juni 2008 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Moonfairy, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@flex: wat leuk!

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ bulldog: Wat flauw van die buurvrouw zeg. Heb je aangebeld of heb je het maar laten gaan?

@ Flex: Leuk!

3. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @flex de mac was heerlijk hihi, gaaf hoor surf les!!

ik heb niet aangebeld bij de buurvrouw ik wacht nog ff een paar dagen kijken of ze ze uit der eigen terug gooit!
    ik kan er iig niet vriendelijk tegen blijven ....

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Is die buurvrouw altijd al onaardig of heb je er nooit problemen mee gehad?

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hoe gaat het hier?

Bulldog: Wat een vervelende buurvrouw zeg. Ik zou allaang hebben aangebeld en de ballen hebben terug gevraagd. Ben benieuwd of ze het zelf terug gaat geven.
    - Wij hebben gister ook gemact samen met oma als lunch. We waren in de stad met mijn moeder en D. zei steeds.. patatjes.. patatjes. En ja hoor mijn moeder stond erop dat ze hem wilde brengen. Hij heeft geen enkele patatje op, maar wel heel zijn visburger.

D. was gister zoooo moe en geen middagdut gedaan omdat we in de stad waren. Hij sliep tot vannochtend 10 uur!! Ik heb heerlijk tot half 10 vannochtend uitgeslapen.. :D

6. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    leuk flex, lijkt me erg moeilijk windsurfen...

First: heerlijk uitslapen, tijd geleden hier :(

R slaapt overdag niet meer, weer even wennen. Geen moment rust van 6 tot 19 uur, ben bekaf.... Hij loopt de hele dag: Wat is dat, wat gaat ie doeeeen? Overal bij helpen of ook doen...
    De kleine slaapt nu ook nog maar 1x dat maakt wel iets flexibeler. Heb zelf ook geen zin om de hele dag actief te zijn maar zichzelf vermaken is soms lastig. Vooral als z'n kleine broer erbij is, alleen gaat nog wel. Hoe doen jullie dat als ze niet meer slapen?

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @coco ik heb er nooit eerder problemen mee gehad alleen de laatste weken omdat ik me afvroeg waar de ballen gebleven waren tja hij gooit ze er helaas wel vaker over.
    de andere buurvrouw gooit ze altijd direct terug en vin dhe tgeen probleem terwijl zei 70 is.

ik heb er al 2 terug nu nog 1tje of ze heb ze zohard terug gegooit dat ze bij de andere buuf in de tuin ligt haha.

@ellen ja das zwaar als ze niet meer slapen heb er hie rook wel ff aan moeten wennen hoor het voordeel is wel dat hij om 7u op bed ligt en dan begint mijn rust.
    hier kan hij zich wel goed vermaken maar hij kan opeens erg vervelend worden...

hier begint morgen de psz weer gelukkig!!!

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Fl3x: Leuk zeg windsurfen, mijn man doet het ook. Ik zelf ook weleens geprobeerd maar het is inderdaad veel lastiger als het lijkt!!
    Uiteindelijk kon ik wel een stukje wegkomen maar nooit meer terug komen, dus dat was zwemmen met de plank.:D Gaan ook vaak naar Strand Nulde daar kan je op heel veel plekken lopen is veel makkelijker, dan kan je gewoon terug lopen. Is misschien voor jou ook wel een idee of woon je daar niet in de buurt??

Bulldog: Flauw zeg zo'n buurvrouw, ik vraag me dan echt wel eens af zijn die mensen niet klein geweest??

Ik ben hier echt helemaal blij mijn vriendin belde net heeft 6 jaar geleden een kindje verloren met 20 weken en is nu weer zwanger. Echt fantatisch ze moest echt lachen was echt super enthousiast!!

9. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ellen: Lijkt me inderdaad soms vermoeiend om niet een keer te kunnen uitslapen als je erg moe bent. Dat vroege opstaan ken ik niet. De kinderen van mijn zus staan ook na achten op. De leidster van D. vertelde mij idd dat haar kids ook om half 6 klaar wakker zijn. Of ze nou 19:30 of 21:00 naar bed gaan ze worden op dezelfde tijd wakker. Zelfs nu R. geen middagdutje doet staat hij nog op dezelfde tijd op??

