Ja raar idee vandaag de laatste dag van onze maand..ik weet nog goed dat we aan het aftellen waren dat onze maand ging beginnen en nu is die alweer afgelopen.. Nog een paar dames te gaan hopelijk komen jullie ook snel kletsen bij de Juni mama's nou ja kan nu ook al he Moaatje (heb k de naam nu wel goed?hihi)
@ bwtje: Jij bbq-ed inderdaad een hoop zeg. Ik vind het ook altijd zo leuk om te doen, maar het is zo'n gedoe. Hadden wij maar buren waar we iedere week bij mochten komen bbq-en...
Ik ga er weer vandoor. Heb voor vanmiddag weer lang genoeg achter de laptop gezeten. Fijne middag en avond iedereen.
Claudia, ik loop misschien ook wel te piepen over mijn buik hoor. Een bevalling lijkt me stuk pijnlijker . Wel een geruststelling dat je huisarts hetzelfde zei. En fijn dat ze geen pijn heeft. Misschien vreemd, maar is het niet doodeng zo'n klein mensje te temperaturen? Coco, Wat goed om te horen dat het met Jayden zo goed gaat. Logisch toch dat je je ritme nog niet te pakken hebt, hij is nog geen 3 weken oud. Komt vanzelf wel hoor. Sommige babies hebben dat nu eenmaal eerder en anderen wat later (moet je horen wie het zegt, ahum ). En ik blijf gewoon inbreken hoor . Ik moet toch wat met mijn tijd he. Beeb schiet niet op, en ik kan niets meer verzinnen om te poetsen . Flex, wat fijn dat Esmay zo goed gaat.En super dat ze morgen al mee mag. Ze hadden het eerst over de 3e toch? Bwtje, ik blijf een juni mama hoor . (En je hebt de goeie )Al moet ik wel heel erg op gaan schieten om dat nog te halen.
Nou je word een juli mama moaatje En het is idd vrij snel dat ik nu al weer ongi ben geworden! Ben ook meteen weer aan de pil gegaan hoor Dus misschien dat het daarom zo snel is?
@ moaatje ze mag morgen nog niet mee helaas hebben alleen een gesprek morgen met kinderarts en die gaat dan definitief vertellen of ze Donderdag mee mag ja of nee.... Maar wij denken dat dat wel goed zit zou een enorme klap zijn al zou het ineens niet meer donderdag zijn! Maar daar gaan wij en de verpleegsters niet van uit
Hello dames! Nou ben een beetje laat, maar dacht zal jullie toch nog ff verblijden met mijn bevallingsverhaal... Komt ie dan hé?! : Dinsdag 10 Juni moest ik om tien uur bij de verloskundige op afspraak komen. Ik was toen precies 41 weken zwanger en kon gewoon bijna niet meer lopen door die enorme buik en me BI. Aangezien ik nog geen ene teken had gehad en me VK al had gewaarschuwd dat ze voor 42 weken niks doen als er niks aan de hand is, had ik dus geen verwachtingen... Eenmaal aangekomen bij de VK bleek mijn bloeddruk (weer) te hoog, ik had hier de laatste weken nogal last van, maar steeds op het randje. Alleen nu was die er over heen, nl 160/100.. Dus ging ze even voelen hoe het ervoor stond ( had ik ook niet opgerekend , dus was ff haha) en bleek dat ik al 2 cm ontsluiting had... Wow, dacht ik nog en dat zonder wee, prima! 8) Maar omdat ik de kleine ook minder voelde en mijn bloeddruk zo hoog was, wilde ze met het ziekenhuis overleggen. Zij hadden het rustig en zeiden dat het een goed idee zou zijn om me in te leiden... Nou dat was een verrassing voor ons, we werden misschien gewoon vandaag nog Papa en Mama! Ik moest rustig me spullen gaan pakken en richting het ziekenhuis gaan.... Om 12 uur kwamen we aan en werden we in een verloskamer gezet, maar omdat er toevallig nog eentje binnen werd gebracht die het erg moeilijk had, moesten we even geduldig wachten... we kregen nog wat te eten, ik hoefde niks, maar me vriend had wel trek hoor hahaha Om 15.00 uur kwam de Gyn. om te kijken. Toen bleek ik al 4 cm te hebben ( en nog steeds geen wee, nou toppie dacht ik weer ) ook werd gevraagd of de stagair ook even mocht voelen, ja hoor tuurlijk, van mij mocht alles als die kleine maar kwam hahaha. Toen brak de Gyn mijn vliezen, alles zag er goed uit. Om 15.30 werd ik aan het infuus gelegd om de weeën op te wekken, nou dat spul werkt snel en goed zeg! Ik kreeg gelijk om de 3 min weeën en kon ze al snel na een half uur bijna niet meer opvangen zo heftig! Ik hoorde op de kamer naast me iemand heel hard gillen en krijsen en dacht echt: Dat moet dus nog heftiger worden ale: ... Op bed kon ik ze niet meer opvangen en werd op de Baarkruk geplaatst, dat had ik van tevoren niet kunnen bedenken, maar het werkte fantastisch, ik kon ze beter opvangen en mijn vriend achter me die me vast kon houden en steunen voelde ook echt fijn! Soms kwam de verpleegster even kijken, maar ik had al snel door dat ze ook kwam om het infuus omhoog te zetten, dat vond ik minder en dacht ook echt dat het te hard ging hahahaha....Maar ja zij zei alleen maar: Je doet het goed! geloof me dat geloof je zelf totaaaaaal niet! Om 18.00 was de druk al zo hoog dat de Gyn weer