Moaatje wat een schatje! Het ligt er aan of we thuis bevallen of in het ziekenhuis maar ik wil het kindje dan op de grond zetten in de maxi-cosi of in de reis wieg. Dat hij lekker even kan snuffelen. En daarbij hem iets lekker geven. Zoiets. Ik weet het ook niet zo goed maar ik weet wel dat je hem er echt bij moet betrekken.
Ja precies, ik hoor wel eens van die verhalen dat ook de kraamhulp de hond opsluit of buiten zet. Nou mooi niet, dan gaat ze zelf maar in de berging. Heb ik ze bij de intake ook verteld hoor. Alleen de intro baby/hond weet ik nog niet. Hij is zo lomp af en toe. Hij vind alles en iedereen leuk en lief. En hij denkt dat ie formaatje tekkel heeft. Dus als ik hem bij de maxicosi laat weet ik zeker dat ie bij de beeb op schoot kruipt. Of gewoon heel hard met zijn kop slaat. Zal mijn kindje echt niet vergelijken met een pup hoor, maar als we een pup tegenkomen op straat gaat ie daar ook niet rustiger mee om dan een volwassen hond van zijn eigen formaat. Hij heeft gewoon niet door dat ie groot en log is . Ik heb ook wel eens gehoord dat je je hond aan de eerste luier kan laten snuffelen, misschien dat ik dat wel doe. Heb ook wel eens gehoord dat iemand de hond de placenta voerde, maar dat ben ik dus echt niet van plan (al wil ik natuurlijk niemand beledigen)
Over de honden: Toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis ben ik eerst naar binnen gegaan om met de hondjes te kroelen, want ze hadden me al 4 dagen niet gezien, dus ze waren helemaal door het dolle heen. Toen kwam mijn man binnen met Jayden, en die hebben we met MaxiCosi en al op de salontafel gezet en we hebben de honden er lekker aan laten snuffelen. Ze reageerden nogal onwennig, maar wel heel rustig en lief. Ik probeer de honden er zoveel mogelijk bij te betrekken. Als ik met de kleine bezig ben, ook tegen hun blijven praten. En als er visite komt, ervoor zorgen dat die ook aandacht geven aan de honden. Ook krijgen ze wat vaker dan normaal een kluifje, als ze braaf zijn. Het gaat allemaal heel goed, en had dan van tevoren niet verwacht. Niet dat ik had gedacht dat het niet zou klikken, maar ik was bang dat ze gewoon te druk en enthousiast zouden zijn, maar ze zijn echt heel lief en rustig. @ Tinus en Moaatje: Lieve honden hebben jullie!
Coco, dat klinkt als een succesverhaal. Op een tafel of verhoging klinkt wel als een beter idee. Ook de visite zal ik inlichten idd. Ik wil gewoon echt voorkomen dat ie jaloers word. Maak me er soms ook druk om hoe we dat doen met weggaan. Hier in huis vind ie meestal alles wel best. Als neefje (anderhalf jaar) hem aait en hij is het zat dan loopt ie gewoon weg. Maar hij vind het echt niet leuk als ik met neefje de deur uit ga en hij mag niet mee. Nu neem ik hem als het even kan altijd mee, maar je kan nu eenmaal niet overal altijd je hond meenemen. En dan kan ie zo zielig kijken... Terwijl hij er goed tegen kan hoor. Zodra ik uit zicht ben gaat ie weer rustig liggen. Maar het gaat gewoon vaker gebeuren dat ik met de beeb op pad ga zonder hond. En dat is waar ik bang ben voor de jaloezie. Beeb is trouwens flink aan het hikken vanmiddag. Wat een gekriebel
@ Moaatje: Ik ben ook meteen de volgende dag nadat ik uit het ziekenhuis kwam weer een klein stukje met de honden wezen lopen, zonder baby en zonder man. Lekker tegen ze kletsen, aaien, koekje geven, en gewoon even tijd met ze alleen doorbrengen zodat ze weten dat ze niet vergeten worden.
Ik ga er weer vandoor. Ga pannenkoeken bakken. Fijne avond en fijn weekend iedereen, met veel bevallingen!
@ Daantje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik dacht kom even kijken of er ondertussen al babynieuws was....Maar zo te zien hebben jullie kleintjes helemaal nog geen zin. Hier zijn het gebroken nachten. Vanacht had onze kleine meid last van buikkrampjes. Maar nu gaat het gelukkig weer. Manlief is voor mij een cremetje halen, want ik zit op mijn enkels helemaal onder de uitslag. Nou ik hoop snel babynieuws te horen.