Mineke: Kan me voorstellen dat je erg blij bent. Wat leuk voor je vriendin. Ik hoop dat ze deze zwangerschap mag voldragen en een gezond kindje krijgt.

10. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    mineke: leuk zeg voor je vriendin. Wel spannend voor haar...

First: nu zonder speen is hij nog vroeger wakker. Vanochtend gelukkig weer in ons bed in slaap gevallen tot 8 uur, kon ik weer ff bijkomen...

11. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Ellen: Hier slaapt J. al heel lang niet meer overdag. In het begin baalde ik er ook van, maar nu ben ik er helemaal aan gewend. J. kan zich meestal wel een tijdje achter elkaar zelf vermaken dus dan kan ik even wat voor mezelf doen.

@ Mineke: Wat super zeg voor je vriendin! Is dit nu de eerste keer na 6 jaar dat ze weer zwanger is?

12. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

het probleem met ons bed is, dat hij niet op klossen kan. dus we hebben gewoon haar matras gepakt.

En nee, ik heb maar 500 ml bloed verloren, dus dat valt best wel mee.

Onze kraamhulp is weg, vindt het wel jammer. ze was echt een schatje.

Joep krijgt z'n laatste fles rond 0:00 uur en slaapt dan door tot 6:00 uur. we mogen van de kraamhulp Joep alleen de fles geven in de nacht als hij er om vraagt. Da's nogal makkelijk. Zo kan hij wennen aan het ritme van dag en nacht. ik vind dat geweldig. Komen wij ook nog eens aan onze rust toe. :)

verder gaat t goed met Suzanne. af en toe is ze wel jaloers als ik met Joep bezig ben. maar als Joep in de box ligt, dan heb ik tijd voor d'r. maar ook ik moet wennen aan de situatie. want ik moet ook mijn tijd en aandacht verdelen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Zo.. ga eens een mailtje de deur uit doen. spreek jullie nog... en ja... jullie krijgen heus wel onze Joep te zien... nog eventjes geduld...

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Kraamhulp de deur la uit? Had je minder dagen gekregen/genomen dan? Hier was ze, ookal was het de tweede, 8 dagen.
    Hier met aandacht in het begin ook even wennen. Maar J. is nooit jaloers geweest. Wel was ik veel spaarzamer met mijn tijd met hem.
    Voor de bevalling kon ik rustig een uur achter de laptop zitten terwijl J. aan het spelen was. Toen R. er was en hij sliep, ging al mijn resterende tijd naar J. toe, ookal vroeg hij er helemaal niet om. Voelde me bijna schuldig als ik de laptop aanzette. Heb bijna de laptop niet aangehad de eerste paar weken.

Hoe gaat het eigenlijk met je Bianca? Zeker heel erg wennen zo zonder kraamhulp?

WIj hebben morgen de bruiloft van mijn vader. Heb er zin in maar hoop wel dat het een beetje lekker weer wordt. J. gaat strak in het pak; overhemd, nette pantalon, colbert en zo'n klik-stropdas. Hij heeft er echt zin, praat er al dagen over. En hij heeft ook op de psz een cadeautje gemaakt, zo lief.

14. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0

Jah ze is nu weer voor het eerst zwanger daarna dus wel spannend!

Ellen: Hier ook aan het afbouwen met slaapje, de ene dag wel andere dag weer niet!!

Coco: Ik wens je een fijne dag morgen, leuk hoor dat hij helemaal in pak ga!! Ze geven geen zon op maar dat is niet zo erg als het maar droog is!!;)

Bianca: Normaal hoor dat ze af en toe jaloers is, het is ook echt wennen voor iedereen!! Ik denk dat je nog een beetje in je ritme moet komen, wel erg lekker dat het 's nachts zo goed ga!!

15. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @coco veel plezier vandaag enne stoer hoor helemaal in het pak !!
    ik denk da tik dat ook zou hebbend a tik me schuldig zou voelen als ik achter de comp zou gaan zitten, denk dat ik de eerste weken er ook niet achter zal zitten.

