Juni 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assie, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Haha ik zei het van de week ook al, toen liep ik op de markt hier in het dorp. Voor ik er erg in had stonden er geloof ik 6 mensen om me heen en allemaal boven die wagen. Ik leek idd wel een kermis attractie.
    Maar ook wel leuk om even helemaal het middelpunt te zijn.

Bij mij komt het CB dinsdag en donderdag moeten we voor de gehoortest.

2. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    moet je die test opnieuw doen?
    hier was die namelijk met de hielprik tegelijk en dat is rond de 5e dag normaal..

nou dames wij gaan ons bedje opzoeken!
    truste!

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hier vandaag de hielprik en de gehoortest gehad.

Ging allemaal goed.

Even een hele andere vraag, ben benieuwd hoe het bij jullie is/was?

Kraamzorg, ik heb ouder en kind zorg (totaal 24u) Volgens mij hebben heel veel dat deze maanden ivm tekorten, maargoed 24u dus...

Verdeeld over 8 dagen;

1) bij thuiskomen uit zkh 2u
    2) s'morgens 2u s'middags 1,5u
    3) idem
    4) idem
    5) alleen ochtend 3u
    6) idem
    7) 2u
    8 ) 2u

Dat is totaal 22,5u nou rekent ze de dagen dat ze 2x komt, dus dag 2, 3 en 4 een half uur reistijd omdat ze dan 2 keer hier komt en tussendoor naar andere gaat? Dus totaal dan 24u.

Is dit nou logisch?

En wat doet bij jullie de kraamhulp? Hier dus controle's van mij en baby, om de dag baby in bad (ik wil niet iedere dag ivm droge huid) en verder vult ze het boekje in en dat is het.
    Al met al werk van een uurtje per dag zo....de rest van de tijd is zitten en kletsen en verder dus echt niks.

Nou hoeven ze niks aan huishouden te doen hoor, dat weet ik en dat hoeft ook niet, maar dan slaat het hele gebeuren thuiszorg toch nergens op? Ze heeft nog geen koppie thee gezet ofzo :(

4. Hey dames,

Ben een tijdje niet meer online geweest. (moet nog mijn ritme vinden haha) Maar ik schrok ervan hoeveel er nog zijn bevallen de laatste 2 weken. Proficiat met jullie kindjes ! :D

5. Coco: we hadden trouwens dezelfde naamkeuze he :D

6. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hey dames!

even aan flex: van harte met jullie dochter!
    en Lia: van harte met jullie kleine!

voor de lijst: Chiel is 54 cm.

Chiel doet het erg goed, en gister zijn opa en oma ook weer even op bezoek geweest. stonden ze allebei met een eigen digitale camera alleen maar foto's te maken! zo leuk...
    de kraam is vandaag voor het laatst. gelukkig is dit een hele lieve vrouw.
    het kolven wil nog niet echt lukken, waarschijnlijk omdat ik veel bloed ben verloren bij de bevalling, (bijna een liter) maar ik heb ook geen zin om nog weken te gaan strijden met dat ding om er maar een paar cc per keer uit te krijgen.
    we zullen zien!
    ik ga er weer vantussen!

7. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Oh wij kregen gister per post de oproep daarvoor.

8. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    @ cellie, ik had omdat ik bv geef 49 uur kraamzorg verdeeld over 7 dagen. Bij thuiskomst uit het zh 2 uur. Daarna van 8 uur 's ochtends tot 17.00. En de een na laatste dag van 8 uur tot 15.00, de laatste dag van 8.00 tot 14.00.

9. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Hier hadden we een supergoede kraamhulp, deed het al 30 jaar of zo. Heb totaal 49 uur gehad. Zij willen nl. niet minder bieden dan standaard en omdat ik de hele week in bed lag heb ik extra uren gekregen. Ze hebben wel de inschrijving gesloten voor bepaalde maanden, ik was nog net op tijd denk ik.
    Zo is het gegaan: We werden op zondag opgevangen door een noodhulp, die gaf uitleg voor de 1e nacht. Maandag kwam de vaste kraam en die is t/m zaterdag gebleven elke dag van 8.30 tot 16.30 (alleen vrijdag en zaterdag tot 15.30). Ze heeft alles gedaan bij ons: elke dag stofzuigen, badkamer en WC ontsmet (nog nooit zo schoon geweest), bed verschonen, tig wasjes op een dag draaien, visite opvangen, baby en mij verzorgen (ontbijt, thee, lunch, fruithapje op bed), mijn man thee en koffie brengen als hij er was. Ze wilde ook nog avondeten koken maar dat wilden we niet, m'n man moest ook nog wat te doen hebben ;) Ze was de hele dag bezig met van alles. Onder de thee/koffie kwam ze ook nog eens even gezellig kletsen en uitleg geven. Ik was erg tevreden.

10. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    maandag komt iemand van CB langs. Ben benieuwd, ik hoor van veel mensen dat ik hen met een korreltje zou moet nemen. De oortest hebben we gisteren gehad, dat was goed. Hebben ook gelijk uitgevonden dan ons mannetje in de auto lekker in slaap valt. Volgende keer bij een onrustige dag even een ritje door de wijk over al die drempels maken ;)

11. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Goeiemorgen,

Ik hou het ff kort, want moet de deur uit.

Vlademira, wat naar dat Quiten in het ziekenhuis ligt. Ik hoop dat hij gauw weer opknapt. Kan je wel de hele dag bij hem?

Hier is het weer helemaal rustig :rolleyes: . Balen. Maarja, het kan ieder moment moet ik dan maar denken.

12. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Effe kort vraagje;
    Ik krijg net bij de post een rekening voor een eigen bijdrage van de kraamzorg; 159 euro!
    Dacht dat je alles vergoed kreeg... Of kan ik die rekening gewoon indienen bij de verzekering?
    Vind het nogal wat geld...
    Hoe zit dat bij jullie?

Cellie, wel raar inderdaad van die reistijd hoor, wat zegt het kraamburo er zelf van? Ik vind het niet helemaal kloppen.
    Wij hadden 69 uur (uitgebreide verzekering), min 6 uur ziekenhuisdag = 63 uur. Verdeeeld over 8 dagen. Dus van 8 tot 16 uur. Laatste dag tot 15 uur. Kraamhulp deed erg veel in huis.
    Jammer dat ze bij jou zo weinig doet.

13. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Indienen bij je ziektekostenverzekering. Het kan best zijn dat je niet alles vergoed krijgt, dat hangt af van je aanvullende verzekeringen.

14. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Vaak moet je voor kraamzorg een eigen bijdrage betalen, en volgens mij is dat iets van €3,79 per uur.

Ik heb me speciaal bij een zorgverzekeraar aangemeld, waar de kraamzorg voor 100 % vergoed wordt als je het uitgebreide pakket neemt.

Dus het kan heel goed zijn dat je dat zelf zal moeten betalen.

Gr Jes

15. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Ik weet eigenlijk niet of ik wat moet betalen voor de kraamzorg. Ik heb een aanvullend extra pakket. Dus volgens mij zou ik alles vergoed moeten krijgen.

16. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Gewoon indienen, je ziet wel wat je vergoed krijgt. Bij ZK kreeg je alleen 100% vergoed in de 4-sterren (en ik had dus 3).

17. vlademira

vlademira Niet meer actief

hallo meiden
    Quinten doet het nu goed hij heeft vannacht alle voeding binnen gehouden het infuus is ook verlaagd van 10ml per uur naar 5 ml per uur
    ik hoop dat hij morgen weer mee naar huis mag maar dat is afwachten ik mis hem wel heel erg

18. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Sterkte Vlademira, dit is niet leuk, ik weet er helaas alles van.

Mocht je niet bij hem blijven?

In het ziekenhuis hier kon ik altijd bij mijn zoontje blijven slapen (rooming-in) noemde ze dat.

Gr. Cellie.

19. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    idd 3 euro nog wat. En volgens mij was het zo tenminste bij mijn verzekering dat als je een kraamzorg buro uitkoos wat geen afspraken met hun had, dan was het iets van 8 euro eigen bijdrage per uur. Dat scheelt nog al.

20. vlademira

vlademira Niet meer actief

ja dat kon wel maar er kon maar 1 van ons 2 blijven dus hebben we besloten wat vaker heen en weer te rijden

Deel Deze Pagina