc.

Hier heeft hij nu ook een step, maar hij vindt het niets. Niets is mooier of beter dan zijn Cars fiets..

14. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik vind het eigenlijk wel grappig die verschillen!!
    Ze heeft zelf ook een step met 1 voorwiel en 2 achter!! Maar die van haar grote zus is natuurlijk veel intressanter!!
    Het fietsen zonder zijwielen is ook zo verschillend, het ene kind fiets met 3 jaar los en het andere met 6 jaar!!

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja, ik weet ook wel dat je niet moet vergelijken maar ongemerkt doe je dat toch. Zeker omdat wij kindjes hebben van dezelfde leetijd denk ik toch regelmatig van He dat kan J. nog niet, of dat deed J. tijden geleden al. Denk dat we dat allemaal wel een beetje hebben toch?

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Dat geef toch helemaal niks, maar je ziet als je het vraagt dat er nog veel meer niet kunnen fietsen. Heb je al geoefend vind dat zo lastig helemaal dubbel geklapt ervoor lopen en dan die voeten heen en weer bewegen.:D Dan denk ik echt na 2 minuten laat maar.

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Het is ook een oude driewieler, ene trapper is alleen nog een stangetje dus ook niet zo handig om het te leren.
    Zo even spammen!!

18. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja, inderdaad, ik ken het. Ik ben hier ook al tientallen keren met de driewieler en de tractor het pad heen en weer gelopen, met als resultaat: ik een zere rug en J. een hoop lol maar niet kunnen fietsen.

Leuke foto trouwens. Wat lijkt ze al groot zeg. Ze lijkt echt al ouder dan 3!

19. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

hier kan chiel goed fietsen, op een tractor en een driewieler ook. 2 weken geleden een fiets gekocht met zijwieltjes (16 inch al, de andere maat zou hij zou "uitgegroeid" zijn) en daar rijdt hij op alsof hij eigenlijk niet anders zou doen. en een step. een oude van mijn broertje vroeger. die heb ik nu thuis staan. opa heeft hem leren steppen, en dat vindt hij ook leuk om te doen deze heeft 1 wieltje voor en 1 wieltje achter.
    dat was toendertijd zo'n enorm dure step. volgens mij 200 gulden, daar kun je dan ook het stuur van omhoog zetten. dus in principe kunnen wij er ook op steppen.

20. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    coco: Komt ook door het haar dat ze ouder lijkt! Bij mijn oudste meid groeide het toen helemaal niet en had toen kortgeknipt op die leeftijd!! Maar haar haar is zo mooi dat ik het zonde vind om het kort te houden.

Sjoon: Zoo een 16 inch fiets al dan is hij ook wel groot van stuk zeker!!

Deel Deze Pagina