@bianca als je straks een ritme heb dan zal het voor suzanne ook wel wat makkelijker worden denk ik.

16. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    gister nog een week vakantie aangevraagd dus als het goed gekeurd is hoef ik na deze week nog 2 weken te werken ....

vonden jullie je 2e kindje anders bewegen dan de eerste???
    deze is zoveel rustiger dan de 1e , of het is stilte voor de storm....

17. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    had trouwens nog een vraagje...

wij hebben bij onze zoon nooit een babyfoon gebruikt omda twij een open trap in de woonkamer hebben dus hoor je hem heel goed als hij op bed ligt.
    maa rnu komt nummer 2 zal ik er wel 1 aanschaffen anders kan ik met zoonlie fnooit voetballen buiten of spelen ??
    wat zouden jullie doen/??

18. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

@ coco: We hebben wel 8 dagen gehad, maar je krijgt iets van 45 uur verdeeld over 8 dagen. vandaar. in het weekend was ze maar 5 uur bij ons. de eerste paar dagen was ze er veel. ook omdat t voor ons wennen was. en ze was de laatste dagen aan t afbouwen.

we hebben een lief cadeautje gehad van d'r. iets wat een andere kraamhulp nooit zal doen. ik liep gisteren naar boven toe om iets te halen. Dus ik kijk in Joep z'n kamer. Lag daar een kaartje van d'r met een cadeautje voor Joep. Ik natuurlijk nog vol met hormonen. Huilen, huilen... vond t zo lief van d'r. Ik heb d'r telefoonnummer nog, want haar zus zamelt kleren in voor mensen in Gambia. Daar kan ik straks al m'n kleren naar toe brengen die Suzanne en Joep niet meer aan kunnen. En kan ik nog even kleppen met d'r. O ja. heb ook nog laarzen van d'r gekregen en een jurk. :) ze is gewoon een schatje. en ouwehoeren dat ze kon (en natuurlijk werken als een paard).

@ bulldog: lekker zeg. 2 weken vakantie. t schiet voor jou ook al op. hoe gaat t verder met je? nog veel last van je bekken?
    Als ik jou was, zal ik toch een babyfoon aanschaffen. Als je toch in de tuin bezig bent, kun je 'm horen. Of slaapt hij straks op de kamer die aan je tuin grenst. als je 'm hoort huilen is ook goed. anders zou ik gewoon doen.
    En over t bewegen van je 2e kindje... ik vond Joep meer bewegen dan Suzanne. Joep was echt flink aanwezig. en had veel de hik.

@ coco (nog een keer ;)): veel plezier bij de bruiloft van jullie pap.

19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Bianca: Ritme komt er vanzelf wel hoor, echt waar.
    Ik had trouwens 49 uur verdeeld over 8 dagen.

@ bulldog: Wij hadden bij J. ook geen babyfoon. Hebben tot hij een half jaar was op een flatje gewoond, daar hadden we hem niet nodig.
    Bij de tweede wilde ik er wel één hebben. Inderdaad heel makkelijk omdat ik nu even lekker kan spelen met J. in de tuin, of even snel de hondjes kan laten plassen aan de zijkant op de groenstrook. En je zit gewoon veel relaxtre op de bank zonder steeds onder aan de trap te luisteren.
    Lekker zeg, nog wat extra vakantie. Is voor jou ook wel fijner denk ik ivm je bekken.

Zo, ik ga me straks maar eens klaarmaken en mijn veel te zomerse jurkje aantrekken. Jammer hoor, dat het weer nog niet echt meezit.

20. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0

Hier was de tweede ook veel rustiger in mijn buik! Als baby was ze ook wat makkelijker dus wie weet!;) Ik vond het niet altijd leuk, probeerde dan contact te maken als ik ze meer als een dag niet voelde.
    Ik zou wel een babyfoon nemen, misschien kadobonnen vragen van de prenatal ofzo als de mensen vragen wat je wil hebben kan je hem mooi daarvan kopen!

Coco: Inderdaad jammer van het weer, is wel droog gelukkig!!

Bianca: Zo jij heb wel een super kraamhulp gehad, fijn hoor!!

Deel Deze Pagina