even kwam kijken. Toen bleek ik 6 cm ontsluiting te hebben. Ik kon er niet over uit , dat zoveel pijn me maar 2 cm had opgeleverd ( de weeën kwamen om de minuut!) in twee uur... Die eerste 4 gingen toch beter Om 18.30 kreeg ik ineens persweeën! De verloskundige ( was bezig met een andere patient in de kamer naast ons, ja die zo hard gilde..) hoorde het aan mijn oerkreet ( die kwam vanuit het niets, maar door de samentrekking van mijn lichaam, gilde ik het uit!) Ze zag aan me dat het menens was en ik moest op het bed gaan liggen. Om 18.45 kwam de Gyn weer even kijken en bleek ik al 8 cm te hebben, dat ging een stuk sneller! Hij ging weg en de Vk bleef erbij, ik vroeg nog hoe lang het zou duren en ze zei dat ik voor 22.00 wel moeder zou zijn. Dat duurde mij te lang dacht ik nog, maar op dat moment kreeg ik alleen nog maar persweeën en mocht ik van haar voorzichtig mee duwen. Ze riep gelijk de Gyn terug en die zei ook dat ik mee mocht gaan doen. Om 19.20 mocht ik mee gaan persen en om half 8 heb ik nog ff gauw gevraagd aan de gyn hoe lang hij het nog inschatte ( ja, moest bevestiging hebben hhaha) en hij zei voor 20.00 uur, dat klonk als muziek in mijn oren natuurlijk en gaf me veel energie! Om 19.43 is de kleine dan ook geboren en wat bleek? We hebben een prachtige , gezonde jongen van ruim 9 Pond! Hij heet Frits en lijkt sprekend op zijn vader, dus was gelijk verliefd hahha Ik bleek bijna niet gescheurd, heb twee kleine hechtingen, die ik lachend liet zetten! Jemig wat was het kort maar heftig! Frits had gelijk een score van 10 en was heerlijk rozig toen die op me buik kwam, je kan begrijpen dat ik zeg dat ik teken voor nog zo'n bevalling van maar 4 uur en dan zo'n eind! De volgende ochtend mochten we lekker naar huis en nu genieten we met zijn drietjes! Liefs,
Hallo meiden, Ik heb goed nieuws Quinten is weer thuis. Hij bleek reflux te hebben en krijgt nu speciaale voeding. ben heel blij dat ze weten wat het is en dat hij weer lekker thuis is. Nu kan ik tenminste ook weer gewoon slapen. Groetjes van Michelle
flex, sorry, ik had je verkeerd begrepen. Nou ja, in elk geval lekker dat het zoveel beter met haar gaat. Kleintje, wat een verhaal he. Waar kan ik inschrijven voor zo'n bevalling? Vlademira, heerlijk je ventje weer thuis. Ben ook heel benieuwd wat reflux is. Ik zit in dubio wat ik moet doen. Na het eten ging ik ff plassen. Toen ik de gang weer inliep voelde ik een plons. Ik weet zeker dat ik niet in mijn broek plaste, want ik kwam net van de wc af. Ik had al een inlegkruisje in, en die was doorweekt, net als mijn ondergoed. Nu heb ik een kraamverband ingedaan, en ook daar blijft steeds een beetje vocht in lopen. Klinkt volgens mij als gebroken vliezen toch? Alleen heb ik twee weken terug ook al gedacht dat ze braken. Vk is toen hier thuis geweest, en toen bleek er niets aan de hand. Dat vond ik best genant . Nu weet ik het eigenlijk zeker, maar durf niet te bellen. Ben als de dood dat het weer loos alarm is. Ik sprak van de week een kennis die net mama is, en zij had het over een hoeveelheid van een flinke kop water. Ik had toch echt minder. Of kan dat omdat ik al voorbij mijn 40 weken ben? Ik twijfel nu zo. Aaan de andere kant, het is helemaal helder. Ik heb geen weeen. Ik kan nu toch ook gaan slapen? Wat zou vk moeten doen nu? Ik moet toch gewoon 24 uur wachten op weeen? Morgenochtend bellen is toch vroeg zat? Sorry, beetje lang verhaal, maar wil echt niet nog een keer voor niks bellen. Maar wil wel weten of mijn bevalling begonnen is .
@Moaatje: Het lijkt er wel op dat je vliezen zijn gebroken! Bij mij voelde het alsof twee ballonnen in me knapten en het vocht bleef maar stromen. Ik heb meteen het ziekenhuis gebeld en ze zeiden dat ik onmiddellijk kon langskomen, terwijl ik nog helemaal geen weeën had. Gewoon bellen! En heb je ook een beetje vocht opgevangen in een bakje? Veel succes!
bij kinderen die reflux hebben werkt het maagklepje niet goed. dit is niet echt een klepje maar een spier die helpt om de maag af te sluiten deze is dan nog niet sterk genoeg maar dit gaat wel over
Da's ook waar, maar vk kan nu toch ook niets doen? Schaapje, ik heb de intentie om thuis te blijven, dus de deur hoef ik hoe dan ook niet uit.Ik heb niks in een bakje. Zal ik ff proberen, maar denk dat dat best een geklungel gaat worden voor een enkele druppel .
Hier ook sinds gisteren weer voor het eerst ongesteld geworden Bah. Meiden die nog moeten bevallen zet m op
Het blijkt gewoon in het boek van de vk te staan . Bij helder vruchtwater bellen zolang het overdag is. Anders de volgende ochtend. Mijn twijfel is wel weg hoor, heb een stuk met de hond gelopen en het is echt meer geworden. Spannend! Nu maar hopen dat er weeen komen.