Hoi allemaal, Er zijn weer genoeg meiden bevallen zie ik, ik kan helaas niet alles terug lezen maar wil iedereen van harte feliciteren. Hier was de kraamhulp woensdag voor het laatst, en ik moet zeggen dat de kraamtraantjes nu soms op komen zetten Hebben meer meiden daar last van? Ik vind het zo stom van mezelf om verdrietig te zijn terwijl ik zo'n mooie dochter heb. Aan de ene kant ben je super gelukkig en aan de andere kant moet je zo erg wennen aan je nieuwe leven..... Liefs minnie
hey meiden, heb vandaag paar flinke krampen gehad nu net weer 1 zou het nu dan eindelijk of zijn het weer die vervelende darmen (ik weet het niet meer) enige wat ik wel weet is dat ze echt pijn doen en ik geen hap door me keel kreeg
Hoi allemaal! Sorry, ik heb echt niet de puf om alles terug te lezen. @fl3xgirl: Ik hoop dat het snel bij je door zal zetten! Uiteraard hoop ik dat voor de rest natuurlijk ook! Veel succes allemaal! @minnie1979: Ja, daar heb ik ook last van. Gisteren was de druppel toen er iets in mijn achterwerk werd gestopt - waar ik dus eigenlijk op tegen ben - waardoor de ontlasting op gang kwam. Ik heb na het toiletbezoekje flink zitten janken en wellicht niet eens zozeer van de pijn (bevalling was tenslotte nog erger en daar heb ik ook niet gehuild), maar alle opgekropte emoties die vrijkomen. En ik voel me ook best wel schuldig naar mijn man en dochter toe.
Ja idd je voelt je schuldig omdat je gelukkig hoort te zijn met de kleine, en ik ben ook heel gelukkig maar soms komen die tranen gewoon...
Flex, ik hoop het voor je [-o< Ik stort helemaal in sinds vanmiddag. Lijk wel een dweil. Ik heb keelpijn en koorts. Ben als de dood dat ik een keelontsteking heb opgelopen. Jaren terug had ik die geregeld, en zonder antibiotica gaan die dus gewoon niet weg. Lig ik dagen in mijn bed te ijlen met ruim boven de 40 graden. En dan heb ik zo'n keelpijn dat een slokje water nemen ook niet lukt. Niet echt handig in dit stadium. Maar dat is wel het rampenscenario hoor. Hoop dat een waterijsje en vroeg bedje in werkt. Maar toch, hoe erg is het nu voor beeb als ik koorts heb? Of een ontsteking? En mocht het doorslaan heb ik denk ik meer aan een dokter dan aan vk toch? Kyansa, heb je een alergische reactie? Andere mama's over kraamtranen kan ik nog niet meepraten helaas. Succes
Fijn om te lezen dat jij dat ook hebt! Ik moet ook erg wennen aan het nieuwe ritmeBen ook hartsikke blij met m'n meisje, maar het is niet alleen maar makkelijk en fijn. Heb het er met een paar vriendinnen over gehad die al een kindje hebben en die vinden het heel herkenbaar. Vind het een hele geruststelling moet ik zeggen om te horen dat meerderen dat hebben. Want iedereen heeft het altijd alleen maar over genieten en je laten verwennen in de kraamtijd.
Flex, hoop dat hat doorzet, wordt wel tijd voor jou ook hè! Daantje, hoe was je verjaardag? Mooie kado's gekregen en gezellige dag gehad. Oja, ook nog gefeliciteerd natuurlijk!
flex: hoop dat het doorzet! Minnie: hier hetzelfde hoor meid! Vooral nu met die spruw dat ze niet echt goed wil doordrinken en veel wakker word heeft me wel even wat tranen gekost. Het is inderdaad best zwaar, die gebroken nachten na een bevalling. Je hebt toch een heel ander ritme. Maar ik denk maar zo: De eerste weken zijn het zwaarste.. je kindje heeft de meeste voeding nodig, slaapt het minst door.. Het is doorzetten en toch lekker genieten van je mooie kindje. En wanneer de baby slaapt, echt even wat tijd aan jezelf besteden en wat dutjes pakken en niet teveel dingen in huis gaan doen.. Straks zul je zien dat je deze tijd toch wel zal gaan missen..
hier zet het niet echt door verwacht ook niks meer teleurstelling is steeds veel te groot denk niet dat ze nog uit der zelf komt dus wij gaan uit van volgende week
Ik heb het ook hoor, dat je ineens zomaar moet huilen en eigenlijk zelf ook niet precies weet waarom. Het is vast een combinatie van hormonen, vermoeidheid en de grote veranderingen in je leven. En een bevalling op zich is al een hele gebeurtenis natuurlijk. Ik vind het toch wel fijn dat we hier met elkaar kunnen vergelijken e.d. ik ging toch een beetje aan mezelf twijfelen. Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat de kraamzorg straks afgelopen is. Ik had steeds een ander en had af en toe het gevoel dat ik bij mezelf op visite was.
Volgens mij hebben we ineens allemaal een dip(je) Sterkte meiden, met bevallen / kraamtranen Kom morgen weer even kijken als het lukt. (hier heeft weer iemand honger )