Juni 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assie, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinus1979

Tinus1979 Actief lid

4 okt 2007
    291
    0
    0
    De Goorn
    Hoi Meiden,
    Hier even een berichtje van mij ik heb nog niet de tijd gevonden om jullie op de hoogte te brengen van het WONDERTJE wat wij vorige week zaterdag in onze armen hebben kunnen sluiten.

Ze heet Amelle, woog bij de geboorte 3580 gr en 51 cm lang. ze is geboren op 28 juni om 00:28uur.

De bevalling ging heel snel heb om 09:00 gel gekregen en daar gebeurde eigelijk weinig mee in eerste instantsie. Tot ik om 17:30 heel nodig naar de wc moest om te poepen. Daarna stond ik op en dacht woooohhhh. Dit is het. De weeen kwamen als nel achter elkaar en werden heviger. Ik kreeg weeen per twee. Om 22:50 kwamen de eerste pers weeen maar nog niet genoeg die twee weeen die ik teeds kreeg was de eerste een pers wee en de andere een gewonen. om 00:05 mocht ik gelukkig mee gaan persen. En toen was ze daar om 00:28.

We moesten tot zondag ochtend in het iekhuis blijven omdat mijn bloeddruk ineene hoog was. Jammer.

Verder doet ze het heel goed en ben ik nog steed wel een beetje brak.

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    TINUS EN PARTNER VAN HARTE MET DE GEBOORTE VAN AMELLE!

3. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Tinus, gefeliciteerd met jullie dochter Amelle! Mooie naam!
    Fijn om nu weer lekker thuis te zijn!

Bij mij hebben ze m'n bloeddruk helemaal niet meer gemeten in het ziekenhuis (ben ik ingeleid met gel). Of ik kan het me niet meer herinneren...

4. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Tinus, gefeliciteerd met de geboorte van Amelle!

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Heb ff foto's van mijn meissie in mijn album gezet.

6. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Ze is zeker practig!
    Wat een bos met haar, heerlijk toch!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tinus: Gefeliciteerd meid!
    Moaatje: Wat een schatje zeg!

8. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    tinus gefeliciteerd!

9. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Tinus van harte gefeliciteerd.

10. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Wat ik bijna vergeet, heel erg bedankt voor al jullie felicitaties!
    Hierbij ook mijn bevallingsverhaal.

Om 7 uur ’s morgens melden we ons in het ziekenhuis en word ik meteen aan de ctg gelegd. Deze gaat prima, dus om 08:10 krijg word ik via een infuus ingeleid. Ik heb dan al 2 cm ontsluiting. Langzaamaan beginnen de weeën zich op te bouwen. Even voor 11 uur slaat het ineens door. Ik beland in een zee aan weeën die ik niet meer weg kan puffen. De verloskundige zegt dat ik dan 3 cm heb. Ik geef aan dat ik toch wel graag verdoving wil. Omdat ik nog niet erg ver ben met de ontsluiting adviseert de verloskundige een ruggenprik. Ik vind op dat moment alles best en ga er graag op in. Een minuut of 10 later vraag ik hoe lang het nog gaat duren. Dat was niet bekend, maar het was erg druk. Gelukkig mag ik even later naar de anesthesist toe. Daar aangekomen moet ik alsnog heel lang wachten. Op de vragen die mij gesteld worden over allergie en dergelijke kan ik al geen antwoord meer geven. Uiteindelijk begint de ruggenprik om half een zijn werk te doen en mag ik weer terug naar de verloskamer. De verdoving werkt slechts aan 1 kant van mijn buik, maar ik ben prima in staat deze weeën op te vangen. We ben ik verschrikkelijk moe, en de momenten tussen de weeën in slaap ik dan ook.
    Om tien over 1 komt de verloskundige nog even voelen hoe het ervoor staat. Ik blijk dan 9 cm te hebben. Dat is dus super snel gegaan! Ik denk dat dat mede verklaart dat ik de weeën niet meer aankon.
    Omdat ik bijna aan persen toe ben word de verdoving weer verwijdert. Die heb ik dus maar 3 kwartier gehad. Nu is het wachten op persweeën. Die beginnen om precies 14.00. Deze fase vind ervaar ik helemaal niet als vervelend. Om 14.37 beval ik uiteindelijk. Een prachtige dochter, geweldig.
    De placenta volgt ook snel. Ik heb maar 1 hechting, en een schaafwondje wat niet gehecht hoeft. Ik ben ook maar 300 ml bloed kwijt. Achteraf gezien ervaar ik de bevalling als een hele unieke gebeurtenis. Ik kan mijn gevoel erover nog niet helemaal plaatsen, omdat het grotendeels heel erg meeviel, maar ik zo de controle kwijt was op gegeven moment. Ik zal dit zeker nog even laten inwerken.
    Maar het belangrijkste van alles is wel onze geweldige kleine meid!

11. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Moaatje...dit klinkt als een heerlijke bevalling...ik heb zo een vrees gehad voor inleiden, omdat ik het vorig jaar oktober met me zusje heb meegemaakt en dat ging minder rooskleurig...vanaf 8 uur in het ziekenhuis en pas om 22 hr beviel ze met behulp van vacuumpomp en eerst zaten ze nog aan een KZ te denken...jou verhaal geeft me veel hoop.

Vandaag ben ik om 12 uur gestript...zoder resultaat...alleen een klein beetje bloed en slijm verlies en wat harde buiken...
    btw ...wat een mooie meid...je zult wel erg blij zijn!

12. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Ook een heerlijke bevalling dus ;)
    Op de manier hoe mijn bevalling was,
    zou ik er nog wel 3 willen.........
    Heb mijn bevallingsverhaal geplaatst
    in het topic bevallingsverhalen!
    Voor degene die het niet gelezen hebben ;)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=92431
    Maar ik heb er de ruimte niet voor whahahahaha.
    Misschien dat er in de toekomst een verdieping komt.
    En dan komt er zeker wel een 2e :D

13. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Tinus, gefeliciteerd met jullie dochter Amelle

Moaatje wat een droppie en inderdaad ook al een lekkere bos haartjes :D lijkt ook wel een beetje rossig? of is het toch blond?

Sem was namelijk ook met zo'n kleur geboren terwijl Eva dr haartjes een stuk donkerder zijn..maar alwel lichte haartjes doorkomen..
    dus ben erg benieuwd!

14. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Tinus: Van Harte Gefeliciteerd met jullie dochter Amelle. Wat een mooie naam zeg.

15. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Gefeliciteerd met jullie Amelle Tinus!

16. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Tinus gefeliciteerd met jullie dochtertje Amelle!

17. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Tinus: van harte met jullie kleine meid.

Moaatje: wat een bos haar al idd! mooi meissie hoor!

ik zal zo ook eens even een foto plaatsen in mijn album van onze kleine man

18. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Het rossige kan ik nog niet echt ontdekken. Rode haren komen wel veel voor bij vriend in de familie, dus het zou goed kunnen hoor. Ik zou het wel erg leuk vinden :D .

19. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    @ moaatje wat een schatje zeg! en is je kat trouwens alweer terecht?

20. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Dames,

Iedereen van harte gefeliciteerd!

Ook ik ben inmiddels bevallen van een gezonde jongen!
    Hij is geboren op 26 juni, 4040 gram en ipv thuis in het ziekenhuis. Hij had in het vw gepoept.
    Zelf heb ik een flinke ruptuur opgelopen, zowel uitwendig als inwendig, waardoor ik 1,5 liter bloed ben verloren en naar de ok ben gebracht. De placenta kwam pas 31 minuten na mijn lieve kindje. Toen gehecht aan de buitenkant (schaamlipkant) en direct door naar de ok. ! nachtje gebleven en met medicijnen ontslagen.
    Moet veel rusten, dus voorlopig zien jullie mij niet op zp, maar ik vond het wel even leuk jullie op de hoogte te houden!

Iedereen veel geluk!

Ps: de bv gaat erg goed! :D

Deel Deze Pagina